manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirz

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:18

Hier was ik weer: al lekker een grote buitenrit met Nous gemaakt op de vroege ochtend Lachen

Maar heb je nog wat gehoord van de ruiter die met ambulance is afgevoerd Anne? En gaat Scheldestad het nu vaker organiseren? Ze hebben vast wel wat geleerd van deze keer Knipoog
Nou Bar; paardjes kunnen je goed voor de gek houden, misschien had ze die ene dag gewoon geen zin Clown
Die Orson-foto's was ik alweer vergeten! Was zeker toen Bianz op vakantie was? Hij had toen geen goede foto-blik die dag Huilen van het lachen Die andere x gelukkig wel he Bianz!
En Nel maakt onze paarden heel goed kinderwagen-mak, dus Kims; jij red je straks ook prima met Febe aan je zij Vork

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:35

Hahaha Nel, Orson heeft jou ook eens lekker voor de gek gehouden zeg, die clown is gewoon opgegroeid met kinderwagens om hem heen door mijn kleine achternichtjes Haha! Wat is het toch een pretpakket soms! Bedankt voor het binnenhalen in ieder geval!
Op wie heb je gisteren gelest Anne? Weer op Haydn? Sonja was idd ook helemaal happy dat ze het gehaald had! Kreeg zondag een appelflap aan mijn boxdeur voor de hulp haha!
Leuke foto's Thirz! Leuk paard ook weer je op zit! Wel een hoop gedoe zo, echt raar! Zoals ik al zei: gelukkig dat ze het wel allemaal gehaald hebben, anders is het echt zo'n domper! En Nous dus ook weer helemaal blij dat ze lekker weer naar buiten kon. Woensdag mogen Nous en Orson dan weer samen een vroege ochtendrit maken!
Pff ik ben nu al gaar zeg! Heb ik al niet zoveel energie nog, ben ik vanochtend een uur in het zwembad geweest om oefeningen te doen (we zijn gestart met hydrotherapie bij Zwemschool Zeeland, wel erg leuk om te doen!) en wil ik vanavond ook nog ff serieus dressuren! Hopen dat Orson een beetje meewerkt Clown

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:23

Heej, hier ben ik weer Lachen

Ik heb leuke foto's voorbij zien komen! Van het ruiterbewijsweekend, de fotogenieke Orson Haha! , van Shaar en van de paardjes op het strand (gaaf hoor!).

@ Anne: het was dus nog even spannend toen je voor je ruiterbewijs ging! Maar super dat je geslaagd bent hoor! Lachen Gefeliciteerd!

Hier gaat alles nog steeds prima. Het ritme komt er steeds meer in waardoor ik weer een paar uurtjes per dag tijd voor mezelf heb (om bijvoorbeeld te bokken Knipoog ). Ik ben van plan van de week weer eens naar Nous te gaan (woensdag of zondag). En ik denk zelfs dat ik er eventjes op ga stappen. Dat zal wel heel vies tegenvallen haha. Mijn buikspieren staan ook nog niet tegen elkaar aan dus ben benieuwd of het opstappen uberhaupt al lukt Huilen van het lachen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:23

Phoe, lekker Thirz Scheve mond Ook niet helemaal soepeltjes gelopen dus. Maargoed: bij jullie uiteindelijk gelukkig wel iedereen geslaagd! Lekker laat thuis ook Bloos!
Bij ons zijn er van te voren dus al 2 gestopt (1 gevallen, en die zag t nie meer zitten en heeft alleen theorie gedaan en de ander dus naar t ziekenhuis) en nog iemand tijdens het praktijk omdat ze het gevoel had dat ze der eigen paard niet onder controle had op de wei. Dus ze durfde niet te springen. Maar van iedereen die meedeed: iedereen geslaagd voor de praktijk en 1 iemand 8 foutjes voor de theorie.
Het meisje lag gister nog in het ziekenhuis op de IC. Ze was van de morfine af, maar had nog erge last van de aanhechting van het hoofd aan de nek en was nog verward. (Niemand had haar onderzocht op een Whiplash) Ze was sinds zaterdag 19 uur wel al stabiel, maar ze hielden haar nog op de IC om haar beter in de gaten te kunnen houden en eventuele bloedingen sneller te kunnen constateren. Gister mochten der ouders ook maar een half uurtje bij der. Hoe t nu verder gaat weet ik nog niet. Ik vermoed nog wel even daar blijven tot t scheurtje 'dicht' is en erg minder/ geen risico meer is op bloedingen. Denk ook dat ze willen wachten tot ze de pijn in der nek kwijt is en wat minder verward. Maar dat weet ik dus niet.
En inderdaad de hele groep flink de shakes van te voren, maar zoals ik al zei is de examinator daar echt goed op ingespeeld. Ons geruststellen dat we gewoon eerst gingen rijden en daarna op t gemakje een sprongetje gingen proberen en dat er daarvoor evt van paard gewisseld mocht worden enz. Deed hij goed Ja Volgens mij waren ze ook van plan het nog een keer te organiseren hoor. Ze hadden t er iig wel over. Nog zat mensen die wel een ruiterbewijs willen halen (uhm,.. voor de zaterdag iig nog wel Tong uitsteken) en Marleen zei zelf al dat ze veel leren van zo'n dag voor een volgende keer. Dus ik vermoed van wel Lachen

Gister op Laroush gereden. Was leuk, moet alleen weer even wennen. Heb 4/5 weken alleen maar op San Diego gereden en dan moet je het net even allemaal wat grootser aangeven. Stelling erg moeilijk, wijken weet hij gewoon niet waar hij met zn voeten moet blijven enz. Dus ik moet weer even opnieuw leren rijden Vork haha
Hoe ging het dressuren vandaag Bianz? Werkte Orson mee? Haha!

Hee mamma Kims Haha!
leuk dat er steeds wat meer structuur in komt en dat je weer tijd voor jezelf krijgt. Ook wel eens lekker denk ik. Kan je ook weer eens lekker naar je paardje! En leuk hoor, weer op Nous (proberen) te kruipen. Hopen dat t lukt! (en anders via een krukje hè (geen wit tuinstoeltje Huilen van het lachen )

Haha, ja Thirz dat was toen Bianz op vakantie was. Toen we foto's van Voice gingen maken Tong uitsteken En lekker vroeg al op buitenrit geweest. Lekker hoor! En leuke foto! Inderdaad weer een leuk paardje waar je op zit Ja
*gaat foto's kijken op de site*

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:42

BERICHT HORROR PARTY BIJ CAROLIEN;

Wil iedereen die mee wil naar de horror party van Carolien op dit bericht reageren!!!!!! Vork

Zaterdagavond 25 oktober is bij Carolien dus de horror party, dus iedereen een beetje freaky verkleed.
Ook als je haar niet zo heel goed kent maar je vindt het wel gezellig dan mag je natuurlijk gezellig met ons mee (iedereen van de paardoes bokkers natuurlijk) Knipoog

We willen proberen met 2 auto's te gaan, zodat we daar niet met bijv. 8 auto's aankomen, want die kan je daar toch niet kwijt.
Bij Wilco en mij kunnen er zoiezo 3 mensen mee, of 4 smalle mensen. Tong uitsteken
Een 2de auto moeten we nog even kijken, wie het nog ziet zitten om de bob te zijn. OK dan!

Verder hadden Thirz en ik al zitten bedenken over het cadeau, we hebben ook Carolien gevraagd wat ze wil hebben, maar daar kwamen alleen maar hele dure, merk spullen voor haar paard uit. Nagelbijten / Gniffelen
Dus daar hadden we ook niet veel aan.
We hebben bedacht dat we geld in gaan zamelen waarbij iedereen een bedrag naar eigen keuze mag geven. Ja
Als je Carolien niet zo goed kent dan snappen we best dat je dan geen groot bedrag gaat geven, daarom mag iedereen die mee gaat gewoon een bedrag geven naar eigen keuze, dus bijv. van een euro tot aan 10 euro. Geld, geld!

Het geld mag je bij Thirz of mij inleveren en wij maken er dan iets leuks van als we al het geld hebben.
We willen alleen het geld ontvangen in klein geld dus geen briefjes, het liefst nog in muntjes van 0,50 cent.
Zodat het heel veel lijkt als we alles hebben. *LOL*

We willen het vóór zaterdag 18 oktober allemaal hebben en weten wie er meegaan.
Zodat wij nog een leuk cadeau er van kunnen maken!

Dus haal allemaal je horror kleding uit de kast en bereid je voor op een leuke avond gezellig in Borssele!!!! Go jij! Go jij! Rock-on, dudes! Hyper! Wow!

Groetjes van Nel Doei!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:08

Hoi Doei!

Fijn dat je weer wat tijd voor jezelf hebt Kims; lekker van genieten! Laat maar weten wanneer je naar stal komt, kom ik foto's maken van je weer 1e ritje te paard Knipoog
Phoe, heftig zeg Anne van dat meisje! Jij kan al je RB-stress nu loslaten en lekker weer andere dingen doen met rijden!
Nel: Voice stond heel rustig in dr box vanmorgen, maar toen ze eenmaal buiten was ging ze dribbelen om naar de wei te gaan; die was erg blij weer bij dr knollies te zijn!
En ik heb nog wel een scream-masker voor t horrorfeest Huilen van het lachen ROFL

Vanmorgen gingen Bianz en ik op buitenrit, maar wat een wind zeg. We moesten onszelf echt staande houden in t zadel. Die paarden gingen met tegenwind ook niet zo hard vooruit Clown Terugweg windje mee ging iets sneller Knipoog

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:21

Ja fiks windje hè Clown Was vanmorgen ook zo op t station Tong uitsteken Beetje jammer dat je hem dan terug tegen hebt hè Vork

Haha en ja precies, niet meer op die ene manier steeds t voetje pakken, niet op die ene manier opstappen enz Tong uitsteken Scheelt weer een hoop extra gedenk! *blij dat ik daar nie meer over hoef te denken trouwens, genoeg school om mn hoofd mee bezig te laten houden! Wordt ook echt wakker met "Ow, dan moet ik dat, dat en dat nog even in het algemene deel zetten, ik moet niet vergeten dat ene zinnetje bij die activiteit aan te passen om het duidelijker te maken en volgens mij duurt die activiteit ook wel 45-60 minuten ipv 30... én dan komt het stukje handschoen in de powerpoint bij de groepsvoorlichting + het belang van de spelvorm en.. Ziek * Achjah, houdt je bezig hè zo'n project Tong uitsteken En tis wel een heel leuk project, dus vind het niet zo erg Haha!

En in de trein net dé les van de week geleerd:
2 meiden achter me al vanaf Rotterdam. Tot aan Dort nog maar 15 keer gehoord dat t zo'n end rijden was en helemaal naar de andere kant van Nederland Rolleyes (Ze kwamen uit Utrecht geloof ik, dus écht de hele andere kant van de wereld hoor naar Bergen op Zoom) Rijden we Roosendaal binnen, zegt de één: "Ja ik ben al een keer in Brabant geweest, naar Gent. Vond er toen niet zoveel aan" Verward Brabant? Gent? Viel dat andere meisje ook op gelukkig, dus die zegt: "Neejoh, Gent ligt toch in Zeeland?!" Blond

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:12

Barbara_ schreef:
Shaar is vanmiddag door de osteopaat behandeld... ze begon met rustig voelen en trekken en kwam snel tot de conclusie dat allevier dr benen gewoon 100% goed zijn (diepe zucht van mijn kant...)...
Ze bleek bij dr schouder/schoft een blokkade te hebben en aan de achterkant bij dr lumbale wervels en overgang wervelkolom-heupbeen.
Dus dat allemaal lekker los gemaakt, sommige momenten stond shaar echt te genieten, andere momenten keek ze vooral erg beledigd...
Nu mag ik 3 dagen niet rijden, ze mag wel losgegooid of gelongeerd worden, maar iig zonder bijzets zodat ze lekker in dr eigen houding kan lopen. Na die drie dagen mag ik rustig weer beginnen, lekker lang en laag en niet te zware oefeningen.
Dit weekend ben ik zelf weg, dus maandag ga ik er zelf weer op en dan zullen we wel zien. Ben wel erg blij, want was zo bang dat er iets mis zou zijn met dr gewrichten!
Maar ze liep dus gewoon houterig doordat ze dr lichaam te veel vast hield. Ze liep sowieso de laatste dagen al niet meer kreupel, alleen stijf...

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:36

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:41

Superleuk idee Miranda Lachen maar ik ben dan een weekend weg...
Whaha Anne; misschien toch nog een lesje topo voor die meiden Clown Heb jij ook nog 1 week school en dan herfstvakantie of heb jij een week later?

Nou, ik ga de peerden buiten zetten Doei, doei

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:20

ja, lichtelijk hè. Lekker irri zulke meiden. Gaan eerst nog vertellen dat ze pietje zo irritant vinden, omdat die altijd van die moeilijke woorden gebruikt. Je zou bijna gaan denken dat t moeilijke wel mee zal vallen Vork

Weekje later Thirz. Van 20-24 Okt heb ik Herfstvakantie. Lekker in het verschil met thuis Tong uitsteken Maar ik zal in hun herfstvakantie ook maar 2 of 3 dagen naar school moeten denk ik, dus kunnen we toch nog een beetje samen vakantie houden Lachen

*kijkt buiten* flinke donderwolk op komst Nagelbijten / Gniffelen
*kijkt de andere kant buiten* stralend zonnetje Haha! Die kant komt vast deze kant op gewaaid Ja
Moeten jullie dat nu iedere dag zelf doen? ze op de wei zetten en ophalen? Was dat vorig jaar ook zo? Kan me niet herinneren dat jullie dat toen ook deden, maar dat kan ook aan mij liggen hoor Lachen
Misschien trouwens dat we in de herfstvakantie (de mijne dus Knipoog ) een keer wat af kunnen spreken voor t strand (Thirz?), voor foto's van in de bak (bianz?) of gewoon even bij de paarden kijken Lachen Wil dan toch ook niet de hele week met mn minor enzo bezig zijn.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:59

Nouja, jij hebt vakantie...maar wij niet hoor Tong uitsteken Ik ben van zondag t/m woensdag op vakantie in Zoutelande met mn werk, de week erop heb ik het een stuk rustiger, dus misschien moeten we een paarden-dagje dan juist plannen Ja
En vorig jaar deed Lenie idd nog binnen/buiten zetten op de wei, dit jaar niet meer. Maar als ze straks op de paddock gaan wel weer, hoeven wij niet meer zo vroeg op!
Bianz: er lag nog een beetje kuil in de wei en Orson vond dat dat voor hem was, hij liet echt niemand erbij Clown

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:33

Whahaha Thirz, Orson het monster Clown Hij dacht: ik ben uitgehongerd, krijg nooit te eten, dus dan moet ik wel zorgen dat ik tenminste nog íets binnen krijg hihi! Bijna paddock tijd, echt fijn, kan er nu al tegen op zien morgen weer zo vroeg er uit te moeten!
Lekker dat je bijna vakantie hebt Anne! En heel leuk als je dan foto's komt maken: roep maar wanneer je kunt, dan staan wij klaar!
Zoals gezegd ben ik natuurlijk van de partij Nel! We hadden het op Cis d'r verjaardag er al een beetje over gehad met rijden. Ik wil graag meerijden zodat ik ook kan drinken: misschien is er nog een andere Bob?
Gelukkig Bar, dat de osteopaat veel voor d'r kon betekenen! Nog even wachten dus en dan weer lekker aan de training. Het Z vraagt natuurlijk ook best veel van je poownie he!
En wat een weer zeg! Gisteren was de wind idd echt heel hard, zo tegen de wind in galopperen valt niet mee, dus op de terugweg zat de turbo er op haha! Vandaag zorgen dat we niet de bak uitwaaien: was het te doen vanochtend Thirz?

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:27

Hoi hoi,

Bar, sterkte met je pony!

Nou dat zijn er al 2 voor eht feest je van Carolien, Cis, Bar, Anne, Mariekje, Kims, etc. willen jullie ook nog even reageren of jullie mee gaan naar het feestje van Carolien, echt iedereen mag komen en aanhang mag ook allemaal mee!!!!

Ik heb ook zin in de paddock periode, die wei is zo bluberig, alleen moet eerst annemoon weg anders wil voice echt niet op dr paddock blijven staan,, vrees ik...

Nog bedankt thirz voor het buiten zetten!
Voice vindt het nu ook niet meer erg op stal, gister had ik ook pas om 16.00 uur gereden en heb haar daarna binnen gelaten, dat vondt ze niet erg.
Ze was wel blij toen ik haar savonds nog kwam voeren.. Knipoog

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:28

Thirza, jammer, misschien de volgende keer!
En de rest? Haha! Schijnheilig

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:28

Ik heb weinig paard in de aanbieding om mee op buitenrit te gaan Miranda Tong uitsteken Dus ik houd t die dag bij t lessen op de manege Lachen

En Nel t feest van Carolien.. Ik weet niet. Voelt een beetje raar om thuis bij haar langs te gaan voor haar verjaardag, terwijl ik haar eigenlijk niet ken Bloos En dat zal wel aan mezelf liggen hoor, maar ik twijfel dus nog een beetje. Lijkt me verder best gezellie enzo, dat is t probleem niet Lachen
*Wel al een volgend probleem.. De horror-outfit Vork haha

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:38

Ik heb zondag 23 november wedstrijd... dus ik kan helaas ook niet mee!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:45

Gelukkig dat er niets met Shaar aan de hand was Bar!
Was het bij jullie ook zo stormachtig? Wij woeien hier bijna weg...en van Utrecht naar het zuiden is natuurlijk ook wel een halve wereldreis hè Tong uitsteken
Nel, Bianz ik heb geloof ik met jullie een deal gesloten waar ik niet meer onderuit kan dus ik ben ook van de partij de 23ste...(help Clown)

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:55

De 25ste bedoel je toch cis.
25 oktober is het feestje van lien.
En jij Bar?

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:40

oh ja sorry de 25ste

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 16:27

De wind trekt weer aan heb ik t idee Scheve mond Hoop echt zo dat t weer voor morgen mee gaat vallen!
*probeert nog even hard te werken aan de relatie met de weermeneer. Hebben een beetje relatieprobleempjes geloof ik, hij luistert de afgelopen dagen niet echt

Jullie benen en voeten al voorbereid en bemoedigend toegesproken voor de grote tocht morgen? Want jullie kunnen t! En jullie gaan de hele tocht uitlopen! Haha! Go jij! Go jij!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:20

ja dat gaan we ook doen hoor Anne, alleen t wordt geloof ik windkracht 8 ofzo, lekker dan als we over die oosterschelde kering wandelen....ach ja, als jij met je chocomelletje komt en patries en zo met de frietjes overleven wij dat wel hoor.....vanavond nog een heerlijk voetenbadje, en cremepjes en zalfjes aan mn voeten, dan komt t al goed......

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 17:43

Ja ik zal proberen met mn chocomelletje *wat een woord Clown * langs te komen. In t smsje dat jullie sturen dan wel ff helpen herinneren dat ik dat meeneem Bloos beetje een zeef soms. Maar ik zal t proberen Ja Zorgen jullie dan voor een plekje voor de auto? Vork

Ja die kering hè Scheve mond Op t strand strand zal t ook nie lekker zijn hoor, maar op die kering waait t dan helemaal lekker door. Zorgen dat je nie wegwaait! De zee is best koud denk ik Nagelbijten / Gniffelen
*goed ik stop er maar mee, ben niet echt aan t peptalken geloof ik Clown
Komt aaaaallll goed! OK dan!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 19:28

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:32

Whoehoe, we hebben t gehaald Go jij! Go jij!
Viel niet mee met die wind en regen, maar een hele ervaring en medaille rijker *LOL*
Laatste stuk viel nog best tegen, je denkt de hele tijd: we zijn er bijna, en dan is het nog een heel stuk. Maar als je dan eenmaal binnenloopt is dat heel tof!!
Superleuk dat jullie er waren onderweg met frietjes en chocomel Ja