Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:01

pluut, op kahmann zoekt iemand met een andalusier merrie nog een bijrijder. Ze is redelijk groen nog. Ze hadden mij gevraagd maar ik heb daar te weinig tijd voor.. zal ik vragen of ze nogsteeds iemand zoeken?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:03

muiszje schreef:
pluut, op kahmann zoekt iemand met een andalusier merrie nog een bijrijder. Ze is redelijk groen nog. Ze hadden mij gevraagd maar ik heb daar te weinig tijd voor.. zal ik vragen of ze nogsteeds iemand zoeken?

Ja graag!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:04

Pluutje schreef:
Reem schreef:
Toch misschien binnenkort ook maar wat rondneuzen..

Als je ze maar niet voor m'n neus wegplukt haha. Geintje hoor.

Waar woon jij ook alweer?

Misschien weet ik wat voor je. Zal hem je even doormailen. Is voor mij te ver, maar misschien dat het voor jou wel te doen is...

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:35

Pluutje schreef:
Reem schreef:
Toch misschien binnenkort ook maar wat rondneuzen..

Als je ze maar niet voor m'n neus wegplukt haha. Geintje hoor.

Waar woon jij ook alweer?

Oud Zuid/Pijp/Heinekenplein

Het mailtje heb ik gelezen, ik vind de afstand (als het het echt vanaf CS 15 min. is) wel meevallen. Ik was meer 'opzoek' naar een paard, dit is wel een hele erge pony (ondanks dat het bijna een paard is), maar opzich klinkt het wel leuk.

Ik zit alleen met één probleem en dat is Victoria. Ik kan d'r niet zomaar stoppen. Ik heb wel een meisje die d'r nu ook doet, maar die kan het niet alleen aan. Misschien maar eens met d'r over hebben als ik d'r bv maar 1 of 2 keer in de week doe.. Het is een schat van een pony waar ik ook behoorlijk gehecht ben geraakt, maar ik moet me er wel steeds heen schoppen. Alleen poesten en wandelen gaat ook vervelen.

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:40

Ook al opzoek bokkers ?
Mijn vorige bijrijdpaarden stonden in buitenveld..ideaal.
Nu woon ik'echt midden in de stad(overtoom) en een auto heb ik niet.Dus dan moet je met de fiets..of het O.V
nou om elke keer met het O.V te gaan zie ik ook niet zitten.
Fiets?Dan kom je toch weer op plekken uti waar je d'r echt uren over doet om er te komen.
Ga waarschijnlijk 'n fjord in Noord doen...
dat is dan ook wel veer verder weg..maar om nou altijd op de manege te blijven rondhobbelen..
Dus dat word gewoon afwachten

Bijrijdpaard Amsterdam e omgeving en waar je dan toch verder mee wilt komen is nou eenmaal moeilijk.
denk ik ?

Tinky12

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:51

Dat is waar...een bijrijdpaard vinden is heel moeilijk hier in de binnenstad.Als je er al een vind is het óf mijlen uit de buurt....óf ze vragen een vermogen...óf beide

Ben ook blij dat ik nu zelf een paardje heb...geen gezeur en lekker dichtbij,want ik trek het niet om ook nog eens een paar keer in de week een eind te reizen

Groetjes,Tinky

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:07

Inderdaad, het is heel moeilijk om iets te vinden! Had een tijdje terug een advertentie geplaatst, heel wat reacties gehad, maar allemaal erg ver weg (heb ook geen auto).

De Amsterdamse manege is voor mij goed te doen, Kahmann ook, dus zou fijn zijn als een van de twee iets wordt. Op een of andere manier is het altijd bij bepaalde stallen dat ze bijrijders zoeken en dat zijn precies de stallen die ver weg zijn

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:10

Lars_power schreef:
Ook al opzoek bokkers ?
Mijn vorige bijrijdpaarden stonden in buitenveld..ideaal.
Nu woon ik'echt midden in de stad(overtoom) en een auto heb ik niet.Dus dan moet je met de fiets..of het O.V
nou om elke keer met het O.V te gaan zie ik ook niet zitten.
Fiets?Dan kom je toch weer op plekken uti waar je d'r echt uren over doet om er te komen.
Ga waarschijnlijk 'n fjord in Noord doen...
dat is dan ook wel veer verder weg..maar om nou altijd op de manege te blijven rondhobbelen..
Dus dat word gewoon afwachten

Bijrijdpaard Amsterdam e omgeving en waar je dan toch verder mee wilt komen is nou eenmaal moeilijk.
denk ik ?

Waarom ben je daar gestopt dan? (bij die in Buitenveldert).

Tja, verder komen is ook weer zoiets...De hoop dat ik echt verder kom heb ik al lang laten varen. Op het moment lijkt het me ook leuk om gewoon lekker buiten te rijden enzo, maarja, ik denk dat dat voor mij op een gegeven moment toch gaat vervelen. Ik ben toch wel fanatiek en houd erg van wedstrijden...

zipje71

Re:michel werkt op spaarnwoude voor ton monhemius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:14

Myrtje_ schreef:
Nounou, dat kak-gedoe op MNA vind ik echt wel meevallen. Maar misschien is dat omdat we het al gewend zijn..
Het is alleen wel dat je je moet 'inburgeren' Komt er iemandnieuw in de les, moet je wel 'contacten' hebben, anders kijken we je niet aan, praten niet tegen je en gunnen je geen blik waardig
Misschien moet ik me toch wat opener instellen
Kent iemand Michel nog? Heeft aantal jaar terug lesgegeven op MNA... heeft nu een eigen manege ofzo (reden waarom hij is weggegaan)

Michel werkt bij manege spaarnwoude van ton mohemius

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:22

Leuk dat er weer iemand de weg naar het topic heeft gevonden! Misschien kun jezelf een beetje introduceren?

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:25

Citaat:
Tsja, verder komen is ook weer zoiets...De hoop dat ik echt verder kom heb ik al lang laten varen. Op het moment lijkt het me ook leuk om gewoon lekker buiten te rijden enzo, maarja, ik denk dat dat voor mij op een gegeven moment toch gaat vervelen. Ik ben toch wel fanatiek en houd erg van wedstrijden...

Buitenrijden verveeld niet hoor ....Ik rijd al een jaartje of 18 heb er 4 met lessen gevuld en wat wedstrijdjes...nu rijd ik alleen nog maar buiten.Sterker nog...ik heb inmiddels de pest aan een bak gekregen
Lekker zadeltje op en bermklossen...nu heb ik ook wel een hele fijne pony om mee naar buiten te nemen.
En wie weet zoek ik ook nog wel eens een bijrijder in ze nabije toekomst.Ligt er een beetje aan wat er allemaal gaat gebeuren...misschien moet ik er wel een bijnemen...en dat red ik dus niet...2 stuks .
Nou ja...ik hou jullie wel op de hoogte!!

getver...moet ik wel op "verzenden" drukken

Groetjes,Tinky

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:30

Ach, voor sommige mensen zal het geweldig zijn om elke dag buiten te rijden, maar ik denk voor mij niet. Op het moment weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik nou precies wil ALS ik een leuk paard vind om te rijden, maarja.

zipje71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:33

Pluutje schreef:
Leuk dat er weer iemand de weg naar het topic heeft gevonden! Misschien kun jezelf een beetje introduceren?

hai pluutje

als je mij bedoeld bij deze;

Ben in 1983 begonnen op de hollandsche en heb daar les gehad van yonnie en chris, moniek, erik en vicent valk(die nu dus weer terug is).
Toen chris en yonnie meegingen met heleen naar MNA ben ik ook me gegaan en heb naast veel paarden van andere, waaronder dancer, zeperd en fiasco ook een tijdje een eigen paard gehad en zelfs 5 jaar daar gewerkt tot het hele zooitje me een beetje de strot uithing en ik paarden oostzaan ben gaan rijden, daarna weer naar de Hollandsce enkel en alleen omdat Jerome wilshaus daar les gaf en nu ben ik paardloos (mede door vervelende voetblessure.
Als je nog meer wilt weten..shoot

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:36

Pluutje schreef:
Ach, voor sommige mensen zal het geweldig zijn om elke dag buiten te rijden, maar ik denk voor mij niet. Op het moment weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik nou precies wil ALS ik een leuk paard vind om te rijden, maarja.

Jaja...geld tijd en meer van dat soort onzin

Welkom Zipje en jah..Jerommeke... fijne instructeur.Erg plezierig om te zien hoe hij met mens en dier omgaat.

Groetjes,Tinky

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:40

zipje71 schreef:
Pluutje schreef:

hai pluutje

als je mij bedoeld bij deze;

Ben in 1983 begonnen op de hollandsche en heb daar les gehad van yonnie en chris, moniek, erik en vicent valk(die nu dus weer terug is).
Toen chris en yonnie meegingen met heleen naar MNA ben ik ook me gegaan en heb naast veel paarden van andere, waaronder dancer, zeperd en fiasco ook een tijdje een eigen paard gehad en zelfs 5 jaar daar gewerkt tot het hele zooitje me een beetje de strot uithing en ik paarden oostzaan ben gaan rijden, daarna weer naar de Hollandsce enkel en alleen omdat Jerome wilshaus daar les gaf en nu ben ik paardloos (mede door vervelende voetblessure.
Als je nog meer wilt weten..shoot

Nou, ik weet bij genoeg hoor
In welke periode reed je op de Hollandsche? (de laatste keer zeg maar)

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:41

Ik ben gestopt omdat "mijn" paardje verkocht werd.
Die andere was nog erg groen,opzich een uitdaging.Maar dan heb ik liever dat een ervaren iemand dat paardje gewoon zelf doorrijd,dan dat ik d'r op ga zitten(terwijl ik zelf nog genoeg moet leren )

Dus nu is't MNA ...En maar zoeken tot d'r iets voorbij komt...
Ja een eigen paard,dat is ook wel een droom van mij hoor !
maar die stalling is gewoon erg duur,
Ik wil zelf wel verder komen in dressuur.En oké op een manege ik leer d'r nog wel dingen enzo.Maar telkens ander paard.En het zijn toch * manege* paarden..
Niet dat die minder zijn ofzo,zo bedoel ik het niet.
maar als je een paard bijrijd bouw je daar een band mee op,weetje wat je wel/niet kan doen bij dat paard of ja wat wil je extra oefenen etc..Denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel ?

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:42

Ja zeker dat ik weet wat je bedoelt. Zal binnenkort wel even vragen of ze nog hulp nodig hebben in noord!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:44

Ja, ik snap het helemaal hoor. Ik ben zelf ook altijd heel fanatiek geweest, nog steeds wil ik wel graag verder komen, maar begin langzaam in te zien dat dat er misschien gewoon niet in zit. Ik heb wel een eigen pony gehad. Maarja had geen trailer dus veel wedstrijden kon ik niet rijden. Heb er verder wel veel van geleerd hoor! (zeker omdat hij al Z2 had gelopen). Zoizo is elke dag rijden natuurlijk heel wat anders dan 1 keer in de week.

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:47

Ja precies,en je bouwt dan toch een band op met dat paard.
Als je dat wilt doen Myra,graag !

En ik denk dat het eigelijk van bijna elke ruiter wel een droom is,ver komen in de sport..
Je hebt ze ook die willen gewoon lekker recreatief rijden enzo.
maar het is toch iets om ja trots op te zijn ofzo ?
Recrratief rijden vin dik ook fantastisch hoor ! lekker door het bos enzo.Maar als jij nou een bepaald niveau haald,en dat met een paard waar je een band mee hebt..dat is dan toch super ..

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:49

Ja, zeker, alleen is het helaas maar voor weinig mensen haalbaar.

Voor mij is verder komen trouwens ook gewoon dat je jezelf verbeterd en als combinatie beter word. Dan is het erg leuk om op wedstrijd te gaan en (hoop je dan) bevestigd te krijgen dat er verbetering in zit.

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:54

Ja dat dus ook
Dat je een beter team word als't ware.En ook leert van elkaar enzo..
Eigelijk denk ik dat een goede combinatie niet altijd persé tot Z hoeft te komen.Als je d'r zo over nadenkt dan.Dat is het toch de band,en als je van elkaart leert,en dan heb je denk ik vanzelf wel op een gegeven moment HO..Doel bereikt,gewoon lekker verder trainen en dan voor de "lol" starten.Tuurlijk hartstikke leuk en fijn dat je verder komt,nieuwe dingen leert enzo.Maar die band is gewoon erg belangrijk.En hoeveel je ook op een manegepony/paard rijd,je leert dat dier wel kennen..Maar ik denk dat 'ie dan bij jou echt niet 10 x beter gaat lopen met wedstrijd dan bij andere..ja omdat je 'm kent enzo.
Weet niet hoe ik het moet uitleggen..
Maargoed .. lekker L*l verhaal weer van mij :p

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:58

Pluutje schreef:
Ja, zeker, alleen is het helaas maar voor weinig mensen haalbaar.

Voor mij is verder komen trouwens ook gewoon dat je jezelf verbeterd en als combinatie beter word. Dan is het erg leuk om op wedstrijd te gaan en (hoop je dan) bevestigd te krijgen dat er verbetering in zit.

Och...zelf zonder wedstrijd kun je bevestiging krijgen hoor.
Mijn paardje was basis ingereden en nog niet lang onder het zadel,
ook is een moeilijk tölter en vertikte het om te doen....tegenwoordig heb ik hem zover dat iemand zonder ervaring zelfs een stukje op hem weg kan tölten
Niets is fijner als je paardje op je af komt rennen als je hem roept hoor.
Ook het verkeersmak maken heb ik zelf voor het grootste deel gedaan.Dat ik nu met hem gewoon het bouwverkeer in kan lopen vind ik ook wel iest om trots op te zijn...geen wedstrijdcomissie voor nodig

Groetjes,Tinky

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:01

Tja, opzich denk ik dat het niet verkeerd is om tot een bepaalde leeftijd op de manege te blijven rijden. Dan heb je (meestal) toch een goede basis, en voor die basis is het erg prettig dat je veel verschillende paarden/pony's hebt gereden, daar heb je later alleen maar profijt van. Ik heb trouwens ook toen ik Leroy had andere paarden bij gereden, heb ik als erg fijn ervaren. Ik heb vroeger ook altijd overal verzorgpony's gehad, naast mijn lessen op de manege, ook veel carroussel gereden. Als je verder wilt komen is het denk ik het belangrijkste dat je uren maakt zeg maar, zoveel mogelijk rijden. Of dat nou op manege paarden of privé paarden is maakt denk ik eerst nog even niet zoveel uit, weet niet hoe oud je bent...?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:05

Tinky12: Ja, ben ik zeker met je eens. Ik "voel" zeg maar ook de bevestiging als je gewoon merkt dat het beter gaat. Met Gideon had ik dat heel sterk. Die vond ik eigenlijk ook fijner om te rijden dan Layla, omdat ik bij hem meer vooruitgang merkte. Vind het trouwens ook altijd erg fijn als je merkt dat het paard mee gaat denken en zich echt gaat inzetten. Vind ik eigenlijk belangrijker dan dat het een goed (dressuur)paard is.
Maar toch merk ik dat ik erg geniet van de wedstrijden, van het verder komen. Dat is toch wat ik altijd het eerste mis als het even niet kan. Denk ook wel ene beetje dat het minder (kan) worden met de jaren.

Lars_power

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:08

Ja dat is wel waar.Maar ik rijd nou elke week mijn les.
1 - het is een senioren les
oke ik heb niks tegen ouderen ofzo..Maar voor mijn niveau is maar 1 les..deze dus.Nou echt té saai gewoon.
Ik vind het leuk om voor en na en tijdnes del es even te kleppen..
En dan heb i kwle weer van : ach het gaat om 't rijden,en voorderest heb je je vriendinnen rondlopen enzo.
Naar een andere les is geen plek dus geen optie.
We doen bijna elke les wel hetzelfde.Die basis zit er gewoon goed in.
Alleen nieuwe dingen leren doen ze in die les niet.
En als ik niet naar een andere les kan..
Ga op zoek naar bijrijdpaard...hm..waar?in Drenthe ?
ben 14,en ik heb natuurlijk nog heel wat jaren te gaan enzo.
maar toch..