RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Re: RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:03

Hallo ! :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:03

Haallloo

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:03

HOOOII ! nou heb me stage plek geregeld hooor ! :)
Ik ga stage lopen bij Trainings en Handelsstal Johan Laseur Bv :D
Ik ga NIET intern, want dat kon niet, maar Soest is niet zo ver, dus ik ga gewoon met de auto heen en weer elke dag :)
wel rekening houden met files, moet beginnen om half 8, maar word denk ik wel een super leuke stage waar ik heel veel kan leren ! :) ze willen me echt in alles mee laten gaan , rijden, lesgeven, op concours, stukje bedrijfsvoering, geen dag is het zelfde zeggen ze ! :D geen standaard routine, dus het lijkt me zeker wat ! :D heb er echt zin in ! :D heb iig me stage op tijd geregeld, want ik moet 14 april pas beginnen :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:09

Pebbs schreef:
Ik ga NIET intern, want dat kon niet, maar Soest is niet zo ver, dus ik ga gewoon met de auto heen en weer elke dag :)
wel rekening houden met files, moet beginnen om half 8, maar word denk ik wel een super leuke stage waar ik heel veel kan leren ! :) ze willen me echt in alles mee laten gaan , rijden, lesgeven, op concours, stukje bedrijfsvoering, geen dag is het zelfde zeggen ze ! :D geen standaard routine, dus het lijkt me zeker wat ! :D heb er echt zin in ! :D heb iig me stage op tijd geregeld, want ik moet 14 april pas beginnen :)

Die buiten springwedstrijden zijn daar echt uber vet :Y)

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:21

Pebbs schreef:

Super gaaf.. :D :D
Kan je niet in de buurt een tijdelijk verblijf zoeken??

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:45

@ manon.. Ben je trouwens nog langs de stadsweidis geweest? En heb je nog reacties gehad op je addvertentie?

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:54

@ Kirsten_D, nou ik vind het eigenlijk wel lekker gewoon thuis slapen :) ik heb het er wel voor over om elke dag in die vreselijke file te staan haha :P dan kom ik wel bloedchagerijnig aan, maar de paardjes maken het wel weer goed :+:

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:01

Vandaag voor school naar de paardenmarkt geweest..

verslagje voor de liefhebber:

Utrecht 06:30, Voorburghallen

Toen we aankwamen op het terrein konden we achteraan aansluiten in een rij van trailers en paarden vrachtwagens. Om vervolgens met een bijna kokende moter een parkeerplaats te zoeken :o Maargoed.. eenmaal aangekomen daar eerst een welkomstpraatje van de man die de organisatie van dit wekelijkse "evenement" voor zijn hoeden neemt. Deze man regelt de zaakjes al ruim 40 jaar daar wat van vader op zoon is overgenomen. Hij vertelde ons onder andere dat het een aflopende zaak is en dat over 2 jaar de paardenmarkt in Utrecht helemaal stopt. Vroeger kwamen hier wekelijks honderden paarden en stonden er ruim 2 hallen vol. Echter is dit in de loop der jaren flink terug gelopen en zitten ze nu wekelijks op een kleine 50 paarden.

Het aanbod van paarden wat hier wordt aangeboden gaat voor het grootste deel op transport naar belgië en is er vanavond helaas niet meer. Voor 75 % van de paarden is dit het laatste station en is het een aflopende zaak.

Goed hierna werd het tijd om de markt te openen en konden de paarden van de wagens gehaald worden en richting de staanplaatsen worden gebracht. Wanneer sommige handelaren met hun paarden binnenkomen kan je al duidelijk zien dat bepaalde paarden net even niet rad zijn in hun tred en of duidelijk niet helemaal recht op de pootjes staan. Bijvoorbeeld een vos die zijn achterbenen flink optilde.. en duidelijk Hanentred had. Overigens is het wel zo dat alles wat binnenkomt gewoon moet kunnen lopen, niet meteen denken dat paarden daar op 3 benen binnenkomen dus :+ .Wat op viel is dat bij binnenkomst sommige paarden bij binnenkomst gewoon een meter van hun staart missen. Echt recht afgeknipt tot boven hun spronggewricht, dit wordt gedaan bij paarden die puur voor de slacht bedoeld zijn en zo proberen de eigenaren te voorkomen dat het dier toch nog in de handel terecht komt. Vaak mankeren deze paarden wat waar van de buitenkant niet echt wat aan te zien is. Vroeger werden deze dieren gebrandmerkt wanneer ze door de verzekering waren afgekeurd. Maar aangezien dit afgeschaft is doen ze het op deze manier...Voor mij gaat er dus een lampje branden als ik een paard aangeboden zie worden met een korte staart :Y). Verder kon je bij binnenkomst al gelijk de mensen er tussenuit pikken die het puur voor het geld deden zonder 1 schrijntje respect voor de dieren. Bijvoorbeeld 3 paarden te gelijk van de wagen halen en dan zo lomp dat die paarden geen andere mogelijkheid hebben dan met een flinke jump van die laadklep te springen omdat ze anders op hun plaatwerk gaan. Om vervolgens 3/4 paarden te gelijk mee te nemen de hal in en dan boos worden dat deze dieren met je gaan rennen. Maar goed eenmaal alles uitgeladen en vastgebonden begon de handel. Traditioneel handje klap natuurlijk en in een bijna onverstaanbaar boeren-accent proberen die mensen dan tot een mooie prijs te komen. Bij dat slachtvee gaat dat echt super snel.. kwestie van even voelen hoeveel vet er op de ribben zit en een bod doen.. meestal doen ze 1 x een tegen bod en dan is het klaar. Vrij iele dieren gaan zo voor een habbekrats weg. Voor "goede" paarden is dit een ander verhaal soms zie je ze bijna boos worden omdat ze het niet eens kunnen worden over wat zo'n beest kosten moet. Met deze dieren wordt ook aan de hand gedraafd, deze dieren komen nog wel aan de bak als manege paard of pony of worden weer opnieuw verhandeld. Verders moet je daar niet raar op kijken als er een keer een paard losbreekt.. dat schijnt gewoon de normaalste zaak van de wereld te zijn geloof ik :+ Die mensen kijken er ook niet of nauwelijks van op.. Ik denk dat de mensen van LB daar een rolberoerte zullen krijgen. Verder zag ik nog een leuke welsh staan, zwart duidelijk iets cobtype.. echt een heerlijk smoeltje. Was ook van alle paarden de meest correcte die ik er bij heb zien staan eigenlijk. Volgens mij is die uiteindelijk ook niet verkocht..

Zoiets maar.. misschien heb ik vd week nog foto's

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:07

Wil je nooit meer zulke verhalen neer zetten ik heb er een rolberoerte van gekregen en dank je wel...

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:08

Maar lijkt me interessant om een keer me temaken :D deb

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:19

Zijn overigens niet allemaal van die beulen hoor. Het merendeel laad ze paarden gewoon normaal 1 voor 1 uit !

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:38

Goedenavond! :O

Noortje, wat ONWIJS leuk dat je daar stage mag lopen!
Klinkt allemaal erg goed en positief dus gaat vast een té
gekke tijd worden!

Deb, interessant verhaal! Wel erg triest om te lezen....
Maar wat is Hanentred??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:43

Super dat je daar stage mag lopen Noor!, ook leuk dat het zo gevarieerd is +:)+

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:46

Wouw echt suoer noortje :D

Emmaa misss heb je er over heen gelezen O:)

maar ben best nieuwe schierig hoe het nou met dorus zat,
ik denk dat ik er namelijk ooit over heen gelezen heb :+

Melanie_B

Zo ik heb vandaag weer een lekker, leuk dagje gehad. :D
Ondanks dat de school weer begon. :+

Vanmiddag vroeg uit, toen thuis nog even wat opgeruimd want
me oma is vandaag gekomen (blijft tot zondag :D) dus moest
alles wel een beetje aan kant zijn..

Toen naar me lieve paardenbeest geweest, toen ik binnen kwam
merkte ik al gauw dat hij er errug zin in had want hij was maar
telkens aan het draaien in stal (doet ie anders nooit zo erg, ook niet
als hij zondag-rust heeft gehad) dus besloot ik om eerst maar even te
longeren voordat ik erop ging. Meneer had energie voor 10 en was
echt wel verstandig dat ik hem ff lekker liet gaan.. Bokken kwamen er
uit.. Wel grappig, ohz bokt ie nooit! (althans, nog niet gedaan, afkloppen)
En hij deed een keer zo'n stijger ding wat hij wel doet als ik erop zit.
Was wel grappig om dat eens zelf te zien ipv mee te maken.

Toen ging ik erop. We hebben HEEEERLIJk gereden. :D De bak was trouwens
ook weer tip top in orde! Was nog 1 plekje een beetje drassig maar verder
was de bak echt super. (Wim heeft er het een en ander aan gedaan.)
En nu is die echt rijdbaar, heerlijk gevoel is dat. Ik heb vandaag echt pittig
gereden, anders dan anders. Veel mijn stem gebruikt wat ik anders
bijna nooit tot heel weinig doe, en hij reageert daar wel goed op! :)
Heerlijk gereden. Ook nog gechangeerd, vind ik altijd zo grappig! :P meneer
was heel erg braaf en heeft heel goed zijn best gedaan, het zweet stond
hem achter de oren, op het hoofd, bij de benen enzo! Is wel is goed voor
hem! :))
Heb ook nog het doorzitten geoefend en dat gaat al veel beter! Ik ga nu
gewoon zelf elke keer dat oefenen want het moet uiteindelijk ook gewoon
goed gaan, én ik moet het volhouden. Want zo lang doorzitten valt echt
niet mee.. :o
Had ook nog allemaal andere oefeningen gedaan, zoals in stap binnenkomen
op de A-C lijn en dan op X in galop aanspringen en dan naar C en dan rechts
of linksaf, was wel eens leuk! En heb ook wat aparte figuren gereden in draf,
en met doorzitten.. kwam die lekker losser van.

En ohjaa! :+ Ik heb me beugels 1 gaatje langer gedaan. :+ Goed he :D
hahah.

Was aan het avond eten belde Remco me op, of ik even met hem mee
ging, hij moest wat paarden voor andere rijden en hij kon mijn hulp wel
gebruiken. Gauw me eten opgegeten en met hem mee geweest :P Was
echt leuk, is wel goed voor ons. Morgen ga ik weer met hem mee. :+:
Laatst bijgewerkt door Melanie_B op 23-02-09 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Sjeetje, ik zal het niet fijn vinden om dat te moeten zien.. wel sneu voor sommigen paarden. Gelukkig worden er ook goede paarden verkocht, maar voor sommige handelaren is het meer snel cash verdiene.

Was bij jullie ook de stroom in je hele huis uitgevallen? Ik was helemaal in me eentje (konijn wou ook niet naar binnen, die was met het nieuw buurkonijn aan het vergaderen :+ ). Duss ineens viel de tv uit... Ik dacht wtf. Straks vliegt er iets in de fik. Dat ding helemaal tikken. Nou dan maar radio aan, was doodse stilte in het huis zonder tv. Radio ging ook niet aan, lampen ook niet..
Dus ik bellen naar me ouders (die zaten in amsterdam in de auto). Valt naar 10 sec me telefoon ooook uit :+. batterij op..
pff. Ik huistelefoon. Rare tuut tuut :7 . Ik klooien daarmee, gaat de huistelefoon boven .. Vet raar, want die zijn allebei hetzelfde (op elkaar aangesloten) en die deed het wel. ik snel rennen de trap op (auw auww, ik mag niet rennen. ) . spring snel het bed op, het stond namelijk aan de andere kant van het bed op nachtkastje) . Nou effe zeggen dat er waarsch. iets is doorgeslagen. Het enige wat ik nog gedaan had was ongeveer 3 kwartier geleden me eiwitdrankje (heb een vet lekkere gemaakt met banaan, pure choco ennnnn Oreooo , uit een pakje *D ) gemixt. En daarna gedoucht. Dus ik denk niet dat dat het is..
Ik pak me andere oude telefoon . wanttt op een gegeven moment beginnen alle apparaten in huis weer te knipperen. Die stomme tijd dat weer ingesteld moest worden. Ik weer bellen met andere telefoon :+ . Stroom doet het weer.
Nouu dat was het. Heel raar..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:47

Godddverdommee, me konijn is net weer met een ei bekogeldd......

*houd je in , houd je in*

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:51

Thanks meiden voor de leuke reacties ! :D

@ debby, leuk dat je een verslag hebt geplaatst ! :)
ik vind het wel interessant, nooit geweten dat het er eigenlijk echt zo erg aan toe ging ! :oo
wist ook niet dat de paardenmarkt voor veel paarden het eindstation is :oo

waarom gaat onze opleiding dan niet naar zoiets op excursie ? :roll:

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:52

Zo raar Kirsten!
Wow, ik zou op dat soort momenten echt de zenuwen
krijgen, zeker als ik alleen thuis was geweest! :oo Weet je,
of heb je een idee hoe het gekomen kan zijn?!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:55

hahahah zo grappig kirsten :P
echt raar dat alles het niet doet en dan ineens weer wel :P
ik weet ook nooit waar het dan aan ligt :P

en wat zielig van je konijntje :( echt zo achterlijk dat sommige mensen dat doen, vind ik zoooo triest !

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:56

ik vind het ook altijd dood eng als ik alleen thuis ben en stroom valt uit := ik ga dan altijd bij me hond zitten :+

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:21

Gotver de gotveer de gotver!!

Ik had ze bijna!! GVD!!
Ik was net bezig bij me konijn aan het kijken enzo, van waar ze het gegooid hadden. Ik loop op een gegeven moment naar achteren (met te grote klompen) ik rond kijken of ze nog meer hadden gedaan. Zie ik poedersuiker (aaaaaaaaaaaaaaah) koters lopen, ik weet dat ze dat waren, ze liepen op de busbaan, ik me moeder seinenn boven want die zag het ook, dat het hun waren. Ik ren snel naar binnen , vader als een speer op de fiets, ik schoenen vinden (kon ineens niks vinden ) , en snel naar achteren. Snel het hek open, echt stom andrsr had ik ze gewoon. En toen waren ze weg!! . Nou ik ben ook gaan lopen. In me rode outfit, en me leren jas. Vol adrenaline.. Helemaaal uitgekamt. OOk me moeder. Kunnen we ze niet meer vinden! Goddddverr..

Als ik ze gevonden had dan hadden ze die eieren de volgende keer niet meer kúnnen gooie! Ze zijn hier niet aan het goede adres, laat dat ze duidelijk zijn . verdommem,..

Nu ook weer me benen naar de klote gelopen.. Sjesus..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:23

Melanie_B schreef:
Zo raar Kirsten!
Wow, ik zou op dat soort momenten echt de zenuwen
krijgen, zeker als ik alleen thuis was geweest! :oo Weet je,
of heb je een idee hoe het gekomen kan zijn?!

nou ik ook . was doodsee stilte! . Ik paniek bellen. stel je voor er is kortsluiting ofzo! Nouu en me vader lekker sympatiek (opzich wel handig) jaaaa ik kan er nu niks aan doen. Ik ben er niet. We komen zoo :Z

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:24

jeetje wat rot kirs ! had je ze bijna te pakken !
denk dat ze nou ook niet meer terug komen.. julie hebben wel laten zien dat het niet gewenst is en dat jullie boos waren !
arme daisy !

en je moet wel rustig aan doen met je benen tuthola !
je zit niet voor niets te revalideren ! straks kan je niet meer paardrijden of boxen niets, doe rustig ! :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:25

scheitzooi ..

die kleine koters halen echt het bloed uit me nagel vandaan. Tegen een raampie ooke. Maar niet en dan ook nooit tegen een huisdier of wie dan ook die me dierbaar is. Dan ben je hier echt verkeerd en dan kan ik me niet inhouden. dan slaan de stoppen door ..