Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:27

Was niet bijna zandhappen, maar bijna fietspadlanding. Dat doet zeker zeer, dus maar goed dat je bent blijven zitten! :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:32

Nee Sas, want als ik er af was gegaan, was ik er aan de rechterkant afgegaan en daar was nog zand, haha! Maar ik was blij dat ik ben blijven zitten ja :D! Wendy was ook knap blijven zitten! Zij was beugel ook nog kwijt.....

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 22:35

Hahahaha en ze zijn altijd zo braaf :P. Gelukkig zijn jullie allebei blijven zitten!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:35

Ah, oké, dan heb je nog een zachte landing ;)

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 07:55

Was zeker lekker ritje. Als ik op mijn laptop zit zal ik link naar de foto's plaatsen, is met mijn telefoon niet zo handig. Was een lekker ritje daar. Ik had gehoopt dat ze wel over de tak zouden gaan. Amor was echt bezig met schrikken van honden, elke keer weer. dan is hij echt een tank.

Gelukkig heeft je huisarts het toch gedaan sas. Wat een zeur.
Mijn tandarts stuurde me meteen al door voor kiezen trekken.

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:32

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:20

Haha, Mazzel vond het erg 'indrukwekkend' zo te zien. Hij staat overal nogal sullig op :o :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:46

Het is gewoon een goedzak, haha!
Mij benieuwen op wie ik straks zit....en wat we gaan doen....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:57

O ja, het is dinsdag. Veel plezier alvast en hopelijk gaan jullie niet springen ;)

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:36

Mazzel was niet te overtuigen om enthousiast te kijken, het is echt een sulletje.
Veel plezier milou, ik hoop niet dat je mag springen, al is dat best leuk. :o

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 01:20

En ja hoor, bingo!!! Het was springles.....en ingedeeld op Adje.....tja, ik wist al hoe dat zou gaan aflopen, vooral langs de balkjes. Echter was er in de eerste les iemand vanaf gestuiterd (eigenlijk 2) en stond er een ambu in de bak, 2e les is buiten begonnen. Tja, toen was bij mij de motivatie al helemaal ver te zoeken. Uiteindelijk hebben we alleen beetje verlichte zit geoefend. Heb ook tegen Aad gezegd dat ik het niet ging doen. Was ie niet helemaal blij mee geloof ik.....maar ja, heb zo mijn grenzen hoor!!! Ruiter die het het leukst vindt, was er niet eens. Twee van de drie aanwezige mannen vinden het op zich nog wel leuk, afhankelijk van welk paard ze rijden......en voor de rest hoefde het niet.....dus werden de balkjes opgeruimd :D!
Heb heerlijk gereden op het eigenwijze mannetje! Wilde één keer uitbreken na de rechtsomkeert om contragalop te doen en ik bedacht dat ik mijn zweep wel in de andere hand wilde....tja, daar gingen we. Maar even flink binnenbeen en wat strenger met handen en we gingen weer de richting die ik op wilde! Ook in het begin van de les even duidelijk gemaakt dat ik de baas was. Meneertje wilde in draf niet afwenden en achter zijn voorganger vandaan.....tja, dikke vette pech, haha! Ook nog tijdje op binnenhoefslag volte gereden zonder problemen.....hij kan het wel, die eigenwijze donder <3!!! Dacht mijn handjes vol te gaan hebben, want op stal was hij wat opstandig en humeurig, maar dat viel dus alleszins mee :D!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 08:07

Hahahahaha die geweldige springlessen van Aad :'). Vond er nooit wat aan.... Nu vind ik springen heerlijk, maar ook wel met goede instructie en dat je echt parcourtje kan springen. Laatste tijd is het een beetje te veel van het zeflde dus spring bijna niet meer. Springles is ook op vrijdagavond en heb op vrijdag tegenwoordig altijd dressuurles, dus dat komt ook niet lekker uit ;).

Gelukkig dat het bij jou niet doorging dan! En dat Adje niet zo dwars was als je dacht dat ie zou zijn :P. Hij klinkt als ik het zo lees een beetje als Bram, die kon volgens mij ook van dat soort fratsen hebben :D.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:08

Gelukkig Milou! Toch fijn gereden! En gelijk heb je me het springen... Als je het niet ziet zitten, moet je het niet doen. Je rijdt voor de lol, niet om anderen een plezier te doen ;).

Ik heb volgens mij ook een jaar of 4 niet gesprongen. Zei gewoon dat het me niets deed en kreeg vervolgens altijd de paarden die niet mochten. Nou, prima hoor!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:10

Haha Es. Ik vergelijk Adje ook altijd met Bram!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 10:53

Jij zat vaak op Koos als we gingen springen (vond ie toch niet leuk), nou ja je zat sowieso vaak op Koos :').

En Bram en Adje zijn idd wel mooie vergelijking denk :P.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:21

tja, je weet met bepaalde paarden in de springles dat het sowieso bijna gedoemd is te mislukken. Spookje Tiësto was in de eerste les betrokken bij het incident en die liep bij ons ook mee.
Als we nou één voor één over de balkjes mochten, dan zou ik het misschien nog wel willen doen, maar niet in het rijtje achter elkaar. Dan ga ik nog wel een keer met Mazzel oefenen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 14:41

Dat is gewoon ook gevaarlijk.... Bij Wil deden we idd een voor een, volgens mij alleen bij Aad zo in een rijtje :').

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:58

In rijtje is gevaarlijker ja, geen ruimte en als ander wat doet reageert jou paard ook. Bij marloes mochten we een voor een, met voldoende tussenruimte. Dat is veel fijner. Milou, dan gaan we gewoon samen keertje met mazzel balkjes doen en een huppeltje als jullie daar aan toe zijn.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:25

Ben nu weer op weg naar Adam pffff wat zal ik blij zijn als het vrijdag is!

Jeetje Milou Ambu op de manege niemand ernstig gewond hoop ik?
Goed dat je hebt gezegd dat je niet wil springen en fijn dat je op je vriendje mocht!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:16

nee, ik vind het in dat rijtje ook gevaarlijk, paarden kunnen weinig kanten op en als je valt, kan je het best achteraan rijden....
graag Wendy. moet het gewoon lekker opbouwen op een manier waarop ik het wel durf.

ruiter is niet met ambu meegegaan antoinette, maar ze heeft wel geruime tijd op grond gelegen begreep ik. Gijs kan je er ook meer over vertellen. Vind het zowat om hier namen open en bloot te gaan zetten.....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:21

Hoeft ook niet als er maar niemand gewond is dat is het belangrijkste.
Springen in een rijtje vind ik ook niets.

Ga vh weekend even foto's kijken

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:25

nou, ze zal er wel enige tijd last van gaan hebben gok ik.....
nee.....dan ga ik liever met mazzel aan de slag, haha! Of een keer alleen boeken bij wil in het privé-uurtje op donderdag en dan vragen of ik balkjes en mini-huppeltje kan doen......

ben bijna bij met filmpjes online zetten. ben nu alleen nog bezig met filmpjes online zetten van de ontbijtrit van voor mijn vakantie. nu maar weer proberen alles bij te houden!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 08:02

Op de manege heb je ook niet echt springles :P, denk dat ze daar niet eens weten wat een lijntje is en hoe ze afstanden moeten bepalen ed :'). Lijntjes zijn vaak wel makkelijk, met genoeg tempo komt je paard daar zelf doorheen omdat alles klopt (mits het niet te hoog is maar gok dat jij niet gelijk voor de meter gaat :P). Lange lijnen met losse hindernissen is vaak moeilijker (komen ze vaak weer net niet uit enz waardoor ze er te dicht onder komen of te grote sprong maken omdat ze te vroeg af gaan. Sommige paarden kunnen dat zelf goed rekenen, bij andere moet de ruiter dat doen (en dat is een vaardigheid die ik ook nog niet beheers :P).

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:30

Dat klinkt als springen ja, op eerdere manege bouwde we de bak vol.met hindernissen, kon je idd verschillende lijnen rijden en uiteindelijk heel parcours zat ook altijd wel dubbelsprong in.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:23

Heb ik ook wel eens gedaan. Vond er geen moer aan :')

Maar je moet er gewoon voor kunnen kiezen of zo. Dat ze bijvoorbeeld een aparte springles maken eens in de zoveel weken.