Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:58

Je bent nog wel even zoet. Dat heb je als je zoveel paardrijdt ;) Wel lekker ritje dus op Fox, Fox vond ik wel grappig paard.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:06

Vamos en ik hebben niet zo'n klik geloof ik. Wil halster aandoen, krijg een dreigende mond en een trappend voorbeen op me af. Even van mijn stuk gebracht en stapje achteruit en daar maakte meneer gebruik van door kont naar me toe te keren. Tja, en voor vamos z'n achterbenen heb ik groot respect. Net als Arko is meneertje erg lenig. Da we waren al met een valse start begonnen en ik zag het gewoon niet zitten. Weet dat hij heel braaf kan zijn, maar ook dat hij echt kan klieren. Voelde me gewoon niet zeker genoeg en wilde ook gewoon een leuke rit hebben!
En nu heb ik dus heerlijk twee uurtjes op foxie gehobbeld! Hij was heel braaf. Ging in de staak bij de tweede trekker omdat gerko ook niet meer vooruit wilde. Hij wilde zelfs omdraaien, maar dat mocht ie niet van mij, haha! En ook qua overgangen ging het heerlijk. Begreep dat hij zich de laatste tijd wat ging onttrekken van de galop, aangezien er vaak wat minder ervaren ruiters op naar buiten worden gestuurd.....nou, nergens last van gehad!

En ja Wendy, ben voorlopig wel ff zoet! Zal hem ook eens meenemen op mazzel, lijkt me leuk!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 09-11-13 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:17

Ja Fox is prima te rijden buiten, maar hij is redelijk braaf, dus jan en alleman rijdt daar inderdaad op. En zijn bokjes zijn zo komisch!

Ik wist helemaal niet dat Vamos zo'n ettertje was. Stond hem vorige keer los te poetsen. Later zag ik pas op zijn bordje dat hij lastig kon zijn, maar toen was hij al super relaxed. Had hem inmiddels wel vast gezet, want had wel even door dat ie me aan het testen was, maar toen het geen effect had, stond hij echt als droppie te knuffelen. Ik heb een zwak voor dat soort paarden, hihi.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:21

Haha, ja die zijn wel leuk ja. Eerst staan ze te klieren en als je rustig doorgaat, zijn ze schatjes. Dat vond ik met Kanjer ook zo leuk.
En Fox is inderdaad meer komisch om zijn 'rare' acties. Hij is idd braaf, maar je moet wel blijven rijden, maar dat is met alle paarden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:22

Fox en traag???? Kon het prima bijhouden vandaag. En helemaal toen ik achter tsjimme en gerko vandaan was, toen konden we gewoon lekker tempo meerijden, haha!
Die bokjes.....had echt zoiets van....hee, dit was geen galoppas (na klein tikje bij met zweep). Tweede keer na wat extra been weer zo'n idee van dat het geen galoppas betrof, haha!
Haha, jij kon met hem knuffelen......bij mij was er van knuffelen geen sprake. Ook tijdens het poetsen was het aan alle kanten oppassen. Wilde singelplek goed poetsen, daarbij moest ik uitkijken voor zwaaiend hoofd met open mond in de aanslag, zijn stampende voorbeen en zijn zwabberende achterbenen die hij zelfs onder de buik kon optrekken tot aan de singelplek. Neeeeee, kan niet zeggen dat er sprake was van een relaxte sfeer en knuffelen als een droppie, hahaha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:28

Fox traag? Nee hoor! Oké hij is niet voorwaarts, maar zeker niet traag :)

Ja dat Vamos die singelplek niet leuk vond, had ik wel door vorige week. Maar heb hem even verteld dat het echt schoon.moest :') Toen werkte ie wel mee whaha.

Jaa, Kanjertje! Die vind ik ook zo leuk

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:28

Niet traag, maar als je niets doet op een paard, gaan ze allemaal ongein uithalen. fox kon nog wel nepschrikken dan.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:41

Dat is met alle paarden zo, als je ze niet rijdt, dan nemen zij de regie!
Haha, ik zie het al helemaal voor me Sas, jij vertellen dat het toch echt schoon moet en dat vamos het allemaal gelaten over zich heen laat komen!
O.....je had eerst een woord waar ik traag van had gemaakt, maar nu zie ik er braaf staan....(heb je stiekem gewijzigd Sas?), dus vandaar dat ik uitging van traag!

Maar trendy is bijvoorbeeld ook nukkig als je bij stal bent of binnenkomt. Bij haar kan ik daar wel doorheen prikken en laat ik haar los staan met poetsen en zadelen.
Gerko is een draak aan het worden op stal, maar die heb ik twee weken terug wel z'n deken opgedaan zonder dat ie vast stond. Was alleen wat langer bezig.....maar bij hem kom ik er dus ook doorheen...vamos niet.....

Kanjer ken ik niet....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:19

Ja, typen op mijn telefoon gaat nogal moeilijk! Haha, zag het al zodra ik hem geplaatst had, dus gelijk aangepast. Maar jij was sneller ;)

Zoiets was het wel bij Vamos ja :'). Hij stond eerst een beetje boos om te kijken, maar ja er zat nog een zweetrestje, dus dat moest er wel uit. Hij gaf eigenlijk wel snel toe... Koos deed dat ook altijd bij zijn buik. Stond ik dat helemaal schoon te maken. Eerst boos kijken en daarna had ik zoiets, naja het zal wel. Ga je gang maar mens....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:25

Nou, dat had is dus niet bij vamos! Moest constant opletten en op mijn hoede zijn....was iig heel blij hoe het opgelost kon worden en andere ruiter rijdt vaker op vamos en die vond het niet erg. Gaf ook aan dat ze lekker gereden had!
En tja, ik zeg het níet gauw en stap eigenlijk op de meeste paarden wel....maar ik zag dit gewoon echt niet zitten....en dan is het veiligheid, maar ook plezier voor alles!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:38

Koos en jij waren altijd leuk om te zien! In stal vond ik Koos niet zo erg, maar erop vond ik niets aan.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:54

Koos was ook een beetje een etter. Als hij doorhad dat je een beetje bang was, ging ie zogenaamd lelijk doen. Anders was er niets aan de hand. Maar andere paarden waren meer zijn target hihi.

Milou en ik gaan het niet eens worden qua paarden geloof ik :') Alles wat jij absoluut niks vindt, vind ik leuk whahaha.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:02

Met rijden zeker ja en dan wilde ik hem niet tekort pakken en dan was Koos de voorganger weer aan het opjutten (in zijn billen aan het bijten). In stal was hij idd lief na even poetsen. Volgens mij hebben veel manege paarden daar last van, eerst lelijk doen en als ze dan niet weggaan, dan toch maar lief doen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:05

Ja, soms moet je even doorzetten inderdaad :=

Vaak gaf ik Koos gewoon been als hij lelijk wilde doen, dan was het over. Reed altijd met lange teugel, dat weet je :') En als ie echt dwars was, kreeg ie wel eens een tikje...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:29

Sas, is toch alleen maar handig????? Kunnen we heel makkelijk samen op pad zonder elkaar in de haren te vliegen omdat we op elkaars paardje willen haha!
Ben alleen benieuwd wat je dan van Adje zou vinden, aangezien je hem wel leuk leek en ik hem natuurlijk helemaal geweldig vind!
Fox wilde ook lelijk doen vandaag. Hoefde maar ff correctie te geven met stem en idd wat been te geven of evt klein tikkie op schouder als ie bezig bleef! Vooral Willem en fox naast elkaar was een uitdaging!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:14

Koos was leuk! ik heb binnen een keer op hem gereden, buiten nooit.
En Kanjer was buiten in ieder geval een betrouwbaar paard, goed voor de ontwikkeling van de beenspieren :-)
Van Fox heb ik vliegles gehad dus wij zijn niet echt aan elkaar gewaagd :+
Vamos wil ik nog wel een keer proberen lijkt me best een leuk paard! :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:40

Soms vind ik het wel jammer dat ik die paarden van vroeger niet ken.....hoor steeds vaker namen vallen....

En wil je vamos dan binnen of buiten Antoinette? Als ik er op zit, mag jij er wel op hoor, haha ;)! That is als Sas niet meerijdt, aan wie ik vamos dan al zou kunnen slijten!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:54

Ja... Vroeguhh... wat ik altijd een lekker paard vond was de oma van de manege Samouschka, wat een heerlijke dame was dat altijd!

Nou hij kan binnen echt leuk lopen, op donderdagochtend loopt hij altijd mee en Wil is er een paar keer opgestapt, nou dan is het echt een heertje!
Buiten lijkt hij me ook wel relaxed!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:07

Buiten kan hij ook spoken. Hoorde van Jo dat er vorig jaar in de zomer weinig mee aan te vangen was en dat het gewoon ook beetje gevaarlijk werd met vamos mee in de groep....
Het is ook echt een heertje, die ook nog eens flink kan intimideren!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:16

Joh echt waar? ik heb vorig jaar nog een paar keer een buitenrit gereden waarop Vamos ook meeliep met mensen van buitenaf die niet al te veel ervaring hadden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:26

Jup! Verzin het echt niet! Misschien is ie ondertussen wat van z'n wilde haren kwijt....maar mijn paardje is het niet echt geloof ik!
Heb er overigens afgelopen zomer ook minder ervaren ruiters op naar buiten zien gaan en die kwamen heelhuids terug. Maar hoorde vandaag ook weer een ander verhaal. Volgens mij moet je echt wel een beetje klikken met vamos...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:38

Ik geloof dat het het niet verzint hoor!
Met sommige paarden moet er gwoon een klik zijn. Heel veel mensen rijden graag op Tsjimme, ik heb gewoon helemaal niets met hem, ja dat kan :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:47

Vind tsjimme op zich wel een fijn paard....zit er alleen nauwelijks op....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:54

Trouwens vandaag een mooie actie van een ruiter vandaag...
Reed op bob, vooraan aan de zeekant. Vanaf de duinkant komen twee niet zulke grote hondjes schuin op de voorste twee afgerend (toen Upps en Bob) en ruiter op Bob draait Bob wat, met het idee recht op die hondjes af te gaan....hondjes in een keer weg, was echt een mooie actie! Hij had ook maar een of twee passen nodig, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:54

Tsjimme vind ik niks, niet zozeer problemen met het rijden, maar vind het absoluut geen leuk paard.

Vamos spreekt me qua type wel aan, maar dat riep ik natuurlijk ook al een tijdje. Nu eerst Tiesto proberen hoop ik. Maar zo'n paard als Koos zal niet meer voorbij komen. Dat was echt mijn paardenvriend! Nog nooit een paard zó leuk gevonden en denk eerlijk gezegd ook niet dat het ooit nog gaat gebeuren :+