Gisterenochtend vroeg opgestaan, was om 5u wakker geschoten en heb zitten piekeren tot de wekker afging om 5.25.
Stipt 5.30 waren Winnetou en Donna aan het slaapwandelend eten van hun maaltje, terwijl ik maar lusteloos een paar boterhammen ging kauwen.
Dan, in m'n vuile kleren, en in de donker z'n schroefgaten uitgekuist en propjes in gepropt. Toen ook in de donker z'n 4 benen gewassen (viel niet mee zonder licht ). Dan nog eff op stal gelaten terwijl ik alles controleerde van tuigage enzo, dan mezelf omkleden en op weg.
Daar toegekomen (we waren ietsje te laat) liep alles in het honderd. IK heb al ergens eerder gezegd dat ik problemen had met de inschrijving. Zo, ik had mijn nummer 8 behouden, alleen kwam 8 helemaal niet voor in het parcours Zwaar en ook de dressuurpistes kregen elk hun nummers. Het kwam dus zover dat ze door de micro riepen dat Nummer 8 - Winnetou zich moest aanmelden aan de springring .
Maar goed, daar toegekomen, moest ik eigenlijk eerst m'n parcours springen voor de presentatie aan de hand. Maar ik wilde toch eerst de presentatie doen, aangezien die maar 1 x moest plaatsvinden. Zo gezegd zo gedaan, had niet veel punten omdat ik Winnetou niet echt kon laten draven op het gras. Hij had dan wel kalkoenen in, maar ik gleed nou uit
Dan m'n parcours, vergeet ik met m'n gestresste kop wel een hindernis te springen Volgens mij had de jury het zelfs niet gemerkt, maar ik heb mooi de laatste sprong opnieuw gesprongen en ik kreeg er nog het juiste aantal punten voor.
De dressuurproef ging goed, maar Winnetou was wat voorzichtig in lopen, aangezien het op gras was (springproef was op zand). Daarom kwam niet alles tot z'n recht (zoals de middendraf bv ) Ook was hij moe ( ja duh, om 5.30 op ), en het was heel moeilijk om gelijke aanleuning te krijgen. Maar doordat hij was moe was kwam hij toch in de o-zo-graag geziene hoofdhouding, en heb ik hem waar wat laten lopen, om z'n krachten wat te sparen. Had toch nog de hoogste score die voormiddag voor dressuur
Namiddag,
eerst dressuur. Het ging best lekker, alleen was ie net voor we de ring in gingen uitgegleden, en tja, heel voorzichtjes weeral Maar goed, dat gold voor alle paarden. De proef werd beloond met weeral de hoogste score, wat dus in totaal zorgde voor de hoogste dagscore in de dressuur op alle combinaties .
Het springen ging deze keer echt goed, op 1 hindernis na zette overal perfect af. Raar genoeg kregen we minder punten dan in de voormiddag, waar ik een hindenris vergat Tja.. Subjectiviteit speelt nog altijd mee in de fokwereld van Belgische Rijpony's waar ruinen het minst geliefd zijn...
Na de inspannende dag, was er nog een prijsuitrijking 's avonds.
Ik als één van de 3 op de 118 combinaties in witte bandages Lekker opvallend.
Van die 118 combinaties waren er 72 in de grote maat, mijn categorie dus. Alleen de eerste 25 werden afgeroepen en bijgevolg geselecteerd voor de wedstrijd stijlrijden in de Nekkerhallen in Mechelen ( www.jumping-mechelen.com ). Ik hoorde m'n naam maar niet ... En ik begon te twijfelen aan uitsluiting door m'n fout in het parcours, zeker toen een hele revue dekhengsten al gepasseerd waren.....
Dat ik sowieso niet hoog zou eindigen,stond vast, aangezien de dekhengsten voorkeur hebben in een stamboek (logisch toch )
Maar... opeens hoorde ik m'n naam Op de 5de plaats dan nog Helemaal overdonderd! Want de eerste 3 waren alle drie prachtige dekhengsten, waarvan ik er 2 van toch matig vond presteren, de vierde was ook een merrie die haar sporen had bewezen in de sport en fokkerij. En ik kwam daar zomaar achter!
Dat betekent dus dat ik naar de Kerstjumping in Mechelen mag (hé, jullie komen toch é )
En als ik voor de schoolsport wedstrijden in de halve finale ook door mag, ga ik zelfs 2 x rijden in Mechelen !
Zo, dat was het