Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:50

RianneH schreef:
Iemand van jullie al zakken met winterpeen tegen gekomen?
Argitotaal en Welkoop hadden ze nog niet, ben ik te vroeg in het jaar?

Hadden ze nog niet :o? Ik heb er al 2 keer een zak weggehald hoor bij de welkoop :')
Misschien waren ze op .. Had je ze ook gevraagt of ze achter nog hadden :o?

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:52

Vanmiddag geweest en er stond niets. Niet gevraagd want ik ging ervan uit dat het nog buiten het seizoen was, omdat Agri ook niet had. Zal ze van de week nog maar eens lastig vallen :P

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:58

Ze staan of achter bij het hooi enz of voor bij de ingang tussen die schuifdeuren .. :j ik vraag altijd of ze ook vers hebben achter.. Meestal mag je daar dan weghalen :))

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:08

Dat is slim!
Vandaag stonden ze op beide plekken niet. Misschien was net de lading op. Heb idd gekeken waar ik ze altijd weghaal, achter bij het voer. Nouja, het is goed te weten dat ze te krijgen zijn, zal ik binnenkort weer op jacht :P

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:20

Die melissa van jou is trouwens wel een kleine piepdoos he _O- :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 01:15

Op stal of in de paddoc? Het is wel een echte merrie, als het even kan ook met een zwiepend voorbeen.
Verder heeft ze geloof ik een beetje hekel aan Sylke. Burenruzie :P

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 01:22

Hahah in de paddock.. Ze was laatst zo mooi hengstig en probeerde elke keer de aandacht van tristan te trekken _O-.. Het leek wel zo'n piepbeestje..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:15

Omg, is er iemand van jullie die toevallig popstars aan het zien is? Hier kijken ze het, maar het is echt vreselijk slecht! Ik vind het te erg om naar te kijken...

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:16

Hihi, die Melissa toch. Ze staat ook te piepen als ze eet, dan mag Sylke niet kijken. En als ze wel kijkt, dan piept Melis. Lachen. Maar goed, heeft Tris gedekt? Of hield hij zich in.

Ohja: Hoi allemaal! Sta op Hiddemstate, heb niet op Leeuwarder manege gereden. Ik heb een fries, Tristan genaamd. Zo dus.

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:17

RianneH schreef:
Omg, is er iemand van jullie die toevallig popstars aan het zien is? Hier kijken ze het, maar het is echt vreselijk slecht! Ik vind het te erg om naar te kijken...

Net even, om te huilen, heb weggezapt!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:27

Hey gezellig :D

Vreselijk he! Ik zet de radio telkens maar weer wat harder, fatsoenlijke muziek.
Hoe ging je les trouwens?

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:58

hahahahaha, :D

les ging wel aardig. In 't begin was mijn houding k*t :( . Daarna ging het beter, kan ik ineens alle regeltjes weer toepassen. :+
Rechter galop blijft en drama als die na de linkergalop komt. Dan weet hij dat hij nog een keertje moet en dan probeert hij alles uit om niet te hoeven. Ook wel grappig hoor, maar zeker frustrerend op dat zekere moment.
Hij is een beetje een plank op rechts. Dus veel contrastelling en volte sluiten en openen, en ook de voltes in contrastelling.MOEILIJK!! 't was veel doch ook leuk :7

Weer wat om te oefenen de komende week *D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:02

Aha, nooit saai die paarden :)
Houdt ons van de straat :P

Zamorra heeft mij vanavond een kopstoot gegeven.. Dikke bult nu boven mn oog. Arme, arme ik.

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:07

Wat naar van Zamorra! Das niet lief....

Hoe gaat het met de bult?

Hoe gaat het eigenlijk met Melis en rijden en grondwerken? Ik zie wel vooruitgang, maar ken de theorie erachter nog niet helemaal.

VERTEL (sorry, bert visscher liefhebber)!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:24

Hahaha, bert vind ik idd wel wat voor jou :P

Bult is heel pijnlijk. Bijna net zo groot als mijn hoofd. Haha nee, aanstellen is ook een vak. Voorlopig maar even beter opletten aan welke kant ik bij haar ga staan.

Melissa heeft deze week beetje vrij gezien het voor mij nogal een baalweek is. Wil ik paard niet te veel mee opschepen. Volgende week of zondag ofzo weer lekker aan het werk. Misschien wel even rijden :)

Grondwerken en aan de hand werken.. Hahha het is een vak apart. Grondwerken doen we zodat ze lekker haar benen kan strekken en ondertussen op mij moet letten natuurlijk. Voorlopig zijn we nog beginners, maar zou toch leuk zijn ik over een tijdje alle mogelijke 'opties' kan vinden. Snapje het nog?
Nouja, doe het vooral omdat ik het zelf ook erg leuk vind om te doen. Heb al met heel veel verschillende paarden kunnen grondwerken en het is leuk om met verschillende paarden te werken. Word je goed bewust van je eigen lichaamstaal.

Aan de handwerken doe ik voor het rechtrichten en gymnastieken, maar ook hier zijn we nog maar in de basis. Hierdoor is ze al heel erg vooruit gegaan. Ze moet haar rug ontspannen, buikspieren aanspannen, haar achterhand moet dragen ipv stuwen en ze moet haar lichaam buigen en strekken. Het is hard werken, maar gelukkig is melissa wel een werker. Merk dat ze veel sterker wordt en rechter.

En rijden is puur meeliften :P Vorig week heb ik trots 2 rondjes gestapt en toen was ze natuurlijk geweldig. Das de eerste keer nadat Ivana ernaast viel met jou in de bak.
Rijden is bij haar altijd een moeilijk punt geweest, omdat ze nog heel veel steun nodig heeft daarin en dat eigenlijk niet vanaf haar rug te geven is.
Maar dat is niet erg, want vind stiekem het grondwerken en aan de hand werken veel leuker :P

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:34

Nou als je dat leuker vind, waarom jezelf kwellen?

Wat goed dat je even afstand neemt als jij baalt,goed man!

Heerlijk dat het beter gaat. En niets zo fijn als een goed gebeitelde basis. Daar kun je dan altijd weer op terug vallen.

Wat goed dat je zelf weer hebt gereden. Meeliften is al heel wat. Beter dan ernaast liggen. :+

Het grondwerken en aan de hand werken vindt ik ook bere intressant, ook omdat Tristan ons niet goed begrijpt en wij hem waarschijnlijk ook niet als we naas hem lopen.

Aan de longeerlijn werk ik nu ook alleen met lichaamstaal. De leidende merrie en de dominante hengst. Daar reageert hij erg goed op en ik merk ook dat hij mij en Marina erkent als baas (zij werkt nu ook zo met hem).

Binnenkort bijzetten aan de longeerlijn en de plank uit het paard halen :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:47

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo fan ben van het bijzetten. Het zit allemaal zo 'vast'. Maar het kan zeker een goede hulp zijn met het longeren.
Ik heb afgelopen jaar nogal wat rondjes gelongeerd met veel verschillende paarden en heel veel geleerd wat betreft longeren en dus gymnastiseren, gebruik achterhand, rug, buikspieren enz. Goed longeren blijft moeilijk en ook ik ben nog niet uitgeleerd, maar vind het erg interessant. Vandeweek Ivana geholpen met Ate, nou, dat is pas een uitdaging.

En merk echt het verschil bij tristan. Woensdag was ik best wel verbaasd toen hij keurig stil stond toen ik stopte. Goed gedaan!

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:56

*Voelt zich trots*

Bijzetten was ik geen fan van, maar heb nu wat theorie gelezen en bij een vriendin in de leer geweest waardoor het allemaal wat vriendelijker kan dan meestal word gedaan.

Ate en grondwerken, had ik wel willen zien.

Ik ga denk ik maar eens douchen en met de Quest historie in bed liggen....

Ik zie je vast van het weekend wel en anders meeten we hier wel ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:00

Precies, goed bijzetten is al het halve werk ;)

Haha nee niet grondwerken (of nouja, wel werken vanaf de grond) maar aan de hand werken. Of werken, hoofd laten zakken. Hij heeft goed zn best gedaan :)

Over een half uurtje begint mn serie en ga daarna ook lekker slapen.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:42

Welkom Nijntje :)

Ik vind grondwerken ook nog altijd super interessant.. zou me er nog steeds graag meer in verdiepen! Als ik een poedersuiker heb moet ik ook echt niet gaan paardrijden, dat is niet eerlijk tegenover het paard.. ik heb dan weining geduld en dat wil ik hem dan niet aandoen :)

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:49

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:53

Nu niet allemaal op dat andere forum gaan zitten he... Daar hoor ik niet bij met mijn giekerk plekje...

Popstars is ook niet mijn favo. Ik kijk het bij voorbaat al niet, omdat ik de vorige al slecht vond. Slechte promotie van het muziekwereldje...

Bijzetten ben ik geen voorstander van, als je het verkeerd doet. Je kunt een paard wel bijzetten, maar dan moet je ervoor zorgen dat je de bijzetteugels niet vastzet, zodat er maar 1 stand is. Ik werk met dubbele lijnen met Jutta. Ik zet ze onder de buik vast, haal ze door het halster en dan naar de longeersingel. Zo kan de lijn losser en vaster. Wanneer Jutta dan nageeft kan ik de lijnen losser laten. Erg belangrijk. Dus bijzetten alleen wanneer je het goed doet.

Grondwerk is erg leuk. Ik vind het bijvoorbeeld erg leuk om clickertraining te doen. Rianne heeft het resultaat al gezien...

Wanneer je een p-dag hebt, dan is het inderdaad niet verstandig om teveel met je paard te moeten/willen doen. Je kunt beter genieten van de dingen waar je wel energie uithaalt. En als dat alleen maar een knuffel is, of een poetsbeurt, is dat veel eerlijker dan jezelf en het paard te dwingen, en je niet echt voor te doen. Vrijdag was nog een voorbeeld voor mij. Ik heb het erg druk gehad met mijn werk. Ben dus ook gigantisch moe. En beetje depri aan het worden. Ik had les, en mijn instructrice zei steeds ontspan nou eens. En dat kon ik niet. Dus zei ze op den duur dan zij mijn verdriet voelde, en dat ze heel erg hoofdpijn had, of ik dat ook had. Dat had ik en was ook heel verdrietig, dus ik kon alleen maar huilen. En het moment dat ik ontspande, en mijn emoties losgooide voelde ik Jutta ook ontspannen. Normaal wil ze niet stilstaan, maar nu deed ze dit wel, en liet ze haar hoofd erbij hangen. Ik was niet meer samen met Jutta aan het rijden, maar op Jutta aan het rijden. En dat is niet eerlijk. Ik ben dus afgestapt.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:56

En ik hoor al helemaaaal niet bij dat clubje als utrechter ;)

Heel goed Margo! Dat heb ik dus inderdaad ook :) Dan ga ik gewoon lekker even naar buiten of iets anders doen! Dat is dan het beste dat je kunt doen :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:08

Hey Lydia, hoe gaat het met jou? Mag je al weer rijden?

Idd margo, soms moet je gewoon een stapje terug doen. En huilen in de les, oef heb ik ook wel eens gehad. Om maar niet te spreken over de laatste les op de manege, wat een tranen :P

Vandaag heb ik voor het eerst echt gereden. Gezellig met zen in het zonnetje. Ging erg goed, maar een moment van bijna draf gehad en toen was ze ook snel weer terug. Tegen het einde echt goed ontspannen en lekker zakken met dat hoofd. Ben erg tevreden :D

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:56

Wat dapper! Lekker rijden Rianne... jullie gaan echt vooruit.