Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:23

:wave:

Wat een leuk nieuws, weer een veulentje. Ik ben misschien woensdag op t Lamoen, dus dan kan ik ze beide zien :)

Mijn verjaardag was super. Het begon de avond er voor al, ik was om twaalf uur in een kroeg in het dorp en nouja, toen al begonnen met vieren. Toen slapen, toen werken tot elf, toen autorijden en toen... internet ligt er nu uit. Ik heb nu heel even een bejaarde laptop, met internet via de buren, tot mijn beschikking, maar die kapt er straks waarschijnlijk ook mee := 10 werkdagen geen internet en geen telefoon. Wat een ramp, want ik heb geen school en eventjes weinig internetplek. Ik ben toch echt verslaafd :o
Verder heb ik van mijn mamma tien rijlessen gekregen en van pim ook eentje en verder een cd (beetje jazzie) en uhm...koffiekopjes en blik, een zweepje (voor Mazzel),een autootje, loesje verjaardagskalender en nog meer geld. Ga morgen even shoppen :+: voor schoenen en cappie.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:17

Tof Fenna! Dat klinkt als een goede dag :) wat ga je op het Lamoen doen?
Ik ben erg benieuwd naar de veulies. Lijkt me iig heel leuk om ze van de zomer te kunnen zien samen. Ik weet nog wel dat Klaske en Dieks samen met Shera en Corry op het geitenweitje stonden, dat vond ik altijd zo'n leuk en gezellig gezicht. Is sowieso altijd heel vrolijk als er jonge dieren zijn, maar veulens zijn het leukst uiteraard :D Leuk uitzicht tijdens het eten :)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:34

@ Bruine; volgens de kleurenkenners
(die hem alleen v foto gezien hebben) is het een Sabino-bonte Palomino !

vind hem qua kleur wel apart ja, vind Vorst een mooier hoofd hebben..

jammer dat je dan niet weet wie de vader is enzo..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:16

Ah, wat een mooitje!! Ik heb even je foto van een ander topic gejat hoor Tineke ;)
Afbeelding

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:29

je was me voor Tessel, dat had ik net willen doen haha..
is okey hoor !

Grtjss

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:36

Jee, wat een apart kleurtje! Heb veel vreemde kleuren gezien, maar dit! Nu ik de hele middag al genetica zit te doen wordt ik toch best wel benieuwd hoe dit met genen etc allemaal zit dat je deze combi krijgt :+
Wel suuuper leuk! :+:

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:35

Appart dingetje :j (Fenn en gezin vechten om minuten internet). Ik ga hem morgen in het echt bewonderen :D buitenritje met twee vriendinnen :) ;)

En Tessel, was zekers een leuke dag :) Er kwamen nog meiden eten,'s avonds zat het hele huis vol (mijn broer is ook jarig ;) ) en daarna nog even weg.*\o/* Vanmiddag schoenen (met veters :+: ) en een cap (een blauwe :oo ) gekocht. Dus morgen kan ik rijden.

en Mazzel gaat waarschijnlijk op strafkamp.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 01:02

Strafkamp! Hoezo? Ame poonie :(:)

Heel veel plezier morgen! Wel verslag doen he? Oeh ik wil ook weer...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 10:01

Mazzel op strafkamp? Oei :=
Veel plezier vandaag, al ben je vast al weg. :)
Ik ga m'n boeken er weer bij pakken, fotosynthese, bah :r

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:36

Verslag dagje Lamoen.
Vroeg in de auto, maar minder vroeg dan met de trein. We reden er, ondanks het verplichte omrijden (De Enterbroekweg was onbegaanbaar) zo heenrijden. Ging best makkelijk. (En veel gelachen in de Auto). Op het Lamoen even met Jannette gepraat over de zomer en de veulens bewonderd. Gossie, Vorst is echt inimini klein. Joker is knapper, nu al, wel duidelijk nog wat houteriger (die lange benen). Maar wel heel leuk, zo beide een veulen.
Daarna plukten we drie pony's van stal. één vriendin had al eerder op Punky gereden en dat beviel toen wel, de ander wilde gewoon een lieve en betrouwbare en heb ik toen Misty aangesmeerd. Ik nam uiteraard Mirthe. Daarna vertrokken we naar het bos. De route voor de liefhebbers:
Bos in, snelwegpad, rechtdoor naar de vijfsprong, op de vijfsprong richting oude rijsenseweg, aan t einde naar rechts, naar het heidepaadje, stukje km-pad, de kleine kuil, weer naar het km-pad en die helemaal terug en toen rechtdoor en weer het bos uit.
Best een fijn rondje, al vond ik het bos een beetje zooierig, ze waren aan het kappen en er waren overal diepe sporen en het paadje na de kleine kuil (richting drafpad zeg maar) Die was helemaal verdwenen. Ik ben ook een paar keer het fietspad opgegaan, zo erg ging het niet, wel braaf stappend hoor. Ondanks dat nog wel even hard gegaan op het km-pad (mmm, toch wel weer heel lekker). Sas en ik constateerden dat een dribbelstapje ook wel heel fijn kan zijn, zeker als je de pony's gewoon bij kan houden en hebben dus ook nog een stuk gestapt tweede keer km-pad. Toen heel beheerst gedraafd, toen aangegallopeerd en de boel even ingehouden (iedereen bijhouden) en toen pas weer VROEM! :) Pony's gedroegen zich allemaal keurig. Misty had er ook lekker zin in en stapte, zeker aan het begin, als een debiel door. (Wel braaf hoor, maar ze had een lekker tempo) Mirthe had een keer of wat een onverwachte en ongeplande stop (gelukkig raakte ze die kuren na een keer of wat kwijt) (En gelukkig reed de rest door).
Na het buitenritje de pony's weer op stal gezet, nog even bij een lesje gekeken en Pauline gesproken en toen de auto in. we wilden piza, maar het was nog veels te vroeg en uiteindelijk belandde we bij de BurgerKing. (Waar we vandaan gingen met kroontjes op ons hoofd en terwijl we de slappe lach hadden, nee vraag niet verder). Tja, toen gingen we nog de file in en daarna was ik weer thuis. Er zwerven nog ergens foto's, ik ga zo kijken of die er al zijn.

en Mazzel inderdaad op strafkamp, waarschijnlijk wordt ie opnieuw ingereden. Leg ik als het zeker is nog wel uit, maar Margaret vond dat er te weinig vooruitgang inzat en eigenlijk, op het moment zijn we ook wel weer heel erg achteruit gegaan. Vandaag een buitenritje gedaan en Mazzel vond dat we hard konden en ik niet. Zes keer het zelfde stukje gedaan voordat hij in het tempo ging dat ik wilde. ... sukkel :(:)

Succes met de fotosynthese Annemarie.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:39

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:43

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:49

Leuke foto's en leuk verslag Fen! De pony's zien er lekker uit! Het ziet er iig niet zo koud uit als de vorige keer, brrrr wat was dat kkkoud :=

Maar super iig, gaat het goed op het Lamoen? En gaaf dat je de veulens hebt gezien, waren ze een beetje aanhalig?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:39

Oh, toen was het inderdaad koud en het duurde lang voor ik weer een beetje fatsoenlijk was opgewarmt :oo
Nu viel het heel erg mee. We hadden gewoon goed weer. De dooi zette in en er was een zonnetje. Mijn tenen bevroren als nog, maar anyway's, voordat dat niet meer gebeurd moet het twintig graden zijn. ;)
Volgens mij gaat het met het Lamoen goed. Patrick was er en nog een andere hulpboerin en Jannette ging pannekoeken eten en er waren een paar meiden bezig met vegen en invetten ed. Pony's zagen er allemaal goed uit. De meesten hadden er lekkere buikjes onderhangen. Hihi, van de zomer }>
Veulens, Daisy stond met haar veulen in een hoekje en die ander keek niet op of om toen wij bij de stal stonden. Volgens mij zijn ze de aandacht een beetje zat ;) Maar het zijn wel droppies :j

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:45

Zou ik ook zijn als ik de hele dag bezoek kreeg van manegekindertjes met knuffelcomplezen :)) maar zo worden ze wel vast lekker handtam en knuffelproof, wat goeie eigenschappen zijn voor manegepony's.

Ja, het was toen koud he? Ik geloof niet dat ik het deze winter kouder heb gehad als toen (hoewel, misschien komt dat nog, want volgende week zit ik een weekendje in Oslo :D ). Tijdens het rijden ging het nog wel want dan beweeg je een beetje en de pony's geven toch meer warmte af dan je denkt.. maar na het rijden was ik echt versteend van de kou :n
Was het bos afgezien van de bandensporen (wat zonde vind ik dat toch altijd) nog wel een beetje begaanbaar, grond niet meer knoerthard enzo?

Leuk dat Patrick er nog is. Hij was van alle hulpboeren wel mijn favoriet hoor, en ik zal niet de enige zijn :D

Ah.. ik krijg van je verhalen wel spontaan zin om er weer heen te gaan...pony's knuffelen enzo :+:

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:55

Jaah, Patrick is en blijft de hipste. Alleen ik moet moeite doen hem te verstaan en hij herkende mij gewoon. Ook Gerrit was er nog even, maar die herkende mij volgens mij niet. Nog even gedag gezegd.
De grond was niet echt keihard. Zeker aan het eind van de rit niet, want toen merkte je al dat het gedooid had. Gallopje op de oude rijssenseweg (of het gedeelte ervoor, heet dat ook al oude rijssenseweg?) gewoon lekker rustig. Je hoorde de hoefjes wel lekker stampen. En Verder, na de kleine kuil was het pad dus weg. Ik wist echt even niet meer hoe ik daar netjes vanaf kon :o Maar uiteindelijk maar wat hips gedaan.
En Oja, begin heidepaadje stond er opeens een hert voor ons neus. Ik zag het ding het eerst en zeg; 'He, kijk eens!' Zagen de pony's ze ook en waren we alledrie wel heel snel honderd tachtig graden gedraaid :oo

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:06

Wauw, een hert of een ree? Grappig zeg! Zowel hert als pony's als jullie zullen de schrik in de benen hebben gehad :D

Tuurlijk herkent Patrick jou, jij komt volgens mij al net zo lang op het Lamoen als hij, nee langer zelfs. Maar hoe kan het nou dat het paadje na de kuil weg was? Wat hadden ze daar uitgespookt? Of was je het gewoon kwijt :+

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:13

Een Hertje :j Ik en Sas schrikken niet zo enorm, is wel weer duidelijk ook dat fjorden langzamer zijn :D Wij waren al omgedraaid en zagen toen Misty nog eens heel relaxt omdraaien en weg willen draven _O-

Paadje kwijt, tja, volgens mij hadden ze de bomen eroverheen laten vallen ofzo? Normaal rijd je recht door naar het 'drafpad' (die ik trouwens net zo vaak stap). Nu ben ik via het voetgangerspad/rolstoelpad gegaan. Ik had ook echt zoiets van 'huh' .
bedoel ik niet pad vanaf km-pad ;)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:44

Klinkt leuk en ziet er leuk uit Fenn! :D
Ik wil oohook :\ Punkebees :+:
Maargoed, nog even en dan is het zomervakantie O:)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:49

Nog even? Nog een eeuwigheid zal je bedoelen :D
Had jij je nou ook opgegeven voor de ponykampen Annemarie? Ben het alweer helemaal vergeten, sorry.. :=

Vaag van dat pad. Volgens mij ligt dat er nog niet eens zo heel lang. Trouwens wat voor hert was het dan, weet je dat ook? heb er nog nooit herten gezien, alleen reeen :)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:56

Ja, inderdaad nog een eeuwigheid. Voor mij nog welgeteld.. iets meer dan 19 weken :j Daarbij ben ik wel al 23 weken bezig, dus over de helft :')
Ik heb me niet opgegeven voor de ponykampen :n Kga eerst werken en weet niet hoe het zit met hertentamens enzo.. misschien als ze aan het eind nog mensen tekort komen :=

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:49

Geen flauw idee, weet dat het verschil hem zit in de achterkant. Ten minste bij ons in de waterleidingduinen :') Stond enthousiast op het pad en ik zag het ook niet zo heel erg lang.

en mensen te kort, volgens mij heeft Jannette haast mensen te veel :=

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:06

Reebok
Afbeelding

Reegeit
Afbeelding

Edelhert hinde + jonge bok
Afbeelding

Edelhert bok, volwassen exemplaar
Afbeelding

;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:07

En dan heb je nog damherten; geit, volwassen bok en jonge bok
Afbeelding

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:21

Hey hoi,

Voor de liefhebbers heb ik gister ff foto's gemaakt,
van toon/bonita/nobel en Dirk natuurlijk ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dirk staat er 2x op zie ik, mag wel he :D

Afbeelding
Dit is mn kleinste, Sarah, bijna een meter kleiner dan dirk haha
ze is 1 mei uitgeteld, kan t veulen dr wel uitkijken!
(haar rug is Niet doorgezakt daar zit een witte vlek ;) )

Afbeelding
Dit is Shera De Blaricum, kleindochter v shera vh lamoen,
leuk he !!

Grtjss Tineke