Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Binar schreef:Mariek, gezellig dat je weer eens in ons topic bent!!
Verzorg je die kruising pony niet meer, of wilde je gewoon eens kijken hoe t was bij die manege??

Marieke_ schreef:Woensdag heb ik trouwens een proefles gereden bij een manege in Amsterdam. Het is best een luxe manege, maar tot mijn verbazing stonden alle manege paarden in stands!!!
Ok ik kreeg een paard toegewezen. Een merrie, inclusief merriehumeur. Dus ik ga haar poetsen. D'r rug trok helemaal weg als ik daar met mn borstel overheen kwam, of alleen al met m'n hand. Onder haar zadel lag een gelpad en een bontje. Ik nog vragen welke ik eronder moest doen. Bleek dat alles eronder moest. Dus bontje, gelpad en dekje!
Het rijden ging best ok. Ookal was het oersaai omdat de instructrice steeds alleen maar zij, 'we gaan draven, ga je gang' en dan draafde alle paarden aan. Ik hoefde er bijna niets voor te doen. Halverwege de les gingen we wijken. Vanaf C naar F (of M of K, weet ik even niet meer) maar dan echt 5 keer achter elkaar. Dus ik ging eens proberen gewoon van C naar A te rijden, dan lukte met moeite. Dat wijken zat er dus gewoon in geramd.
Daarna gegaloppeerd, nog even draven. Daarna zei de instructrice 'ok klaar tot volgende week'. Dus iedereen stapte nog een rondje en stapte toen af. Ik was nog aan het uitstappen (mn paard was wel zweterig), word ik aangesproken dat ik kan afstappen![]()
Het was zo bizar!!!
Het mag duidelijk zijn dat ik daar niet blijf rijden

Of was dat een geintje? 
Jammer van je andere verzorgpony!
Ze is 17 maar ik weet echt niet of ze voldoende overwicht heeft op Eviet. Ze wil wel graag NH lessen nemen met haar dus dat zou dan wel heel goed zijn misschien. En ze geeft echt niks om het rijden, dat is dan weer fijn. Lastig...