Help me duimen... Wietske staat momenteel bij Leontien, is er slecht aan toe. Zoals het er net naar uitzag, is er een grote kans dat ze de nacht niet haalt.
Ja, was ook erg onverwacht... Zaterdag nog gereden en niets aan de hand. Zondagochtend ging ze liggen in de wei, 's avonds dierenarts erbij gehad. Maandagochtend weer dierenarts, spuiten tegen koliek. Vanmorgen ging het echt slecht, dus naar de kliniek aan het infuus. Ze is veel gesondeerd, maag licht stil, komt verschrikkelijke geur vanaf. Ben er vanavond geweest, lusteloos en apatisch paard. Gelopen in de bak, maar Imke moest eten en die had ik mee, dus moest naar huis. Heb haar nog een dikke knuffel gegeven. Ze wou meelopen, maar moest de deur voor haar hoofd dichtdoen... Arm paard...
Het gaat gelukkig iets beter. Vannacht om twaalf uur leek het echt heel slecht te gaan. Rond vier uur vanmorgen werd ze toch weer wat alerter. Ik ben er vanmorgen geweest, ze staat nu onder de warmte lampen aan het infuus. Ze reageerde wel weer iets beter. Ze eet en mest helaas nog niet. Er is dus nog wel een beetje hoop op dit moment. Vanavond ga ik er weer naar toe, ik zal jullie op de hoogte houden.
Gisteravond weer geweest. Ze leek wat beter, stukje met haar gelopen, ging op zich goed. Bij terug komst in de stal ging ze wel gelijk weer liggen. Het is dus nog lang niet zoals het moet zijn
Gisteren is toch het besluit genomen Wietske in te laten slapen. Ze ging niet meer vooruit, eerder achteruit. Ze vonden het eerlijker om haar geen pijn meer te laten lijden. Ik ben er op dit moment vrij rustig onder, had dinsdag eigenlijk al afscheid genomen. Ik denk dat ik het nog wel moeilijk ga krijgen als ik voo het eerst weer die kant op zal gaan en Wietske staat er niet meer...
Knap marianne zo'n beslissing te nemen, ze zal je dankbaar zijn ! het is niet eerlijk en niet makkelijk maar onthoud dat ze het heel mooi gehad heeft en dat er Alles aan gedaan is om haar beter te maken, misschien helpt dat een klein beetje.. Sterkte ermee !
Ik heb de beslissing gelukkig niet zelf hoeven nemen donderdag, maar had het dinsdag al wel gezegd. Ik weet dat het beter is, maar wel erg vreemd. Ik ga straks bij Mariska rijden, kijken hoe dat voelt...