Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:28

Ach ik denk dan; okeeeeee het is maar voor 1 keertje, maakt het uit :D En wat Dymphke zegt; zo zijn we allemaal begonnen Jo ;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:22

Jolien87 schreef:
Is ook wel zo, maar om er als een gevorderde ruiter tussen te rijden is dan toch weer minder...

Mja, je had ook voor een andere inhaalles kunnen kiezen toch? ;)

Of had je geen keus?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:41

Pff ik voel een discussie opkomen waar ik helemaal geen zin in heb...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:48

Geen discussie hoor :) Maar probeer het niet alleen vanuit je eigen visie te bekijken :) Iedereen is ooit ergens begonnen :) En snap dat maandag ander uurtje makkelijker was voor je.... Maar je wist dat je bij beginners terecht kwam.... Als je dat niet wil, had je een andere les moeten bespreken :) Wordt niet veel simpeler dacht ik zo ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:27

Mij hoor je toch ook niet klagen? Dat bedoel ik dus...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:46

Nougoed, het is inderdaad niet een discussiewaardig onderwerp :P .

Iemand nog wat leuks gedaan dit weekend? Hier hebben we de buitenbak winterproof gemaakt (voor zover als mogelijk), 2 volle dagen bezig geweest!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:52

Ik was jarig gisteren. Heb het vrijdag eerst voor vrienden gevierd, was echt heel gezellig, lekker de wii in actie gehad:) En gisteren de halve dag bezig geweest met Eric om alle hapjes en nog een taart klaar te maken en gistermiddag en -avond voor familie gevierd. Had de kamer weer goed vol zitten. En vandaag lekker bijgekomen van de feestjes en lekker met Eric en Renzo naar het bos geweest.

Hoe groot is jullie buitenbak?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:17

Klinkt leuk Jo!! Jammer dat ik er niet bij kon zijn :)

Ik zit weer met duimpje in tape.... Heb morgen afspraak met de HA, maar ik krijg er weer steeds meer pijn aan, lijkt me niet goed.... Ga niet weg voor ik een verwijsbrief heb :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:20

whaha ik zie het al helemaal voor me:

"mevrouw wat doet u hier?"
"Ik wacht hier op een verwijsbrief"
"Prima, doet u de lampen hier uit?"

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:24

Ja HA zegt duurt 2/3 weken, nou ik weet niet hoor maar ik ben al heel wat weekjes verder, en de pijn was bijna weg, maar het wordt nu steeds erger weer :\ Dus ik wil op zn minst even foto's laten maken ofzo..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:30

Oei, nou, sterkte Annelotte!

Nog gefeliciteerd Jolien!!!

Bak is 20 bij 40. Ruim zat voor ons tweeen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:40

da's een flinke bak zeg! Wat hebben jullie er precies mee gedaan dan? En thanks voor je felicitatie:)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:45

20 bij 40 is normaal, maar toch best groot in je achtertuintje! :P

Omdat we beiden op Deurne hebben gezeten is er de afgelopen 4 jaar weinig aan gedaan. Paarden staan al wel aan huis en we reden er ook al in, maar de hoeken waren helemaal dicht gegroeid en omdat de bak voor 3/4 omheind is met bomen, was een tak in je gezicht geen uitzondering :+. Tevens was de bodem zwaar geworden.
Hebben dus lekker gesnoeid en gesnipperd en hebben de houtsnippers over de bak verstrooid. Van de week nog met een sjoveltje + baksleep er door heen en we kunnen er weer tegen aan!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:49

Waar woon je nu precies dan? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:56

Ja 20x40 is normaal, maar om dat "even" aan te pakken is dan een beste klus. En inderdaad, in je achtertuin is dat toch wel erg prettig dacht ik zo;) De meeste mensen hebben een veredelde paddock om in te rijden. Maar dacht dat jullie misschien wat met de bodem hadden gedaan ofzo. maargoed, mooi dat het weer is opgeknapt.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:57

In Midwolde, dorpje in Groningen, bij mijn vriend en zijn moeder + broers thuis. Dit omdat mijn stage en werk in het dorp ernaast zitten. Moet op maandag naar Dronten, dus zondag, maandag en dinsdag ben ik in Zwolle bij mijn ouders, omdat het anders niet te doen is.

edit: en ik natuurlijk mijn ouders niet zolang kan missen :Y)
Laatst bijgewerkt door millennium op 17-10-10 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:02

Aah I see :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:02

Jolien87 schreef:
Ja 20x40 is normaal, maar om dat "even" aan te pakken is dan een beste klus. En inderdaad, in je achtertuin is dat toch wel erg prettig dacht ik zo;) De meeste mensen hebben een veredelde paddock om in te rijden. Maar dacht dat jullie misschien wat met de bodem hadden gedaan ofzo. maargoed, mooi dat het weer is opgeknapt.

Er ligt wit zand op de bodem, aangezien groningen op kleigrond ligt en daar niet fijn in te rijden is wanneer het heeft geregend. Nou liggen er nooit plassen in de bak na het regenen (enkel wanneer het héul erg heeft geregend), maar de bak is wel wat zwaar. Er ligt drainage onder de bakbodem en hierdoor wordt al het vocht uit het zand getrokken. Vriendje gaat deze week kijken of hij de drainage dicht kan stoppen, zodat er meer vocht in het zand blijft en het zand minder mul wordt.

Hier foto's van het stalletje. Foto's zijn van afgelopen mei, toen de paardjes nog konden genieten van een hapje gras. Nou is al het gras opgegeten en hebben ze enkel zand in de paddock.
Heb van de rijbaan nog geen foto's, zal van de week wel eens foto's maken en plaatsen.

Idyllische plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:08

oooh wat mooi! Echt heel leuk! :+:

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:19

Amethyst_ schreef:
oooh wat mooi! Echt heel leuk! :+:

Snoezig hè? <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:27

Oh geweldig zo zeg, ziet er inderdaad heel knus uit. Je ziet op de achtergrond nog net niet de Zwitserse bergen:P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:49

Jolien87 schreef:
Oh geweldig zo zeg, ziet er inderdaad heel knus uit. Je ziet op de achtergrond nog net niet de Zwitserse bergen:P

Dát ontbreekt er nog aan ja haha :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:48

Nou, ik ben vanochtend in het ziekenhuis geweest voor foto's... Zit nergens een breuk of scheurtje in het bot..

Dokter zei van de week dat het wss 2 tot 3 maaaaaanden kan duren voor het over is, terwijl hij eerst riep 2 tot 3 weken :roll:

Ik ga dus vanmiddag even de manege bellen of ze mn automatisch incasso stop kunnen zetten voor november/december.... Want ik moet er echt rust mee zien te houden tot het over is :roll:. Hoop stiekem dat er nog iets geregeld kan worden met geld voor deze maand, heb in totaal al iets van 5 lessen moeten missen....

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:45

Ojeej! Dat is niet fijn! Wat heb je precies met je duim dan?

Ik heb ook erge last van mijn wijsvinger, hij een keer zo dik en giga stijf, zeker bij koud weer. Ben er ook voor bij de huisarts geweest en mijn gewrichtsbandjes zijn overbelast. Hij zei dat het nog wel een jaar kan duren voordat de pijn een beetje ervan is. Weet dus een beetje hoe je je voelt! Erg vervelend iig!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:12

Balen meid:( En al helemaal omdat je dan niet kan paardrijden. Kan je wel gewoon werken dan? Hoop het voor je, anders wordt het wel heel errug saai.

@ Dymphke: da's ook niet tof, een jaar!!! Heb je daar nog maar net last van dan? Gelukkig heb je je wijsvinger niet ontzettend hard nodig met rijden. En moet je hem dan gewoon rust geven ofzo?