Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
itsmi schreef:Volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit hoor, meisje wat er afgelopen week op zat kende haar ook niet...
Ga jij nog PrimaDonna? Of ben je al geweest?

denk dat de computer geflipt is 

suikermeisje schreef:wat een schattige pony, hoe klein is die?
ik word weer eens lekker genegeerd (gister eigenlijk...) Mike regaeerde weer eens nergens op en hij had autorijden s avonds dus ik dahct hij zal wel hebben geslapen zeg die net dat die niet geslapen heeft en blablabla en alleen maar gegeten heeft (normaal is die wel ff op msn ofzo...) maarja ik hem nog gesmst weet je wel, gewoon belangstelling willen tonen, krijg niets terug...

die is zo sloom als ik na een dagje shoppen met mijn moeder:P 
En 10x een bijna botsing met andere paarden. In de grote wei heel braaf eigenlijk. 's Middags met politietraining ook, paar keer een sprintje maar dan kwam Christien alweer aan om me te blokkeren. En alle andere paarden moesten mij ontwijken
Tot de trekker kwam, dat vond hij echt niet tof en toen is hij wel weer hard gaan rennen. In de crosswei ging het super, springen vond hij heel leuk en de waterbak ook. En toen kon ik de teugels ook al wat langer laten worden.
Met opzadelen was Frutti al beetje anders, beetje spanning in z'n lijf. En toen gingen we in de binnenbak opstappen, met 15 paarden dus bij elkaar. En ik stapte als laatste op, thirza hield hem vast en christien stond ervoor met margarita. En dat ging allemaal goed. Tot ik wilde wegstappen en hij 1 stap zet en vervolgens in blinde paniek het op een rennen zette. Na een paar rondjes (waarbij chris me al een paar keer probeerde te blokken) kreeg ik hem weer in stap. Dacht dat hij ontspannen was... tot het weer begon
En ik wist toen gewoon zeker dat het door m'n jas kwam. Toen hadden de extra's Frouk gehaald en die kwam de bak in en toen kon ik hem met haar hulp en margarita's kont stil zetten. Zij vraagt gelijk wat er anders was dan anders en of ik wist waar hij op reageerde, of het misschien m'n jas kon zijn. En dat was dus ook mijn idee (wat ik al had gezegd maar van de begeleiding moest ik gewoon door 'draven'), dus ik eraf, jas uit, vest gehaald en er weer op. Ging prima. Toen moesten we weg draven naar de andere kant van de bak en daar halthouden. Ging wel, ondertussen was het droog en gingen de andere paarden naar de buitenbak. Moest ik nog even zelf wat oefeningen rijden zonder margarita en dat deed hij wel redelijk, gelijk ook weer aan de teugel. Dus konden wij ook naar de buitenbak om onze trektocht te beginnen!
groep voorbij, christien achter me aan, toen kon ik hem gelukkig om draaien en stukje terug rijden en hebben we daar gewacht tot de groep weer voorbij was (Napoli en Coos waren nogal pissig dat zij wel moesten blijven stappen haha). Hebben we daarna alvast een stuk gegaloppeerd en toen was Frutti redelijk gekalmeerd. Maar zodra ik bij de groep kwam begon hij weer onrustig te worden dus we reden op een hele afstand. Bij de holterweg ging Christien vooruit en ik besloot achter te blijven en kwam Noor met Mexico voor m'n rijden als bufferpaard. En Mex heeft daar echt talent voor want die gooide elke keer z'n kont die kant op waar Frutti voorbij wilde, geweldig
. En toen kwam de holterweg... en dat snaptie die dus echt niet. Dinsdag ook al niet, als ieder paard keihard ging galopperen zette Frutti een handgalopje in. Hij kan dus gewoon NIET hard galopperen - behalve als hij schrikt. En hij had t nogal zwaar met z'n ademhaling, z'n conditie is echt 3x niks
. Bij de lunch bleek dat z'n mondhoeken nog verder open waren gegaan en het bloedde ook. En hij wilde z'n bit ook niet in, liep eerst 5 meter achteruit voor hij het toch toe stond. Heb toen besloten echt NIET meer me bitteugels te gebruiken en heb daarna dus ook behoorlijk aan z'n neus moeten sjorren voor hij begreep dat ik wilde stoppen of wilde sturen zeg maar. Thuisgekomen was hij echt bekaf en enorm chagrijnig naar de andere paarden (catanzaro is z'n vriendje en die mocht niet in z'n buurt komen tot hij ging slapen, margarita wel maar dat is ijsco-ijsco regel).
Maar moest nu eerst ff m'n paardenverhaal kwijt!