De vier hoeven aan de macht, in alweer deel 8!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Re: De vier hoeven aan de macht, in alweer deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:55

:wave:
Ik had vandaag ook wedstrijd, bij het wakker worden had ik er al geen zin in en ging ook met diezelfde instelling naar stal. Ook Ziack had er weinig zin in, was erg sloom en niet aan het been. Ik had er ook echt geen zin in om aan te rijden en heb dan ook een erg slechte 1ste proef gereden, 177 punten :o
2e proef dacht ik: vooruit, laat ik er dan maar wat van proberen te maken. Maar Ziack deelde deze mening niet en liep erg sloom en sukkelig door de bak heen, resultaat 179 punten :o

Dressuur is sowieso al geen hobby van ons, allebei vinden we het niks aan, wij houden meer van actie zoals springen.
Maar ben er mee begonnen voor de lol. De ene keer doet Ziack mee en rijden we een fijne proef en halen we onze punten en de andere keer is het zoals vandaag.
Ik merk wel dat ik er steeds minder vaak zin in heb, ik dressuur ook eigenlijk nooit, vooral niet in het outdoorseizoen, je vind mij vaker in het bos of op sgw dan in een bak.
Dressuur is ook erg pijnlijk voor mijn rug, kan geen proef zonder pijn rijden, dus verder dan de B zou ik toch al nooit komen, dit is niet haalbaar met mijn rug.
Buitenaf starten vind ik nog leuker dan thuis, maar nog heb ik mijn twijfels of ik mijn startpas volgend jaar ook door laat gaan. Dit jaar gaan we gewoon door, heb er toch voor betaald, maar ik ga er hard over denken of ik er volgend jaar mee door wil gaan :\

Nou ja, over 3 weken weer met pinksteren een wedstrijd op een groot concour in de buurt. Wie weet is dit wat, we zullen het zien. Voordeel van buitenaf starten is dat Ziack veel meer allert is en ik er fijner aan kan rijden, maar bij die gekke fjord is het altijd een verassing :)

@ Milou, nog even lekker genieten dan van je paardje!!
@ Roos, je bent fanatiek met je topics :P Ik ga even kijken hoor! :D

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:03

Jou zo te horen zou ik volgend jaar die startkaart gewoon opzeggen. :j En dan nu lekker buiten de deur af en toe starten en dan verder niet. Plezier is het belangrijkste toch. :)

En haha ja, stages zijn voorbij dus opeens zeeën van tijd. Morgen begint school weer écht dus nog even snel het laatste topic haha. :P

melodyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:09

@Milou; Jeetje wat balen zeg! Sterkte en geniet er nog eventjes van!
@Jo; Dan zou ik hetzelfde doen als wat Roos zegt. Als je er geen zin meer in hebt, dan werkt het ook niet goed meer.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:41

Milou en Suus, zijn het mooie foto's geworden vandaag?
Mel, hoe was het bij Flicka?
Jo, als ik je zo hoor zou ik hem gewoon opzeggen. Als het dan weer begint te kriebelen kan je hem altijd weer activeren :)

Sanne gaat echt goed de laatste tijd! Vandaag wat gedressuurd. Suus het nog een stukje voor me gefilmd. Daarna en stuk gestapt, toen ik haar weer oppakte begon ze pas echt te sjouwen. Wat ben ik toch gek op die pony <3

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:06

Is Mel bij Flicka wezen kijken? Dat is wel een lieverd! De eigenaresse is ook aardig!

Marloes, jullie gaan inderdaad goed de laatste tijd, hoor zoveel positieve geluiden van jouw kant!
Ben benieuwd naar het filmpje! :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:08

Gaan je lessen goed Roos? :)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:14

Ja, gaat wel goed, krijg steeds meer een beetje het gevoel voor het mennen.
Vandaag met pionnen geoefend, zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt. Dat was een leuke oefening. :j
Bentley gaat alleen wat onregelmatig lopen aan het einde van de les als hij wat moeier wordt, Tonny weet niet goed wat het is maar het komt steeds terug.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:16

Ik heb een klein stukje van je les gezien, maar leuk dat je nog steeds enthousiast bent :D

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:54

Laat ik me hier dan ook maar weer eens melden. ;)

Sabrine, hopelijk is Cas er weer snel bovenop. Was wel even schrikken voor Jorinde waarschijnlijk....
Milou, fijn dat je een goed plekje voor Tjetlin hebt kunnen vinden. Hopelijk krijgt ze het daar goed naar haar zin.
Roos, Leuk topic van jou en Gips. Ook leuk om te horen dat je enthousiast bent over het mennen. Wie weet wordt dit de nieuwe dicipline die je gaat beoefenen.
Melody, hopelijk vind je snel een nieuw paardje om bij te rijden.

Ook ik heb afgelopen zondag wedstrijd gehad. Na een hele lang tijd niet gestart te hebben met Lotta, ben ik het in april weer gaan oppakken en zowaar pakt het goed uit. Afgelopen zondag 2 winstpunten gereden en de wedstrijd daarvoor 1 winstpunt met een tweede plaats. Het is ook leuk om te zien dat Lotta er zoveel plezier in heeft, dat is voor mij toch wel het balngrijkste. Zodra Lotta er geen lol in heeft stoppen we ermee. Voor nu hebben we allebei plezier en gaan we lekker door. De stand staat nu op L1 +9. * trots *

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:46

Gefeliciteerd Xandra! :)
Voor Jorinda was het ook inderdaad super schrikken, maar omdat Cas daarna wegrende waren we meer daar mee bezig. Gelukkig is een meneer toen achter hem aan gefietst!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:04

Xandra: Gefeliciteerd met je winspunten afgelopen zondag!
Jolanda: Als je er inderdaad geen plezier meer in hebt zou ik ook niet doorgaan met dressuurwedstrijden maar lekker focussen op springen en SGW! Ziie vaak erg leuke foto's langs komen op Facebook ook.
Melody: En hoe was het bij Flicka? Hopelijk is dat wat voor je :)
Marloes: Wat ik ook al op facebook zei, ziet er echt top uit met jou en Sanne! Heel beheerst en fijne aanleuning (constant ook!) Echt leuk om te zien!
Gister heeft suus inderdaad foto's gemaakt, ik heb ze allemaal al gezien en suus heeft er al 5 bewerkt, die plaats ik hier wel even! Komende week gaan we ook nog met Mel en Linda wat foto's maken en als ik dan alles binnen heb maak ik ook wel even een afscheid topic met alle foto's.
Roosmarijn: Gelukkig heb je een fijne les gehad! Jammer dat hij beetje onregelmatig liep op het einde..

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:25

Milou, wat leuk om te horen! Dat is precies waar we naar toe willen, dus dan gaan we de goede kant op :) Vooral dat beheerste waren we een beetje kwijt sinds de verhuizing maar de afgelopen 2 weken is er een knop om en begint het oude vertrouwde gevoel weer terug te komen.
Ik zag foto's voorbij komen van jou en Tjetlin, wát een prachtige foto's! <3

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:27

Nou super zeg, ga zo door dan maar!!
En dankjewel, ben er nu al ontzettend blij mee. Vind ze een heel fijn gevoel uitstralen ook als ik ze vergelijk met andere foto's. Tjet straalt iets heel liefs en rustigs uit, alsof ze het een plekje heeft gegeven. :j

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:31

Ik ben wel een beetje benieuwd hoe jullie nu rond rijden Marloes!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:37

Dat idee had ik ook Milou! Het zijn erg mooie foto's, Suus heeft ze mooi geschoten en jij staat er prachtig op samen met Tjet! :)
Roos, kom maar een keer kijken! :D Ben de aankomende weken veel overdag op stal te vinden. 's Ochtends voor het leren of 's middags als pauze tussen het leren door :)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:31

Is goed, misschien kom ik morgen wel even langs!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:44

Ik ga er morgen niet op, ze was vanmiddag niet helemaal regelmatig, ga even aan de lange lijnen werken.
Donderdag rijd ik met 'r mee in de les op de manege (als ze morgen echt goed loopt), vrijdag ga ik weer serieus aan de dressuur, als ik geen springles heb :P

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:44

:wave:
Hebben jullie me stage filmpje op facebook al bekeken haha?

Fijn dat je een plekje voor Tjet hebt kunnen vinden Milou! Geniet er nog van! :(:)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:55

Ja net bekeken! Ziet er mooi uit daar hoor :)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:11

Nee, nog niet bekeken, filmpjes kijken op me mobiel wil niet zo. Zal zo op de pc even kijken, wordt nu benieuwd. :)

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:46

Gaaf filmpje Lisa! Lijkt me een gave ervaring :)

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:22

:) Is ook een hele leerzame periode!

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:08

Super leuk flimpje Lisa!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:09

Zooooo kom maar op met jullie verslagen van vandaag!!! :D

Deze foto had ik paar weken genomen in het avond zonnetje <3
Dan kleurt hij zo mooi goudkleurig!

Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:20

Ha, Jo is er weer!
Leuke foto.

Nou, mijn wedstrijdverslag.
F15 met Otis. Sommige dingen goed, soms wat foutjes. Verder heel tevreden met 219 punten.