Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThornForest

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:38

Judith, ik heb een wintec met verwisselbareboom. ik paste het zadel eerst met de standaart boom en dat paste niet helemaal toen is ze naar 1 maar groter gegaan (volgens haar) maar als ik het goed heb zit er een witte boom in dus dat zal betekenen dat hij de breedste al heeft maar zo breed is Akino helemaal niet :S Ze zei ook nog dat ik breder kon maar dat kan dus niet.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:51

Bedoel je niet Marion en Jacqueline Rianne? Daarmee reden we toen idd in de les, ging ik ook altijd veel mee om :)

Heb eigenlijk het kortste les gehad van Dennis en Ria, beiden maar een jaartje.. De rest van Marisca eigenlijk, haar lessen vond ik altijd het leukste :D En met zwangerschapsverlof kregen we Marjo, Karin, Yvonne, etc.. was ook altijd wel leuk :) Ik ben begonnen op mn 9de en mn eerste les was op Sheila :D

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:26

Coool sheila.. ;P
Die van mij was Donald :p
Lydia, was jij niet begonnen met lessen op vrijdag van 5 tot 6??

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:09

Mijn eerste les was ook op Sheila, toen Polly en vervolgens 3 keer Sheila :+ Ik vond laatst mijn schriftje terug waarin ik op schreef welke datum ik op welke pony heb gereden :')

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:41

Sheila reed ik mn allereerste les op en mn tweede les op Sam.. Die vond ik ook zo leuk!! :D

@Julien: Ben niet begonnen op vrijdag 5-6, maar heb later wel in die les gereden ja! Ik ben ooit begonnen op woe van 2-3, in de les bij Jolanda :)

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:40

magda_90 schreef:
Mijn eerste les was ook op Sheila, toen Polly en vervolgens 3 keer Sheila :+ Ik vond laatst mijn schriftje terug waarin ik op schreef welke datum ik op welke pony heb gereden :')

Hey! Zo'n schriftje heb ik ook :o

Ik heb ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak op RoadRunner gereden. Omdat niemand er op wilde, en ik vond m erg leuk :+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:57

Owh, op Roadrunner nog wel een, voor mij toen, ene les gehad. Stoelendans zonder zadel. Brr.. vond het niet leuk.

Ik reed heel vaak op Donder, echt een leukerd was dat :)

Op wie ik ben begonnen weet ik niet meer.. Wel dat ik begonnen ben toen ik 5 was.. Eerst periode alleen een half uurtje les, dan was ik al kapot.
Ik had die schriftjes trouwens ook :P

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:34

Ik heb zoveel lievelingspaarden/ponies gehad ;) Vond Woody altijd geweldig en vroeger altijd ruzie met Marion om Mario, die vond ik gaaf :D Later vond ik vooral Gijsje en Kai erg leuk :) En heb altijd een zwak voor Tarzan gehouden, omdat dat vroeger altijd mn lievelingspaard was..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:41

RoadRunner heb ik niet op gereden. Toen ik net begon met rijden was ie al kreupel.

Weten jullie toevallig welke gegevens je nodig hebt voor in inschrijven van wedstrijden (onofficieel)?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:55

Zouden jullie onze site heel kritisch willen bekijken (en dan vooral de wedstrijdruiters)? http://wedaoclwd.webs.com/ en zo goed mogelijk willen aangeven wat er wel/niet goed aan is?

Het kan kloppen dat hier en daar wat informatie ontbreekt, we zijn nog hard aan het werk om alles kloppend en passend te krijgen.

Doelgroep: Leerlingen van AOC MBO Leeuwarden
Soort wedstrijd: onofficiële dressuurwedstrijd

Alvast bedankt en tot morgen!

:evaw: :)

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:02

Wat een actie opeens hier :P

Ik reed altijd op de 'grote' paarden omdat ik ouder was, Tarzan, Jane, etc. De pony's liet ik dan maar over voor de rest van de groep, die liepen altijd te vechten om de leukste :+
Mijn favoriet was Elda, vond het echt zo jammer dat die opeens weg was, en daarna Nikita ook zo'n leuk paard.

Groot en wit, zie ik hier een thema? :P

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:44

Ik was altijd helemaal gek van Turbo.
En later van Cindy....en daarom heb ik haar natuurlijk toen ook gekocht :D Ze staat nu trouwens op de manege in Vrouwbuurt, de nieuwe eigenaresse moest haar helaas weer verkopen. Ik had liever dat ze bij een manege terechtkwam dan bij een handelaar dus heb voor haar geregeld dat ze daar naar toe kon...

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:44

Mijn eerste les was op quintos :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:03

aah Quintos, dat was ook een schatje..
Ik heb veel op de pony's getourd aangezien ik van mijn 8ste tot 14e daar heb gereden..
Gizmo en Quintos waren mijn favoriet om op te rijden.. en Donald was mijn lievelingspony haha
Ik reed altijd vrijdags van 6 tot 7.. daarna patat eten en daarna tot 's avonds laat op de manege ouwehoeren.. hele leuke tijd gehad..
Sinds mijn 14e rijd ik bij de club in Trynwalden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:07

Cindy was ook altijd erg leuk :) Zullen die manegekindertjes een hop plezier aan beleven :)

En haha Judith, dat klinkt idd als een thema.

Welk witte paard was dat ook alweer die plots in de hoek stil kon staan? Was dat Elda?

Magda, site ziet er netjes uit. Mag je alleen meedoen als je op het AOC zit?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:10

Dat was Elda :j
Die stond stil en draaide dan om. Op een gegeven moment reed ik elke week op haar, omdat niemand anders er op wilde/durfde :P
En Gizmo was idd ook erg leuk! Ik weet nog wel dat op een gegeven moment Marisca er op zat (hij werd wel erg heet of iets in die richting) en wij allemaal zo ongeveer met open mond stonden te kijken omdat hij zo mooi liep :+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:12

Haha, daar is mijn moeder dus regelmatig van af gevallen :P

Haha, weet je ook nog onze bosrit? Dat wij achter Ria aanreden en we opeens een heel stuk vooruit waren? Op wie zat jij toen?
Ik weet trouwens ook niet meer op wie ik zat.. Of LouLou, of die haf, die iedereen ernaast gooide.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:14

Nee, dat weet ik niet meer...
Wel dat ik toen op die haf zat (ben zn naam vergeten, die was ook leuk! Al heeft die me toen nog laten zandhappen, haha) en Marisca op de fiets er naast! En elke keer vragen of hij wel braaf was, want het was de eerste keer naar het bos :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:15

De enige haflinger die ik ken die zo heeft gedaan is Lodewijk en eventueel Choco (nouwja dat is een kruising toch?) :+

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:17

Lodewijk ja! Ondeugend beest was dat, er altijd tussen uit peren als je eventjes niet oplet. Die heeft echt heel veel mensen laten zandhappen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:19

3x in 1 les was het voor mij toen, toen was het ook wel klaar voor die dag voor mij :=

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:24

Oef, van het paard vallen is voor mij al weer een tijdje terug. Ben als klein meisje nog wel eens 3 keer van pepino gevallen. En donald wou eens gaan rollen toen ik erop zat...

Ja, die keer dat Marisca en Marjan met de fiets meegingen, dat was een leuke buitenrit. Toen zat ik op Pallo, lekker braaf vooraan.
Mis zulke dingen wel van de manege hoor :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:26

Idd ja :j

Ik weet nog wel dat ik vooral in het begin doodsangsten uitstond voor Bobo, hij gooide mij er steeds af waardoor ik banger werd. Toen ik hoorde dat ik op hem moest diploma rijden, was ik helemaal bang. Maar het ging toen juist super die dag en sinds dien was het mijn favo pony :j

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:29

Lodewijk was de laatste manege pony die mij er af had gewerkt, maar hij deed niet eens zijn best :P Hij ging gewoon naar links en ik rechtdoor....

Nu ik er over denk, zo val ik altijd van een paard :+ Zelfs met Zen ging het zo (alleen ging hij naar rechts ipv links, haha).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:31

Jolly was op een gegeven moment ook zo bij ons in de les. Die kalkoen (?) van de kinderboerderij liep achter de tent langs en Jolly schoot er toen steeds best hard vandoor. Dat meisje was toen plat op haar rug terecht gekomen :(:) Sindsdien rijd ze geen paard meer.