Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:39

ik heb dat ook heel vaak merel, zeker 4 keer in de week, dat ik gewoon super moe ben... echt irritant

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 07:10

Misschien is het ook wel een beetje het einde van de winter. Ik ben er nu een beetje overheen maar afgelopen weken waren ook drama, was vreselijk moe en in het weekend lag ik elke keer 's middags uren bij te slapen.
Heb wel een goede tip gehad van iemand die hier lest, die werkt ook in een sector waar veel uren gedraaid worden en die zegt dat ze allemaal op woensdag (dus in het midden van de week) heel vroeg gaan slapen om ook midden in de week een keer bij te slapen.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:13

Is het proberen waard die tip! :)
Straks nog naar school en dan lekker naar huis!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:55

Als het goed is krijg ik vandaag me camera binnen! :D
zondag weer wedstrijd, ben benieuwd!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:03

laat ik nou net op woensdag avond les geven en pas om half 9 thuis zijn.. dan nog douchen en dan ben je weer wakker... hahah.. ik ga meestal zoeizo niet later dan 10 uur naar bed, anders hou ik het echt allemaal niet vol

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 13:04

Leuk Aniek!
Ik 7 maart weer geloof ik.

Ik ga straks voor het eerst dit jaar weer in de buitenbak rijden, heerlijk! Bodem ligt super en het is *klopt af* voorlopig droog. :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:07

ik had ook zondag wedstrijd maar afgelast vanwege het weer.. tis een buitenbak, die zal wel bevroren zijn...

Lekker maaik weer buitenrijden, ik heb alleen maar buitenbak dus verlang soms wel weer eens naar binnen :P

Hoe is het verder daar in belgie?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 17:53

Ja dat kan ik me voorstellen! Ben wel heel blij met die binnenbak hoor! Paard ging trouwens fijn buiten, echt ik wil niet anders zodra het weer het toelaat.
Hier is alles goed hoor. Begint weer druk te worden met wedstrijdseizoen in aantocht.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:04

jah ik blijf buiten ook het fijnst vinden.. wou iin deurne ook altijd buiten, wou alleen niet iedereen altijd.. Buiten zijn ze veel fijner..

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:36

Leuk Aniek en succes dit weekend!
Fijn Maaik van die buitenbak! Ik reed ook altijd heel graag buiten. De paarden die ik op 't dorp reed daar was alleen een buitenbak (zonder goede bodem dus: Of plassen er op, of zo stoffig dat ik het einde niet kon zien) maar dat heb ik nooit erg gevonden. Had de bak altijd voor mezelf. En waar ik voorheen gewerkt heb reed ik ook het liefst in de buitenbak want die was groot (30 x 80) mét goede bodem en binnen was klein (18 x 37) en minder goede bodem. Nu op Poelenburgh vind ik het niet zo fijn omdat je zo 'verstopt' zit.. als er wat gebeurd duurt het zo lang voor iemand het door heeft.

Ik heb vandaag iedereen de stuipen op het lijf gejaagd. Ik ging Zenith longeren in de springbak want hij was stuiterfris en dan is hij er al 'doorheen' voor ik er op ga (rijden uiteraard met Simone) dus hij liep te stuiteren en nog 2 paarden in de paddock waar hij op reageerde en hij werd dus steeds nijdiger omdat hij nog niet mocht rennen van mij want ik wilde hem eerst bijzetten. Dat uiteindelijk gelukt en ik moet altijd zorgen dat ik goed achter hem blijf anders draait hij om. Dus ik laat m'n longeerlijn langer, doe een stap terug en m'n zweep erbij zodat hij de cirkel groter maakt. Maar ipv de cirkel groter te maken sloeg hij met 2 benen mijn richting op.. dus ik in een reflex (denk ik) m'n arm voor m'n gezicht gehouden waardoor hij dus vol m'n elleboog raakte en m'n arm in m'n gezicht kwam. Dus ik moest hem los laten en was er inmiddels maar bij gaan zitten van de pijn in m'n arm.. Zie ik Marjolein bij Boj en Caro vandaan komen dus ik haar roepen en ze hoorde me dus niet en liep door. Toen Simone maar gebeld dat ze heel snel naar de springbak moest komen dus die kwam en ondertusse had Eske Zenith zien lopen met bijzet en zadel en longeerlijn tussen z'n benen. Eske had dus Boj gewaarschuwd dus die komt door de bosjes aanrennen en schrikt zich kapot.. Wat bleek nou, door de kou zijn mijn lippen nogal gebarsten en doordat ik met m'n arm in m'n gezicht ben gekomen is m'n lip gescheurd en zat dus heel m'n gezicht onder het bloed en m'n jas en trui. Echt overal zat bloed dus Boj dacht dat ie me in m'n gezicht had geraakt ofzo.. Afijn.. Simone had inmiddels Zenith en die is ze gaan longeren en ik met Boj mee.. gezicht afpoetsen en maar ff naar m'n arm kijken. Kan hem nog steeds wél bewegen maar het ziet er onwijs ranzig uit. Precies op het topje van m'n elleboog heeft ie me geraakt ong. 2 x 1 cm maar tot op het bot vlees weg. 't Begint nu ook blauw te worden en 't doet onwijs veel zeer!
Maar als ik bedenk waar hij me had kúnnen raken.. pfff moet er echt niet aan denken!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:14

Pfffff heftig hoor Maartje, wel een draak hoor! Gelukkig dat je er nog zo van af bent gekomen dan.. Sterkte!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:23

pff lekker dan maartje.. blij dat je je arm ervoor had... liever je arm dan je gezicht... Hoe gaat het nu verder?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 09:12

Wow heftig joh! Inderdaad goed dat je nog het reflex had je arm voor je gezicht te houden. Sterkte hoor!!
Nog foto's laten maken of niet?

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:10

jeetje Maartje wat naar! Hoe is het nu?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:00

Wow..! Heftig Maartje! Hoe gaat het er nu mee?
En inderdaad.. liever je arm dan je gezicht!

Ik was dit weekend lekker een weekendje weg! Heerlijk zeg, er even tussen uit :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:32

Lekker Fioon weekendje weg! Waar ben je geweest?

Nou niet naar de huisarts oid geweest, kon m'n arm gewoon buigen en strekken (wel met moeite uiteraard) maar niet zo dat ik verging van de pijn. En hechten was geen optie omdat t daar te breed voor is.. Dus gewoon afplakken met pleisters :) Gaat nu eindelijk beter. Gister wel heel de dag last van gehad ook omdat je niet de bewegingen kan maken die je automatisch maakt. Kreeg ook last van m'n schouder door de klap natuurlijk..
Vandaag ging goed :) Heb em alleen een paar x gestoten :(
Maar tis natuurlijk ook een plek die elke keer weer open gaat door beweging e.d. het heelt wat dat betreft niet echt snel. Maar kan nu gewoon weer (bijna) alles doen.. Behalve Zenith longeren.....

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:04

Had je verhaal zaterdag al gehoord Maartje, hoop dat het nu wat beter gaat...
Ik heb weer een weekje leren voor de boeg! Heb donderdag hertentamen en ik heb zo totaal geen zin in leren!
Heb al de hele dag telkens 45 minuten leren, 5 minuten pauze, 45 minuten leren, 5 minuten pauze enzovoorts.. Dus hele tijd mn telefoon op de timer want anders hou ik me er niet aan!

Les was zaterdagavond trouwens erg leuk! Wyoming liep ook echt wel heel lekker uiteindelijk! :)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:51

Zoooo, vakantie = geboekt ! :D Heerlijk!
Eindelijk weer eens op vakantie.. :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:39

Waar ga je heen Fiona? Voor de zomervakantie, of al eerder?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:42

Zomervakantie :)
Naar Mallorca :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 19:10

Lekker Fioon!

Wow, zo kort pauze Merel! Kan je niet beter iets langer leren en dan ook langer pauze? Zo doen die jongens dat hier haha. :+

Hmpf 6 paarden gereden vandaag en 1tje longe en nu nog wel even uurtje bezig met dekens wisselen/bandages enz. Lichtelijk kapot. :P

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:16

Ik kan me niet zo lang concentreren vandaag... Ben ook pas vrij laat (half 11) begonnen en heb ook wel af en toe iets langer pauze gehad. Één keer boodschappen gedaan, andere keer gegeten, toen gekookt en gegeten en nu ben ik afgehaakt....

Klinkt als onwijs veel werk en ik denk dat ik al snel neer was gevallen maar dan niet dood maar in slaap :P

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 22:32

Oja dat klinkt al wel beter te doen.

Ja wel veel werk maar wel heel leuk! Paarden gaan ook altijd beter als ik er veel achter elkaar rijd om een of andere reden.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 08:30

Lekker Fioon!
Doen we deze week nog wat afspreken?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:49

Anike schreef:
Lekker Fioon!
Doen we deze week nog wat afspreken?

Is prima hoor ! :)