Hop hop hop De RSVAbokkers in gálop! [DEEL 8!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: Hop hop hop De RSVAbokkers in gálop! [DEEL 8!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:02

Annie_ schreef:
Ik ben het gedeelte lijk wel met je eens.
over het vele slaan van slome paarden.

Maar zo slecht hebbenze het ook niet,
ze kunnen lekker in de wei staan met zijn alle hebben stro goed voer.

Iris Yara en ik hebben het wel erger gezien op een manege.
noem maar geen namen.

Het is wel zo dat je zo een paard ziet veranderen.

Maar frans neemt wel alleen paarden die geschikt zijn als manege paard,
want desperado heeft hij weg gedaan.

Jaaa dat is ook wel zoo, maar hoe ze behandeld worden schrikt mij gewoon. het moet gewoon beter worden uitegelegd in de lessen, hóe je moet omgaan met de mond, benen, houding , enz. er moet meer basis gereden worden en zitlessen, dan meteeen met kinderen die net op een paard zit gaan wijken om hun vervolgens uit te leggen dat ze niet moeten trekken aan een teugel. dan denk ik, jaaah dat is je eigne schuld, je hebt ze namelijk niet geleerd hoe ze daarmee om moeten gaan.

Kirsten_S

was effe eten dus reageerde wat later Tong uitsteken

Melanie_B

Iriis_ schreef:
Melanie_B schreef:
In dit geval komt alleen Noortje hihi! Haha!
Maar is ook gezellig!
En hopen dat mams morgen met hun mee gaat naar Remco, dan is die ook lekker onder de pannen.. En dat vind ze heerlijk dus das mooi...
En dan gaan wij ons even een leuk meiden weekendje houden! Haha!

Jaa precies! Meiden weekend! Kunnen jullie niet mee naar Remco?

Dat had ik wel gewilt!
Maar we hebben HE he...

En Remco houdt er niet zo van als vreemde bij hem blijven slapen Schijnheilig
En ook niet omdat zijn huis in de stal ligt zeg maar...

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:03

zou wel gaaf zijn ! Haha! maar we gaan zondag ook naar Horse Event hee Knipoog

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:04

Jaaa dat is ook wel zoo, maar hoe ze behandeld worden schrikt mij gewoon. het moet gewoon beter worden uitegelegd in de lessen, hóe je moet omgaan met de mond, benen, houding , enz. er moet meer basis gereden worden en zitlessen, dan meteeen met kinderen die net op een paard zit gaan wijken om hun vervolgens uit te leggen dat ze niet moeten trekken aan een teugel. dan denk ik, jaaah dat is je eigne schuld, je hebt ze namelijk niet geleerd hoe ze daarmee om moeten gaan.[/quote]

maar kleine kindjes snappen dat nog niet Clown
dat gaat er in en eruit

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:04

Iriis_ schreef:
Annie_ schreef:
Heeft dennis dat echt gezegt Bloos!

Hij is gewoon jarloers hoor,
dat vind ik typische een jaloezie op merking :S

Mwhaa in dit geval denk ik niet.. Hij baalt ook van Victor, maar sorry hoor Hij ging eerder bij hem in de stop dan bij Kirsten Bloos

maar dat komt ook voor het grootste gedeelte omdat hij niet goed luisterd naar frans. doordat hij vaak naar beneden kijkt vóór de hindernis , stopt die al. en dan kan wel zeggen ja zo en zo moet je het doen, maar bij hem ziet het er ook niet geweldig uit. als je het zelf allemaal zo goed weet, verwacht ik ook bijna dat het er perfect uit ziet.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:05

ik denk niet dat het daar aan ligt hoor..
want toen ik op victor sprong, toen keek ik ook naar de hindernis en hij heeft geen 1x geweigerd..

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:05

Nou als ze het goed duidelijk wordt gemaakt in 1 keer Tong uitsteken

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:06

Afbeelding

Kij hoe sexy tuigers zijn

( okee dit is dan wel 1 voor beeld Tong uitsteken )

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:07

Annie_ schreef:
Nou als ze het goed duidelijk wordt gemaakt in 1 keer Tong uitsteken

sommigen misschien wel Tong uitsteken maar er zitten ook uks tussen die alleen maar komen om een uurtje rondjes te hobbelen Tong uitsteken
die zijn er toch niet serieus mee bezig, en doen het gewoon voor de lol Lachen
dus die gaan echt niet op al die dingen letten Nagelbijten / Gniffelen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:07

Pebbs schreef:
dan heb je victor zondag niet gezien....

jaa dat was gelijk ook de eerste keer dat hij het zoveel deed.

en ik ga het niet nog een keer uitleggen waarom die zoo deed, want de meesten snappen het niet en dennis miss zelf ook niet.
ik heb dingen fout gedaan, maar een paar dingen lagen meer bij hem dan bij mij. ik luisterde namelijk naar alles wat die zei, en ik nóg steeds weigerde victor. hij probeerd wel alles wat frans zegt na te zeggen, maar wat bij een paard werkt, werkt bij de andere niet. en dat snapt hij niet. victor is namelijk nog jong.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:08

Annie_ schreef:
Afbeelding

haha dat is Fleckjeee Haha!

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:09

Pebbs schreef:
Annie_ schreef:
Afbeelding

haha dat is Fleckjeee Haha!

Ja fleck is echt sexy

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:11

dat is ie zeker ! Haha!

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:11

Maar het aller sexyst manege pony is

tadadaadaammm

Afbeelding

Zingarooo

Hihiih

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:12

hij gaat koppeltje duikelen hahahaha Nagelbijten / Gniffelen

Annie_

Jaa hij wilt later turnster worden Nagelbijten / Gniffelen

Pebbs

kei sexii Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:13

Grappige foto Anna!

Fleck is mooi! Lovers
En die kan loooppeeeen Bloos! Kwijl
Allemachtig

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:13

JA fleck kan echt lekker lopen

En als je der op zit en je gaat draf veruimen Kwijl

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:14

Straks naar blenesse toe Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:15

Naar wieeeee? Bloos!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:16

Melanie_B schreef:
Waar zal ik beginnen.. Schijnheilig

Het kunnen rijden op elk paard heeft Frans gelijk in. Je komt in je leven nou eenmaal 'slome' paarden en 'snelle' paarden tegen, en daar mee moet je uit de voeten kunnen komen. Grava is idd geen makkelijk paard om voorwaarts te krijgen, en zeker niet als de ruiter het vertikt want dan kapt ze er al helemaal gauw mee. Daarnaast vind ik dat jij Grava goed aan het lopen had hoor, Knipoog Maar weet je wat het ook is denk ik, je ging er al met tegenzin op.. Want waarschijnlijk had je wel verwacht dat je op Victor kwam Lachen En ja, dan is Grava een grooot verschil. Maar probeer dat gevoel nou eens opzij te zetten, je tegenzin. Het is moeilijk, ik heb het ook moeten leren en soms nog omdat weg te zetten. Maar mij gaat het al heel goed lukken en dat scheelt een hoop!

En over dat tikken geven op Grava zal ik me niet zo druk maken. Knipoog
Die beginners die op haar rijden die geven haar een aai als tik. Dan zouden de gevorderde de enige zijn die haar een mep verkopen, en nu dan zou 1 goede klap beter zijn dan 10 tikken die ze amper voelt.

Over het Victor gebeuren kan ik je wel begrijpen.. Maar wat kan je er aan doen? Niets. En wat had jij ervan verwacht? Lachen Het is nou eenmaal een manegepaard, om dat begrip kan je niet heen. De ene keer loopt ie bij iemand de sterren van de hemel en het uur daarna wordt hij weer verneukt.. Dit zal je (helaas) altijd blijven houden.. En ja, das is jammer.. Heel jammer.

je snapt me niet helemaal, maar dat kan ik natuurlijk niet verwachten. dat maakt niet uit.

ik had er eigenlijk wel 'zin' in om op haar te rijden, maar vond het jammer dat ik niet op victor zat. niet omdat ik zo verwend ben en bla bla dat ik áltijd maar op hem wil zitten, maar ik wil graag werken aan het probleem dat die nu heeft. en dat kan ik niet in een springles, dus ik was wel wat 'boos' erover aangezien ik toch wou werken aan dat ding zodat ik daar samen met frans een oplossing voor kon vinden, want ik wil daar niet mee doorgaan. en in een springles moet alles snel snel met inrijdne en kan ik er de tijd niet voor nemen.

over grava. níemand (ben ik wel zeker van, of je wilt 2 km per uur rijden) kan er namelijk opzitten zonder een tik te verkopen, en dáár gaat het mij om. ze wílt niet meeer , en dat merk ik bij astor ook, hij valt de hele tijd terug. ze willen gewoon niet meer, en bij parade is dat wel minder want die krijg je nog wel goed vooruit als je echt veel doet enzo. maar bij sommige paarden merk je het gewoon, ik weet niet wat het is, maar het voelt niet goed. ik kan het ook niet echt omschrijven wát het precies is, maar op de een of andere manier voelt het niet goed om op ze te rijdne. en tuurlijk is het wel anders als ik opeens op hun kom, maar daar heeft victor niet zo veel mee te maken. ik kan het wel snel omzetten die knop, effe wennen, maar toch.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:19

Kirsten_S schreef:
Melanie_B schreef:
Waar zal ik beginnen.. Schijnheilig

Het kunnen rijden op elk paard heeft Frans gelijk in. Je komt in je leven nou eenmaal 'slome' paarden en 'snelle' paarden tegen, en daar mee moet je uit de voeten kunnen komen. Grava is idd geen makkelijk paard om voorwaarts te krijgen, en zeker niet als de ruiter het vertikt want dan kapt ze er al helemaal gauw mee. Daarnaast vind ik dat jij Grava goed aan het lopen had hoor, Knipoog Maar weet je wat het ook is denk ik, je ging er al met tegenzin op.. Want waarschijnlijk had je wel verwacht dat je op Victor kwam Lachen En ja, dan is Grava een grooot verschil. Maar probeer dat gevoel nou eens opzij te zetten, je tegenzin. Het is moeilijk, ik heb het ook moeten leren en soms nog omdat weg te zetten. Maar mij gaat het al heel goed lukken en dat scheelt een hoop!

En over dat tikken geven op Grava zal ik me niet zo druk maken. Knipoog
Die beginners die op haar rijden die geven haar een aai als tik. Dan zouden de gevorderde de enige zijn die haar een mep verkopen, en nu dan zou 1 goede klap beter zijn dan 10 tikken die ze amper voelt.

Over het Victor gebeuren kan ik je wel begrijpen.. Maar wat kan je er aan doen? Niets. En wat had jij ervan verwacht? Lachen Het is nou eenmaal een manegepaard, om dat begrip kan je niet heen. De ene keer loopt ie bij iemand de sterren van de hemel en het uur daarna wordt hij weer verneukt.. Dit zal je (helaas) altijd blijven houden.. En ja, das is jammer.. Heel jammer.

je snapt me niet helemaal, maar dat kan ik natuurlijk niet verwachten. dat maakt niet uit.

ik had er eigenlijk wel 'zin' in om op haar te rijden, maar vond het jammer dat ik niet op victor zat. niet omdat ik zo verwend ben en bla bla dat ik áltijd maar op hem wil zitten, maar ik wil graag werken aan het probleem dat die nu heeft. en dat kan ik niet in een springles, dus ik was wel wat 'boos' erover aangezien ik toch wou werken aan dat ding zodat ik daar samen met frans een oplossing voor kon vinden, want ik wil daar niet mee doorgaan. en in een springles moet alles snel snel met inrijdne en kan ik er de tijd niet voor nemen.

over grava. níemand (ben ik wel zeker van, of je wilt 2 km per uur rijden) kan er namelijk opzitten zonder een tik te verkopen, en dáár gaat het mij om. ze wílt niet meeer , en dat merk ik bij astor ook, hij valt de hele tijd terug. ze willen gewoon niet meer, en bij parade is dat wel minder want die krijg je nog wel goed vooruit als je echt veel doet enzo. maar bij sommige paarden merk je het gewoon, ik weet niet wat het is, maar het voelt niet goed. ik kan het ook niet echt omschrijven wát het precies is, maar op de een of andere manier voelt het niet goed om op ze te rijdne. en tuurlijk is het wel anders als ik opeens op hun kom, maar daar heeft victor niet zo veel mee te maken. ik kan het wel snel omzetten die knop, effe wennen, maar toch.

Ik kan me eerlijk gezegt niet zo druk maken om die paar klappen.
Als het beest er écht last van zou hebben zou die ook wel begrijpen dat ze een tikkie harder, ruimer moet lopen.

En daarnaast die beginners die haar 'slaan' dat voelt ze niet eens.
Gisteren liep ze met een beginner haar uurtje rond met de oortjes naar voren. Knipoog

Grava is gewoon stijf, en wordt ouder. Maar ze wilt wel.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:20

Pebbs schreef:
je kan er gewoon niets aan veranderen, het manegepaarden leventje.. zo slecht vind ik niet dat ze het hebben hoor Lachen
ze staan ELKE maar dan ook ELKE dag heeeerlijk in de wei met z'n allen ! Haha! echt GEWELDIG voor die paarden !
ze krijgen goed voer, worden goed verzorgd en ze vinden het heus allemaal niet leuk in de lessen hoor, ik bedoel kijk naar berlingo, als die bij een beginnertje gewoon rustig de andere kant op gaat dan het meisje wil, en maar z'n oortjes naar voren houden, dat vind ik echt geweldig, dat paard heeft er echt lol in om dat ukkie gewoon te pesten Haha!
ik vind dat gewoon echt een mooi gezicht, zo zie je dat een paard toch lol heeft in zijn werk Lachen

het gaat niet om het sociale leven van hun, maar hoe ze behandeld worden. dat veel problemen genegeerd worden , die er wel zijn. manegepaarden zouden eigenlijk nét zoals pensionpaarden moeten worden behandeld. Er MAG gewoon geeeen verschil in zijn, klaar, het is net alsof je de ene hond goed behandeld, schoon maakt als die vies is, fysio, osteo, of wat dan ook laat komen als die zich niet goed en stijf loopt, en de andere hond links laat liggen alsof het een stuk afval is en als een hoopje strond behandeld en wacht totdat die dood gaat.