Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:38

inderdaad een leuke username ;)

Overigens Mazzel wordt niet naar een andere stal gebracht, er komt iemand naar Mazzel. Die iemand is oa in Oostenrijk geweest voor een opleiding en rijd op de 'duitse' manier. Ik heb dus ook zo les gehad vrijdag en jeetje :oo dat was even hoop info en tips en tricks die ik te verwerken kreeg. Tellen, houd de takt in de gaten, vlugger zijn, meer zitten, doe dit doe dat. Van het bijna uur dat we bezig waren heb ik zeker veertig minuten doorgezeten. Ik was helemaal kapot, Mazzel ook ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:06

Whow! Ik zou allang van mijn paard zijn gedonderd als ik 40 minuten moest doorzitten :wow: :oo
En pakte Mazzel het een beetje goed op? Kunnen jullie nu weer verder, of komt die meneer/mevrouw nog eens langs?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:14

Die komt zeker nog eens langs, want ik kan absoluut nog niet in mijn eentje wat ik allemaal gedaan heb. Het was voor mijn manegeruitertjesstijl weer totaal nieuw. Het was wel heel logisch wat ze zei, maar ook zo ingewikkeld. Daarbij wil Mazzel als het even te veel werken wordt er toch nog onderuit kruipen en dan is het lastig om los te blijven, goed te blijven zitten, en keurig te doen wat ik hoor te doen. Ook aan mijn houding is weer iets gesleuteld.
Van die 40 minuten waren er gelukkig ook een paar momentjes dat ze riep: 'ja, kijk, zo moet het! Voel je het? Voel je die passen, heel goed!' en dan moest ik links stellen, rechts stellen, links stellen en afwenden en de takt in de gaten houden. Dan schoot hij er weer bijna vandoor, takt vertragen, links stellen rechts stellen, afwenden, handen iets naar voor, bijdrijven, geen reactie? Gebruik je stokje, 'nee, achter je kuit!' , links stellen, rechts stellen, meer op je zitbeenknobbels zitten, klein tikje maar naar achteren, voel je z'n acherhand? , beetje bijdrijven, vlug zijn!

nouja, ik kan nog wel even door gaan met het commentaar :') Het was ook wel heel tof hoor :j Ik hoop ook een keer bij Jan (degene van wie zij les oa les heeft gehad) te kunnen lessen op één van zijn paarden. Voor het gevoel, een klein beetje voor mijn zelfvertrouwen en het idee. Nu moet ik dit leren op een pony die ook nog dingen moet bijleren. Dat is gewoon lastig ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:16

Zo, dat is dus gewoon keihard werken :) Hopelijk is dit voor jullie een goeie methode. Waarom moest je de hele tijd omstellen? Om hem los te houden of was het ergens anders voor?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:22

Om te controleren hoeveel controle ik nog had en om te zorgen dat hij los bleef. Ik reed bijvoorbeeld rechtsom en dan stelde ik links om te kijken hoe het gesteld was met het contact op mijn buitenteugel. Was dat goed, dan moest het omstellen makkelijk gaan. Dan kon je als het goed is rechtstellen en zo afwenden. Op een bepaald punt wende ik inderdaad op nauwelijks zichtbare hulpen af :) Waarna het weer heel belangrijk was dat ik contact had met twee teugels. Oja, en dan ging het afwenden toch weer niet zoals het hoorde.

Voor Mazzel is dit trouwens denk ik erg goed. Degene die mij les gaf gaat hem voorlopig ook een paar weken eens in de week rijden. Die rijd natuurlijk 100 keer beter dan ik en bij haar geeft hij nog wel eens een bokje, maar goed, zij kan alles veel beter oplossen. Ook dat is goed voor hem, want hij wordt meer gereden en veel concequenter. Ik hoop nu heel erg dat ik volgend jaar ook minstens een dag in de week wat tijd over heb :=

en stiekem wil ik hem op het Lamoen krijgen, maar anyway. Daar hoop ik niet te hard op :n

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 09:46

Egobericht: O god, ik heb over een kwartier mijn eerste rijles. Zénuwachtig, pfoe! :=

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:47

leuk ! annemarie, sterkte :D
bedenk maar dat paardrijden moeilijker is ;)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:19

Autorijden is leuk Annemarie :#

Meld je wel hoe het ging?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:21

Ik leef nog :D
De leraar was me alleen vergeten te vertellen hoe ik moest remmen, waardoor ik af en toe bijna een kruispunt over rolde. Koppeling helemaal intrappen, dan remmen! Ook krappe bochten enzo, dan keek ik niet vergenoeg weg waardoor ik overstuurde en zo een paar keer bijna een auto heb geraakt. De eerste rotonde ging ook niet echt, maar die daarna gingen prima :)
Ik was iets te hardhandig met de knipperlichten waardoor steeds het groot licht aan ging :P Maar als ik eenmaal aan het rijden was en kon doorrijden ging het best aardig. Oh, en ik moet ook de bochten naar links niet afsnijden O:)
Maar had niet het idee dat ik het slecht deed :)
Over twee weken pas de volgende afspraak, hij zat steeds vol op de tijden dat ik wel kon :\

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:32

Oeh, dat klinkt spannend! :=
Ik moet ook nog steeds aan mijn eerste rijlessen gaan beginnen, maar dat gaat nu niet, ik ben een beetje druk met van alles en nog wat :o

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:36

Hahah Tessel, je moet gewoon een keer de stap zetten! Ik heb het ook steeds uitgesteld onder het mom van dat ik te druk was :+

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:37

Ik stel het al ongeveer acht jaar uit :+

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 11:39

Ja daarom! En ik vond mezelf al erg ;)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:04

haha, autorijden is leuk :+:
klinkt positief Annemarie. Ik ben gister de snelweg op geweest, kicken! (nu nog wel O:) )
Rotondes is vooral even oefenen; kijken, afremmen, knipperlicht, terug naar z'n twee, sturen, knipperlicht en eventueel weer gassen en naar z'n drie. We hebben echt tig miljoen rotondes hier :=

Ik heb overigens donderdag mijn theorie . . . spannend :)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:50

Donderdag al, das snel! Ik ga voor in augustus, eerder geen tijd O:)
Ik ging overigens nog niet verder dan versnelling 2 :P

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:25

Hier weer een berichtje van mij. Heb nu twee zaterdagen op Amarant van Mariska gereden. De eerste keer was behoorlijk zwaar, tweede keer ging al stuk beter. Ben nog niet weer bij stal geweest, denk dat ik dat binnenkort ook maar moet doen.

Mijn zusje heeft vrijdag meegedaan aan de wedstrijdjes van het Lamoen. Ik heb Pauline nog even geholpen met schrijven. Gerinda is tweede geworden, erg netjes dus. Wel leuk om zo weer even sfeertje te proeven. Imke heeft vrijdag al 'paardgezeten'. Ze heeft bovenop Cindy en Shera gezeten en vond het geweldig. Vooral de haren om aan te trekken! Nog even en ze rijdt al zelf... ;)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:27

:) wat leuk een amazone in spé. Welke pony's gingen mee naar het lamoen?

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:09

Hey allemaal,

Even een NIEUWTJE vd lamoen;

Dodge heeft afgelopen nacht 11 pups gekregen!

jannette smste me dat,
(vrijdag as probeer ik langs te gaan en foto's te maken)

Grtjss Tineke

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:43

Gezellig, pups. Houden ze er één (twee, allemaal? :Y) )

Trouwens, ik doe nu van de zomer officieel week 4 en week 8 :j week 4 met Chlot, heb er erg veel zin in :D en week 8 gewoon weer met Blanka :D Zomer :#

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 09:13

Puppies :+: Wat leuk!
Marianne weer aan het paardrijden inclusief toekomstig amazonetje :D
Fenn, hoe gaat het ondertussen met Mazzeltje?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:24

Ik ben geslaagd voor mijn theorie :# *\o/* :):)

en Mazzel loopt weer goed en ik heb zo'n zin in het weideseizoen. Hij staat nu meestal wel een paar uurtjes buiten, maar gewoon dag en nacht op wei is zoveel beter voor hem ;) Laatst voor het eerst sinds tijden zonder les in de bak gereden. In eerste instantie ging het voor geen meter. Uiteindelijk heb ik hem stilgezet, even tot tien geteld, paar voltes gestapt en toen ging het opeens een stuk beter :) Morgen hoop ik eindelijk weer tijd te hebben om naar het bos te gaan ;)

wanneer heb jij je tweede les?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 11:31

Volgende week vrijdag pas :\
Ik kon alleen 's ochtends en m'n instructeur alleen smiddags.. dan houd het snel op.

(Oh, en voordat het lijkt dat ik heel lelijk doe en je niet feliciteer, dat had ik al gedaan :+ )

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 09:25

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:42

Ik ga op trektocht bij het Lamoen!!!!
Wie gaan daar nog meer heen? En welke begeleiders??
Ben benieuwd.. Ik weet al dat Anne_26 er ook heen gaat.
Wie meer?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 19:34

Tessel (Zwartwitje) is dan leiding :)
En Rosa en Ellis (toch? spel je dat zo?) ook weer?

Ik heb straks trainingsweekend, duimen jullie dat ik er door kom? :D