Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:39

Dat is Teddy 100% !! Aah die pop....
Wat goed he Laura!! Ben je hem via bokt gaan zoeken?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:36

Oh wat leuk om weer eens wat van alle paardjes te vernemen!! Teddy was een schatje, maar niet mijn favoriet ;)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:53

Wel mijn favoriet (.A.)
Nadine, nee niet via bokt. Op bokt is niks over hem te vinden.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:55

Ik wordt nu op de hoogte gehouden over teddy. (waneer hij weer verkocht wordt, hoe het met hem gaat etc etc) Echt leuk!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:53

Leuk leuk! Ik had dat een paar jaar terug met Donder. Helaas ben ik de fotos en alles kwijt geraakt!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:31

Donder was wel mn lievelingspony een tijdje! En eigenlijk is Bobo het ook heel lang geweest.. zag even op die site van manege purmerbos en zag een foto van Bobo.. hij zag er wat mager uit vond ik :S

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:48

Donder zat in het springen, toen ik contact had met die mensen. Hij was ergg goed :D

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:08

Ik weet ook nog wel dat hij dat altijd vet leuk vond! Had een keer een les met hem en was geen land mee te bezeilen en toen gingen we tegen het einde springen en toen ging ie als een speer :) Lieve pony was dat!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 19:56

Donder heeft toch ook op het PTC+ gestaan? Of was dat een andere? ik dacht echt Donder.....

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:36

Ik ken Donder niet. Toen reed ik nog niet.
Jobbeltje, doe jij volgende week zaterag ook mee?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:50

Donder heeft ook bij PTC gestaan ja, daar heette hij heel dom _O- Johannes, zoiets achtig... :P

Van PTC was ie verkocht aan mensen, en die mensen hadden 'm weer verkocht aan iemand. En met die iemand had ik contact :P

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:00

Zo raar dat een paard door zoveel handen kan gaan he :) Is wel fijn om af en toe wat van ze te horen! Vind het ook zo fijn dat de pensioenpaardjes het zo goed hebben! Tarzan was jaaaarenlang mn lievelingspaard :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:04

Toen ik stage liep bij long street ranch, waar hun dus staan, zag 1 van hun er erg slecht uit. tarzan of berthus, ik haal die 2 altijd door elkaar :o allemaal wonden... maar ze zien er wel gelukkig uit !!! en voor hun leeftijd.. :j

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:14

_Laura__ schreef:
Ik ken Donder niet. Toen reed ik nog niet.
Jobbeltje, doe jij volgende week zaterag ook mee?

:j tuurlijk :) moet alleen nog even iets vinden om te verkleden ;)

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:47

Donder, was dat een vosje met hoge witte sokken? Ik kan het me niet meer herinneren, die was vrij snel weg nadat ik kwam rijden op de manege. We zouden altijd nog een keer naar Purmerent om te kijken hoe het met ze gaat, moeten we misschien maar eens doen als Lydia weer wat mag? Marisca wil vast ook wel mee :j

Polly wordt trouwens ook oud, die staat nog altijd bij Marisca thuis, heel mager en ze valt zo nu en dan gewoon om maar ze is mentaal nog wel heel goed :j Ik was vorige week daar, mocht ik ook even met Minka (een van Marisca's paarden) in de bak spelen, supergaaf! :D

Zen is weer helemaal goedgekeurd door de Fysio, die kon gelukkig niets meer terugvinden van zijn excursie in de sloot! Weijers is geweest, die heeft alleen Zen's schouder gemasseerd en achter weer een beetje recht gezet (dat zat er al van voor zijn zwemles). Zen liep gelijk al weer super, heel mooi recht op 4 benen en strekken dattie deed :wow: Hij was ook helemaal verliefd op de Fysio, heeft zo ongeveer de gehele behandeling staan knuffelen (hoofd en schouders van de fysio afgekriebeld) en slapen :P Weijers wilde wel vaker komen, hij vond het een fijne patiënt ;)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:48

@ Jobbeltje; Haha, ik ben benieuwd! :D

Sinds wanneer krijg je te zien dat je topic starter bent? (links bruin vakje om je naam, rechts geplaatst door topic starter?)

Judith fijn dat het goed gaat met Zen.

Ik heb gister mijn 1e les gehad en dat ging wel goed. Moet wel weer even wennen nu vooral omdat ik nog niet goed kan lopen zonder krukken en nu veel meer met mijn lichaamstaal moet doen. Hij was eerst heel vel, alleen maar galloperen en gek doen. En toen moest ik hem rustig krijgen en op zijn basis tempo laten lopen en ontspannen en daarna was hij weer te ontspannen en moest ik hard werken om hem harder te laten lopen. Akino kent geen middenweg :+
En ik ben net voor controle bij de longarts geweest en alles zag er goed uit! :D En ik heb besloten Akino uit handen te geven met beleren omdat ik het risico op vallen toch zo veel mogelijk moet beperken. Sietske gaat hem dus van 't winter door beleren en bomproof maken. Vind ik op zich wel jammer dat ik er niet mee door kan gaan omdat het zo goed ging met beleren en ik geen rare dingen van Akino verwacht maar moet meer om mijn gezondheid denken en dan kan ik er gelijk mee weg rijden als ik weer mag rijden.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:48

Zag 1 pensioenpaard er slecht uit?? De rest wel allemaal goed? Tarzan is de vos met brede bles..

Marijke en Laura: hebben jullie een verkleedwedstrijd? Wij hebben dat binnenkort ook, kan alleen vanwege mn rug nu niet meedoen :(

Judith: Donder was idd vosje met aardig hoge sokken, was toendertijd samen met Bliksem op stal.. Is ook alweer een hele tijd weg, want toen reed ik nog op ponys :) Als ik weer op de been ben wil ik idd heel graag eens in Purmerend kijken! Jumbo, Bobo, Misty, Jolly en Willy staan daar nog toch? Vind het zo fijn dat Polly lekker oud kan worden bij Marisca! Moeten we ook maar weer bij Marisca langs :)

Fijn dat Zen weer de oude is.. had hij veel last nog van zn zwemavontuur dus?

En Laura, vind het heel verstandig hoor.. je weet maar nooit en je kan nog wel gewoon betrokken zijn bij het beleren toch? En je eigen gezondheid is ook belangrijk, dan heb je daarna juist meer en langer plezier van Akino!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:07

Dan staat de eerste eigenaresse van Donder bij ons op stal (na de fokker) :) Ze vertelde er gister over, weet jij waar hij nu is? Vind ze misschien wel leuk om te horen.

Zen doet het weer super, hij heeft 2 weken slecht gelopen maar met de juiste training was hij heel vlot weer goed.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:21

ongeveer 2 jaar geleden had ik contact met dat meisje, en zij zat met hem in de springsport. ze had toen ook nog fotos gestuurd, maar ik kan het nergens terug vinden.

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:57

Lydia, Ja we hebben estafette op stal en moeten verkleed. Ik kan helaas ook niet mee doen maar help bij de activiteiten.

Het was weer raak vandaag hoor! Akino heeft de 2e eraf gebokt op de zelfde manier als bij mij. Blijven bokken totdat je er bij neervalt. Als gevolg, Annelies in het zand met een verzwikt/gekneusde enkel. Ze stapte alleen wat op hem zodat hij onder het zadel bleef. Waarschijnlijk kwam ze te veel met de benen in want hij is daarop heel erg gevoelig en ze schopte nogal hard. maar heb nu wel besloten dat niemand hem onder het zadel houdt totdat Sytske met hem bezig gaat. Ik laat voor de zekerheid zijn rug ook even na kijken.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:16

Oh lastig hoor! lastig dat paarden niet kunnen praten... vertellen wat er is.

beleef ik nu weer wat. laura, jij weet wel, die grijze rijbroek van mij. dat is kleur antraciet, en zo heb ik 'm ook verkocht. krijg ik nu een bericht van dat meisje dat de broek paars is etc. na mijn idee is antraciet grijs/paars van kleur. maar kortom... ik belazer de boel. ik weet 100 % zeker dat die broek antraciet is, zo heb ik 'm gekocht!!!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:50

O, wat stom! Die broek is inderdaad grijs. En dan moet dat meisje maar niet via internet kopen. Dan weet je nooit of het de verwachte kleur is maar het is inderdaad een grijse paardrijbroek.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:50

Jij krijgt nu van dat meisje op je kop dat de broek paars is en niet antraciet??? Maar als je hem als antraciet hebt gekocht dan zal het bijna wel moeten :S Maar nu wil ze haar geld terug ofzo?

Laura, ik heb nog wel wat verkleed tips mocht het nodig zijn ;) Wel vervelend dat Akino vanuit het niets zo ging bokken.. wel raar.. dan zou je idd zeggen dat het misschien ergens aan lag.. maar als ze idd harde beenhulp gaf is dat misschien idd ook de oorzaak.. al mag hij daar niet op bokken perse, al is dat wel een teken dat het ook minder kan :P

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:23

Ja, het mocht sowieso wel minder. Want hij reageert heel vel op je zit een beenhulpen. Ik hoef er ook nooit een zweep bij ofzo en hoef ook nooit hard in te komen gewoon kleine bewegingen met je hak reageert hij al op. Die 'schop' was ook niet nodig geweest maar dat heeft ze nu ook wel gevoeld. Ik hoop tenminste dat hij daarom zo bokte. Het leek wel als een reactie daarop want hij was steeds heel ontspannen en luisterde goed en zodra ze zo 'schopte' ging hij bokken.

Ik ga trouwens niet verkleed hoor ben 'vrijwilliger' en ik heb nog een imago hoog te houden ;)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:37

Lied schreef:
Jij krijgt nu van dat meisje op je kop dat de broek paars is en niet antraciet??? Maar als je hem als antraciet hebt gekocht dan zal het bijna wel moeten :S Maar nu wil ze haar geld terug ofzo?

Laura, ik heb nog wel wat verkleed tips mocht het nodig zijn ;) Wel vervelend dat Akino vanuit het niets zo ging bokken.. wel raar.. dan zou je idd zeggen dat het misschien ergens aan lag.. maar als ze idd harde beenhulp gaf is dat misschien idd ook de oorzaak.. al mag hij daar niet op bokken perse, al is dat wel een teken dat het ook minder kan :P

Ze heeft nog niets gezegt dat ze haar geld terug wil. Maar dat is het risico van internet kopen, lijkt me... Ik heb er duidelijk bij gezet dat het antraciet is :j Eurostar verkoopt deze broek ook in het paars, en die ziet er heel anders uit. Die kleur paars is paars paars... Dus het kan absoluut niet deze zijn.

Maar ik voel me dan weer zo vervelend! Denk je een goede koop en verkoop gedaan te hebben...