Manege Veldt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Re: Manege Veldt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:03

natuur5D schreef:
Olav Franzel vindt ik heel goed, zeker als je niet graag een verdoving hebt. hij verdoofd alleen als het echt nodig is en neemt de tijd om je paard gerust te stellen. Daan schijnt ook goed te zijn, maar volgens mij verdoofd hij ook snel omdat hij met elektrische apperatuur werkt.
de site van Olav is http://www.equinedental.nl/

Ik heb net even zijn site bekeken, maar die spreekt me ook wel heel erg aan! En wat is hij betaalbaar! Pling

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:30

Shenavallie schreef:
marjoleinft schreef:
ik ga zo daan bellen de tandenfee vind ik zelf nie zo goed wand die verdooft onnodig

Hier ben ik t niet mee eens!
iedereen weet hoe makkelijk bruno was met alles het was echt een sulletje ook bij de tandarts was hij heel braaf.. dus hij had geen verdoving nodig..
maarja toen kregen we tornado heel ander paard het was echt een schijterd voor alles ( nu niet meer Haha! ) maar dus ook voor de tandarts we hebben miljoen rondjes in ze stal gelopen omdat hij ons mee sleurde
maar ze heeft geen verdoving gegeven!
want na lang vechten zeg maar gaf hij zich over en kon ze haar gang gaan.
En dat was de tandenfee Lachen

Persoonlijk vind ik daan te duur en ik zou dat ook nooit doen!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:34

Wat kost de tandenfee en wat kost daan dan?
Olav is 50 euro zag ik op z'n site.

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:11

uhm ik heb geloof ik laatst bij de tandenfee 40 euro betaalt
en daan is 120 geloof ik

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:45

Daar kun je de Tandenfee dus 3 jaar voor laten komen! Geld, geld!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:12

olaf vranzel is z'n goede tandarts ginger moet nu een gebitscorrectie omdat hij ginger niet goed had gevijlt

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:25

marjoleinft schreef:
olaf vranzel is z'n goede tandarts ginger moet nu een gebitscorrectie omdat hij ginger niet goed had gevijlt

Wat zeiden de mensen van de kliniek dan?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:34

marjoleinft schreef:

Zou je hem daar dan niet over contacten? Dan kan hij misschien nog kostenloos langskomen om het te herstellen. Het is en blijft mensenwerk en waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt... Knipoog

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:02

Sanniiy16 schreef:
en daan is 120 geloof ik

Klopt hoor Sanne, die €40,=.
En dat was incl. voorrijdkosten.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:21

ik hoef olaf franzel nie meer er zitten zulke groten haken aan die er met de hand nie eens af te vijlen zijn dus heb nu een andere tandarts die gaat alles elektrisch doen maar ga olaf daar zeker over contacteeren

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:27

Weten jullie hoe het met minneke gaat?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:27

geen iedee ken dat hele paard niet

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:52

Zefana schreef:

Was daar wat mee dan?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:58

meelen schreef:
Zefana schreef:

Was daar wat mee dan?

Ze liep heel erg kreupel Lachen

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:58

Ze heeft iets aan haar been en moet misschien worden afgemaakt hoorde ik.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:00

Zefana schreef:

Wow, dat is wel heel erg. Hoorde wel dat ze wat ergs had, maar zo erg... Verdrietig

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:04

dat is erg vervelend

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:36

Zefana schreef:

Heel goed, ze staat nu in de stal van Chickey, die op haar beurt nu dus van de luxe suite gebruik mag maken Knipoog
Citaat:

Oeps, daar was ik nog niet van op de hoogte, van wat Zefana vertelt! Ik wist wel dat ze kreupel was, maar Colin is heel zorgzaam voor haar! No Cheer

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:40

marjoleinft schreef:
geen iedee ken dat hele paard niet

Minneke is de moeder van Bounce van vorige jaar en nu dus van Chip V. Minneke loopt normaal ook mee in de manegelessen.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:57

Sanniiy16 schreef:
en daan is 120 geloof ik

Daan is misschien duurder, maar geeft een hele andere behandeling. Deze behandeling spreekt mij persoonlijk meer aan. Ik heb verschillende paardentandartsen bij Liquita gehad (noem geen namen), maar al deze tandartsen hebben iets over het hoofd gezien. Liquita heeft rechts onder 1 kies te veel, en daar zat een enorme scherpe haak aan. Dit is toen ondekt door de tandarts die destijds op de manege een clinic heeft gegeven over Myler-bitten. Op advies van deze tandarts ben ik naar een tandarts in Winterswijk gegaan. Beetje ver rijden, maar ik ben zeer tevreden over hun behandeling. Deze tandartsen hebben dezelfde opleiding gevolgd als Daan (in Amerika). Uiteindelijk was ik dus veel duurder uit omdat de eerste 2 tandartsen Liquita haar probleem niet hadden opgemerkt.

Je moet gewoon een goed gevoel hebben bij een tandarts, maar misschien wel goed om te weten:
Het beroep paardentandarts is (helaas) een vrij beroep, iedereen mag en kan zich paardentandarts noemen (hiermee zeg ik dus niet dat de andere tandartsen die hier genoemd worden geen opleiding hebben gehad).

Ik kies dus liever voor een tandarts waarvan ik zeker weer dat ze een goede opleiding hebben gevolgd. Dan maar wat duurder Haha! .

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:10

LIQUITA schreef:
Sanniiy16 schreef:
en daan is 120 geloof ik

Daan is misschien duurder, maar geeft een hele andere behandeling. Deze behandeling spreekt mij persoonlijk meer aan. Ik heb verschillende paardentandartsen bij Liquita gehad (noem geen namen), maar al deze tandartsen hebben iets over het hoofd gezien. Liquita heeft rechts onder 1 kies te veel, en daar zat een enorme scherpe haak aan. Dit is toen ondekt door de tandarts die destijds op de manege een clinic heeft gegeven over Myler-bitten. Op advies van deze tandarts ben ik naar een tandarts in Winterswijk gegaan. Beetje ver rijden, maar ik ben zeer tevreden over hun behandeling. Deze tandartsen hebben dezelfde opleiding gevolgd als Daan (in Amerika). Uiteindelijk was ik dus veel duurder uit omdat de eerste 2 tandartsen Liquita haar probleem niet hadden opgemerkt.

Je moet gewoon een goed gevoel hebben bij een tandarts, maar misschien wel goed om te weten:
Het beroep paardentandarts is (helaas) een vrij beroep, iedereen mag en kan zich paardentandarts noemen (hiermee zeg ik dus niet dat de andere tandartsen die hier genoemd worden geen opleiding hebben gehad).

Ik kies dus liever voor een tandarts waarvan ik zeker weer dat ze een goede opleiding hebben gevolgd. Dan maar wat duurder Haha! .

Dat is dus net als met een hoefsmid, de ene ligt je ook beter dan de andere! Knipoog

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:19

Shenavallie schreef:
Dat is dus net als met een hoefsmid, de ene ligt je ook beter dan de andere! Knipoog

Dat is waar, maar soms kan je je daar wel in vergissen............................................helaas.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:24

Hackie schreef:
Zefana schreef:

Wow, dat is wel heel erg. Hoorde wel dat ze wat ergs had, maar zo erg... Verdrietig

Ach, nee toch

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:35

LIQUITA schreef:
Sanniiy16 schreef:
en daan is 120 geloof ik

ja maar ik kan ook niet in iedereen hun portomonee kijken Knipoog
wel me in me eigen portomonee en daarin kan ik zien dat ik voor daan niet genoeg geld heb
en ik ben tevreden over deze tandarts:)
ik leer het op school ook
dus als ik er geen goed gevoel over zou hebben zou ik het zelf nog na kunnen kijken Tong uitsteken
niet zo goed als een echte paardentandarts natuurlijk mjaah Lachen
ik ben er tevreden mee dus:)

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:46

Wat leuk dat Daan ook paardentandarts is geworden, lijkt me wel een goede persoonlijk Lachen Zelf had ik voor Jamey Olav, www.equinedental.nl weet niet meer wat hij kostte maar weet wel dat hij heel lief voor jamey was én dat hij goed z'n werk heeft gedaan. Het is een geduldige man die heel veel rust overbrengt op de paarden, wat toendertijd in mijn geval behoorlijk belangrijk was ivm mijn kleine zenuwpeesje Jamey Lachen Die niet al te fijne ervaringen met mannen had. Maar met Olav ging alles harstikke super Lachen

Groetjes en succes