De wedstrijd van aankomende zondag gaat inderdaad niet door. Vind het vooral sneu voor iedereen van de organisatie, ze hebben zich echt voor de volle 100% ingezet om er weer een leuke wedstrijd van te maken. Maar het weer is toch ook echt niet normaal voor deze tijd van het jaar
IJp
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-12 18:23
Stormchaser schreef:
Nee dus, het gaat niet door maarja, in de regen rijden is ook niks!
Ja, ik hoorde het dat ik vanmiddag op stal kwam... Jammer maar waar....
Met Whis gaat het goed, ze is gisteren geopereerd in plaats van woensdag omdat er een spoedgeval binnenkwam. Was gisteren even naar de kliniek geweest en ze was toen net wakker, het is echt vreselijk sneu om een paard te zien wat aan het bijkomen is van een narcose maar ze was wel blij dat ik er was geloof ik. Ze bleef maar hinniken zodra ik uit het zicht ging, arme mutsie Ze hebben het stukje bot in elk geval zonder problemen verwijderd en beschadigd/geïrriteerd weefsel is ook meteen weggehaald. Ze komt morgen of begin volgende week weer naar huis toe. Dan moeten we de eerste tijd even op het harde stappen en is ze binnen no time weer de oude!
Hoe is het met Storm? Staat ie alweer lekker te eten? Wat vervelend dat ie last van koliek had!
Oh wat een goed nieuws zeg! Echt fijn dat het allemaal zo makkelijk ging. Hoe lang geven ze voor het herstel? Ik hoop dat ze snel weer lekker het land op kan.
Ja hoor met Storm gaat het alweer prima. Het was een lichte koliek aanval en hij was snel weer de oude. Vandaag mocht hij alweer gewoon volgens zijn normale patroon gevoerd worden en gisteravond heb ik hem wat hooi gegeven. Morgen ga ik weer rustig aan rijden.
Eigenlijk herstellen ze heel snel van dit soort blessures, het gaat meer om de wond die tijd en rust nodig heeft om te helen. Omdat het zo nat is geweest de afgelopen tijd mag ze even niet de wei op in verband met de kans op infectiegevaar (door de modder), dus dat zal wel een paar weekjes duren. Maar als de wond mooi geheeld is en het verband eraf mag kunnen we weer rustig aan alles opbouwen en kan ze ook weer het land op
Gelukkig maar dat Storm een lichte aanval had (en dat hij weer mag eten haha)!
wat een gekkigheid toch, maar heel blij te horen dat het goed met haar gaat! en met jou ook natuurlijk!
Anoniem
Geplaatst: 23-07-12 09:31
Ze heeft waarschijnlijk een klap gekregen van een andere merrie op het land, aangezien ze dit jaar ook weer gezellig in de kudde staat. Van je vriendinnen moet je het maar hebben
Ik kwam erachter doordat ik haar uit het land haalde en haar achterbeen erg dik was vanaf de sprong tot aan de kogel. Ze liep er prima op maar het zat me toch niet lekker dus heb ik de DA meteen de dag erna laten kijken. Omdat we op de kogel een wondje vonden dachten we dat het een ontsteking was die naar binnen was geslagen en door de metacam en sulfatrim die ik toen kreeg was het al een stuk dunner geworden. Maar de holte tussen haar pijpbeen en pezen bleef maar gevuld met vocht en aan de buitenkant zat een bultje ter grote van mijn vingertopje. Omdat dat bultje me niet lekker zat (was bang voor een peesblessure) ben ik toch maar naar de kliniek gegaan en zagen ze daar dus al meteen op de scan dat het een fractuur was.
Het is inderdaad weer wat aparts, maar de DA verzekerde me eigenlijk meteen dat je beter dit kunt hebben dan een peesblessure. De revalidatie is namelijk maar minimaal en ze ondervinden er geen last van hun verdere leven, het enigste vervelende is dat ze operatief het losse fragmentje moeten verwijderen maar that's it. Als ze morgen thuis is moeten we een paar weekjes stappen en dan kunnen we zonder problemen weer opbouwen dus al met al zijn we er goed vanaf gekomen!
Phieuw, wat een verhaal Beau! Gelukkig met een sisser afgelopen. Dus morgen mag ze naar huis, als de wond genezen is, ga je haar dan de rest van de zomer nog op het land zetten?
Anoniem
Geplaatst: 23-07-12 11:19
Ja hoor, dan gaat ze gewoon weer lekker terug het land op, ongelukken kunnen tenslotte overal gebeuren
Misschien wacht ik echter wel eventjes tot de kudde weer gesplitst is, volgens mij lag het in de planning dat zodra de andere weilanden (waar ze eerst stonden) weer voller zijn ze weer naar de oorspronkelijke groepjes teruggaan. In het standaard groepje loopt ze het hele jaar dus dat zit wel goed met betrekking tot haar eigen plekje. Alleen heeft ze zo kort in die hele grote kudde gestaan dat ik het iets te spannend vind om haar erbij te zetten met het zicht op eventuele rellen om haar plekje in de kudde weer terug te krijgen.