'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: 'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:38

Hoe verzin je het? Nagelbijten / Gniffelen .
nou moet ik er wel een keer op komen Clown

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:41

Je mag gewoon kiezen Tong uitsteken

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:42

Jaaaa Nagelbijten / Gniffelen . alhoewel mijn voorkeur wel naar chibra gaat, want kamona is nog best onstuimig in de galop. Maar we zien wel Nagelbijten / Gniffelen

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:58

We zullen zien op wie je gaat!

Ik ben nu Anne Frank, Whole story aan het kijken..
Blijft een interessant film.. Heb hem al heel veel keer gezien..

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:48

Kirsten, ik ben benieuwd op wie je gaat!

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 07:58

Liisette_ schreef:
Ja, hij heeft zeker wat oplaten schrijven.
Ht klopt ook wel!

Ik zit teveel op het verkeerde been. Maar ik vind het gewoon echt moeilijk om te zien en te voelen of ik nou goed zit! Tong uitsteken

En bij hals strekken bijv, moet ie meer voorwaarts, neerwaarts..
Bij draf verruimen moet ie nog een beetje ruimer net als middenstap..
Maar middenstap vind ik echt zo moeilijk met hem.. Hij is in stap echt heel moeilijk..

Maaaar ik ben echt super trots op me ventje! Lovers

Weet je wat je moet oefenen Knipoog
Eerst zonder zadel, en dan draven en dan je ogen dicht doen en dan proberen zover je kan lichtrijden en dan voelen.
Voel als het buitenbeen naar voren gaat maar hou je ogen dicht.
Dan doe met zadel precies hetzelfde en ook je ogen dicht dan ga je het vanzelf voelen..

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:12

@ Melissa: Ik heb ook altijd konijntjes genomen uit dierenwinkels.
Maar eigenlijk alleen bij de Intratuin. Daar zorgen ze heel goed voor de konijnen en ze zijn gezond.
Stippel die 5 jaar is geworden is nooit ziek geweest en zag er altijd gezond uit.
Miemi, mijn huidige konijn nu is 3 jaar en ziet er gelukkig en top uit.

Lola, mijn hamstertje komt ook van Intratuin, zij is 3 jaar en de meeste hamsters halen amper hun 2e jaar.
Dus niet altijd hoeven dierenwinkeldieren fout te zijn of iets in die richting.

Bij Tuincentrum Overvecht staat bij de konijnen dat alle konijnen ge ent zijn tegen Myxomatose en VHS.
En geloof me dat zijn veel voorkomende en erge ziektes.
Dus ik vind het ook heel goed dat deze winkel de konijntjes hiervoor ent.

Ik zat altijd op het konijnenforum en heb zo veel geleerd over hebben van een konijn.
Wel krijg je gezeur als je verteld dat je 1 konijntje hebt, aangezien konijnen groepsdieren zijn, zijn ze veel gelukkiger met een maatje.
Maar uiteindelijk beslis je zelf of je er 2 neemt of 1.
Stippel is in haar eerste jaren altijd alleen geweest, toen kwam haar maatje Miemi en ze waren dikke vriendjes!
Elkaar wassen, met elkaar spelen, tegen elkaar aanliggen in de winter.
Ze waren onafscheidelijk. Toen Stippel op 5jarige leeftijd overleed zag je ook gewoon dat Miemi er helemaal overstuur van is geraakt.
Nu zit Miemi dus zonder maatje maar ik heb het idee dat ze het niet eens zo erg vind.
Ze vermaakt zich prima en heeft de ruimte zat, in de winter kan ze lekker naar binnen in haar schuurtje waar het droog en warmer is.

Wat ik hiermee wil zeggen is, is dat anderen altijd maar dingen zeggen doe dit doe dat..
En ik begrijp dat ze om het welzijn denken van jouw en je dier maar jij bent toch uiteindelijk degene die erover beslist.
Ik zag bij Overvecht een super leuk konijntje en wilde haar heel graag hebben.
Maar ik had het geld gewoon niet voor een grote kooi voor haar dus helaas kon ik haar niet kopen.
Anders had ik haar gekocht, die grote konijnenkooi en zo op mijn kamer gezet.
Dan zou ik haar zowieso 5 uur per dag los laten lopen op de kamer van mn broertje, aangezien mijn hondje Mickey het konijn gaat oppeuzelen Vork

Dus denk er ook aan of je het konijnen binnen of buiten zet.
Kies je voor buiten kun je beter in de zomertijd een konijntje kopen.
Bijv. bij dierenwinkels zitten konijntjes altijd binnen en komen nooit buiten, het temperatuurverschil is gewoon veelste groot en gevaarlijk voor je konijn.
Wanneer je kiest voor binnen moet het konijn wel veel uit zijn/haar kooi gehaald worden.
Toen ik Bimbo had gekocht, als maatje voor Miemi, was het ook in de wintermaanden.
Toen had ik hem in een kooitje op mijn kamer gezet, een lange mat uitgerold en hem zo zowieso 5 uur per dag los gelaten door mijn kamer.
Helaas overleed hij aan Torticolis, een evenwichtsziekte..
Ik wilde hem dan tegen de zomertijd bij Miemi buiten doen, we hadden ze ook al bij mekaar gezet met een schotje maar Miemi vond het maar niks Tong uitsteken .

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:25

Ik weet niet of ik het al had verteld maar Lola, mijn hamstertje, heeft waarschijnlijk een tumor in haar oor.
Er steekt iets uit haar oor, wat lijkt vast te zitten van binnen.
Ik heb het idee alsof het steeds groter en groter word.
Wanneer ik eraan zit dan vertoont ze geen duidelijk pijn, ze bijt niet of krijst niet.
Ze wast, drinkt en eet gewoon nog dus ik neem aan dat ze er geen last van heeft.
Ze is al 3 jaar, wat heel oud is voor een hamster, dus een bezoekje aan de dierenarts doe ik niet.
Ze is al zo oud, zo klein en ik denk niet dat een dierenarts iets eraan kan doen.
Tot die tijd hoop ik dat ze nog een leuk leventje krijgt en niet teveel last krijgt van haar tumor(?) .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:32

We hebben het haar ook nooit toegelegd van je moet dit of dit doen hoor. Ik geef haar alleen info waar ze toch echt goed moet nadenken of ze dit nou echt wil kopen daar. Mijn konijntje komt ook uit een tuincentrum, achteraf niet slim, want hoogstwaarsch. is mijn konijn het gevolg van inteelt en daarom heb ik elke keer wel wat met haar. Eeerst der oren, de vacht en nu haar gebit. Konijnen kunnen meer dan 10 jaar worden als alles goed gaat, dus vind het raar dat jou stippel maar 5 jaar is geworden...
Ik vind het gewoon stom en eigenlijk wel sneu dat je je dier gaat kopen bij een dierenwinkel terwijl die beesten binnen een paar weken toch wel verkocht worden terwijl de konijnen bij een dierenasiel een paar maanden/ jaar vaak moeten wachten. Als ik hierna nog een konijn neem is mijn keus al driedubbel vast.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:38

wij hebben drie konijnen gehad die 12 13 15 geworden zijn (ze waren dus eerst altijd met z'n drieen.
daarna hebben wij ook nog wat knagers van de dierenwinkel gehad maar die beten heel erg, russcihe dwerghamsters en daarna wat pearls de zelfde maar dan iets liever en wit
en daarna een goudhamster uit t asiel die t ook niet heel lang heeft vol gehouden... tjah.
hoeveel kost een konijn?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:41

fryskhynders schreef:
wij hebben drie konijnen gehad die 12 13 15 geworden zijn (ze waren dus eerst altijd met z'n drieen.
daarna hebben wij ook nog wat knagers van de dierenwinkel gehad maar die beten heel erg, russcihe dwerghamsters en daarna wat pearls de zelfde maar dan iets liever en wit
en daarna een goudhamster uit t asiel die t ook niet heel lang heeft vol gehouden... tjah.
hoeveel kost een konijn?

Bij de dierenasiel meestal 17,50
En de dierenwinkel volgens mij iets minder. weet niet zkeer meer. maar ongeveer rond de 15 a 16

Manon_S

Je praat nu een beetje alsof elk dier bij een fokkerij of asiel wel 10 jaar kunnen worden.
Er speelt misschien van binnen ook iets mee, bijv hartstilstand of een bloeding.
Ik zeg ook niet dat Stippel oud is geworden hoor.
Maar er zijn altijd dingen waar je geen controle over kan hebben.
Ook al ent je jezelf overal voor in en ben je met alles voorzichtig, je kan altijd wat oplopen.
En wie weet had Stippel een slechte conditie of iets in die richting dat ze daar aan overleed.
Er kan altijd wel iets optreden, bij mens en dier.
Je hebt niet overal controle over, en of je het nou bij een fokker, winkel of asiel koopt..

Kirsten_S

Heb je ze tenminste nog een volwaardig eind kunne geven toch!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:42

Kirsten ze zijn niet allemaal zo goedkoop bij een asiel hoor.
De kosten om een konijn te castereren zijn al gauw 50 euro.
Ik neem aan dat het asiel dan geen 15 euro vraagt?

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:44

tjah dan is eht wel jammer as zo'n dier o snel dood gaat, anders zou ik zeggen neem gewoon weer een nieuwe om een ander konijn een goed leven te geven, dan gaat t niet echt om de relatie met t konijn maar puur voor t diertje zelf..

Manon_S

Kirsten_S schreef:

Heb je dit over de asielkonijnen?
Wanneer een konijn te lang bij een dierenwinkel zit, die laten ze daar dan niet meer zitten hoor.
Dat verkoopt niet, omdat het niet schattig en klein meer is. En ik wil niet weten wat ze dan met dat konijn gaan doen.
Bij een dierenasiel wachten ze tot er iemand voor het konijn komt, tot die tijd worden ze goed verzorgd.
En bij een dierenwinkel weet je dat allemaal niet.

Kirsten_S

Manon_S schreef:
Je praat nu een beetje alsof elk dier bij een fokkerij of asiel wel 10 jaar kunnen worden.
Er speelt misschien van binnen ook iets mee, bijv hartstilstand of een bloeding.
Ik zeg ook niet dat Stippel oud is geworden hoor.
Maar er zijn altijd dingen waar je geen controle over kan hebben.
Ook al ent je jezelf overal voor in en ben je met alles voorzichtig, je kan altijd wat oplopen.
En wie weet had Stippel een slechte conditie of iets in die richting dat ze daar aan overleed.
Er kan altijd wel iets optreden, bij mens en dier.
Je hebt niet overal controle over, en of je het nou bij een fokker, winkel of asiel koopt..

Nee dat is ook wel zoo. Maar ook bij een fokker (laten we uitgaan van eentje die het goed doet) is de kans op ziektes en rare dingen veeeel en veeel kleiner. Ze fokken namelijk niet met familie en daardoor is de kans groter dat ze ziek worden als je dat wel doet. Tuurlijk kunnen ze wel ziektes krijge maar de kans is alleen vele malen kleiner..

Bij een dierenasiel weet je dat er altijd mensen zijn die het beestje kennen, weten of die gezond, dierenarts , enz. Mensen bij de dierenwinkel hebben dat miss wel ook een klein beetje maar zijn meer commercieel.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:45

Manon_S schreef:
Kirsten_S schreef:

Heb je dit over de asielkonijnen?
Wanneer een konijn te lang bij een dierenwinkel zit, die laten ze daar dan niet meer zitten hoor.
Dat verkoopt niet, omdat het niet schattig en klein meer is. En ik wil niet weten wat ze dan met dat konijn gaan doen.
Bij een dierenasiel wachten ze tot er iemand voor het konijn komt, tot die tijd worden ze goed verzorgd.
En bij een dierenwinkel weet je dat allemaal niet.

OVer de hamster van annika Knipoog

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:46

Dat klopt, maar het hoeft ook niet altijd waar te zijn dat de konijntjes bij een dierenwinkel van een slechte fokker komen.
Je weet niks over de mensen die ze hebben gefokt, maar het kan net zo goed een aardig goede fokker zijn als een slechte.
Je weet het gewoon niet. Maarja, ik had het eigenlijk over het algemeen, niet specifiek naar jouw toegericht.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:47

oke nu snap ik hem ook. tjah zo was het ook een beetje
maar dat was in de tijd dat mijn broer en ik ons erg aan die beestjes hechten dus iet wat sneu was het wel.

mijn opa en oma waren op bezoek, mijn broer doet t kooitje open om de hamster te laten zien, lag hij dood in z'n kooi
*schrik*!!!

achteraf moet ik er wel om lachen...

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:48

Maarja ik wilde alleen even mededelen aan Melissa dat ze het zelf moet weten.
Bij de dierenwinkels zitten (vind ik zelf) altijd veel leukere konijnen, of ze nou groot of klein zijn.
Ik kijk regelmatig op sites van asielen en er spreekt een konijntje me nooit echt aan.
En ik begrijp Melissa heel goed, een jong konijntje is natuurlijk veel leuker, je ziet hem of haar opgroeien, en jonge dieren zijn vaak makkelijker tam te krijgen dan wat oudere dieren.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:50

Kortom, ik kan mezelf altijd moeilijk inhouden bij dierenwinkels en tuincentra's.
Er zit zowieso altijd 1 konijn die ik gewoon WIL hebben!!
En hem daadwerkelijk kopen is een ander verhaal, mijn ouders vinden het niet zo leuk Tong uitsteken .
En ik heb Miemi nu, dus dat is ook prima. Ook al bijt ze in mn broek en schoenen wanneer ik in
haar binnenren binnenstap, voor de rest is het een heel leuk konijn hoor! Nagelbijten / Gniffelen

Nu ga ik even school bellen, over mn stage enz.
Dooeeg !

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:07

Woow wat een verhalen hier allemaal haha Bloos
Weet niet zo goed hoe ik erop moet reageren hoor!
Hier in de dierenwinkel zitten ze voor 20 euro.
Maar ik zou haar dan het liefst binnen willen hebben maar denk dat mijn ouders dat niet willen
Teveel rommel enzo maar ik wil het echt binnen want dan zie ik het konijn gewoon vaker.
Want tja als hij buiten staat ga je niet steeds naar buiten of je moet hem naar binnen halen om te lopen.
Maar dat is ook niet ideaal. Maar ik zou dan een mat/kleed kopen en die leg ik dan in mijn kamer.
Zodat het konijntje erop kan lopen, want ik heb nu laminaat haha.
Maar ik zie het allemaal wel, misschien mag het niet eens Tong uitsteken

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:11

Ik weet niet hoor, maar als je een dier uit het asiel haalt weet je toch ook niets van zijn achtergrond?

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:11

ach ja melissa, je wee in iedergval dat er mensen zijn die mee denken Knipoog