I saw a video about a boarding school in England. It was a school for young children. They had to stay there for 3 weeks, then they could go home for a weekend. And then they had to go back. Is this a good system? And would you send your children to a boarding school?
First of all, I don’t think it’s a good system. There’s nothing wrong with a boarding school, but children don’t have to be seperated from their parents for 3 weeks. The system would be much better if they change the 3 weeks into one week. One week school, one weekend at home, and then back to school again. So the children learn to live with other young people, and to live with their family as well. Otherwise their parents would become strangers to them. It is true that the children will be more independent. But it is also very important that they have time to play, to use their fantasy, to do some kind of stupid things. Just being a child.
Secondly education is still the task of the parents. Why do they have children if they don’t make time to educate them? The contact between parents and children during the childhood is really important for the development of the children.
It is not necessary that children at the age of 9 talk like adults. They ARE children, so please, let them BE children. Let them live their lifes to the maximum. Let them make fun. There will be enough time in the future to be worried about the world, jobs and some other things.
A boarding school might be very good when children reach the age of 12. But I’m absolutely convinced that 8 or 9 years is much too young. So my conclusion is that boarding school is not that bad, when the children are old enough, when they have enjoyed their childhood and when they’re ready to become independent and to think about some serious things
wie kan er hier nog in 1 alinea een slot aan maken? t lukt echt niet
maar pft t ging niet goed jantje zegt dak aar veel meer discipline moe aanleren ak zeg da ze moe trager gaan , da ze dan ook MOET trager gaan en ook dak teveel steun op mn stijgbeugels enzo, nja tis echt wel waar mrja weetje ken lik in die bijna 2 maanden dak aar nog eb nog ma 2 dressuurlessen gehad van em dus k weet echt nie oe da k aar moe rijden, snapje.
idd hard t doet pijn om te moen "trekken" , nuja "trekken" je weet wel é , ze slaat dan zo ké me aar hoofd en al nuja, ak zondr stijgbeugels reed ging t veel beter omdak veel meer me zn zit reed kga zaterdag ook zonder rijden morgen moek babysitten
pft mijn verhaal is depressief aant worden Xie juist dajet laatste deel ebt gelezen, t ga emotioneel worden oor
HOOOOI OMG OMG OMG OMG Twas ZOOO LEUUUK op 3 daagse!!!! faack keb me zo gamusseerd! en twarn 3 leuke suprtoffe leerkrachtn mee !!! en savonds zijn we na de cinema geweest naar een triller Lady in the water fzo. en ie was zooo vies! en de volgende avond wasset een fuif ma twas gn alcohol ma twas echt suprtof! en twasn leerkracht mee van ongv. rond de 30 en ie eeft me leren jumpn ma kannet nog alsan nie wi ma je moest ons zien staaan whahaaaa en dan ebn we zo een paar move's uitgevondn en webnheel de avond gedanst en gesprong en dom gedaan en gelachn whah twas écht superrr!
kga mrgn wss nie in de les rijdn want keb dus al e week nie gereden en ak eerst op wandel na hte moe komn gaat ze flipn op de baan! kga in de wei rijdn en kga dan mss nog keer na hte komn
alé kga nu vlug beetje babbnl op msn met vriendn want ze komen zot
haaj gisteren heeft mn broer nieuwe hardeschijf geinstaleerd en toen ging het internet niet meer broer vanmorgen weg dius ie kon het niet vermaken, dan schoonbroer vanavond geweest, nu wel vermaakt, maar nu gaat die kak msn nog niet
heb springles gereden daarjuist twas janus ipv van brain want brain is naar portugal voor week. Ie ging al beter vooruit paljas, maja khad langere sporen aan tis nei echt mijn type paard, krij liever op vlotte paarden en paarden die "rond" springen boven de sprong maar die doet da totaal nie, ofja op een andere manier zeg maar maja blijven oefenen tot dat johan weer mag rijden
sjiek helene, maar wat irri van je msn wij dragen zelden sporen, enkel zweepjes MOETEN we altijd bijhebben lesgevers theorie: je kan beter eens versterken met een tikje van de zweep dan je paard zijn buik kapotstampen
@alison: woehaaaa ehm tis nie omda er geen alcochol is da je je nie kan amuseren é , je hebt nu t bewijs jumpen is margi dus best dajet nie kan