manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 08:49

Uh.. tis meer dat ik de dekens wel wat vind hebben, dat ik mn mond maar hield Schijnheilig Zeker die eerste vind ik best tof!
Tweede ook op een shet oid, maar Orson.. *ziet groot geblokt gevaarte rond hobbelen op de wei* daar ben ik nog nie zo zeker van Tong uitsteken

Enne *springt op en neer met vinger in de lucht* Ik ging ook mee hè?! Haha! hihi Heb er zin in!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:02

Hihi, zie Nous als als een zuurstok door de wei lopen Clown
En Kims: had Nick t volgehouden met Febe zonder jou? Knipoog

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:44

Jaaaaaaaa doen! Haha! ROFL omg, wat een deken zeg...
Bianz de hare ook al besteld? Tong uitsteken

Zegge, houden jullie je ziektekiempjes bij jullie? Ik krijg ook ineens keelpijn! En dat kan ik nu ff niet gebruiken (wanneer wel?)
Nick had t trouwens prima volgehouden met Febe! Ze heeft wel gehuild maar dat kwam omdat ze honger had. Maar gelukkig kwam mama toen alweer thuis hihi.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:12

Kijk een volleerde paps dus al Haha! Jij ook goed volgehouden zo lang zonder Febe? Lachen
*kijkt nog eens naar die dekens* En toch zijn ze best leuk die dekens Schijnheilig haha. Oke niet heel serieus, maar wel uh.. fris en vrolijk van kleur Vork

En ik heb heel stoer gister op Haydn (San Diego was kreupel Scheve mond ) 75-80 cm gesprongen Pling (mét Ainsley Dressuurzadel Vork ) Begon heel vrolijk met balkjes en kruisje. Balk recht gelegd "is gewoon dezelfde hoogte hoor dames" Nors opkijken Jaaa jaaa, en toch beweerd mijn gevoel iets heel anders! (weet nog zeker dat die hoger lag, maargoed Tong uitsteken) Daarna nog een paar stapjes hoger. Beetje spannend (zeker die laatste Nagelbijten / Gniffelen ), maar was wel tof Pling
Heel stom, dan heb je die hoogste al een keer gesprongen, daarna poosje gestapt omdat er een paar paarden weigerden, balk weer stapje lager en opnieuw proberen en dan wordt de balk weer een gaatje omhoog gelegd met de tekst "laatste keer deze nog even voor jou Annemijn" En dan is ie toch wel weer erg hoog Nagelbijten / Gniffelen Maar we konden t Haha! Whieieie! Nog steeds best trots op mezelf Bloos Krijg steeds meer lol in springen Haha!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:17

Hoi hoi,
hier ben ik ook weer eens...
Tis lekker stil hier. Tong uitsteken
Alles goed met iedereen?
Bianz, pijn in je armen van je sterke strand knol? Clown

Thirz, je vriendin vond het volgens mij wel leuk he op Annemoon. Haha!

Ik heb ook lekker gereden, ik was eerst even de stad in geweest vanmiddag en daarna was Daniël zo moe, dat ik net zolang auto heb gereden totdat ie in slaap viel, net voor zoutelande viel hij in slaap.
En toen ben ik naar Voice gegaan, en ben lekker gaan rijden, Daniël heeft heel de tijd geslapen en werdt wakker toen ik Voice ging voeren na het rijden.
Want toen ging uh meisje( naam kwijt) Annemoon naar de wei brengen en toen ging Voice hinneken, daar werdt ie wakker van.
Maar heb heerlijk kunnen dressuren. Knipoog

Anne, klinkt stoer je springles!
Met dressuurzadel is vast niet lekker springen?!
Leuk dat je het springen steeds leuker vindt, straks kan je nog springwedstrijden gaan rijden... ummm een paard?
Geen probleem, je mag Annemoon altijd gebruiken... Nagelbijten / Gniffelen

Kims; hoe is het?
Bevalt het mama zijn nog steeds?
Slaapt en drinkt ze nog goed? Gaaaap

Bar, hoe is het met je Zpony?
Wanneer ga je starten?
Ben je er al klaar voor? Knipoog

Cis, nog spierpijn of ben je weer helemaal gewend aan het paardrijden...

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:46

Cool Anne dat je zo goed hebt gesprongen Haha! Weet je al wat over je paard voor zondag?
En Nel ook lekker kunnen rijden! Jo vond t helemaal geweldig op Annemoon, ze liep ook echt goed door Ja

Mn moeder heeft foto's gemaakt, dus hebben jullie ff Tong uitsteken

Omhoog!
Afbeelding

Jeej, denkt Nous; strand!
Afbeelding

Dit was de club:
Afbeelding

En gaan Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Orson
Afbeelding

Annemoon (Jo had sporen aan, die hielpen goed Clown )
Afbeelding

Nous (rare foto, maar vond dr been-actie wel cool!)
Afbeelding

Jo en ik
Afbeelding

Orson wil hard!
Afbeelding

En Nous denkt: waarom draven we hier? Vork
Afbeelding

Moeder met paard
Afbeelding

Bianz en ik
Afbeelding

En daar gingen we weer Doei!
Afbeelding

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:31

Hahaha geweldig die foto's: heb nog lol om die kop van Orson! Hij was een beetje té fel en erg sterk waardoor moeilijk te houden (en dan ging ik nog niet eens heel zacht op een gegeven moment). Dan krijg je ook deze rare foto van een paard dat zijn achterbenen ff uittest omdat zijn baasje hem nog een beetje onder controle wil houden:
Afbeelding
En een baasje dat 'm weer met alle 4 de voetjes op de grond wil hebben (haha check die kont):
Afbeelding
Verder waren er ook relaxte momenten hihi:
Afbeelding

Afbeelding
En lekker in het water spelen met de golven:
Afbeelding
Van de 300 foto's zitten er echt een berg leuke tussen, heeft je moeder goed gedaan Thirz! Lachen

Wat leuk dat het springen zo goed ging Anne! Al bijna klaar voor je ruiterbewijs?
Kims, ik denk dat ik de deken toch maar niet bestel hoor, weet niet zo goed waarom maar iets zegt me dat ik het beter niet kan doen hahaha! Hoe is het met jou en dochterlief?
Fijn Nel dat je zo lekker hebt gereden! Ideaal zo je kind in slaap rijden haha! Heb idd vandaag wel een beetje spierpijn ja Knipoog

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:39

Hoi hoi,

Leuke foto's hoor!
T ziet er allemaal gaaf uit.
Vooral foto 5 van Thirz met Nous vindt ik gaaf!
Nous staat er stoer op!!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:38

Leuke foto's! Jullie hebben zo te zien echt genoten!
Vanavond mag Sharon ook lekker relaxen, Cis komt een buitenrit op dr maken Lachen

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:23

Heb wat foto's met mn telefoon gemaakt, was fototoestel vergeten...
Afbeelding
Afbeelding

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:51

oh wat een coole foto's van Orson, Nous en Annemoon....enne dat is nog maar eens het bewijs dat Annemoon gewoon keihard kan op het strand hahaha....echt heel gaaf....ik wil ook heeeeeeel snel weer eens naar het strand met Jade, vrijwilligers ok mee te gaan?????

Vind het wel een beetje flauw hoor Bianz, dat je die deken niet voor Orson koopt, al denk ik dat ie zich dan niet meer tegenover zijn maatjes in de wei durft te vertonen, dus als je t nou uit zelfbescherming voor Orson doet kan ik er wel mee leven hahaha.....
Onze paardjes waren ook vandaag weer erg blij dat ze naar binnen mochten, Jade en Nous stonden al vol ongeduld bij het hek te wachten, terwijl de rest achterin staat, echt geweldig dat ze het dan zo goed weten dat we nog komen....en Orson kwam deze keer niet in galop, maar op zn dooie gemakje aangekacheld.....hihi...

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 13:47

Jammer dat de foto's wazig zijn Bar en Cis!
Maar strand was leuk Haha!
Vanmorgen les gehad en dat ging lekker Ja Nous leert t nog eens Clown Die nachtjes binnen doen dr vast ook goed!
Nel had ook lekker gereden he!

Succes met RB Anne!!
Ga nu snel douchen en naar de trein Doei!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:34

Ja ik had ook zeker lekker gelest thirz.
Bij jou zag het er ook goed uit!
Veel plezier van t weekend!!!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:21

Ik wil best mee op mn ultieme brave *uch* stalen ros naar t strand hoor Mariek Haha! Doet nooit iets verkeerd, nergens bang voor, kan best hard (als ik t maar aangeef) en staat ook zo weer stil als ik dat wil. Lijkt t je wat? Tong uitsteken hihi

En gave foto's Thirz! Pling Knappe Annemoon zo de benen onder der lijf vandaan lopen! Ze had t ook wel naar der zin geloof ik! Hihi en Orson zo te zien ook Clown Waarom zou je ook op 4 benen gaan staan, als je ook prima op 2 kan staan? En op je 2 benen kan je nog veel verder kijken ook: wat is jouw probleem?! Verward *proest* Dat zinnetje van Patricia/Jennifer kwam ineens in me op. Zie t Orson zo denken Huilen van het lachen haha
En Nous lekker happy met der voetjes van de vloer! Op die helling duidelijk al zin in t strand *jeuj, jeuj, jeuj! we gaan weer!* Hyper! En de dag erna ook nog gewoon braaf kunnen lessen. Nous leert t zeker! Haha! leuk hoor!
Ik wil snel een keer mee om ook foto's te maken Hyper!

Citaat:
Onze paardjes waren ook vandaag weer erg blij dat ze naar binnen mochten, Jade en Nous stonden al vol ongeduld bij het hek te wachten, terwijl de rest achterin staat, echt geweldig dat ze het dan zo goed weten dat we nog komen....en Orson kwam deze keer niet in galop, maar op zn dooie gemakje aangekacheld.....hihi...

Vind t snachts ook aardig koud! (of nouja, 's nachts slaap ik, maar 's morgens is t al nie warm!) Dus kan me voorstellen dat ze wel binnen willen Lachen Leuk dat ze dan al zo op jullie staan te wachten!
Orson had vast net zn geeuw-cursus gegeven Knipoog Dan ben je zo in de slaap-mood, dat je de kracht nie hebt om naar t hek te rennen Tong uitsteken haha

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:38

Had trouwens nog foto's van Orson Bianz *nu we toch bezig zijn met een foto-bom Tong uitsteken
(geen hoogstandjes hoor, verre van, maar tis wel Orson Lachen )

Zeg hee jij daar, leuk dat we wat gaan doen hoor, maarre.. mag ík misschien kiezen wat we gaan doen? Want uh..
Afbeelding

Deze weg loopt alleen maar heel saai naar de roundpen. Ik weet een leukere route om te wandelen.
Afbeelding

Ow juist. Nu zijn we hier, en dan? Gaan toch nie longeren hè?
Afbeelding

Ja?! Scheve mond Ahhh toe? Iets anders?
Afbeelding

Humz, strenge Thirz.. Blind voor mn charmes.. *zucht*
Afbeelding

Zooo braaf mn besgedaan. Wat nu? Model spelen? Ow dat kan ik Ja
Afbeelding

Kijk, heel elegant, oren naar voren, frisse blik! Goed hè Pling Heb ik op geoefend!
Afbeelding

Ow.. nu nog in de camera kijken.. zo beter dan?
Afbeelding

Hoezo je hebt dé modelfoto nog niet? Nouja, wil mn kunsten hier bij de bosjes nog wel eens laten zien hoor.. Moet de fotograaf dit keer wél opletten dan!
Afbeelding

Maar eerst een hapje eten. Ik ben geen maatje 32 model, wil ik ook niet zijn, dus ik moet goed blijven eten!
Afbeelding

Ook al niet.. weet je.... Ik ben t een beetje zat.
Afbeelding

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:32

Shaar liep gisteren opeens super kreupel op links achter Boos!... ben gewoon bang om vandaag naar stal te gaan, ben zo bang dat t erger is geworden...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:41

Nou ik snap echt niets meer van mijn pony! Gisteren liep ze super kreupel op links achter, liep heel langzaam en je zag duidelijk dat ze pijn had. Ook zette ze het been steeds meteen op rust en in draf zag het er echt rampzalig uit.
Ik had me dus maar voorbereid op het ergste, was al de hele dag misselijk en heb echt last van mn nek (spanning)... maar ik haalde dr uit de wei en ze liep eigenlijk best goed. Lekker gepoetst en toen dr been kwartiertje afgespoten. Kon eigenlijk nergens iets diks oid vinden, maar misschien dat t helpt... Knipoog
Daarna ging ik even met dr over het fietspad stappen, eerst liep ze wat stijf maar al snel stapte ze met beide achterbenen 1 hele hoef over (dus lekker ruim).
Ze werd op den duur een beetje druk en begon te draven, eerst beetje stijfjes, hoofd knikte iets mee. Dus ik weer terug naar stap... Stukje verder begon ze weer te draven en ze liep gewoon 100% zuiver... Echt; ik snap er niets meer van!
Ze krijgt sowieso nog een aantal dagen rust nu, vertrouw het voor geen meter!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:25

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:26

Inderdaad een beetje raar, maar ondanks dat t nie helemaal te verklaren is, toch maar gewoon blij zijn dat ze nu wat beter liep.

Mèn wat een dag... Zelf dus ook nie meer in de stemming om nog te gaan stappen hoor Mariek. T wordt bankhangen en erg vroeg naar bed denk Tong uitsteken
Maargoed: vanmorgen dus om 11 uur naar de manege. Daar ff paardjes gepoetst. San Diego liep nog steeds niet goed, dus ik was op Nalex ingedeeld. (Wist ik gister al) Weg probleem opstappen, die gewoon staat keurig stil en is nie hoog Tong uitsteken & hallo probleem springen. Hij springt een beetje onberekenbaar, regelmatig vliegen er ruiters af met t springen en ik dus ook de laatste keer dat ik op hem sprong en dat was nie eens 60 cm! Scheve mond Nouja, niets aan te doen. Zou er wel t beste van maken.
Je mocht voor het examen nog even in de wei rijden en een sprongetje maken als je dat wilde. Ik had daar niet zo'n behoefte aan. Ik weet hoe hij springt, hij is van de week regelmatig op de wei geweest en ik wist nie zeker of mn zelfvertrouwen door t oefenen wel beter zou worden Vork Dus ben ff gaan kijken bij de andere mensen in de wei. Paarden deden een beetje raar: weigeren, langs sjezen Scheve mond Tsja daar ging hun vrije zaterdag. Resultaat van t oefenen: paarden die weer wisten hoe ze moesten springen, een ruiter van Haydn gevallen (sprong wat hoog, ruiter voor t zadel en daar schrok Haydn van en ging aan de loop waardoor de ruiter eraf gleed) & een ruiter met een scheurtje in de lever in t ziekenhuis na t vallen van Nalex (ja mn mede nalex maatje). De ruiter van Haydn zag het niet meer zitten en wilde de praktijk niet meer doen vandaag. Heb toen de instructrice maar ff heeeeel lief aangekeken en gevraagd of ik asseblief op Haydn mocht Schijnheilig En dat kon Go jij! Go jij! Zo blij! Zeker toen daarna bleek dat t meisje van Nalex afgevallen was en er even later een ambulance t terrein op kwam rijden Scheve mond
Iedereen flink de bibbers in de benen, maar de examinator heeft t allemaal heel goed gedaan vond ik Ja Netjes uitgelegd, en verteld dat t rustig opgebouwd werd en dat de bibbers nergens voor nodig waren. (Tsja, logisch dat je zo'n peptalk geeft als je tegen 10 best bleke gezichtjes aankijkt Tong uitsteken) En t examen op Haydn ging gewoon prima Lachen (maar wat duurde dat rijden zonder beugels lang zeg! Clown ) Knap, braaf paard! Ook echt leuk Bianz dat je ook nog ff kwam kijken! Heb je me meteen een keer met Haydn @work gezien Knipoog
De rest ging ook allemaal ok, dus tadaaaa 3 Ruiterbewijzen rijker hier in huis Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Whieieieieieie! Ik ben zó blij dat ik zo'n geluk heb gehad met mn paardje uiteindelijk! (de situatie eromheen was alleen heel vervelend) En ook zó blij dat paps en Marcelle t ook gewoon gehaald hebben Hyper!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:40

Ik heb echt totaal geen idee wat ik voor mn ruiterbewijs moest doen, was 13 toen ik m haalde...
Gefeliciteerd Annemijn (en je vader en zusje natuurlijk ook)!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:43

haha, nou iemand op de manege zei vorige week al: joh haal je makkelijk. Toen ik hem haalde moest je op je paard stappen, rijden in de bak, sprongetje doen en daarna gingen we t bos in buiten de manege. De examinator voorop. In t bos volle rengalop en als je er aan t einde nog op zat was je geslaagd!
Huilen van het lachen Zei ook al dat t nu íets anders zou gaan Vork

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:35

Gefeliciteerd Annemijn!! Na je praktijkgedeelte op de wei moest het bij je theorie en buiten wel heel gek lopen wilde je het niet halen, dus ik ging er van uit dat het goed ging komen Lachen Sonja, die vrouw met de appaloosa bij ons van stal, was ook helemaal gelukkig dat ze het gehaald had. Had je nog meegekregen dat hij op een gegeven moment niet meer vooruit te krijgen was? Haydn is ook een leuk beest om te zien, maar zowel ik als Yvon (waar ik mee was) vonden dat hij behalve groot en vos niet echt op Orson lijkt. Hij is vooral toch wat smaller. Wel een heel lief koppie! Haha Orson staat trouwens niet op z'n meest fotogeniek op de foto's van het longeren Haha! Leuk om ze te zien!
Bar, wat vervelend dat Shaar niet weet wat ze wil haha Knipoog Ik duim voor je dat ze nu gewoon goed blijft lopen!
Vanochtend lekker gelest! Carolien heeft eerst gereden, omdat ik donderdag een vervelend onderzoek had gehad en daardoor nogal slap was. Dus toen ik nog 20 minuutjes had gereden was ik gewoon kapot! Wel heel lekker gereden, da's altijd fijn! Nel ook nog onverwachts gelest: lekker!
Ga nu lekker slapen; net terug van avondje cafe met Emily en heb het helemaal gehad! Trusten!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 09:05

Nee, nu ik Orson beter ken, vind ik hem er ook minder op lijken hoor. Maar groot en vos zijn ze allebei iig wel! En volgens mij redelijk t zelfde karakter, maar dat weet ik niet zeker, ik ken Orson nie goed genoeg Tong uitsteken
Ja, heb dat nog meegekregen Ja In de galop wou die ook niet helemaal. Toen reed ze voor me. Was toen weer eens heel blij met mn *zit, been naar achter en gegarandeed in galop-paard* Haha! Heerlijk! Maar uiteindelijk ging t prima toch? Weg en terugrijden van/naar de groep ging in een lekker vlot galopje iig. K ook wat bijgekomen van alle stress? Vond t wel jammer voor der hoor.

En jij ook nog lekker 20 minuutjes op jouw vos-reus gereden. Fijn dat t zo goed ging! En hij staat er idd niet op zn fotogeniekst op Clown Was nie helemaal in de foto-mood geloof ik Tong uitsteken
Straks ook weer lekker lessen. Heb der zin in! Haha!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:03

Hoi hoi,

Anne gefeliciteerd met je ruiterbewijs!
Echt super goed!!!
Nog lekker gelest vanmorgen?

Bianz al een beetje opgeknapt, na je vermoeidheid van gister?

Ja ik was net van plan om op Voice te gaan rijden in de bak en als Carolien er dan toch nog is en tijd heeft waarom dan geen les?!
2 dagen achter elkaar les is wel zwaar, maar ik heb liever dat ik geholpen wordt bij het in de bak rijden dan dat ik zelf wat ga lopen pielen aan mn pony en het misschien dan niet helemaal goed doe.
T was wel goed voor me, maar moet nu weer even een soortje van revalideren, want mn handen, voeten, kuiten en schouders doen pijn van het zware lessen... haha Knipoog

Gisteravond nog jullie paardjes binnen gezet, wilco moest weg, dus heb Daniël maar meegenomen.
Eerst nous en jade gaan halen, die stonden al te wachten.
Ze waren alleen nogal aan t twijfelen of ze wel echt mee wilden want ze waren in de wei naast het pad (van Robin) kuilbalen aan t persen en wikkelen met grote machines en veel lawaai.
Maar ik met 2 pony's en een kinderwagen heel stoer er langsgelopen, en het enige wat ze deden was snuiven, dus dat viel reuze mee.
Daarna Orson gehaald, die was al de hele tijd achter dat spikkelpaardje aan het aan hobbelen, lekker in zn kont aan t happen en zo, ach je moet wat doen als je je verveeld... Knipoog
Maar hij was ook erg blij toen ie naar binnen mocht, hij vond alleen de kinderwagen wat raar, mar liep netjes naast me mee en ging niet voorbij de kinderwagen dus dat was heel netjes van hem!!!!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:29

Nou, ben net thuis Slapen
Bij ons ook geen vlekkeloos examen; de examinator kwam nie opdagen Clown Heel drama, grote fout bij SRR, die zei doodleuk; stuur de mensen maar naar huis!! Maargoed, toch kunnen oplossen, andere examinator laten komen en ondertussen maar wachten en wachten... Maar het werd beloond, want iedereen was geslaagd Lachen Maar dus wel een erg verlate thuiskomst hierdoor!
Fijn Anne dat het bij jou ondanks alles ook nog is goedgekomen Haha!

Keet en ik:
Afbeelding

En Hannah in actie:
Afbeelding

Morgen reageer ik op de rest hoor, ga nu snel slapen; morgen vroeg eruit voor de paardjes!