Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Gelukkig zijn jullie allebei blijven zitten!
!
!!! Dacht mijn handjes vol te gaan hebben, want op stal was hij wat opstandig en humeurig, maar dat viel dus alleszins mee
!
. Vond er nooit wat aan.... Nu vind ik springen heerlijk, maar ook wel met goede instructie en dat je echt parcourtje kan springen. Laatste tijd is het een beetje te veel van het zeflde dus spring bijna niet meer. Springles is ook op vrijdagavond en heb op vrijdag tegenwoordig altijd dressuurles, dus dat komt ook niet lekker uit
.
. Hij klinkt als ik het zo lees een beetje als Bram, die kon volgens mij ook van dat soort fratsen hebben
.
.
.
, denk dat ze daar niet eens weten wat een lijntje is en hoe ze afstanden moeten bepalen ed
. Lijntjes zijn vaak wel makkelijk, met genoeg tempo komt je paard daar zelf doorheen omdat alles klopt (mits het niet te hoog is maar gok dat jij niet gelijk voor de meter gaat
). Lange lijnen met losse hindernissen is vaak moeilijker (komen ze vaak weer net niet uit enz waardoor ze er te dicht onder komen of te grote sprong maken omdat ze te vroeg af gaan. Sommige paarden kunnen dat zelf goed rekenen, bij andere moet de ruiter dat doen (en dat is een vaardigheid die ik ook nog niet beheers
).