Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:27

ik ben afgelopen zomer weekje in de ardennen geweest.. ben natuurlijk ook wezen paardrijden daar... MY GOD rit van mn leven!! nog nooit zo'n avontuurlijke rit meegemaakt joh!! (oke ik woon dan ook in hartje rotterdam)

het was op La Ferme De Durbuy (in Warre, Durbuy)

iemand ook hier ook een rit gemaakt?

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:40

Linnie schreef:
ik ben afgelopen zomer weekje in de ardennen geweest.. ben natuurlijk ook wezen paardrijden daar... MY GOD rit van mn leven!! nog nooit zo'n avontuurlijke rit meegemaakt joh!! (oke ik woon dan ook in hartje rotterdam)

het was op La Ferme De Durbuy (in Warre, Durbuy)

iemand ook hier ook een rit gemaakt?

Was dat met allemaal fjorden paarden ?

Grtz

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:48

Ik ben nog gaan wandelen in de ardennen, met camarguepaarden, was idd ook heel leuk. Heette Le ry des douves en dat was in Alle-sur-semois, nu een priveclub geworden, wel jammer anders was ik zeker nog een keer teruggekeert.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:56

ik heb een jaar in een manege in de ardennen gewerkt... Heerlijk daar gaan wandelen! niet te vergelijken!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:06

Blitzelover schreef:
Cassia schreef:
Rijdt er hier iemand op Picadero of Meerdaalhof of in Nethen ? of in de manege nast Sellerie de Grez-doicceau ? ( Laatste 2 zijn in wallonie)

Ik niet
maar meerdaalhof heeft wel een goede reputatie

Sarcastisch bedoeld of niet Haha! ?

Neen, het is wel groot, de paarden worden redelijk goed verzorgd enzo maar het is daar echt gwn te groot enzo...

Linnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:44

@ Bke4

het waren niet allemaal fjorden, maar wel de wat bredere paardjes, was maar goed ook met zo'n rit! alleen de twee begeleidsters gingen op 2 van die ielige paardjes voorop Verward

xintippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:08

Ik rijd bij Vanessa van Landegem; in SintLaureins; is super gezellig daar^^
Vroeger reed ik bij Vorendonk in Mechelen over de Zenne;)
(ook nog bij dressuurstal Van Den Abeele gereden)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:02

@Cassia: niet sarcastisch Haha!

citroentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:20

Wie rijdt er momenteel in manege Pronkenberg? (België)
Ik zie dat er enkele daar hebben gereden, maar wie rijdt er nu nog? Lachen

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:14

zitake schreef:
Nashke schreef:
sint-denijs is toch een deelgemeente van gent? Lachen

bedoelt ze niet dat het gewoon onder st-denijs ligt en spiere een deelgemeente van zwevegem is Knipoog

Sint-Denijs is een deelgemeente van Zwevegem. Sint-Denijs-Westrem ligt in de buurt van Gent maar meestal wordt 'Westrem' er niet bijvermeld.
Spiere is, samen met Helkijn een fusiegemeente. Helkijn is Franstalig ; Spiere is officieel Nederlandstalig al spreken er daar toch behoorlijk wat mensen Frans. De manege in Spiere heeft, naar ik hoor, wel een goede reputatie maar in dit topic is de manege (Crisil) al ergens aangehaald.

Marke, deelgemeente van Kortrijk, heeft ook nog de manege Epona. Ik ken mensen die daar rijden en zij zijn echt tevreden. Behoorlijke lessen, behoorlijke paarden,... De dochter des huizes daar is Lesley Goethals één van de betere Belgische young riders.

Zelf heb ik jaren bij Bloso in Waregem gereden maar ben intussen met mijn paard naar een manege in Deerlijk verhuisd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:18

Ilse_gipsy schreef:
pharagirlke schreef:
Ilse_gipsy; mag ik vragen op welke dagen je er bvb bent? Lachen Ben nl wel benieuwt naar wie je bent nu ik weet dat wij misschien als kind samen over het terrein van Bosscherhof gerent hebben Haha! Ben jij overigens van Bosscherhof naar een privestal (vnl western meende ik) gegaan die Gipsy Horses noemde? Eigenaar was Willy..

Goh, da hangt ervanaf, ben ens met Suzanne meegeweest, en paar keer op vrijdag en dinsdag met een vriendin. En in euhm november denk ik de wedstrijd van de kempische. In januari, doe k normaal opnieuw mee in de E4,E5 paarden (en mijn paard valt best wel op)
Ben niet naar die privéstal gegaan, ben op de paarden uit men profiel beginnen te rijden op Termien en nadien nog even op de Bronco Ranch. Momenteel op een kleine privéstal in Eyck (Bilzen)...
Waar hang jij momenteel uit? Tong uitsteken

Aan et clubkampioenschap of gewone kempische? Want die proeve zijn veranderd he. Da word nu e5, e7. Den 21ste ben k daar me mijn nieuwe paard ma daar moete nie te veel van verwachtte want daar ben ik nog mee bezig, we gaan puur voor de ervaring, de 7de kom ik me mijne kleine witte Lachen Voort moment hang ik elke dinsdag op m&m en vnl thuis gezien de paarde thuis staan. Ge zijt een vriendin van suzanne? Suzanne van Asra toch he?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:23

Kikker2 schreef:
Jessol schreef:
Ofnee dat was zei niet? nja weetikniet Vork
Ooooh daar Haha! Jaaaaaa, hé kikker oja stuurt pb
Daar woont mijn vriendin, zo dat witte huis zo juist achter de brug met dat groen enzo? Cool

Nee e das toch nie da huis recht over het mijne?
Clown
Welk huisnummer Nagelbijten / Gniffelen ?

Pff kweene Haha!

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 22:56

inderdaad stom dat die dressuurproeven veranderd zijn..

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:43

jah ik vind het ook stom dat de dressuurproeven veranderd zijn
Wat vinden jullie van de nieuwe dressuurproeven??

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:38

Ik ging jullie nog vertellen hoe de lessenreeks in "De Rhille" was. 't Was dus leuk! Lachen Woensdagavond heb ik met Joy gereden, dit was maar een kwartiertje, eigenlijk gewoon even rijden om te kijken in welke groep je het best zou passen. De volgende morgen parcours gesprongen met Marco en op het einde met Vic. 's Middags heb ik dan gereden met Christene Flash, was een leuke les, zijgangen gingen goed Lachen. Vrijdagochtend heb ik gereden met Figo en Belle, springen terug, springen met Belle was zalig. Dan vrijdagmiddag heb ik gereden met Beauty dressuur.

Ik moet wel toegeven dat ik een gewoon kamp (5 dagen) wel leuker vind dan zo'n mini-kamp, sfeer is anders en je hebt weinig tijd om je wat aan te passen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:38

Heb dit vlug uitgetypt, als er iemand iets wil vragen, doe gerust.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:20

magli schreef:
Ik ging jullie nog vertellen hoe de lessenreeks in "De Rhille" was. 't Was dus leuk! Lachen Woensdagavond heb ik met Joy gereden, dit was maar een kwartiertje, eigenlijk gewoon even rijden om te kijken in welke groep je het best zou passen. De volgende morgen parcours gesprongen met Marco en op het einde met Vic. 's Middags heb ik dan gereden met Christene Flash, was een leuke les, zijgangen gingen goed Lachen. Vrijdagochtend heb ik gereden met Figo en Belle, springen terug, springen met Belle was zalig. Dan vrijdagmiddag heb ik gereden met Beauty dressuur.

Ik moet wel toegeven dat ik een gewoon kamp (5 dagen) wel leuker vind dan zo'n mini-kamp, sfeer is anders en je hebt weinig tijd om je wat aan te passen.

Ik zou graag weer eens een 18+ kamp volgen, maar dat kan enkel als ik geen herexamens heb, dus hopen maar. Zou wel goed zijn als ervaring voor mn paard.
Toen ik daar nog reed, was belle niet zo super om mee te springen, maar het was nog een jong beesje, bokken, weigeren, het stond allemaal op haar programma. Flash vond ik altijd fijn om te springen, die gaat echt overal over en draait echt kort. REst ken ik niet zo geod. Behalve Joy daar heb ik vroeger nog een tijdje mee gereden.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:35

Ik wist niet dat er 18 + kampen bestonden, wnn zijn die wel?

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:38

[/quote]
Aan et clubkampioenschap of gewone kempische? Want die proeve zijn veranderd he. Da word nu e5, e7. Den 21ste ben k daar me mijn nieuwe paard ma daar moete nie te veel van verwachtte want daar ben ik nog mee bezig, we gaan puur voor de ervaring, de 7de kom ik me mijne kleine witte Lachen Voort moment hang ik elke dinsdag op m&m en vnl thuis gezien de paarde thuis staan. Ge zijt een vriendin van suzanne? Suzanne van Asra toch he?[/quote]

De kempische, maar dit is men eerste seizoen (alé heb 2 wedstrijden kempische gereden). Doordat de proeven verandert zijn, ga ik de 21ste niet komen en nog wat verder oefenen thuis... Die van mij loopt nl nog helemaal niet constant en mooi onderin en het is blijkbaar toch echt wel nodig Tong uitsteken (hij loopt wel in mooie aanleuning hoor) maarjah, springpaard voor dressuur gebruiken.
Misschien kom ik de 21ste wel eens kijke!
Ik ken explosion trouwens ergens van :s...

Groetjes

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:50

magli schreef:
Ik wist niet dat er 18 + kampen bestonden, wnn zijn die wel?

1ste week van september meestal.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:06

pharagirlke schreef:
Ilse_Gipsy; dan liep jij er ongeveer dezelfde tijd als ik rond, zou ik je kunnen kennen?

Ook ik heb op Bosscherhof leren rijden van Carolien (dacht ik toch dat ze zo noemde) Super lesgeefster is het! Lachen De privelessen zijn er idd goed en het systeem (eerst zoveel prive lessen voor je in de groep mag) was er toen ik er reed ook goed, maar inderdaad, de verzorging is er op achteruit gegaan! Hoewel ze hun wedstrijden dan weer heel goed organiseren enz!.

Kattevenia is een grote manege waar veel mensen rondlopen. Dat daar een aantal mensen met een dikke nek rondlopen kan je niet voorkomen. Elke grote manege heeft meer dikke nekke dan de 'kleinere' maneges. Op kleinere maneges kent iedereen ook iedereen.
Wb lessen heb ik er een les gevolgd en ik moet toegeven dat ik het niveau nu niet bepaalt hoog vond. Maar ik ben nog geen manege tegen gekomen waar dat de manegelesse wel een 'hoog' niveau hadden. Beginners raken vaak toch verzeild tussen gevorderde en houden de lessen op omdat ze zichzelf overschatten. Heel jammer maar het leven van een manegeruiter.

Gerrits kom ik sinds kort wekelijks. En ik vind geen enkele manege ongezelliger als die manege. Als we het over dikke nekken hebben; daar lopen er rond!
Als je voorbij komt en vriendelijk knikt gooien ze hun neu sin de lucht en kijken ze de andere kant op, de enige vriendelijke is het meisje dat achter de bar staat en die man (de eigenaar?)

Wat jij over Bosscherhof zegt en over Kattevenia vind ik ook .
Gerrits heb ik gereden van m'n 8.5 tot m'n 13e , Het was zo'n fijne manege totdat hij verder verkocht is aan Cauwenberghs ( geloof ik) .
Sonja ,het meisje achter de bar zoals jij het zegt , is echt geweldig ! Man , alleen voor haar wil ik teruggaan !
Staan deze pony's en paarden ernog aub ?
-Kiki
-Beauty
-Jefke
-Cecam
-Gypsy
-luzelle
-Quick
-Tattoo

Ghi , en wil je misschien aan sonja vragen als ze me nog kent , Sanne heet ik , klein meisje ( nu al 16 morgen :d)dat altijd op woensdag van 7 tot 8 reed , tot 2 a 3 jaar geleden .

Linnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:59

ik ga in de meivakantie met mn familie naar de ardennen, naar Vlessart.... kent iemand daar een leuke manege of iets waar we een leuke buitenrit kunnen maken? mn nichtjes en ik rijden namelijk allemaal fanatiek paard Haha!

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 01:40

nee,ben nog nooit naar de ardennen gaan rijden , dus ik zou je niet kunne helpe.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:54

Ik heb ook nog nooit in de ardennen gereden maar je kan wel eens wat opzoeken op internet daar zal je vast genoeg vinden Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:07

Iemand die in de gaverbeek al het eventing kamp gevolgd heeft. Ik werd gister gevraagd bij welk niveau best in te schrijven. Beginnend of met wedstrijdervaring, bij beginnend kun je b-brevet halen maar dat heeft ze al. En wedstrijdervaring nog niet echt, toch niet op eventing niveau. Dus als er mensen zijn die er meer van weten...