What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:15

winnitou schreef:
ATE schreef:
nou lekker dan tytje
hopelijk krijg je de fiest nog terug en doet de politie er ook wat aan is toch te gek dat ze zomaar fietsen aan het jatten zijn

fiets jatten .....was dat nou linker of rechter hand afhakken

Wat mij betreft allebei hun handen! :Y)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:18

Oege maar even op de hoogte gebracht van de droes: ik ga/kan/mag morgen niet naar menles. Buiten het feit dat ik het Sytje niet wil lastig maken nu ze van de week weer gedekt is, wil ik ook andere paardenhouders niet met dit probleem opzadelen. Wel balen hoor, ook voor de mensen die er direct bij betrokken zijn! Buiten het feit dat je met het virus zit opgescheept, krijg je er ook nog eens onnodig VA-kosten bij... :(
Daarnaast ga ik evengoed morgen niet naar stal, want ik ben de volgende dag weer in Amsterdam aan het werk en moet er niet aan denken dat ik per ongeluk iets overbreng op die paarden... ;(

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:59

Shenavallie schreef:
winnitou schreef:

he das weer het nadeel als je met paarden werkt ergens anders dan op eigen stal

Inderdaad, maar ook een nadeel dat je "eigen" stal niet aan quarantaine doet bij nieuwe paarden...

ja is mischien wel een nadeel maar had jij het zelf fijn gevonden als je weken apart had moeten staan denk het ook niet en wie zegt dat het van nieuwe paard afkomt iemand kan het ook aan zijn kleding mee genomen hebben
is nou eenmaal gebeurd en daar doe je niks meer aan nu gewoon afwachten hoelang zoiets rond doolt

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:00

Shenavallie schreef:
Oege maar even op de hoogte gebracht van de droes: ik ga/kan/mag morgen niet naar menles. Buiten het feit dat ik het Sytje niet wil lastig maken nu ze van de week weer gedekt is, wil ik ook andere paardenhouders niet met dit probleem opzadelen. Wel balen hoor, ook voor de mensen die er direct bij betrokken zijn! Buiten het feit dat je met het virus zit opgescheept, krijg je er ook nog eens onnodig VA-kosten bij... :(
Daarnaast ga ik evengoed morgen niet naar stal, want ik ben de volgende dag weer in Amsterdam aan het werk en moet er niet aan denken dat ik per ongeluk iets overbreng op die paarden... ;(

en eigenlijk hoef je geen dierenarts erbij te halen gaat vanzelf over

Tytje

Re: What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:06

Het is gewoon voor paarden met droes en koorts zielig om ze op het land te zetten met 30 graden, zonder schaduw. Ik snap wel dat het paardje op stal staat. Balen blijft het natuurlijk! Niks aan te doen.

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:10

winnitou schreef:
dus eerst jatten ze je fiets en nu proberen ze hem weer terug te halen voor je..... en dat zijn bekenden van je dochter??????
Voor jou te hopen dat je je fiets terug krijgt

Ze kent zijn naam niet, maar min of meer zijn het bekenden van Stef. Nu zegt iedereen weer dat ze het afkeuren, ja zal wel!! Rare figuren.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:49

Tytje schreef:
Het is gewoon voor paarden met droes en koorts zielig om ze op het land te zetten met 30 graden, zonder schaduw. Ik snap wel dat het paardje op stal staat. Balen blijft het natuurlijk! Niks aan te doen.

wordt het toch tijd om hier en daar wat takken van een wilgenboom in de grond te steken, die groeien wel

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:53

winnitou schreef:
Tytje schreef:

wordt het toch tijd om hier en daar wat takken van een wilgenboom in de grond te steken, die groeien wel

das een goed idee

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:54

Heb weer even de pest er in:

Rowan vertelde net dat er hier in Kogerveld hele vervelende kinderen zijn. Ik dus verder vragen. Vertelt Rowan dat Marit (zijn halfzus van 18 jaar) dat heeft verteld aan hem.
Hij vertelde dat papa en Marit het over Kogerveld hadden en dat ze het toen tegen Rowan zei......
Dit soort dingen flikt ze iedere keer weer.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:50

Tytje schreef:

Nicole heeft geen koorts,ik heb er vanmorgen trekzalf op gesmeerd en weer getemperatuurd.Ik kom net van het land geen koorts 37 graden heeft ze en de ronde bult die ik vanmorgen voelde was wat meer aan de oppervlakte gekomen en iets meer ovaliger aan het worden wat platter zeg maar.Er begint wat helder vocht uit haar rechterneus gat te komen.Dus dat is goed nieuws dan gaat het lopen ben blij dat het zo snel al resultaat heeft.Ze heeft een UV vliegendeken om en als je je hand daaronder legt voel je dat het koeler is dan op haar hals waar hij niet zit.Zo lang ze geen koorts heeft en geen zieke indruk maakt laat ik haar staan,zo als vandaag is het heerlijker voor ze dan binnen staan.Lijkt er inderdaad op dat het een tik mee is gekregen en niet compleet eerste droes voor haar.We wachten af.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:51

Ben zeker voorstander van bomen op het land, zolang grote party tent? maar dat vinden ze natuurlijk dood eng.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:55

Nicole1995 schreef:
Tytje schreef:

Nicole heeft geen koorts,ik heb er vanmorgen trekzalf op gesmeerd en weer getemperatuurd.Ik kom net van het land geen koorts 37 graden heeft ze en de ronde bult die ik vanmorgen voelde was wat meer aan de oppervlakte gekomen en iets meer ovaliger aan het worden wat platter zeg maar.Er begint wat helder vocht uit haar rechterneus gat te komen.Dus dat is goed nieuws dan gaat het lopen ben blij dat het zo snel al resultaat heeft.Ze heeft een UV vliegendeken om en als je je hand daaronder legt voel je dat het koeler is dan op haar hals waar hij niet zit.Zo lang ze geen koorts heeft en geen zieke indruk maakt laat ik haar staan,zo als vandaag is het heerlijker voor ze dan binnen staan.Lijkt er inderdaad op dat het een tik mee is gekregen en niet compleet eerste droes voor haar.We wachten af.

spannend hoor! Hoop dat het snel doorbreekt en dat de koorts wegblijft, alhoewel koorts ook betekent dat het lichaam aan het werk is tegen een infectie/ziekte
Laatst bijgewerkt door winnitou op 29-06-10 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:56

Nicole1995 schreef:
Ben zeker voorstander van bomen op het land, zolang grote party tent? maar dat vinden ze natuurlijk dood eng.

en die blijft niet lang heel,
vraag me af of er zomaar bomen geplant kunnen/mogen worden op het land. Misschien wel de moeite om het uit te zoeken.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:58

Klopt,maar ze schijnen ook droes te kunnen zonder koorts.En hopelijk is dit dus de milde vorm voor haar.Dan is het beter voor haar dat ze de hele dag met hoofd naar beneden staan gras te eten op stal staan ze zo niet de hele dag.Dan loopt het er lekker uit.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:00

winnitou schreef:
Nicole1995 schreef:

vraag me af of er zomaar bomen geplant kunnen/mogen worden op het land. Misschien wel de moeite om het uit te zoeken.

Of grote bossages/struiken die wat hoger worden dat mag misschien eerder qua beheer?

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:00

kunnen de vogels en konijnen ook beter schuilen enz.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:11

Streptococcus equisimilis. Het beeld lijkt op droes, alleen minder heftig, en de aangetaste lymfeklieren breken lang niet altijd door.
( Dit vond ik nog op internet)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:28

Nicole1995 schreef:
Streptococcus equisimilis. Het beeld lijkt op droes, alleen minder heftig, en de aangetaste lymfeklieren breken lang niet altijd door.
( Dit vond ik nog op internet)

wat moeten we toch zonder internet

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:34

ATE schreef:
Shenavallie schreef:

en eigenlijk hoef je geen dierenarts erbij te halen gaat vanzelf over

Tenzij je paard net gedekt is, dan is kans op abortus heel erg groot...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:36

winnitou schreef:

Rowan vertelde net dat er hier in Kogerveld hele vervelende kinderen zijn. Ik dus verder vragen. Vertelt Rowan dat Marit (zijn halfzus van 18 jaar) dat heeft verteld aan hem.
Hij vertelde dat papa en Marit het over Kogerveld hadden en dat ze het toen tegen Rowan zei......

Niet erg handig van Marit: Rowan heeft nu een leeftijd dat hij op die manier een grote (misschien wel onnodige) angst kan opbouwen...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:38

winnitou schreef:
Nicole1995 schreef:

Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden tegenstanders waren om bomen in het polderlandschap te plaatsen, volgens mij zaten daar ook lui van de gemeente Wormerland bij. Geen idee hoe het er nu voor staat.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:40

Shenavallie schreef:
winnitou schreef:

Niet erg handig van Marit: Rowan heeft nu een leeftijd dat hij op die manier een grote (misschien wel onnodige) angst kan opbouwen...

vind de woorden niet erg handig zacht uitgedrukt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:41

Vanmorgen gesprek in het ziekenhuis gehad over de resultaten van de onderzoeken bij Wesley: hij krijgt vervolgbehandelingen. Vanavond 10 minuten gesprek op school gehad: hij heeft alleen maar A's voor z'n cito-toetsen, echt super!!!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:42

En nu ga ik m'n bed in, want het is inmiddels "kinder"bedtijd voor me! ;)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:47

Shenavallie schreef:
Vanmorgen gesprek in het ziekenhuis gehad over de resultaten van de onderzoeken bij Wesley: hij krijgt vervolgbehandelingen. Vanavond 10 minuten gesprek op school gehad: hij heeft alleen maar A's voor z'n cito-toetsen, echt super!!!!

mooi resultaat van de cito.
Wat houdt de vervolgbehandeling in?