Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mendi

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:04

Joki schreef:
Peesschedeontsteking, maar waarschijnlijk is het erger namelijk een scheurtje (ik ga het in jip en janneketaal doen want kan niet zo goed benoemen) ergens zodat er vocht lekt. Pees ligt in een peessschede en in de peesschede zit een bepaalde hoeveelheid vocht, maar als er een scheurtje zit blijft er vocht instromen; dit kan wle helen maar kost heel veel rust. En het lompste is het kan gewoon komen door verkeerd liggen

Oh oh weer die pezen! Hoe lang duurt deze blessure dan al? En zijn jullie in behandeling bij een kliniek? Ik ga tegenwoordig voor alles wat erger is dan een pilletje of een prikje naar kliniek toe! Sterkte iig, want het klinkt niet fijn

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:06

Truste Bonte, truste Joki! Ik doe zo het licht wel uit Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 23:08

Dan zit ik in het donker Scheve mond

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:09

Schimmelig schreef:
Dan zit ik in het donker Scheve mond

Ik laat voor jou een nachtlampje branden Pling

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 23:11

Goh, thanks Tong uitsteken

Ligt echt iedereen al op één oor?

*Kijkt om en ziet Tinky en Alano om de hoek* Tong uitsteken

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:16

Dan zie je meer dan ik, Schim!
Ze zijn al naar bed vrees ik.
En ik ga ook zo.. ben moe, komt vast door de zeelucht! Gaaaap

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 05:49

Joki schreef:
Die buitenrit moeten jullie over 2 jaar maar eens overdoen dan heb ik vast wel weer een of ander geestelijk gestoord paardje opgehaald ergens vandaag Knipoog

Pascal gestoord genoeg?! Tong uitsteken Wat een hoop blessureverhalen :S
hey maar is het niet zo dat paarden een peesblessure niet voelen? omdat het een gevoelloos deel is in het lichaam. Op den duur voelen ze het natuurlijk wel door al dat vocht...
Vind het elke keer maar moeilijk hoor om erachter te komen of je paard wel of geen pijn heeft.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:40

Goedemorgen Lachen

M'n stage heeft me nog vrij gegeven ivm alle pijn, maar kan nu dus geeneens meer slapen door de pijn Boos!
Moet ze ook bellen voor een gesprek om de confrontatie aan te gaan (ik wil al in mn eerste week van stageplek wisselen, omdat dit NIET is wat ik wil).. zucht

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:42

Dat paard dat ik op wennekers bijreed; heb ik 1x moeten dwingen om toe te geven dat ze kreupel liep niet leuk maar de eigenaren geloofden me niet en in stap zag je in de bak ook niks meer maar ze was stokkreupel van stal gekomen (hadden eigenaren niet gezien). Ben aangedraafd en ieder half rondje liep ze 1 pas kreupel om zich vervolgens te herpakken en weer rad verder te lopen. Tja na een paar rondjes hadden de eigenaren het wel door.

Nes had aan het begin van de zomer het begin van de peesblessure en heeft toen a 2 weken gestapt; alles was weer mooi strak dus toen is hij voorzichtig weer opgestart waarna hij 2 weken later weer met een blessure stond en nu wordt al meer dan een maand gestapt en staat hij in de paddock (grasbodem) en nu mag hij het weer proberen, maar als het echt een scheurtje is wordt het alleen maar dikker van werken.

O wil zo mee op Pascal hoor; als je hem tegen die tijd nog hebt, lijkt me dat leuk Knipoog

Nes wordt trouwens behandeld in de kliniek van stoeterij Buitenzorg; beroemde harddraverstoeterij. En als het daar niet bevalt gaan we met hem naar Erik Laarakker

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:52

Goedemorgen lui!! Doei!

Wat is er weer een hoop verteld in de late uurtjes...Altijd fijn als je een lekker paardje hebt voor op het strand.Fax is ook zo leuk...wel lekker pittig,maar niet dralen en dreinen.Gewoon lekker pittig stappen en draven..lekker galopje maar goed in de hand gesteld.Lang teugeltje tuffen kan na een half uurtje makkelijk Bloos
LJ....wat vervelend dat je zoveel pijn hebt en ze niets eerder voor je willen/kunnen doen.Misschien moet je gewoon in elkaar storten op de 1e hulp,je gewoon af laten voeren.Het is toch te gek dat ze je zolang met deze pijn laten zitten Boos!

Ik denk niet dat ik nog lang thuis zit...ze zijn hiernaast met een jekker(of hoe schrijf je dat...zo'n giga boor...) bezig...wordt helemaal gek van Clown

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:05

Tinky12 schreef:
LJ....wat vervelend dat je zoveel pijn hebt en ze niets eerder voor je willen/kunnen doen.Misschien moet je gewoon in elkaar storten op de 1e hulp,je gewoon af laten voeren.Het is toch te gek dat ze je zolang met deze pijn laten zitten Boos!

Ik denk niet dat ik nog lang thuis zit...ze zijn hiernaast met een jekker(of hoe schrijf je dat...zo'n giga boor...) bezig...wordt helemaal gek van Clown

Ja, idd.. Nou ik was vóór m'n vakantie dus naar de EHBO gebracht, maar daar doen ze niks voor je als er geen spoedoperatie nodig is.. Dus dan word je weer naar huis gestuurd.
Ik heb gisteren gebeld voor een afspraak bij interne geneeskunde -> kan op zn vroegst op 4 okt (en dan kan ik geeneens, want ik loop stage om 9 uur 's ochtends.. grr).

Enne.. laat je niet gek maken ! Tong uitsteken

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:20

Kan je huisarts niets voor je doen?? Hij kan toch een spoedje van je maken??
En dat je stage hebt op die dag is jammer...je lichaam is belangrijker hoor... Ach gut

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:23

Ja, zoiets wilde hij ook en dan moest ik hem terug bellen.. Maar ja, ik krijg natuurlijk weer geen gehoor.. Het is echt een en al ge***** met dokters/ziekenhuis Boos!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:34

Gewoon langsgaan anders....belachelijk gewoon.Ik moest toen de tijd ook wat onderzoeken hebben...ben net zolang blijven bellen totdat ik 14 dagen eerder kon.Op een gegeven moment komt er wel een gaatje vrij...niet opgeven en gewoon lastig worden.Het gaat om jou lijf,jij hebt pijn dus ze regelen maar wat.De Oranjes hoeven ook niet zolang te wachten...en wat ben jij minder dat die familie.... Boos!

Zet m op!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ik ben weg naar stal...dag luitjes... Doei!

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:23

Haaaai!! Jeetje wat heb ik moeten bijlezen Tong uitsteken
Eindelijk een rijfoto dankzij Brenda yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh Afgod

Hier kijk ik alleen erg vreemd:
Afbeelding

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 09:27

Oeh, mooi paard Ziet! Haha!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:35

errug mooi ja! (je hebt hetzelfde als ik.. je hand soms te hoog.. loopt jouw paard ook snel te diep? of zetten we ons af tegen de "ik rijd met mijn armen stijf naar beneden en mn handen bij mn knieen" hollandsche manege ruitertjes? gehehehe.. (sorry, vind dat altijd wel schattig om te zien..)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:47

ben nu trouwens aant ontbijten met mokka-taart Tong uitsteken ,,hmmmm heeerlijk. Strakt rijden op riff.. Lachen en dan naar peps..!

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:51

Nee ze loopt niet te snel te diep ik deed hier denk ik mijn handen wat hoger omdat ze wat rillerig aanvoelt en dan heb k wat meer contact op de een of andere manier. Als ik m op zo een moment er echt doorheen vraag dan word ie kwaaaaaaad...

Ik heb niks tegen handjes laag hoor (tenminste bij kids lijkt het me niet al te verstandig, weet je de marga manier nog?) ik heb heeel goed geleerd hoe je je hand als bijzet kan gebruiken Haha! want die van mij gaf echt NIET na toen we m kregen! hihi

Misschien dat Lav foto's gaat maken van hoe ze nu loopt, dit is weer een half jaar geleden (te zien aan de trui) kjiken of ik nog steeds dit met mijn handen doe Tong uitsteken

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:54

Ik heb trouwens nog meer foto's Haha! van jumping (goed kijken Tong uitsteken )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is het toch een cutey!!!!!!!!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:57

Zietje schreef:
Ik heb niks tegen handjes laag hoor (tenminste bij kids lijkt het me niet al te verstandig, weet je de marga manier nog?) ik heb heeel goed geleerd hoe je je hand als bijzet kan gebruiken Haha! want die van mij gaf echt NIET na toen we m kregen! hihi

Marga manier,.. laten we het er maar niet over hebben. Kwam dr trouwens tegen in het bos, paar maanden terug.

Ik ben er wel tegen, als kids strax hun pony "aan de teugel" willen hebben en met hun armen stijf naar beneden rijden en dus een foute verbinding hebben met de mond door die rare hoek van de teugel.t.o.v hand/arm.. tja, en het dan afleren, dat is moeilijker dan het goed aanleren en een mooie rechte lijn te hebben vanaf het bit tot aan je ellenboog.

sorry las het verkeerd..
Ben het indd met je eens dus dat kinderen dat niet aangeleerd moeten krijgen. Ik heb er ook niets op tegen als je je paard een doorpakt met je handen laag, als je maar snel weer terug keerd naar de juiste houding en niet altijd zo rijdt..

Clown sorry.
Laatst bijgewerkt door muiszje op 15-09-06 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:59

Ow ja maar dat bedoel ik ook niet hoor Haha!

Ik zelf heb Nora leren nageven bij Tineke en dat was als zij strak werd, vingers onder het bokriempje of door de sjabraklussen en wachten......... nou das ook handen laag en dat bedoelde ik Haha! Van mij hoeft een ruiterhand niet 1 constante plek te hebben.

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:02

Haha maakt niet uit Lachen We begrijpen elkaar!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:07

wat was je op die laatste foto aant doen? ff verlichte zit ofzo? of moest je laten zien wat er gebeurd als je verkeer zit?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:19

Ik ben naar riff! bye!