Bokkers die op stal Groenewoude rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essteeg

Re: Bokkers die op stal Groenewoude rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:21

ja leuk idee! kan alleen niet in een groep galoperne of meot voorop, ze wordt anders iets te leuk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:07

Haha klinkt precies als [naam]. :P Al kan die volgens mij wel in een groep galopperen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:00

Haihai, hoe gaat het hier? :)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 20:55

Ja bij mij prima, Double doet zn best als altijd.

En bij jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:56

Gaat hier super, het rijden met bit gaat steeds beter, de ontspanning is weer helemaal terug. Heb in tijden niet zo fijn gereden. :)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 21:01

Dat is goed om te horen :D ! Fijn dat het zo lekker gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 06:53

Ja is echt zo fijn. :D Ik kan nu beginnen met er goed aan te rijden omdat de nageeflijkheid vanzelfsprekend is geworden. Galopperen gaat zo makkelijk nu, had ik in het begin niet gedacht.

Met Double ga je ook lekker op wedstrijden, he! :))

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 14:16

Jaa dan begint het eigenlijk pas. Leuk is dat :D

Ja Double gaat lekker. Lang vakantie gehad ivm mijn vakantie maar we gaan er nu weer voor.

Je naam verandert haha?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:21

Fijn dat het goed gaat. :) Hoe oud is Double nu?

Ja naam veranderd haha, vind Yezzi stom. Lisa heeft ook een andere naam volgens mij.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:15

Double is 7. Dus prima leeftijd om echt te trainen.

Jaa deze naam is ook leuk! Mooie ava ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 07:08

Oja, mooie leeftijd inderdaad! :j

Dankjewel! Deze foto is gemaakt tijdens ponykamp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:39

Hoe is het hier? :)

Ik merk trouwens dat elke keer na een bericht van mij het topic stilvalt dus als jullie liever niet meer in het topic praten moeten jullie het zeggen hoor :). Dan houd ik m'n mond wel haha.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 22:08

Jaa gaat lekker hoor, beetje rustig aan met de wedstrijden want ben niet zo gemotiveerd haha. Voor de rest alles prima. En bij jou?

Ligt niet aan jou hoor. Ik vind het prima en gezellig om te kletsen, probleem is alleen dat ik vaak je berichtje lees op mn telefoon en dan graag even op mn computer wil reageren, maar dan vergeet ik te kijken omdat ik het al wel gelezen heb en dan vergeet ik te reageren. Dan bedenk ik weer dat ik moet reageren maar dan denk ik dat het raar is om zo laat nog te reageren haha. Struggles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:52

Fijn dat het zo lekker gaat. Ik zie mooie plaatjes voorbij komen op fb. Bij wie les je nu eigenlijk? Ik meende iets gelezen te hebben over dat je nu op een andere manier les krijgt. Werkt het goed?

Ja gaat ook goed hier. [naam] wordt steeds fijner te rijden de laatste tijd, ik ben zelf ook op een andere manier gaan rijden en er is echt verschil te merken. Afgelopen 1 april is het alweer 2 jaar geleden dat ik haar voor het eerst zag :oo. De tijd gaat zo snel. En tja [naam], die is ook een stuk opgeknapt. Ze staat nu 24/7 buiten en dat doet haar echt goed. Ik pak haar de laatste tijd wat meer mee en misschien dat ik d'r wel weer langzaam op kan bouwen voor de zomer. Met groen licht van de eigenaresse uiteraard :). Ze verandert zo als ze iets doet wat ze leuk vindt. Rijden vindt ze echt niets aan (Maar dan ook echt niets, een chagrijniger hoofd kan bijna niet haha) terwijl ze voor de rest alles leuk vindt en echt werkwillig is. Zo grappig als mensen dan ineens zien hoe enthousiast ze kan zijn, dat hadden ze niet achter haar gezocht :)).

Haha fijn dat het niet aan mij ligt. Heb er zelf ook last van, dan lees je het even snel en daarna vergeet je het.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 21:49

Ik les bij een stalgenootje van me. Verder geen bekende naam maar zelf rijdt ze ook wedstrijden en ze kan goed overbrengen wat ik moet doen. Ze is vooral heel erg tegen met de hand rijden maar vooral met been. Daardoor nu een ultralicht paard aan de voorkant wat wel lekker aan het been is en goed op zit- en beenhulpen reageert. Eerder was ik ook niet van het trekken maar reed wel met iets meer druk. Nu een stuk meer ontspannen en ik vind het rijden nu ook gewoon leuk. Eerder was het meer geforceerd altijd en had ik vaak niet zo'n lol in het rijden. Dus ja voor mij werkt het super.

Wat fijn dat het met Star zo goed gaat! Ongelofelijk dat het alweer zo een lange tijd is dat je haar verzorgd voor mij lijkt het ook korter geleden inderdaad haha. Rijd je nog wedstrijden met haar? Haha die Pernilla, wat leuk dat ze het zo naar haar zin heeft om aan het werk te zijn. En tsja ik kan er best inkomen dat sommige paarden rijden maar niks vinden. Leuk dat je iets heb gevonden waar ze wel enthousiast voor is! Vindt ze vrijheidsdressuur ook leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:23

Ah zo. Fijn hoor dat het zo goed gaat en dat het dus wél allemaal op een ontspannen manier kan ipv rukpluk. Je filmpjes zien er iig altijd super uit. Hij is ook een fijn paard buiten of niet? Heel betrouwbaar.

Ja erg he, zo lang al. Laatste tijd geen wedstrijden meer gereden want die waren er niet, maandag is er wedstrijd maar ik kan niet. Volgende keer weer. :) [naam] vindt vd ook echt heel leuk alleen het verveelt zo snel. Ik laat haar liever geen zware kunsten doen en dingen als steigeren en liggen wil ik haar met het oog op de veiligheid van de manegekinderen niet aanleren. Dus we wisselen een beetje af. :j

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 11:05

Ja buiten inderdaad ook een fijn paard. Soms nog een beetje bang van groot verkeer maar voor de rest echt een topper.

Ja dat snap ik. Is inderdaad niet handig als ze plots gaat liggen of steigeren met manegekinderen erbij. Vd vind ik persoonlijk ook mega saai haha, maar dat komt omdat ik geen geduld heb. Niet zo handig :')

Zoo ik ga vandaag mijn zus helpen verhuizen, lekker weer ervoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:32

Fijn hoor dat het zo'n veelzijdig paard is. Hoef je je nooit te vervelen. :)) Vind jullie er samen zo mooi uitzien als jullie rijden. Alsof het helemaal geen moeite kost. En jij zit ook zo mooi stil en tegelijkertijd ga je mee met zijn bewegingen. Ik kijk graag naar jullie als combinatie (al is het dan op film).

Het aanleren van vd is idd nog wel leuk maar daarna heb ik het wel gezien. 't Is dat [naam] het zo leuk vindt, anders was ik er ook allang mee gestopt. :+

Nou inderdaad het is heerlijk weer vandaag! Verhuizing goed gegaan? :D

Heb vandaag [naam] gereden en daarna gewassen en sokken geknipt. Ze liep zo fijn. Ik ben zo anders gaan rijden, van veel druk naar vrijwel niets en gewoon been eraan, ze gaan vanzelf wel ontspannen. Dit pakt ze zo goed op en het gaat echt super. We hebben een lange dip gehad wbt rijden maar ik heb het idee dat het nu écht goed gaat. Ze zit ook lekker in d'r vel en haar hals is echt gespierd geworden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:12

Nou vandaag weer lekker bezig geweest. Het rijden ging echt niet lekker in het begin (lees: snel afgeleid, ik gefrustreerd, gespannen pony en zo gaat dat door) maar uiteindelijk super afgesloten en fijn gereden. De les ging niet door dus ik heb maar voor mezelf gereden. Daarna nog even pony gedoucht en lekker gegraasd aan de hand. Ze genoot er zichtbaar van. {:} Het was ook zulk lekker weer. Heb jij nog iets gedaan vandaag?

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 19:32

Dankje dat is super leuk om te horen! We doen ons best om het er zo vanzelfsprekend mogelijk uit te laten zien. De verhuizing is prima gegaan. Ben nu voor het eerst aan het oppassen in het nieuwe huis. Nog een beetje wennen maar wel heel leuk!

Haha ja dat snap ik, je moet natuurlijk ook iets verzinnen om te doen met een pony waar je niet op mag rijden. Wat leuk dat het rijden met Star zo goed gaat! Wat voor dip heb je gehad, gewoon geen zin om te rijden of ging het niet zo lekker? Top dat je nu wel lekker kan rijden en inderdaad ze zakken vanzelf wel als ze ontspannen en voorwaarts zijn.

Ohjaaa ik vind het ook zo frustrerend als Doub snel is afgeleid met rijden en als ik dan gefrustreerd word dan wordt het helemaal niks meer :') Fijn dat je het wel goed heb kunnen afsluiten! Heerlijk hoor ff douchen en gras eten! Ze staan overdag ook gewoon buiten bij jullie toch? Kan je daar ook leuk buitenrijden?

Ik heb ook gereden vandaag. Double was vorige week bij de osteopaat geweest en heeft toen een paar dagen vrij gehad. Eergister en gister weer gereden maar het ging nog een beetje stroef en stijf. Vandaag ging het alweer stukken beter. Moet toch een keer een datum gaan prikken voor ons M-debuut maar ik heb zo weinig tijd, beetje jammer.. oooh en ook zo irritant. Ik kwam bij de wei en double stond bij het hek. Ik dacht nog: nou dat is mooi kan ik hem snel pakken en opzadelen. Loopt hij weg *GROMMM* en dan loopt ie net iets harder dan ik loop waardoor ik vervolgens hem nog de hele wei door achtervolgt heb. Stom paard hahaha.

Waar zijn alle andere mensen in het topic eigenlijk gebleven? Hoe is het met Lisa, ga je nog met haar om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:08

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Vind het altijd wel leuk om in een nieuw huis te komen.

Ja precies, het is zo lastig om d'r te blijven vermaken. :') Ze vindt alles wel leuk dus dat is fijn maar toch wordt het saai na een tijdje. :P Tja dat dipje, wat moet ik daar nu over zeggen. Zoals ik al zei reed ik soms met best veel druk en dat kwam het rijden niet ten goede. Ik had wel zin om te rijden maar het ging nooit zo lekker. Tot op een keer de knop om ging en ik haar gewoon volledig los liet en alleen met een lichte contactteugel reed. Dan gaat het in een keer heeeel goed. :)) Kwam dus gewoon door mezelf.

Ze staan overdag idd buiten. :j (Nog) niet in een graspaddock maar een met zand, de palen staan er al voor de graspaddocks dus misschien worden die binnenkort wel gemaakt. Qua buitenrijden zit er het Bentwoud maar daar mogen we dus niet in :roll:, ik was er een keer met [naam] en toen werd ik weggestuurd met de mededeling 'Je pony poept op het fietspad en dan glijden de fietsers uit.' :') En voor de rest gewoon bijna alles in de buurt van Groenewoude, het zit er natuurlijk niet heel ver vanaf.

Super dat het rijden alweer beter gaat. Wat heeft de osteo allemaal bij hem gedaan? Balen dat je zo weinig tijd hebt voor wedstrijden. -O- Beheerst hij wel al alle oefeningen van het M? Misschien kun je binnenkort een keertje dichtbij starten. Op welke stal sta je?

Haha wat een boefje! Gaf hij je zomaar valse hoop. Is het weiland heel groot?

Geen idee waar iedereen is. Nee eigenlijk niet, het contact is een beetje verwaterd. Best jammer! :(

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 20:55

Zo een paar dagen druk geweest maar ik leef nog haha.

Wat fijn dat je een omschakeling hebt kunnen maken met rijden en dat het zo goed gaat! Heb je les daar of alleen groepsles?

Oh heerlijk dat ze buiten staan, paddock of gras is tenminste buiten. Ik snap echt niet dat ik met mn eerste paard 3 jaar op een stal heb gestaan waar ze altijd binnen stonden. Arm paard, maarja ik wist toen niet beter. Als ik nu op die stal kom heb ik echt medelijden met die paarden. Ze zien er altijd zo dood en zielloos uit in hun kleine hok zonder frisse lucht. Die mensen daar op stal vinden dat hun paard op de beste stal in de omgeving staat maar als je het aan de paarden zou vragen...

Geen idee wat de osteo heeft gedaan ik was er niet bij. Zijn bekken en rug behandeld geloof ik. Maar ik merk bijna geen verschil en al het verschil wat ik merk is negatief... dus ga het niet nog een keer doen denk ik. Was ook nog is heel erg duur dus heb er een beetje spijt van. Ja ik heb vooral geen tijd om goed te trainen dus het maakt niet echt uit of er wedstrijden in de buurt zijn of niet. Hij beheerst wel alle oefeningen voor het M maar het mag allemaal nog wel wat vloeiender en met wat meer actie. Ik sta op een stal in Stompwijk bij een boer thuis. Jaaa het weiland is echt mega groot haha, dus ik mocht lekker een stukje lopen. Vandaag bleef hij wel staan gelukkig :P

Oke jammer, maarja soms kom je elkaar later wel weer tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:20

Vertel, wat heb je allemaal gedaan dat je het zo druk had? :))

Ja ben echt blij dat het zo goed gaat nu. Wbt de les is wisselend, heb standaard 2x per maand groepsles en privélessen her en der tussendoor. We zijn meestal met vier à vijf dus het is ook prima te doen. :D

Inderdaad, vroeger praatte ik het niet buiten staan gewoon goed terwijl ik het nu gewoon niet kan begrijpen. Zelfde geldt voor paarden die alleen staan, maarja, wat je zegt, ik wist niet beter. Vind het altijd erg sneu.

Balen dat het van de osteo niet zo'n succes had. Je hoort er wel vaak goede verhalen over. Jammer dat het voor jullie niet werkt. :( Oh ik wist niet dat je niet genoeg tijd had om (goed) te trainen, haha. Lekker hoor, zo'n groot weiland. Denk dat menig paard er jaloers op is. {:} Fijn dat hij vandaag bleef staan hahaha.

Nou ik ben sinds vrijdag weer begonnen met hardlopen. := Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud dit keer hahaha. Vorige keer snel gestopt door mijn enkels en gebrek aan motivatie maar dit keer gaat het me lukken (dat houd ik mezelf voor tenminste :')). Zaterdag weer lekker gereden op poownie en gebarbecued op stal, was echt heerlijk. Morgen weer les.

Ben met school naar Leiden gegaan vandaag. We gaan morgen en woensdag ook nog. Best een leuke stad, al zijn we niet in het centrum geweest. Morgen gaan we salsadansen, help. :') Dat gaat niet goed komen haha.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 20:06

Nou ik moest heel veel werken(nog steeds trouwens haha) en ik had een verjaardag en nog een verjaardag en het was veel te druk bah :') Wat ik me afvroeg, in welke klas zit jij nou de 3e?

Oh dat is fijn zeg, zulke kleine groepslessen dan krijg je sowieso gewoon ook persoonlijke aandacht.

Hoe gaat het met het hardlopen? Houd je het nog vol? Ik probeer het ook telkens vol te houden maar na 3x rennen houd ik het voorgezien :') BBQ op stal dat is gezellig, jullie doen veel leuke dingen daar volgens mij! Hoe was de les?

Hahahaha salsadansen, leuk!! Hoe is het je vergaan? Waarom gaan jullie naar Leiden met school?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:34

Dat klinkt idd erg druk. :)) Is er een reden dat je zoveel werkt? Lijkt me aan de ene kant vervelend maar aan de andere kant ook wel weer fijn. Ik zit nu in de vierde klas.

Ja dat was idd heel fijn met de lessen, helaas zijn ze sinds vorige gestopt omdat er geen animo voor was. Even bedenken wat ik nu ga doen. Baal er wel stevig van maarja er is natuurlijk niets aan te doen en het is niet reëel om les te geven aan twee/drie personen voor een normaal tarief.

Uh ja. Hardlopen. :') Laten we het erop houden dat de motivatie ver te zoeken is. :') Ik ga morgen wel weer lopen want als ik morgen ga weet ik dat ik sowieso niet meer ga rennen en dat wil ik niet.

Ja de bbq was echt gezellig en leuk, het hele zaterdag team bij elkaar. Ik ben vanaf vorige week gestopt met werken op de zaterdag omdat ik het lichamelijk niet meer redde. Heel erg jammer maar het is niet anders. Mijn eigen les ging niet door dus ik heb in de les van het uur daarvoor gereden. Ging wel goed. Er rijdt alleen niemand van mijn leeftijd (Twee a drie meiden van een paar jaar jonger en de rest nog jonger dan zij) in die les dus dat was wel jammer.

Het salsadansen was eigenlijk heel leuk. Gelukkig niet te veel gedaan. Helaas voor mij moest ik de hele tijd met de instructeur dansen. Aardige man hoor maar het is behoorlijk awkward om voor je hele klas met een oude meneer met lang zwart haar tot op zijn onderrug klungelig te salsadansen. :') Had het me erger voorgesteld dus viel me alleszins mee!

We gaan naar Leiden omdat 4 HAVO en 5 VWO op buitenlandreis en de derde klassen op werkweek zijn. In deze week krijgen de 4 VWO klassen een stedentrip en de eerste en tweede klas een ludieke week zoals ze dat noemen waarbij ze een hele week aan een project bezig zijn ofzo.

Nou heb gisteren weer gereden, ging lekker. Uurtje gesprongen, niet heel hoog, 65 cm, maar ze was wel heel braaf. Nog even met [naam] een rondje gelopen en daarna gewerkt. Heb jij iets leuks gedaan afgelopen week? :D