Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:18

Dezter weet ik niet, maar dacht dat DeeDee fokmerrie geworden was. Ging erg goed daar.
Maar waarom ging ze ookalweer weg? Kreupel?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:24

Dat zit ik mij af te vragen. Ik heb ooit eens op Deedee gereden en vlak daarna zijn ze geloof ik allebei weggegaan.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:19

Deedee heb ik nog een tijd gereden, maar ze had een terugkerende peesblessure. Ze is inderdaad als fokmerrie weggegaan, was ook stermerrie.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:43

Magda, ik zag jou gister nog lopen met je hond. Je kwam richting het kanaal vandaan.
Ik zal vanmiddag naar Huppa. Mijn garantie opeisen. Ik ben benieuwd.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:02

En dan zeg je niet eens gedag :+

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:05

Ik zat in de auto :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:07

De volgende keer toeter je maar heel hard :))

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:12

Zal ik doen ;)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:13

O, haha sorry zat ff op die andere. Moest ff een berichtje lezen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:40

Ik dacht laatst al, heb je je naam veranderd :))

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:12

Deedee heb ik ook nog vaak gereden. Dexter trouwens ook. Was destijds nog op woensdag dacht ik...
Op welke dagen hebben jullie allemaal gereden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:20

Ik ben op de woensdagmiddag begonnen bij Klaske, toen heeft Dennis die groep overgenomen. Vanwege school ben ik toen overgegaan naar zaterdag bij...? Ria geloof ik. De zaterdag heb ik zowel de ochtend als de middag toen gehad. En ik ben geëindigd op de maandag bij Mariska.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:30

Dat klinkt een beetje als mij :P
Ik ben begonnen op de woensdagmiddag bij, euhm, hoe hete zei ookalweer, de dochter van Johan die achter de bar stond? Daarna een paar anderen gehad, toen Marisca :D Toen over gegaan op de donderdagavond bij dennis, maar dat vonden we totaal niet leuk, dus toen door naar de zaterdagochtend bij Ria, erg leuk was dat :) En toen weer door naar 1 uur dacht ik bij Marisca en Judith en toen nog een keer naar 2 uur ofzo? En toen uiteindelijk bij Lydia in de les als laatste op zaterdag.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:35

Dexter en DeeDee heb ik ook heeeel vaak op gereden! Toen reed ik op donderdagavond bij Marisca :) Ik heb echt in heeel veel lessen gereden!

Ik ben ook ooit begonnen met Jolanda in de les (Dochter van Johan Rianne ;)) op woensdag van 2-3, toen verschoven naar woensdag 3-4, eerst van Esther les, totdat Marisca die les overnam. Toen reed ik ook al bij Rianne in de les ;) Toen naar woe 1-2 marisca , toen naar woe 3-4 weer van marisca, toen do 5-6 (Met Marijke in de les bij Dennis ;)), toen naar dinsdag 4-5 van Ria, toen naar vrijdag 5-6 Marisca, toen naar vrijdag 4-5 Marisca, toen naar donderdag 7-8 bij Marisca (heel veel plezier gehad in die les met Julia, Kityee enz) en uiteindelijk omdat ik naar Utrecht ging te studeren mn laatste 1,5 jaar gereden in de zaterdagles van 4-5 bij Rianne en Judith, ook ontzettend gezellig! :)

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:58

Wat hebben jullie een hoop verschillende tijden gehad zeg :P
Ik heb eerst een half jaar bij Ria gereden, maar ik liep een beetje teveel uit op die les (was ook al dik 5-6 jaar ouder dan de rest, dan leer je toch wat sneller) dus toen ben ik bij Marisca gaan rijden in de les van 1u. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat die is verschoven, maar kan best :P En later idd bij Lydia in de les :j
En daarna leasen, gebleven voor de lessen van Marisca maar die werd toen overspannen dus maar bij Ria en Dennis gereden. Allebei wel aardig maar niet echt nieuwe dingen van geleerd, en toen kwam Marisca gelukkig weer terug. Hoewel ik de laatste maand ofzo met Aranka ook niet echt nieuwe dingen heb geleerd maar het was wel gezellig :+ En daarna kwam Zen natuurlijk, daar heb ik wel giga veel mee geleerd!

Dexter was erg leuk, ik weet ook niet meer waarom die is weggegaan, maar wel een flinke tijd voor het leasen. Had die niet ook steeds vage kreupelheden ofzo?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:25

Ik ben begonnen bij Jolanda, een tijd les gehad van Eeke en Martha, daarna Marjo, toen Klaske en daarna Ria en Dennis. Nu nog bij Dennis maar ga naar een ander tijdstip weer bij Ria :D

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:18

Ik heb alleen maar les gehad op dinsdag avond bij Dennis en ben de laatste paar weken naar de vrijdagavond? gegaan bij Dennis. Ik reed toen met die mannen die Kai in Nikitha leas(d)en

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:19

Ben gister trouwens nog met mijn zadel naar Huppa gegaan en ze willen hem voor mij opvullen en breder maken. Maar nu blijkt dat er geen bredere boom meer is terwijl ze zei dat ik nog 1 breder kon. dus maar ff zien. anders kon m'n eigen zadelmaker de boom nog wel breder maken.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:21

Welke boom heb je er nu in zitten dan? Dit zijn de standaard bomen:
Geel - narrow (29cm)
Groen - medium/narrow (30cm)
Zwart - medium (31cm)
Blauw - medium/breed (32cm)
Rood - breed (33cm)
Wit - extra breed (34cm)

en dan heb je nog de bomen voor de extra brede wintec zadels (3 stuks, ik kan zo snel de kleuren en maten niet vinden), maar die moet je niet in een 'standaard' wintec doen. Dat sloopt je zadel namelijk, die is daar niet op gemaakt (en dat is waarschijnlijk ook niet echt bevorderlijk voor de rug van je paard). Ook het verbuigen van zo'n standaard boom is niet echt slim, dan kan je beter dit zadel inruilen en zo'n extra brede nemen :j Of heb je zo'n wintec waar de boom 'vast' in zit, dus niet dat easy-gullet systeem?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:07

Ik heb alleen maar bij Ria gereden, op de dinsdagavond om 20.00 uur volgens mij. Is alweer zo lang geleden... Heb in die zin veel geleerd, omdat ik nu op meerdere paarden kon rijden. De manege waar ik heb leren rijden was niet zo groot, en veel pony's. Nu ik Jutta heb, heb ik veel meer bijgeleerd, en ook meer op het gebied wat goed voor paarden is, in plaats van dat het paard zo moet lopen en niet anders. Ik ben blij dat ik niet meer op een manege rij, en mijn eigen weg kan gaan...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:25

Wow, bijna iedereen heeft bij Ria gereden :) Wat grappig. Denk dat zij ook al het langs vast zit aan de manege?
Ik heb trouwens ook van Ester les gehad. Viel toen nog van Quido af in de kleine buitenbak, midden in een waterplas.. Daarna zijn we maar weer binnen gaan rijden :P
En ja, Jolanda, dankje Lydia. En het is ook zo, wij hebben veel eerder samen gereden. Trok toen veel met Marjan en Jaqueline op, ken jij die nog?
Ik heb ook nog een hoop invallers langs zien komen. En les gehad van Babet, Yvonne, Marloes en Marjan. Oef, heb rond een hele hoop mensen gereden :P
Op welke leeftijd zijn jullie begonnen?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:46

Over de jaren hebben ik volgensmij op alle dagen en tijden wel eens gereden! Van veel verschillende ook les gehad, maar over het algemeen van Dennis en Ria.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:52

RianneH schreef:
Deedee heb ik ook nog vaak gereden. Dexter trouwens ook. Was destijds nog op woensdag dacht ik...
Op welke dagen hebben jullie allemaal gereden?

Hihi die namen heb ik toen nog mogen geven toen zij samen net op de manege kwamen ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:52

Ik heb ook altijd les gehad van Ria op vrijdagavond van 6 tot 7.. :)

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 21:45

Poeh, ik ben begonnen toen ik 8 of 9 was bij Janny. Toen een tijdje bij Jolanda gereden, dan Esther en toen Ria. Daar een hele poos gereden en toen Dennis (met Lydia ;) ) en daarna Marisca, en toen ben ik gestopt.