Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:11

Hobbel eerst maar een paar keer rond op Vincent.. Misschien vind je t straks ineens helemaal niks meer.. denk t niet maar je weet maar nooit. En je volgende paard moet gewoon in 1 keer goed zijn... nog meer tranen word ik niet blij van.. en ook niet gelukkig. Dus... GOED over nadenken dat je het juiste ponybeest uitzoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:13

Ja.. want was nog een ras vergeten; trekpaard, moeten we ook niet vergeten :D Alleen wel in een dusdanig formaatje dat ik hem met goed fatsoen gewoon op een normale box kan zetten :')

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:13

Nou ik ga de man des huizes een doodgooi geven dat ie "tijdelijk" stopt met snurken.. en nog een film kijken en dan hopen dat ik morgen mijn sollicitatie niet verklooi :s

Alvast welterusten :D

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:14

Kijk ff op snurkapotheek.nl :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:16

Ik gaat nog even een aflevering van serie kijken en dan denk ik dat ik halverwege de aflevering in slaap ben gedonderd :Y) Weltrusten :wave:

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:16

Stef_Rashidi schreef:
Kijk ff op snurkapotheek.nl :D

Nou nee.. elleboog op je middenrif of knie in je onderrug doet het ook PRIMA

Pluk de dag, tik een middenrifje :p

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:22

Ceriadwen schreef:
Nou ik ga de man des huizes een doodgooi geven dat ie "tijdelijk" stopt met snurken.. en nog een film kijken en dan hopen dat ik morgen mijn sollicitatie niet verklooi :s

Alvast welterusten :D

Succes morgen!!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:43

Nou ben geweest, en heb min of meer vriendelijk bedankt voor de functie tijdens het gesprek.

Begon al met dat 1 van de 2 gesprekspartners ruim 20 minuten te laat was, vervolgens moest eerst doorgenomen wworden hoe laat en wat ze gingen lunchen.

Tijdens de inleiding het befaamde, en vertel 's meer over jezelf het riedeltje.. leeftijd, gezinssamenstelling etc. Wat zijn je hobbies.. uh nou mijn paarden. Nou meneer heeft een vrouw die doet ook aan paardrijden. Nou leuk. Ja rij jij op een manege want mijn vrouw doet 50/50? Uh nee ik heb 2 eigen paarden, dus ik doe 100/100. Het antwoord, dan zal het geen vetpot zijn bij jou thuis. Kom je wel rond? Ik nog uitleggen dat als je dat op een verantwoorde manier doet, je best prima rond kan komen. Nou meneer was het er niet mee eens, en was van mening dat we dan ongetwijfeld vaste klant waren bij de voedselbank. Want hij kwam al niet rond, en zij hadden geneens kinderen, en geen eigen paard, laat staan 2.

Nou instant ontploffing. Heb hem direct duidelijk gemaakt dat dat niet zijn zaken zijn, en dat ik niet op die manier toegesproken wens te worden. En als sidenote dat hij dan duidelijk zijn zaakjes niet op orde heeft.

Aan het einde van het riedeltje zat ik nog steeds te koken van woede... kreeg de mededeling, u wordt voor het weekend nog gebeld. Dus heb gezegd dat hij idd snel moet zijn omdat ik ook een andere baan aangeboden heb gekregen bij een bedrijf die op een positieve opbouwende motiverende manier met mensen om gaan.

Of ik nog suggesties had, ja, 3, te weten opnieuw naar cursus management ( m.n. people management), anger management, en zich NOOIT meer te bemoeien met de prive danwel financiële kant van mensen.

Dus mocht ik de baan aangeboden krijgen.. ik bedank ervoor :p

En Oh ja.. ze hadden me gegoogled.. en gezien dat ikw el eens blog.. of ik dat wel wil laten dan mocht ik aangenomen worden.. nou uh.. NEE.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:58

ohhh wat een leuk paardje zeg... jammer van de 75 nietjes??? pfff. nu kan hij daar voor der rest niets aan over gehouden hebben natuurlijk ( en voordat je een paard koopt zet je em ook op de foto ) maar dan nog idd.

nog half dagje aan et werk en dan heerlijk vakantie zeg.... zal me poownie wel erg missen! houden jullie em beetje in de gaten voor mij?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:13

Uiteraard.. neem je wel een foto mee van m dan? En adn laten we Val iedere dag even bellen naar je :p

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:15

hahaha, val staat al in me phone... dus kan elke dag naar em kijken als ik em mis.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:17

Met een foto bedoel ik levensgroot formaat he. Oprollen en meenemen en dan aan je muur in je hotel..

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:39

whahaha... zal beetje moeilijk gaan gezien ik van hotel/ camping naar hotel/ camping verhuis... we gaan namelijk rond trekken

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:48

Een slaapzak met de print van Val!!!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:49

whahahaha... ja zoiets.

@ Lin heb je een PB gestuurd.... als je besluit te gaan kijken wil ik echt heuuuul graag mee! haha

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:56

Lekker onbeschoft, zo'n gesprek....mag dat eigenlijk wel zulke prive kwesties bespreken tijdens een soll. gesprek???

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:56

Nou heb ze maar gelijk een duidelijke email gestuurd zodat ze weten dat ik echt niet meer wil.. kreeg namelijk net een telefoontje van mijn oude manager dat er referentie was opgevraagd.

Zou dit duidelijk genoeg zijn? Heb zijn naam maar even gefilterd :p

Geachte mevrouw, mijnheer,

Naar aanleiding van mijn sollicitatie deze ochtend op het kantoor te Breda wens ik niet door te gaan met de sollicitatie.

Het te laat komen op een sollicitatiegesprek vanuit het eigen bedrijf is tot daaraantoe. Ruim 20 minuten heb ik moeten wachten om vervolgens geen enkel excuus te mogen ontvangen. Mag ik u erop wijzen dat ik vanuit Schiedam kom en zelf ruim op tijd aanwezig was?

Verder spreekt met name de agressieve manier van benaderen mij absoluut niet aan en ben van mening dat mensen positief opbouwend motiveren beter werkt dan de "ik maak de mensen boos" methode zoals duidelijk aangegeven door de heer G.

Ook ben ik van mening dat de manier van sollicitaties afnemen niet tot de kwaliteiten behoort van de heer G.

Als voorbeeld geef ik daarbij o.a. de introductie:

Meneer vraagt naar meer info over mijzelf, ik geef aan dat ik gezin etc heb en als hobby paarden. Meneer geeft hierbij duidelijk aan dat zijn partner ook iets met paarden doet maar fiancieel niet in staat is een eigen paard te onderhouden. Vervolgens komt er verderop in het gesprek een opmerking dat ik en mijn gezin dan behoorlijk financieel in het nauw zouden zitten en "geen cent te makken hebben". Waarop de heer G dit baseert is mij een raadsel want hij heeft voor zover ik weet geen inzicht in mijn financiële status.

Ik vind dit een ronduit grove en onbeschofte opmerking en ben er dus ook duidelijk niet van gediend. Toen ik dit aangaf tijdens het gesprek was het in mijn ogen nogal zwakke excuus dat meneer graag wilde zien hoe ik reageerde op dergelijke prikkels. Mijns inziens is dit een ontoelaatbare actie en doet zeker geen goeds aan het imago van de Esso.

Bij deze dank ik u voor de getoonde interesse maar ik heb beslist geen verdere interesse om met een bedrijf in zee te gaan dat zo asociaal met mensen omgaat. Verder contact word ook zeker niet op prijs gesteld.

Met vriendelijke groet,

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:59

Nou dat lijkt me helder toch.
Welk bedrijf was dat?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:59

Esther28 schreef:
Lekker onbeschoft, zo'n gesprek....mag dat eigenlijk wel zulke prive kwesties bespreken tijdens een soll. gesprek???

Ze mogen in principe zeggen en vragen wat ze willen maar je hebt ook nog zoiets als sociale vaardigheden.. dat ontbreekt al in ruime mate in mijn eigen pakketje.. maar bij die man was echt alles tot op het bot weggevaagd geloof ik. En dat zou dan uiteidnelijk mijn rayon manager moeten worden. Schermde met luxe engelse woorden met een uitspraak dat tenenkrommend was gewoon.

Ik ga gewoon lekker P&O-en.. a.s. Woensdag mag ik beginnen. Om 10.00 uur dus mag nog uitslapen ook :p

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:01

De esso...kneuzencircus.. serieus. Mensen hadden koud het ontbijt nog niet binnen en het eerste wat ze deden toen de nummer 2 EINDELIJK naar binnen kwam rollen ( mega dik mens :( ) was bespreken wat en wanneer ze deden voor lunch. HALLO.. ik zit al goed 20 minuten sociaal te lachen.... kom op dan idioten... maar neeeeeeee....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:03

Ach laat gaan...das geeneens de moeite om je druk over te maken.....Positieve energie :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:04

Ik ga zo fietsen....naar de stad nog wel...en kweet dus niet hoe ik daar op de fiets moet komen... :+

Ceriadwen

Vandaar ook de mail.. heb ik gezegd wat ik wilde zeggen en hoeven ze me verder niet meer lastig te vallen. Krijg nu net wel een uitnodiging binnen voor roosterplanning op een school ergens. Nou ik kijk eerst Woensdag wel aan.

Ceriadwen

Esther28 schreef:
Ik ga zo fietsen....naar de stad nog wel...en kweet dus niet hoe ik daar op de fiets moet komen... :+

Uh via het fietspad richting het centrum wat je normaal met de toettoet doet :p

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:08

Nou die weg is net iets anders....is toch eigenlijk erg he....misschien moet ik eens wat meer op de fiets gaan....