't Einde is zoek.. Wij beppen door tot op 't Einde!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: 't Einde is zoek.. Wij beppen door tot op 't Einde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:25

Mijn voornemen...
Slagen en dan in barneveld paardenhouderij gaan doen Tong uitsteken
EN AFMAKEN.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:47

ZO
Heb maar effe me gellukig nieuwjaars blablabla verhaal op hyves verspreid voor alle stal genootjes Tong uitsteken

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!
Hey allemaal!
Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar

Er is voor mij veel gebeurt in 2007
vooral met me pony Sabien heb ik best veel ups en downs gehad.. Omdat ze een aantal keer hoefbevangen is geweest kwam ze maar weinig tot niets aan wat ik ook probeerde en zat maar niet lekker in der vel maar is nu toch weer wat aangekomen en zit beter in der vel

Ook ben ik er een aantal weken geleden afgevallen tijdens een buitenrit,daarbij heb ik ook mn schouder geskneust deed erg veel pijn!

De weken erna heb ik nauwelijks gereden omdat ik haast geen vertrouwen meer had in het rijden met bien en mn angst steeds groter werd.

Maar sinds vandaag ben ik er weer opgestapt en dat ging best goed ! Ze ging in een redelijk normaal tempo de bak door in galop en heeft geen ondeugende dingen gedaan. Ik was erg trots en helemaal niet bang
Ik ga weer meer rijden en probeer vd week ook weer een buitenrit te maken!

Mijn voornemens in 2008 zijn
Niet meer van me paard afvallen!
Nog 5 kilo afvallen
Beter me best doen op school .

En voor derest zie ik het wel

Heb een heel verhaal hier op geschreven maar mn punt was dus Gelukkig nieuwjaar dat gun ik aan iedereen

En niet van je paard afvallen!

OH en voor de mensen die denken dat ik bien binnekort verkoop ivm meer intresse in liefdesleven en andere dingen... Het antwoord is NEE ,heb der 5 jaar moeten missen dus gaat niet weg.

Is het heeeeeeeeeeeel erg slaapverwekkend? Tong uitsteken

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:43

Hihi, nee hoor was niet slaapverwekkend Daan Knipoog
Als ík m'n 2007-story ga vertellen.. dan val je pas in slaap..
Wat een klotejaar, zal blij zijn al ie om is Clown
Zowat alleen maar ellende, hahaha, begint al in januari met rotzooi Nagelbijten / Gniffelen
Nog een paar dagen. Kan niet w88.

Eindelijk weer een keer Oud & Nieuw THUIS vieren ipv bij eh..
Iemand anders Rolleyes

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 02:52

2007.. een jaar wat al rot begint. Ik kan mijn eigen woorden nog herinneren op 2 januari.
Gelukkig Nieuwjaar. En niet omdat ik dat iemand toewenste maar omdat iemand het mij blijkbaar niet gunde. Op 2 januari kreeg ik de zoveelste preek van *pieptoon*. Dat mens gunt me ook echt het licht in de ogen niet. Ik haar ook niet dus dat scheelt. Wát heeft dat mens tegen me geschreeuwd begin dit jaar. Januari was zowiezo al meteen een klotemaand, haha Tong uitsteken Ik geloof dat ik van 1 t/m 18 januari zowat elke dag wel ruzie had met ‘r. Tenminste, als ik haar tegenkwam. Zolang ik ‘r niet zag was ’t goed, haha! Maar zo is het altijd al geweest. 18 januari barstte de bom tijdens de storm en daar was het einde van Gertje & Liesje. Daarmee was er helaas geen einde aan dat kinderachtige gedrag van de rest van de fam, die gaan gewoon door tot 1 november. Of wat zeg ik.. 4 november.
De rest van Januari verloopt dus moeizaam en vooral in bed. Jankend met 2 stomme teddyberen en wat foto’s en m’n telefoon.. VOL MET SMSJES….(die moet je natuurlijk 1000x lezen). But life goes on. Er moest ook gewerkt worden. Want voordat meneer gedag zei heeft ‘ie mooi nog wel even het laminaat in het nieuwe huis gelegd. Joepie. Er wordt een kast gesloopt en aan vloerbedekking gerukt, het kost bloed, zweet en nóg meer tranen… Maar oma’s huis is leeg.
Gelukkig kregen we wat hulp van stalgenootjes en was de klus snel geklaard.. op naar Februari.

Want in Februari trekken we in ons nieuwe huis. Hartstikke fijn. Stomme buurt, lompe flat en voor het eerst géén tuin. En dat is poedersuiker als je uit Drenthe komt zeg! Bedankt pap. Inmiddels heb ik ook de eerste lessen van de basisopleiding aan de fotovakschool gehad en die bevallen goed. Dat wel. Stukje bij beetje raakt het huis ook af en went het allemaal wel. Februari was verder niet echt bijzonder want er is me weinig van bijgebleven.

Dan Maart… ook een leuke. In Maart besluiten we voor het eerst richting pa te gaan. *ff diepe zucht* 800 km voor een verjaardag. Waar dan ook nog de buren zitten en je niet eens met je eigen pa kan banketstaaf. Ik versta er zowiezo natuurlijk maar een kwart van… wat banketstaaf die fransen toch snel.. Damn. Wel tel ik ongeveer 86 witte clio’s vanaf parijs, dat is toch wel een vermelding waard. Heel zinvol.
Verder ook niet echt boeiend geloof ik, afgezien dat ik mijn certificaat voor de basiscursus binnen heb!!!! Da’s wel leuk nieuws, hahaha!

April. Koninginnedag. Lekker foto’s gemaakt van het ringsteken en keihard verbrand, haha. Bovendien hoor ik dat je in 2 jaar oud kan worden als je een relatie hebt. Hele aardige mensen achter me die heel verschrikt kijken als ik me omdraai. Jammer hè mensen, de consequentie van roddelen.
Nou ben ik ontzettend goed in steken onder water, maar heb toen maar wijselijk mijn mond dicht gehouden. Verder gingen de paardjes natuurlijk lekker het land op. In April heeft Xeentje er ook aan moeten geloven en hebben we er voor ’t eerst op gezeten, hihi.

Mei.. In mei gaan we wéér naar Frankrijk. Was weer gezellig. Lekker veel Russische troep gegeten, getverdemme voortaan koken we zelf hoor.. sorry Olga. Ze kan heel goed koken maar ik vind de helft zo ontzettend goor. Sjors krijgt voor de rest van z’n leven een dieet, dat komt doordat madame hem suikerklontjes voert. Thank god he’s still alive.. Na een weekie France weer gezellig jankend afscheid nemen en weer 800km terug naar de realiteit. In deze maand worden ook de eerste drafpassen op Xena een feit!

Juni. Juni is een klotemaand. Achteraf viel het toch wel mee, maar ik zag er best tegenop. Ondanks dat ik grotendeels al lang over de knul heen ben, was 25 juni toch even een klotedatum. Prompt vind ik foto’s die gemaakt zijn in Stadskanaal van 2 jaar daarvoor en dat maakt het natuurlijk bijna compleet. Echt compleet was het toen ik mijn telefoon openklapte en een notitie zag staan. Tof joh. Liesje & Gertje 2 jaar. Not. Altijd leuk als je je notities vergeet te wissen. Ook leuk zo’n telefoon die dan met toeters en bellen laat weten “dat het zover is”. Verder niet echt veel moeite gehad en geen enkel traantje gelaten. Knap he. Sandy is deze maand trouwens 12 geworden. Ouwe muts. Ik zie haar nog zó voor me toen ze net geboren was. Etter. 

Juli was niet echt boeiend. Geloof ik?

Augustus. Oud Lunterse Dag zonder schranstafel, voor het eerst in 5 jaar. Heel apart maar er viel mee te leven. Met de hele club rond de vuurkorf is ook leuk! Natuurlijk valt de OLD ook op de 25e haha kan niet missen, was een leuk feestje geweest maar helaas jochie.. You’ll never be there again! Dat is in ieder geval niet de bedoeling wat rare mensen moeten van MIEN DAARPIE afbliev’n. Wie dat niet doet beland als kreng onder de baadkuup. Dus oe bin gewoarschuuw! Weekie lunteren is weer leuk, OLD is weer leuk, optocht is weer hetzelfde dus ook leuk. Lekker met de paardjes in ’t bos gereden en een jaartje níét die hele poedersuiker naar de ginkelse heide gemaakt. Gelukkig maar. Natuuuuurlijk zoals elk jaar alle dorpjes en steden in de buurt afgereden. Apeldoorn, Putten, Veenendaal, Garderen weeeeeet ik het druk druk druk!! Natuurlijk kan ik het niet laten om óveral te zeggen “hier ben ik met de scooter geweest’. Ach naja, is ook wel iets om trots op te zijn. Arme plasticraket heeft nu reuma ofzo, geen flauw idee maar hij is ziek. Binnenkort maar even naar de dokter. Ik heb alweer zin in volgend jaar. Haha! Volgend jaar wel naar de schranstafel en een boer aan de haak slaan. Ohnee, die moet ik niet meer. Hmz, heb je toch een probleem daar, haha. Hopelijk zijn ze daar een beetje anders als hier, anders krijg ik nog een probleem op school! Waarschijnlijk was dit het laatste jaar OLD met ’t hele clubje, aangezien Hans en Ineke een stacaravan hebben gekocht in Brabant. Jammer.
Voor Lunteren zijn we trouwens nog een weekie naar Pa geweest, was weer gezellie!!

Septemer. Liesje word 18, en *pieptoon* feliciteerd me dit jaar op de goeie dag ipv 2 weken later. Is toch schandalig dat je je schoondochter (JA, ik heb ’t nu over 2006 hoor, haha) TWEE WEKEN(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) te laat feliciteerd. Moet je dan iemand niet of moet je dan iemand niet. Natuurlijk kan ze ’t ook niet laten om te vragen of ik nu ook rijles ga nemen. Daarom antwoord ik natuurlijk sneaky dat ik dat zeker ga doen, maar dat IK (nadruk op ik) nog geen rijschool heb uitgekozen. Ja, ik ben écht best wel gemeen. Maarja, de meesten weten dat al. Zo niet, weet je ’t nu dus pas op. Verder is moeke natuurlijk ook jarig in september ook hartstikke leuk…
27 September word ons hondengezin uitgebreid met een Franse Bull, Bitchy.

In oktober krijgen we te horen dat het stalgeld per 1 november omhoog zal gaan. Echt veel is het niet, maar toch, de prijs-kwaliteit verhouding is nu helemaal uit z’n verband gerukt (voor zover die een verband had..) en we besluiten te verkassen per 1 november. Niet dat er iemand iets kan doen aan de algehele prijsstijging ivm dit vochtige poedersuiker, maargoed. Tijd voor verandering, tijd voor een einde van een eeuwig durend hoofdstuk.. Make up your mind.. Het was niet makkelijk, 8 jaar is niet niks maar ik heb geen moment spijt gehad vanaf de dag dat ik op de oude stal weg ben. De laatste maand viel reuze mee, eigenlijk was het best gezellig. Geen gezeur, geen gezeik gewoon niks ongezelligs. Waarschijnlijk omdat we nu toch weggaan. Dan kun je als zijnde opgeluchte verhuurder nog wel even alles uit de kast halen om 1 maand aardig te doen. Maar geen dag langer natuurlijk…. *word vervolgd in hoofdstuk november..* Ook gaan we in oktober weer een paar dagen naar Frankrijk, en dat zal meteen de laatste keer zijn dit jaar. Het word nu te koud om in de caravan te slapen, dus van ’t voorjaar gaan we wel weer een keer ofzo. 28 oktober verhuizen Replay, Xena en Lisa alvast naar het einde, Jimy en Sandy volgen 1 november.

Zo komen we bij november aan, weer een gezellige maand die lekker met ruzie begint. Op 2 november over een karretje wat in de weg schijnt te staan en mijn eigen gekochte zadelsteunen die ik niet in mijn kast laat zitten op de oude stal. “Ik gun ‘m niks!” (<= Quote van *pieptoon*) Onder m’n karretje zitten vierkante wielen dus je kan ‘m on-mo-ge-lijk opzij zetten natuurlijk. Blijkbaar is het moeilijk te begrijpen dat pony zelf er niet voor kan imv een te lang lemoen, en ik niet over een passend tuig voor mezelf beschik. Bovendien heb ik geen auto, geen rijbewijs en geen trailer om het ding weg te halen en ben dus afhankelijk van anderen. Maar dat is te moeilijk. Op 4 novemer is er wederom ruzie. Haal je je in de weg staande karretje weg, is het nog niet goed. Omdat de hele zooi niet echt in 1 trailer past denken we erover om nog maar een 2e keer te rijden om de door *pieptoon* verziekte Koe-Mobiel op te kunnen halen. Maarja alles MOET vandaag weg dus de door *pieptoon* verziekte Koe-Mobiel word maar achterin de bus van Theo gestouwd. Altijd makkelijk. Vervolgens word ’t arme ding aan een lantaarnpaal geknoopt en enige tijd later gejat/ontvreemd/in beslag genomen/ge-geen-idee’t. Incl z’n koeienvlekken, koeientoeter en mijn originele Benelli handvaten. Life sucks sometimes… De rest van november bevalt me een stuk beter. Aangezien ik toch niet meer welkom ben op de oude stal (wat ik echt een drama vind.. NOT) hoef ik er ook niet meer heen en da’s toch wel een hele opluchting. De nieuwe stal bevalt me best en ben dan vanaf 5 november weer dik tevreden. Bitchy slaagt trouwens voor d’r Basiscursus!! Met vlag en wimpel en ze is lekker beter dan haar broertje *pieptoon* (ja.. sorry scheldwoorden mogen niet hè) Knipoog

Dan de laatste, December. December is ook gezellie, sinterklaas en kerst (1e kerstdag natuurlijk weer leuke datum, haha). Zonder erbij na te denken zet ik op 1e kerstdag m’n oude telefoon aan omdat ik een filmpje ging laten zien aan mies wat daar op stond. En daar is het leuke actiepunt weer hoor! Liesje & Gertje 2,5 jaar. Uit die telefoon, weg dat ding, opgesodemieterd en nooit meer bekijken, haha Tong uitsteken Lekker drukke maand ook! Eerst Sinterklaas, Bullenwandeling de 16e , dan solliciteren bij Foto Klein, dan kerst, wachten op telefoontje van Foto Klein en weet ik het allemaal niet.

En dan is het ineens vandaag en heb je net een ontzettend saai en stom overzicht van 2007 getypt. Waarvan je vast de helft nog wel vergeten bent maar oke.. Alleen de écht boeiende dingen blijven hangen natuurlijk. Dat was het toch wel weer geloof ik. Die talloze ruzies tussen mij en *meerdere pieptonen* hoef ik niet allemaal te beschrijven toch?! Tong uitsteken

Zo dat was ff een bekkie lezen hè! Ghehehe Clown

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:10

ik heb er een paar op fotothing gezet (www.fotothing.com/neszie)

waar kan ik jouw werk zien? Knipoog

we hadden de kaartjes niet via de bas, maar gewonnen met de postcodeloterij! hahaha wel toevallig zeg.. ik zag eerst je zus, en toen.. heeej lies is er ook! hahaha
we hadden het na 3 uur wel gezien, mn vriend vond het ook niet zo gezellig met die camera bijna heel de dag in mn gezicht gedrukt dus volgende keer ga ik wel alleen Knipoog

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:55

Haha, ja of we gaan samen want ik werd helemaal gestoord van die 2 anderen die steeds doorliepen omdat ik nog aan het prutsen was Tong uitsteken
Ik zal er straks even een paar uploaden.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:02

Ik heb er "maar" 308 gemaakt, hahahaha Clown

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:00

haha dat zei ik nog tegen Bas, nou als ik had geweten dat lies ging had ik wel met haar gegaan, kon ik nog wat leren..
'oh dus je vond het niet gezellig met mij?' haaaaaaaaa jawweellllll hahaha

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:05

Haha, ik moet zelf ook nog veel leren hoor.
Op m'n cursus heb ik zowat alleen maar geleerd hoe ik moet photoshoppen en daar begreep ik geen moer van.
Mijn foto's zijn niet helemaal je-van-het, omdat ik 2 geïrriteerde dozen bij me had die steeds door wilden lopen, haha Clown

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:15

waar kan ik ze vinden? Knipoog

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:22

Ben aan het uploaden maar 't gaat niet zo snel Tong uitsteken
Leuke grote bestanden met 10,1MP Nagelbijten / Gniffelen

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:22

Kendera schreef:
ik heb er een paar op fotothing gezet (http://www.fotothing.com/neszie)

Jeetje Vanes, echt super mooie foto's ! petje af.

Maare ik hou me nog steeds aanbeloven om foto's te laten maken door jouw van Valko.
Liefst in de lente of zomer! wil er zelfs voor betalen!
Wil echt zoooo graag mooie foto's van valkie!
Je weet maar nooit, je kan er niet genoeg van hebben ( zo hebben we allebei ontdekt zeg maar ) en ik koester die foto's en momenten nog steeds!
Dus als je wilt heeeeel erg graag!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:24

Mijn voornemen is trouwens:
1x per week gaan zwemmen en zo meer aan me conditie en gewicht doen.
en weer gaan lessen ( 1ste les is al 2 januarie ) en gaan starten met valkie in het voorjaar!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:25

bij wie ga je lessen Wanda? Lachen

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:15

Uprica schreef:
Kendera schreef:
ik heb er een paar op fotothing gezet (http://www.fotothing.com/neszie)

Jeetje Vanes, echt super mooie foto's ! petje af.

Maare ik hou me nog steeds aanbeloven om foto's te laten maken door jouw van Valko.
Liefst in de lente of zomer! wil er zelfs voor betalen!
Wil echt zoooo graag mooie foto's van valkie!
Je weet maar nooit, je kan er niet genoeg van hebben ( zo hebben we allebei ontdekt zeg maar ) en ik koester die foto's en momenten nog steeds!
Dus als je wilt heeeeel erg graag!

Thnx Wan! Lachen

Tuurlijk gaan we een keer afspreken! Als het weer wat beter is maken we een date!

Leuk dat je gaat lessen, is het degene waar we het toen over hadden of andere keus gemaakt?

Ik baal echt, ben ziek Boos! lig heel de dag al op mn bed en hang een beetje rond.. had echt zoveel op de planning staan!
Hoop dat het niet doorzet...

fijn weekend nog meiden!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:46

Nou, die rotupload site ligt er weer uit, dus ik ga op zoek naar een andere, haha Tong uitsteken

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:06

Uprica schreef:
Mijn voornemen is trouwens:
1x per week gaan zwemmen en zo meer aan me conditie en gewicht doen.
en weer gaan lessen ( 1ste les is al 2 januarie ) en gaan starten met valkie in het voorjaar!

1x per week zwemmen is wel een goeie!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:02

NOU IEDEREEN KOMOP MET DIE RODDELS HIERZOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????? Tong uitsteken

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:42

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:59

Ach goss.. ukkie 2 Verdrietig
Ook van die zielige hoefjes en zo'n mega-hoofd.
Zou 'm zo ophalen.

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 01:53

DaanxBien schreef:
NOU IEDEREEN KOMOP MET DIE RODDELS HIERZOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????? Tong uitsteken

ja ff lekker onnodige roeiboten gaan losmaken Boos!

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 01:58

Liesje89 schreef:
Ach goss.. ukkie 2 Verdrietig
Ook van die zielige hoefjes en zo'n mega-hoofd.
Zou 'm zo ophalen.

past makkelijk bij in de stal Haha! Knipoog
of thuis in de bench Clown

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:06

Ja maar hallo zeg ,echt niet normaal dat beestje
En dan nog die advertentie : pas in de auto Clown

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:07

denk dat het beestje ook wel in het hondenmandje van mijn vorige brommer zou passen.. Nagelbijten / Gniffelen

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:08

Halen Halen !!!! Tong uitsteken