Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ze willen me echt in alles mee laten gaan , rijden, lesgeven, op concours, stukje bedrijfsvoering, geen dag is het zelfde zeggen ze !
geen standaard routine, dus het lijkt me zeker wat !
heb er echt zin in !
heb iig me stage op tijd geregeld, want ik moet 14 april pas beginnen
Pebbs schreef:HOOOII ! nou heb me stage plek geregeld hooor !
Ik ga stage lopen bij Trainings en Handelsstal Johan Laseur Bv
Ik ga NIET intern, want dat kon niet, maar Soest is niet zo ver, dus ik ga gewoon met de auto heen en weer elke dag
wel rekening houden met files, moet beginnen om half 8, maar word denk ik wel een super leuke stage waar ik heel veel kan leren !ze willen me echt in alles mee laten gaan , rijden, lesgeven, op concours, stukje bedrijfsvoering, geen dag is het zelfde zeggen ze !
heb er echt zin in !
Pebbs schreef:HOOOII ! nou heb me stage plek geregeld hooor !
Ik ga stage lopen bij Trainings en Handelsstal Johan Laseur Bv
Ik ga NIET intern, want dat kon niet, maar Soest is niet zo ver, dus ik ga gewoon met de auto heen en weer elke dag
wel rekening houden met files, moet beginnen om half 8, maar word denk ik wel een super leuke stage waar ik heel veel kan leren !ze willen me echt in alles mee laten gaan , rijden, lesgeven, op concours, stukje bedrijfsvoering, geen dag is het zelfde zeggen ze !
heb er echt zin in !

ik heb het er wel voor over om elke dag in die vreselijke file te staan haha
dan kom ik wel bloedchagerijnig aan, maar de paardjes maken het wel weer goed
Maargoed.. eenmaal aangekomen daar eerst een welkomstpraatje van de man die de organisatie van dit wekelijkse "evenement" voor zijn hoeden neemt. Deze man regelt de zaakjes al ruim 40 jaar daar wat van vader op zoon is overgenomen. Hij vertelde ons onder andere dat het een aflopende zaak is en dat over 2 jaar de paardenmarkt in Utrecht helemaal stopt. Vroeger kwamen hier wekelijks honderden paarden en stonden er ruim 2 hallen vol. Echter is dit in de loop der jaren flink terug gelopen en zitten ze nu wekelijks op een kleine 50 paarden.
.Wat op viel is dat bij binnenkomst sommige paarden bij binnenkomst gewoon een meter van hun staart missen. Echt recht afgeknipt tot boven hun spronggewricht, dit wordt gedaan bij paarden die puur voor de slacht bedoeld zijn en zo proberen de eigenaren te voorkomen dat het dier toch nog in de handel terecht komt. Vaak mankeren deze paarden wat waar van de buitenkant niet echt wat aan te zien is. Vroeger werden deze dieren gebrandmerkt wanneer ze door de verzekering waren afgekeurd. Maar aangezien dit afgeschaft is doen ze het op deze manier...Voor mij gaat er dus een lampje branden als ik een paard aangeboden zie worden met een korte staart
. Verder kon je bij binnenkomst al gelijk de mensen er tussenuit pikken die het puur voor het geld deden zonder 1 schrijntje respect voor de dieren. Bijvoorbeeld 3 paarden te gelijk van de wagen halen en dan zo lomp dat die paarden geen andere mogelijkheid hebben dan met een flinke jump van die laadklep te springen omdat ze anders op hun plaatwerk gaan. Om vervolgens 3/4 paarden te gelijk mee te nemen de hal in en dan boos worden dat deze dieren met je gaan rennen. Maar goed eenmaal alles uitgeladen en vastgebonden begon de handel. Traditioneel handje klap natuurlijk en in een bijna onverstaanbaar boeren-accent proberen die mensen dan tot een mooie prijs te komen. Bij dat slachtvee gaat dat echt super snel.. kwestie van even voelen hoeveel vet er op de ribben zit en een bod doen.. meestal doen ze 1 x een tegen bod en dan is het klaar. Vrij iele dieren gaan zo voor een habbekrats weg. Voor "goede" paarden is dit een ander verhaal soms zie je ze bijna boos worden omdat ze het niet eens kunnen worden over wat zo'n beest kosten moet. Met deze dieren wordt ook aan de hand gedraafd, deze dieren komen nog wel aan de bak als manege paard of pony of worden weer opnieuw verhandeld. Verders moet je daar niet raar op kijken als er een keer een paard losbreekt.. dat schijnt gewoon de normaalste zaak van de wereld te zijn geloof ik
Die mensen kijken er ook niet of nauwelijks van op.. Ik denk dat de mensen van LB daar een rolberoerte zullen krijgen. Verder zag ik nog een leuke welsh staan, zwart duidelijk iets cobtype.. echt een heerlijk smoeltje. Was ook van alle paarden de meest correcte die ik er bij heb zien staan eigenlijk. Volgens mij is die uiteindelijk ook niet verkocht..
deb

) dus moest
De bak was trouwens
meneer

Ik heb me beugels 1 gaatje langer gedaan.
Goed he 
Was
). Duss ineens viel de tv uit... Ik dacht wtf. Straks vliegt er iets in de fik. Dat ding helemaal tikken. Nou dan maar radio aan, was doodse stilte in het huis zonder tv. Radio ging ook niet aan, lampen ook niet..
. batterij op..
. Ik klooien daarmee, gaat de huistelefoon boven .. Vet raar, want die zijn allebei hetzelfde (op elkaar aangesloten) en die deed het wel. ik snel rennen de trap op (auw auww, ik mag niet rennen. ) . spring snel het bed op, het stond namelijk aan de andere kant van het bed op nachtkastje) . Nou effe zeggen dat er waarsch. iets is doorgeslagen. Het enige wat ik nog gedaan had was ongeveer 3 kwartier geleden me eiwitdrankje (heb een vet lekkere gemaakt met banaan, pure choco ennnnn Oreooo , uit een pakje
) gemixt. En daarna gedoucht. Dus ik denk niet dat dat het is..
. Stroom doet het weer. 

Weet je,

echt zo achterlijk dat sommige mensen dat doen, vind ik zoooo triest !
ik ga dan altijd bij me hond zitten
Melanie_B schreef:Zo raar Kirsten!
Wow, ik zou op dat soort momenten echt de zenuwen
krijgen, zeker als ik alleen thuis was geweest!Weet je,
of heb je een idee hoe het gekomen kan zijn?!