Suuszels schreef:Ja maar wat als je het wel meent.
En wanneer zeg je het?
Als je iemand accepteert?
Als je diegene nodig hebt?
Als je er voor diegene wilt zijn?
Als bevestiging?
Nou nu komen mijn antwoorden hoor 
Vraag 1: Als je het wel meent, moet je dat vooral zeggen als je dat leuk vind. Maar ik denk dat het meer een gevoel is wat je niet zo persé hoeft uit te spreken 
Vraag 2: Wanneer zeg je het, nou liever niet dus! En anders moet je het echt menen. Hoe vaak de term ik hou van je wel niet gebruikt wordt tegenwoordig, dat heeft toch geen waarde meer.
Vraag 3: Als je iemand accepteert wil dat nog niet zeggen dat je van iemand houdt.
Vraag 4: Van iemand houden als je diegene nodig hebt is achterbaks. Dat is iemand gebruiken. Weer een ander verhaal 
Vraag 5: Als je er voor iemand wilt zijn kan het lief zijn om dit te zeggen, maarja als je het alleen zegt om dan verder van het gezeik af te zijn.... is het toch ook niet helemaal.
Vraag 6: Als bevestiging, in de zin van, houd je ook van mij? Je wilt dus checken of iemand van je houdt dus begin je zelf maar met het ik hou van je verhaal de wereld in te helpen.
Mijn conclusie: Gewoon bijna niet ik hou van je zeggen, dan heeft het tenminste nog enige waarde als je het wel zegt (en het meent) Maar verder niet teveel woorden aan vuil maken! 
Mooi betoog?
Kleine toevoeging: Ik zeg dit dus nooit, als ik het uit mijn strot krijg is het absoluut sarcastisch bedoeld