Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:47

Och jeetje Dymphke! Echt rust houden gaat ook neit natuurlijk. Wel heel erg balen dat t zo lang gaat duren! Ik heb inderdaad met dit koude weer ook véél meer last van mn duim...

Ik was begin september met school op Intro-kamp naar Texel... Uiteraard gingen we uit.. En toen stond ik bij een deur te dansen.. Die deur ging open, had ik niet door.. En die deur ging ook weer dicht haha, met mijn duim nog tussen eht scharnier :P Was zo'n zware, wat geluidswerende deur met een veer er op, dus mn duim zat ook meteen flink klem :P
Na thuiskomst maar de dok gebeld... Die vertelde me dat het zwaar gekneusd was... Dus moest 2 tot 3 weken rust houden dan zou het weer over meoten zijn.... Dus ik heb 3 weken vrij gehad van werk.... Ging beter maar nog steeds pijn.... Maarja kan niet eeuwig weg blijven dus maar weer gewoon aan het werk gegaan.... Maar nu deed het steeds meer pijn.... Maar weer naar de dok, even zeuren om doorverwijzing.. Zegt de dok doodleuk dat het 2,3 máánden kan duren :roll: Zo ik kon die vent wel wat doen :P

Maargoed, omdat er op de foto's niks omhoog kwam, zal ik gewoon rust meoten houden, en wat oefeningetjes... Dok zei dat wss de banden/pezen wat uitgerekt zijn rond het gewrichtje... Klopt ook wel, want mn duim ging vorige week nog een stukje uit de kom, zonder dat ik veel druk zetten, ging min of meer per ongeluk :P

Nou goed, ik zal dus nog een flinke tijd vanaf de zijlijn naar de paarden moeten kijken ;(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:24

Hey Lin:

Ik heb je achteraan op de startlijst gezet. Zoals het er nu uitziet zal je rond een uur of 6 moeten rijden. Maar kijk zelf maar ff:

http://www.rvsalland.nl/

Doe je morgen nog mee?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:37

Hee Jo vraagje welke proef is de B vanaaf?? Proef 6 toch??

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:04

Pfff ik heb geen idee maar ik denk gewoon de proef van oktober...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:05

Ja dat zijn proef 6 en proef 5 dus denk dat ze dan de eerste pakken??

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:42

Dan pakken ze de eerste ja!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:04

Ze pakken idd altijd de eerste...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:48

Heey Jolien ik mag jullie een hele dikke duim geven! Het was goed geregeld en ook de jury was perfect uit gekozen!! Wat fijn met al dat commentaar!! Tot 19 november!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 01:32

Vet! Leuk om te horen:D We hebben van de andere ruiters ook alleen maar goede reacties gekregen. Volgende maand zeker weer!:)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:15

EN??? hoe heb jezelf gister gereden?? Ik lag nog lekker in mijn bedje :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:28

Ik ben benieuwd Jo! :D Ben zelf ook pas heeeeeeeel laat mn bedje uit gekomen haha! :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:31

Heb wel lekker gereden, 215 punten dus we mogen door naar de F15. Had donderdag in de les bij Rachel heel erg de nadruk gelegd op het ontspannen rijden en zondag lekker met een mp3-speler op ingereden, dat werkt echt heerlijk ontspannen. Dus Collin kwam ook heel relaxed de ring in, terwijl die normaal al wat gespannen wordt dan. Maar dat was nu echt heel anders. Totdat de jury uit de auto kwam en erop stond dat het naamlabeltje van het hoofdstel moest, omdat hij daar last van had. Marleen en ik legden nog uit dat hij daar al jaren mee loopt en er nooit last van heeft, maar nee, het moest en zou eraf. Dus uiteraard -het kon ook niet anders- Collin van slag. Dus ik maar kwaad het labeltje in een hoek gesmeten, maar toen was het kwaad al geschied. Ik kon hem nog wel weer aardig corrigeren en gezien de vorige wedstrijd wilde ik me niet al te druk meer maken om die aanleuning. Dus heb verstand maar op 0 gezet en ben gaan rijden, dat werkte wel:)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:11

Weer een promotiepunt binnen Jolien! Jij en Collin kunnen volgens mij lezen en schrijven met elkaar! Echt super, want het is absoluut niet de makkelijkste.

Tjeempie, wat een rare actie van de jury?!?!?! Kan me goed voorstellen dat je daar pissig om werd. Welke argumenten had de jury naast 'dat die er last van had'?

Vandaag bij de Opticien geweest, ogen laten meten, weer nieuwe lenzen besteld (nieuwe sterkte) en een nieuwe bril!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:56

wat lief dat je dat zegt Dymphke:) Er zijn wel de nodige druppels bloed, zweet en tranen aan vooraf gegaan maar we voelen elkaar wel goed aan ja. Gelukkig heb ik ook de gelegenheid om hem elke week in de les te rijden anders is het denk ik inderdaad niet makkelijk om zo iets op te bouwen.

Tja ik was ook echt niet blij met die reactie van de jury. Ik draafde hem heel rustig rond en reed net voor de laatste keer voor de bus langs en zou daarna de proef beginnen, toen ze dus de bus uitkwam. Ze zei dat het labeltje in zijn oog kwam, maar hij zat onder het bakstuk dus het wapperde verder ook niet. En anders had ik echt wel aan hem gemerkt dat het niet goed zat.

Wat heb je voor een bril uitgekozen? Heb je vaak je lenzen in?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:00

Hmm, blijf het een beetje een rare actie vinden van de jury!

Wissel m'n bril en lenzen af, heb zo'n 4 x in de week lenzen in en 3 dagen per week m'n brilletje op.

Heb een zwarte jaren zestig brilletje uitgekozen, welke aan de binnenkant knalroze is. Lekker groot en in een vlindermodel (heb altijd brilletjes gehad in vlindermodel).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:32

Da's wel cool zeg, gewaagd kleurtje ook dat roze. Is dat je enige bril, of heb je bij ieder paar schoenen een andere bril?;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:42

Haha, nee dat is m'n enige! Naja, hou m'n meest recente bril als reserve natuurlijk.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:49

Jeetje wat een rare reaktie van de jury! En zeker knap balen omdat ie best lekker liep in de inrijhal :D En de rest van de pony's dan?? Die hebben toch ook een labeltje??

Wat gewaagd die bril!! Super! Wil wel graag fotoos zien!!

Chayenna is vandaag op manege geweest om hoefijzer te schilderen en ze vond het toch leuk!!! Ook heb ik voor haar een shetlander gekocht op de zuidlaarder markt! Deze merrie heb ik op mijn hyves staan en het is echt wel een koekie alleen wel een echte shet haha.. Hebben haar eerst lekker bij laten komen want ze was snotterig enzo..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 09:40

Aaah, een shettie! Kan je jongste dochter mooi op leren rijden! Of rijd ze al paard?

Zal vandaag een foto maken van 't brilletje!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:11

Hmm... zo hoorde m'n rondje springen niet te eindigen! :p Ben er afgekukkeld, op de laatste nog wel! Haha :P . Nouja, volgend concours beter!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:35

Appeltaaaaaaaaaaaaaaart :P

He Jo, wat is het emailadres wat jijg ebruikt? Ik heb er namelijk 2 en ik weet nooit naar welke ik het moet sturen, met of zonder laag streepje???

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:26

Ja mijn jongste rijd ook al :p Hoe kan het ook anders?? Mama rent elke vrijdagmiddag trouw haar rondje!! Hihi Maar idd ze kan hier ook lekker mee aan rotzooien.. ook niet verplicht dingen doen. mag ook gewoon stappen of knuffellen of als ze straks keer wil crossen kan dat gewoon gewoon lol met je knol!! Dat is belangrijkste vind k!!

Maarre het is wel de bedoeling van paardrijden dat je zorgt dat je paard tussen je benen blijft hoor!! Tenminste dat heb ik geleerd van Paul hihi

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:24

@ Lotje: die met laag streepje;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:47

priscilla schreef:
Ja mijn jongste rijd ook al :p Hoe kan het ook anders?? Mama rent elke vrijdagmiddag trouw haar rondje!! Hihi Maar idd ze kan hier ook lekker mee aan rotzooien.. ook niet verplicht dingen doen. mag ook gewoon stappen of knuffellen of als ze straks keer wil crossen kan dat gewoon gewoon lol met je knol!! Dat is belangrijkste vind k!!

Maarre het is wel de bedoeling van paardrijden dat je zorgt dat je paard tussen je benen blijft hoor!! Tenminste dat heb ik geleerd van Paul hihi

Goed bezig! Rijd ze in de minilessen? Haha, zo zijn mijn vader en ik 15 jaar geleden ook begonnen! Idd, lol met je knol is voor die kleintjes toch het leukste, zo spelenderwijs leren met hoe met je pony om te gaan e.d.

M'n 'crash' staat op facebook, maar het was een aardig zachte landing heur! :D :Y) Kwam heel ongelukkig de dubbel in (zonder ritme en tempo), waardoor ik er 2 ipv 1 reed in de dubbel. Uit de dubbel te weinig herstelt + ze kneep hem wat waardoor ik nog steeds te weinig ritme had. Kwam te weinig met been en toen stopte ze. Op het moment dat ik al zowat midden in de hindernis lag dacht ik nog: 'Ow, wacht, laat ik eens proberen terug te kruipen, onee, poedersuiker, dat lukt niet, hm, naja, pech!' :') _O-

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:22

Nou Jolien, zo zie je maar weer, 't wereldje is klein ;) . Moest wel even twee x kijken, dacht van: wat doet die nou hier? :P :+