Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:27

Elles :j

en ja ik duim! (vanaf nu in elk geval :') )

en Doriet, in het andere topic las je het misschien al. Ik ga niet mee op trektocht. Wel begeleid ik in andere weken het ponykamp en ik ben twee keer op trektocht geweest in andere jaren. Het is echt super tof! :+:

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:17

Ik duim voor annemarie! En Fenn, gefeliciteerrd met je theorie!

Deze zomer voor mij geen trektocht, maar waarschijnlijk wel veel rijden in het bos. Kom ik jullie vast wel tegen!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:29

Annemarie, ik zal voor je duimen! +:)+

Doriet, gezellig dat je je hier ook meldt, stel gerust al je vragen over de trektocht hoor :j

Zal ik dan ook een update geven over mezelf, dat heb ik al zo lang niet gedaan Y;(
Goed, het is pas maart, maar ik heb nu al een bewogen jaar achter de rug hoor! Er zijn hele leuke dingen gebeurd, maar ook erg mindere. Om te beginnen met het uitstapje naar Londen in januari met Berdien, dat was echt supergaaf. Of had ik dat dan al wel verteld? := In elk geval, we hebben lekker de toerist uitgehangen, geshopt, gave exposities bezocht enzovoort enzovoort. Ah, ik hou van Engeland :+:

Een week later werd het neefje van Jeroen geboren, die helaas maar een week mocht leven; hij heeft een herseninfarct gehad en dat was niet meer operabel of anderszins behandelbaar. Jeroens familie van die kant is heel erg hecht en we hebben dus allemaal het afscheid en overlijden van het kleine mannetje meegemaakt. Pfoe, dat was heel erg heftig, ik denk er nog regelmatig aan.

In februari zijn Jeroen en ik een weekendje naar Oslo geweest met vrienden, we hebben een vriend van ons opgezocht die daar woont en jarig was. Was een erg leuke en aparte ervaring, en er lag vooral heel erg veel sneeuw :=

Verder zijn Marleen (die ook weleens meegaat naar het Lamoen) en ik begonnen met afstuderen; we zijn bezig met dierentuindiertransporten. Erg interessant allemaal hoor, maar ook best ingewikkeld om precies uit te vogelen hoe dat allemaal gaat als je er nog maar net bij komt kijken zoals wij! Ik hoop voor de trektocht klaar te kunnen zijn, maar wie weet gaat dat niet lukken en dan zou het wel eens kunnen zijn dat ik niet meega op trektocht.. :\ ik moet Jannette daar nog maar even over contacteren.

Na Oslo hoorde Jeroen dat hij diabetes heeft, type 1. Dat is het type waarbij je lichaam helemaal geen insuline meer aanmaakt en je bloedsuikerspiegel dus niet meer gereguleerd wordt; hij moet nu dus vier keer per dag insuline prikken. Dat was ook best even schrikken.. we moeten er nog redelijk aan wennen, op zich gaat het prikken goed, maar we zouden nog iets beter op ons voedingspatroon moeten letten.

Verder ben ik nu hoofdmoderator (net als Apple, Ibbel, Karl, Katja en Oscar) en heb ik wat minder tijd om ook 'gewoon' te bokken := Y;( hoewel ik jullie natuurlijk niet in de steek kan laten! Ons altijd gezellige Lamoentopicje :j

Oh, en last but not least, dit weekend ben ik met Marleen en haar vriend een weekendje in Duitsland geweest bij een vriendinnetje van ons. Die heeft een pony en we zijn dus wezen paardrijden *\o/*
Naast haar pony hebben we twee Haflingers geleend van haar tante, dat was erg grappig en vooral interessant :=
Vriendin: 'Tessel, jij kunt wel paardrijden, he? Dan halen wij de Haflingers op'
Tessel: 'Okee!'
Eenmaal daar aangekomen en de Haflingers (van het formaat ouderwetse tank) gepoetst te hebben, zegt Tessel: 'Welk zadel kan ik pakken voor die van mij?'
Vriendin: 'We gaan zonder zadel, want ze hebben niet echt passende zadels. Dat kan je wel he?'
Tessel: 'Uh oh, nou vooruit' := (ik had geen keus, zegmaar :') )
Dus.. daar gingen we, de anderen tegemoet rijdend, zonder zadel op weg naar het (ruige, heuvelachtige, blubberige) bos :')
Wat volgde was een totaal niet boktproof en vooral zeer onverantwoorde, maar zeer grappige en leuke buitenrit :)) Op een stukje na dan, daar gingen de twee Haffies ineens in versnelling turbo (bleek een stukje waar ze dat normaal ook altijd deden) en toen dacht ik: nee, dit gaat niet, ik val er hoe dan ook af. Toen was mijn eerste instinct dus, in de trant van 'redt uw vege lijf', eraf te springen. Dat deed ik dan ook en ik kwam wel op mijn voeten terecht, maar wel meteen meegesleurd en toen lag ik alsnog. Zachtjes, dat wel gelukkig. Binnen een seconde had in de pony alweer bij de teugel te pakken, want die stond meteen, heel typisch, met de kop aan de grond grasjes te eten :') echt, wat een actie _O-
De rest van de dag ging goed hoor, het was een hele belevenis maar tegen het eind van de rit was ik mijn val-spring-actie allang weer vergeten en zat ik heerlijk relaxt op de brede warme rug van Nemphis :j
De volgende dag zijn we nog heerlijk wezen wandelen/rijden met Kira, de pony van mijn vriendin zelf. Echt geweldig was dat. Gewoon lekker aan een lang teugeltje langs de weggetjes rijden en genieten van het uitzicht. Heel suf was dat we een ruiter tegenkwamen, die ook heel relaxt door de velden aan het rijden was, en dat ik dacht: oooh, dat wil ik ook! Even voor het gemak vergetend dat ik precies hetzelfde aan het doen was op dat moment _O-

Tot zover mijn update :)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:25

@ Tessel; zo he wat een verhaal,
best heftig sommige dingen... ;( :(:)
veel succes met je afstuderen en je functie als hoofdmod!

ik heb eigg geen nieuws te melden,
wel ff dit voor degene die dat leuk vind;
BelgenGek @ [KS-ITP] Sarah Hoogzwanger !!

grtjs Tineke

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:39

Ik heb meteen even gereageerd in je topic, spannend spannend! :)
Wat leuk trouwens dat Dodge pups heeft gekregen, door welke/wat voor reu is ze gedekt? Dodge is zelf al zo'n leuk en vriendelijk beestje met haar ene flapoor en andere rechtopstaande oor, het kan haast niet anders of de pups worden ook geweldig :j

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:08

DANKJEWEL !

Dodge heeft 11 zwarte pups !
Bumper is de papa :P
ze zijn erg aandoenelijk, t zijn net molletjes..
heb even een foto gepikt van lisette dr hyves;
Afbeelding

grtjss Tineke

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:24

Is Bumper de papa :oo :D
Was het een ongelukje, of gepland? Wat een lieffies, ik zou er zo eentje meenemen in mijn binnenzak :+:

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:32

ja dies de papa,
ze hebben hem niet laten castreren en hij zat de hele dag op dodge dus het zal wel gepland wezen..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:52

Tessel :D Ik miste je al in ons topicje :oo (en hoofdmod, zo zo verantwoordelijke baan hoor)

en verder... jeetje. Heftige verhalen over het neefje van Jeroen :(:) Maar een hoop toffe uitjes zeg. en trouwens Tessel, die week (week 5) heb ik nog steeds vrij. Dus als het echt nodig mocht zijn, dan weet Jannette mijn e-mail vast te vinden ;) Ik hoop trouwens van niet voor jou (het blijft een Rosa, Elles Tessel ding :j )

en puppies :D Gossie, schattig hoor. Die dingen zullen ook nog wel op het Lamoen zijn met de zomer?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:18

Nou, van de zomer zijn ze al een maand of drie, vier, dus dan zullen ze al wel weg zijn. Zo niet, dan wordt het een gezellige boel.. dan kan ongeveer elk ponykampkindje een pup uitkiezen om mee te knuffelen :D

Fen, dat is wel fijn dat je die week nog vrij hebt. Was je van plan om dan iets te plannen of om te werken? Of zou je eventueel last-minute nog kunnen inspringen voor mij? :=
Ik kan namelijk nu nog niet met zekerheid zeggen of het me gaat lukken of niet (als ik toezeg dan breng ik mezelf tegen die tijd in een lastig parket, denk ik). Ik twijfel er trouwens niet aan dat jij het kunt hoor, zoals je weet is het tijdens het rijden zelf altijd met of Elles, of Rosa erbij, je bent dus hoe dan ook nooit alleen. Verder is het even iets meer organiseerwerk dan op gewoon kamp, maar je bent zelf meegeweest en weet dus van hoe of wat. Je zou even aan Jannette kunnen vragen of zij het ziet zitten dat je eventueel mij vervangt :j maar dan wil ik graag voor volgend jaar wel weer een plekje reserveren in de trektochtbegeleiding O:)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 18:31

Even snel een berichtje op deze laatste post, wel bijgelezen maar ik moet weg, dus ik reageer straks uitgebreid op alles wat iedereen te vertellen heeft :)
Maar week 5 moet ik waarschijnlijk werken (hoor ik in mei als ik wordt aangenomen wat ik deze week hoor) maar als ik dat niet hoef dan roep je maar hoor Tessel! Hoe ik moet organiseren en mensen moet vermaken heb ik dit weekend al geleerd :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:46

Week 5 ga ik verder ook niet zoveel plannen. Werk misschien, maar dat is voorlopig alleen in juni en wat dat betreft kan ik die week sowieso vrij houden, is ook lekker als jij er gewoon bent. Vijf daagjes vrij :)
Organiseerwerk moet vast ook gaan lukken en wat rijden betreft... dat zou ik sowieso niet alleen doen, want ik zou geheid verdwalen. Ik vertrouw dat Rosa en Elles de weg nu wel kennen O:) (en ik wil best jouw woensdag niet rijdendagje overnemen. Prima zelfs, alleen aan Jupi zou ik moeten wennen.) Maar goed, wie weet is hoeft dat niet.

Haha, vervangers genoeg Tessel ;)

en die pups... als alle kids er één meenemen is er na week 1 al geen meer over :oo Ik heb trouwens geen idee hoe snel dat gaat met honden. Wanneer zijn die al niet meer knuffelig? En wanneer kunnen ze weg?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:24

@ Tessel: He wat verdrietig van het neefje van Jeroen :(:) Ook een tegenvaller dat Jeroen diabetes heeft zeg! Heb net vandaag geleerd hoe dat allemaal in z'n werk gaat met hormonen enzo :+ Reisjes naar Londen en Oslo, gaaf! Verder promotie gemaakt naar hoofdmodje, goedzo! :D Je afstudeeronderwerp klinkt heel interessant :) En die buitenrit klinkt vreemd maar super gezellig :j

En die pupjes van Dodge :+: Dat lijkt me net iets als Tosca worden, die is officieel kruising herder x friese stabij.. waar Dodge en Bumper toch wel íets weg van hebben, al is 't misschien niet veel..
Als ik het goed heb zijn die na een week of 8 wel 'weggeefbaar'? Hopelijk krijgen ze allemaal een goed huisje :)

Mijn weekend was echt zo supercoooool, wauwie! (Stopwoordjes van de typetjes :+ )
Het is écht leuk werk en heb er super veel zin in. Zelfs het presenteren ging naar mijn idee vrij goed (behalve dat mijn voorganger de microfoon had uitgezet terwijl ik dacht dat 'ie nog aanstond, dat was de blooper van het weekend := ) :D
Workshops gehad in sport & spel (hoe leg je goed een spelletje uit?), creatief (schminken, knutselen), 'jij als recreatiemedewerker' (wat je wel en niet kan doen en hoe je met dilemmas omgaat), presenteren en meeleeftheater (toneelstukje met vaste typetjes) en natuurlijk heeeel veel gedanst! Oh en ik kan wel blíjven vertellen zo super veel heb ik in 1 weekend meegemaakt. Het was heel intensief, ik ben nu ontzettend moe, heb in 48 uur nog nooit zo intensief samen gewerkt met mensen die je nog maar net kent wat super ging we hadden echt een hele leuke groep en en en.... *\o/*
Nu nog tot vrijdag wachten tot ik hoor of ik aangenomen ben en dan nog tot mei wachten op de planning := :\

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:28

Annemarie klinkt erg tof :D Meld je het vrijdag snel? (verdere reactie had ik al gegeven :') )

Ik vond trouwens zoiets leuks op internet: http://www.youtube.com/watch?v=4SNip4-y ... re=channel Filmpje die een vriendin van me gemaakt heeft al een tijdje terug. Foto's van mij tijdens het rondje IJselmeer. Misschien vinden jullie het ook leuk? Achtergrond gezang is vriendin zelf. Ze is er onwijs mee bezig, volgt nu ook workshops in utrecht ed.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:42

@Fenn: Filmpje is superleuk! :j Ik ben van plan om in de zomervakantie ook met vriendinnen een soort fietsvakantie in Nederland te doen. 8-) Wij hadden ook het idee van rond het ijsselmeer.
Kun je mij misschien nog wat info over jullie tocht geven? Waar jullie hebben geslapen enzo? Graag via PB.
Alvast dankjewel :P

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:01

Doriet je hebt pb. :D (en niet zo'n kleine ook _O- )

Trouwens Tessel, hoe zit het hele 1 april complot nu in elkaar? Ik heb heel veel gemist geloof ik :\ Ik had het 'nieuwe logo' nog wel willen zien.

en doriet, jouw ondeschrift is heel handig ja :j (maar vanavond ban ik me niet)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:48

Het ontgaat mij ook een beetje, er zijn meedere dingen tegelijk aan de gang, maar wat nu precies de clue is.. := Ik ben een beetje te druk om dat soort dingen te volgen geloof ik :D

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:20

Ik heb net even puppies gekeken.. Wat een schatjes!!! Ik wou er zo eentje meenemen.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:49

Ik meld me ook maar weer eens :P
Ik snap ook niks van dat 1 april gedoe. Want er zijn nu verschillende topics over en daar staan telkens andere dingen in..
Vind het wel een beetje jammer dat het zo ingewikkeld is :P

En @Zwartwitje: Jammer dat je misschien niet mee kan gaan. Maar je studie gaat voor en je hebt altijd Fenna nog! :)
(Jaja, ik lees alles O:))

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:23

Vandaag staart mijn tentamenweek :\ Dus dames, ik ban mezelf even voor een uurtje leren -:)

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:43

Heee heb ik ook es het lamoen topic gevonden :) Ben ik voortaan ook weer op de hoogte van de nieuwtjes ;)!
(Jaja, ik begin bokt ook eens te kennen.. ben normaal niet echt actief hier :P)

Ik heb alweer zin in de ponykampen! Helaas kan ik niet bij het leiding weekend zijn:( ben ik op examenreis.. maar Nathalie zal me alles wel vertellen.. En dit keer zonder pony's mee helaas, Dusty is nog steeds niet goed, Cooper is weg en Djamal gedraagt zich te veel hengst.

@ Fenn; succes met je tentames!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:27

hey Romy :wave:
Wat een verschrikkelijk prachtig 'penny'paard heb jij zeg :oo Vreselijk knap ding. Wauwie, daar mag je trots op zijn.
Welke week doe jij ook alweer?

Jammer dat je niet op het leidingweekend kan zijn, maar examenreis is ook niet verkeerd :n

en bedankt voor het succeswensen :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:07

Hee Romy :wave: wat leuk dat je mee komt kletsen! Inderdaad, wat een lekker ding heb jij in je profiel staan :~

Fen, nu al tentamens? :wow: succes iig, toi toi toi +:)+

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 11:48

Woeee, mooi paard! :+:
Fenn succes!
En ik, ik ben doooooor! Ooh, ik kijk nu al zo uit naar de zomervakantie! *\o/*

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:34

Leuk joh, goedzo! +:)+