Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:24

Waarom is jouw naam geel Dymphke :Y)

Ohja, de smileys zijn ook anders vandaag, heel irritant :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:25

Omdat ik de 1-april puzzel 1 heb opgelost :+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:27

Ik voelde al nattigheid toen ik die post ging lezen :Y) Altijd als de mods roepen dat ze geen grap doen, doen ze het toch :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:03

Precies;) Moet zeggen dat ik de emo's ook erg leuk vind vandaag:D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:13

Oh heb zo lekker gereden :+: Roy had galopbalken neer gelegd.... En paarden zoals Sylvana konden het in 5 galopsprongen redden, mijn record met Target was 4 O:) Eerst 6, toen reed ik m heel klein.. Vervolgens op normaal tempo, toen had ik er 5.... Vervolgens op crosstempo en toen had ik er 4 O:) Ging wel suuuuuper goed, Target was op t eind :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 00:20

Hij was moe :') Ik was even een essentiëel woord vergeten hahaha

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:33

Fijn dat het goed ging Annelotte!!!

Heb gisteren met Puk alleen buiten een rondje om gereden. Eerst lekker een half uurtje gelongeerd aan de bijzet, waarbij ze fijn ontspande en over de rug liep, daarna zadeltje erop gegooit en nog 15 minuutjes buiten om wat gestapt en gedraafd. Wel voor de zekerheid een slofje om gedaan om haar zeker in het begin iets bij me te kunnen houden maar ze was erg braaf. Kwamen nog wel 2 ambulances en een politiewagen met sirenes aan tegen, werd ze iets drukker van maar verder wel braaf. Probeer het alleen buitenrijden op te bouwen. Wanneer ik alleen met haar buiten om een rondje te doen wil ze soms gewoon niet meer wil. Gaat ze omdraaien, achteruit lopen, bokken op de plaats etc. etc. Daarom probeerde ik ook altijd met een ander paard erbij naar buiten te gaan, maar dan ben je zo afhankelijk van een ander.
Vandaag dus gewoon weer een rondje alleen naar buiten en dat steeds iets opbouwen. Lekkere boscrospony van maken!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:51

Haha nou is je naam roze :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:16

M'n naam is ook nog blauw geweest:P Heb puzzel 2 en 3 ook opgelost! Hoe zinloos +

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:59

En nu is alles weer zwart :P

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:31

En nu ook nog steeds zwart!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:54

En nog steeds...:p vanmiddag bij epplejeck geweest voor nieuwe laarzen. M'n chaps waren behoorlijk uitgerekt ze hingen gisteren boven m'n enkels:s had al gepland om erheen te gaan en toen zag ik dat ze op alles 20% korting hebben t/m zaterdag naar aanleiding van een inbraak bij hun gisteravond... Dus kwam weer mooi uit:) vraag me alleen af waarom deze actie wordt gedaan als er al dingen weg zijn(?) sprak iemand daar en die vertelde dat er "alleen" geld was gestolen en dat er getuigen waren die een kenteken hadden genoteerd maar die bleek vals te zijn... Echt balen voor ze.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:18

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:13

Dat bit voor Collin?

Zou ik persoonlijk niet doen.
Collin is nou niet erg "gevoelig" in zijn mond zeg maar.
Dat bit is juist voor paarden die gevoelig zijn doordat het heel zacht is en dus zacht in werkt.
Ik zou eerder kiezen voor een argentaan bit waar hij meer op gaat kauwen door het koper, maar waarmee je wel nog enigzins door kan dringen.

Dubbel gebroken ben ik zelf wel fan van, daar rij ik ook alles op, hebben ze niet die knevel werking in de mond.

Dus ik zou eerder gaan voor:
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2500001

Ik heb die ook nog wel dus als je hem eerst wilt proberen voor je hem koopt kan dat wel :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:39

Oké thanks:) Ja die laatste heb ik ook nog wel aan zitten denken ja.
Maar ondanks dat het een africhtingsbit heeft, kan je hem dus ook wel normaal gebruiken?
Ik had nl inderdaad aan een dubbelgebroken bit zitten denken, en ik kwam dus op dat appelbit, het africhtingsbit en een RVS-bit uit. Alleen aangezien RVS dus nogal koud is en Collin nogal moeite heeft met het afkauwen enzo leek me dat niet zo'n goed idee.
Maargoed, ze hebben t/m vandaag -20% op alles dus mocht dat bit niks worden dan heeft het me nog niet de kop gekost;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:10

Een enkelgebroken bitje is trouwens helemaal niet zo slecht. Een enkel gebroken bitje drukt minder op de lagen dan een dubbelgebroken bitje, ookal kan een enkel gebroken bitje sneller scharen/knevelen dan een dubbelgebroken bitje (het is dan denk ik maar net hoe sterk jij in je hand bent). Over het algemeen valt het dan ook wel dat een enkel gebroken bitje prikt in het gehemelte, tenzij je paard een laag hangend rooster heeft.
Laatst bijgewerkt door millennium op 09-04-11 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:12

Wat ik trouwens echt rot bitjes vindt, zijn die happy mouth dingen. Als je paard een beetje een droge muil heeft, dan kan dat rubber echt gaan schuren/branden op z'n lagen en in z'n mondhoeken. Snap niet waarom de naam happy mouth ook niet goed.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:16

Mappy mouth heb ik ooit 1 paard opgereden, Magical
En dat was puur omdat ze een laag gehemelte had, super gevoelig in haar mond was en snel gestressed was.
Dat was het enige bit waar ze wel op liep. maar dat was dan een dubbel gebroken met niet van die schakels ertussen, maar met een draad erdoorheen waar de mondstukjes op zaten.
Daar was ook geen enkel paard op te rijden, want je hebt echt totaal niets meer te zeggen.
maar goed dat beest was zo gevoelig dat met dat bit alles al goed doorkwam.

rij me fries nu op een danger bitje, ook ideaal.. is dubbelgebroken, tot hij denkt dat hij wel ff een loopje met me kan nemen en sterk wordt, dan wordt het een stangetje.
Wordt hij niet zo taai in zijn mond van alleen een stangetje, maar heb ik net meer controle dn met gewoon dubbel gebroken.

Verder heb ik baricello op een sprenger dubbel gebroken van aurigaan lopen, had eerst enkel maar deed hem wel zeer in zijn gehemelte, is nu een stuk rustiger met zijn hoofd.

De schimmel heeft een enkelgebroken in, gewoon watertrens, maar die reageerd toch overal spastisch op.
Aan de ene kant is ze heeeeel gevoelig dat je neigt naar happy mouth, maar t andere moment is ze weer wat taai en komt er geen reactie, net wat haar het beste uitkomt.

Verder natuurlijk altijd paard afhankelijk..

JO: ik heb nog een happy mouth liggen, als je die wilt lenen..

Afbeelding
Nummer 14..
Rest heb ik ook nog btw
Als iemand interesse heeft :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:16

Haha je kan zelf volgens mij wel een ruitershop beginnen;)
Heb net dat africhtingsbitje meegenomen. Dubbelgebroken met een koperen mondstuk. Gewoon maar eens zien hoe meneer daar op reageert, daar kom je natuurlijk maar op 1 manier achter:P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:27

Doe je dan elke keer dat bit aan zijn hoofdstel..?? Of heb je al een eigen? :)

Haha Lin, jij hebt echt veel bitten :P :P

Pfoeh, ik heb gister zo goddelijk gereden :D Gesprongen met Target, 70cm :Y) Maar ging echt heerlijk, met dat dier durf ik echt alles, daar vertrouw ik echt blind op :+: Dus zit te denken om(na mn stage) een keer een privélesje te nemen in springen, met Targetje :) Weten jullie of dat kan..? :)

Lin, kan je bij jou ook privéles nemen..? Of geef je alleen af en toe groepslesjes? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:52

Nee heb een eigen hoofdstel, deze: (zwart onderlegd)
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2000008

Is anders zo'n gedoe om het telkens te wisselen;)

Mooi dat het zo goed ging Lotje:) Weet zelf niet of je ook springlessen privé kan volgen, maar denk dat er in overleg een heleboel kan...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:57

Jaaa en ik wil er opzich best een keer geld voor neer leggen, in de les springen is leuk, maar omdat je met meer mensen bent, kom je gewoon iets minder aan bod dan wanneer je 'in je eentje' rijdt....

Heb jij anders zin om eens te springen Jo? :P Met zn 2en is weer wat goedkoper geloof ik.... :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:08

Springen vind ik uiteindelijk nog altijd leuker dan dressuur;) Helemaal prima, is ook wel gezellig:D

Trouwens, Eric en ik gaan 1 mei naar Terschelling toe dus dan kunnen we meeten:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:21

Jaaaa leuk!! Ben telkens om 5uur vrij, dus kunnen we desnoods keer hapje eten samen ofzo :D

Nou, dan gaan we aant eind van de zomer eens samen springen hehe :P

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:35

Ik wil best dan jullie les geven hoor als jullie datt alle twee willen :P
Moet je dat even aangeven met de afspraak maken. Dan is dat vast wel te regelen bij de manege.
Moet wel kunnen denk ik.