Manege/Pensionstal Stal Jasper [Beinsdorp/NH]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Rijkie_

Re: Manege/Pensionstal Stal Jasper [Beinsdorp/NH]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:36

JoNew schreef:
Eh uit mijn hoofd 540 kg... Maar weet ik niet zeker hoor! Ik had hem ook kunnen kopen met een laad(?)gewicht van 1200 kg, maar dan mag je hem dus niet meer verhogen. Op papieren staat nu 1500kg en je mag hem wel verlagen naar 1200kg. Maar als je dan dus een zwaar paard hebt heb je dus wel een probleem en daarom hebben wij t niet gedaan. Voordeel is dus dat je geen E rijbewijs dan hoeft te hebben. Maargoed ik ga echt niet met dat ding rijden als ik niet eens weet hoe.. Tong uitsteken

Maar die Jetta mag toch nooit 1500 kg trekken?
Of kijken ze daar niet naar en moet je op de weegbrug als je wordt aangehouden?

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:53

Nee geloof 1270 kg. Maar zolang je maar onder dat gewicht blijft is er niks aan de hand. Je moet hem niet hoger beladen. Trailer 550 + paard 650 (?) = 1200 kg.

Maar als ik Carlo moet geloven mag het idd niet, maar dan mag dus niemand met een gewone personenauto een trailer trekken. Want bijna geen personen auto mag 1500 kg trekken. Ja mijn vaders oude ford mondeo. Maar zelfs die Audi mag maar 1300 en nog wat trekken.

Volgens carlo zijn dus de meeste mensen in overtreding maar krijg je hooguit een bekeuring. En vrees dus dat ze dan iedereen wel van de weg kunnen halen met een trailer!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:07

Mijn Audi mag ook maar 1300 kilo trekken, maar daarom wil ik ook een trailer tot 1300 kg.
Romina weegt niet meer dan 600 en als de trailer dan een eigen gewicht van 600 heeft blijf ik alsnog onder de 1300....

Er zijn idd weinig luxe auto's die 1500 kg mogen trekken zeker auto's met een benzine motor.

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:14

JoNew schreef:
Sanne heeft 6 april een soort onderlinge wedstrijd dus denk dat ik dan mee doe.. Haha eens kijken hoe die t doet.

Ik zat er ook nog even aan te denken of ik mee zou doen.. Maar ik bedacht me dat ik morgen pas mn 2e les met hem heb, en van geluk mag spreken als ik een rondje normaal op de hoefslag kan rijden.. En galop is al helemaal taboe Clown Dus ik zie er maar vanaf..

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:17

Les jij ook bij sanne?

Haha nou ik denk dat ik er ook niet veel van bak maar daar is t nou onderling voor.. Ga t gewoon proberen. weet Sanne ook waar we aan moeten werken. Gewoon meedoen!

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:18

Carlo wil nu ook een diesel of een Nissan Kaskay (???). Maargoed hij mag voorlopig nog geen nieuwe van de baas..

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:19

Nee, ik les bij Desiree Huurman, maar ik heb ook 1x per week aangespannen les bij Sanne op stal.
Ik kijk mn les morgen nog even af, en dan dinsdag nog een keer.. Dan zou ik evt. volgende zaterdag nog een keer kunnen lessen. Ik kijk nog wel even Haha!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:49

Haloew!
Net tentamen economie gehad, ging goed!
En mondeling Duits.. wel een 8, maar hoe!

T begon zo goed!Kreeg aan het begin voor elk onderdeel 10 punten(hoogst haalbare). En op een gegeven moment sloeg k weer helemaal dicht, k wist echt niks meer, het enigste wat ik most zeggen was: menschen finden das schön Clown
Was weer helemaal de weg kwijt, dus toch maar besloten om te gaan kijken voor een faalangst cursus.
Lerares heeft me echt heel goed geholpen. k kreeg ook helemaal vlekken in mn hals, nek en gezicht enzo Clown
Dus dankzij haar nog een 8

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:50

JoNew schreef:
Nee geloof 1270 kg. Maar zolang je maar onder dat gewicht blijft is er niks aan de hand. Je moet hem niet hoger beladen. Trailer 550 + paard 650 (?) = 1200 kg.

Maar als ik Carlo moet geloven mag het idd niet, maar dan mag dus niemand met een gewone personenauto een trailer trekken. Want bijna geen personen auto mag 1500 kg trekken. Ja mijn vaders oude ford mondeo. Maar zelfs die Audi mag maar 1300 en nog wat trekken.

Volgens carlo zijn dus de meeste mensen in overtreding maar krijg je hooguit een bekeuring. En vrees dus dat ze dan iedereen wel van de weg kunnen halen met een trailer!

Jo, dit geldt alleen als je dus je E hebt, dan kan je er achter hangen wat kwa gewicht de auto aankan, maar dat op papier met laadvermogen hoger uitkomt. Wil je dit zonder rijbewijs legaal rijden, dan moet de auto zwaarder zijn dat die 1500 kg die op het papier staat. Is de auto lichter, dan kun je inderdaad het max laadvermogen terug laten zetten naar bv 1200, als je een beetje het gewicht van je paard weet. En dit kan je ook altijd weer verhogen naar zn oude gewicht, maar dan moet dus de trailer weer gekeurd worden en heb je een hoop kosten

Ons opeltje mag al 1400 trekken, maar weegt zelf net te licht om onze trailer zonder rijbewijs te trekken. hiervoor hadden we een station, en die was wel weer zwaar genoeg (geloof 50kg meer dan max laadvermogen en gewicht van de trailer)

mn gekke lada mag zelfs 1500 trekken

Misschien bedoelt Carlo hetzelfde maar zoals je het boven heb opgeschreven klopt het dus niet helemaal Knipoog

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:55

Nou ik denk net zoals jij idd, maar volgens Carlo is t toch echt anders.. Haha maar zal t m wel laten lezen! Ben nu toch ook wel benieuwd.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:57

Veel plezier op IB Kelly!

Begrijp nu ook waarom je er morgen niet bent. Bloos
Traag van begrip Koe

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:58

Ps trouwens Carlo heeft uiteraard wel zijn E rijbewijs...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:02

JoNew schreef:
Ps trouwens Carlo heeft uiteraard wel zijn E rijbewijs...

Nu jij nog Haha!

Sorry Carlo, ik heb gewoon gelijk Clown hebben alles steeds tot in den treure uitgezocht met het uitzoeken van een andere auto. Vandaar dat Mark toen als de wiedega zn e moest halen toen we de opel kregen!
Zijn nu ook weer op zoek, de opel moet er in juni uit

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:05

hahha ja idd Haha! durf niet! Bloos

Ik geloof je wel hoor Belin! Maar wellicht dat hij het idd anders bedoeld en ik t verkeerd opschrijf.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:11

ajoh stelt echt niks voor, als je beetje gewoon kunt auto rijden lukt dit ook. beetje oefenen met achteruit rijden en aankoppelen en dan dagje oefenen, klaar. Vond het al leuk om de hele dag in zo'n grote Jeep te rijden. Enige waar ik steeds op moets letten was dat je in een linkerbocht over je rechterschouder moet kijken vanwege de uitzwaai (doe ik in de praktijk echt nooit) Bloos Bloos

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:14

Iedereen die wedstrijd heeft: SUCCES! Ik hoop ook snel te kunnen starten in Beinsdorp, bij mijn oude pony.
Iedereen die naar Indoor Brabant gaat: veel plezier! En niet teveel kopen...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:15

En Kelly natuurlijk helemaal veel plezier/ succes tijdens Indoor Brabant! Promoot die Fjorden!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:16

Ik ben me laatste manege lesje rijden! En Taacie nog ff hobbelen, Kel heeft het druk druk druk!
Ik ga morgen alleen kijken voor een frontriem! Haha!

Doei, doei

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:21

Oh fiek er stond wel een mannetje die had van die frontriemen met zo'n boog die jij wilde. Volgens mij waren deze nog meer bling bling!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:59

He dan ga ik ook even kijken!

Eindelijk laarzen gevonden die ik pas, dus nu even inlopen en dan eindelijk met laarzen rijden die k pas Tong uitsteken
Bankrekening is we gelijk leeg maargoed, kan ik morgen niet zoveel kopen Haha!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:18

Fijn Carina Lachen
Net eventjes enthousiast (:+) 30 minuutjes bij paard geweest, maargoed heeft ze weer schone voeten en een schoon bed. Clown

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:03

Talida schreef:
Sorry Carlo, ik heb gewoon gelijk Clown

Hahahahahahaaa Haha! Haha!

Mijn Bf heeft een oldtimer Corvette die mag ook mega veel trekken Ja
Alleen dan rij je een beetje voor lül Tong uitsteken

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:03

Goed gedaan Carina!

annitavier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:11

Hèhè... Pfff wat een gedoe.....

.......om 25 berichtjes te plaatsen maar het is me gelukt!!!! Go jij! Go jij! Ik heb 25 "Nutteloze" berichtjes her en der geplaatst en mag ik nu eindelijk hier mee kletsen.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 10:16

Welkom. Haha!