Hi Ragus! Leuk dat je naar het fjordenpaard gaat!
Als je eigen paard mee gaat dan heeft die een eigen stal en als ik het goed heb is er ook een klein stukje weiland beschikbaar. Tenminste, in de zomer vakantie zag ik een aantal meiden hun eigen ponies in een stukje weiland naast de western ranch zetten.
Het klopt dat de paarden over het algemeen met halster met een bitje worden gereden. Je moet je voorstellen dat ze bij het Fjordenpaard zoveel paarden hebben, en er elk jaar zoveel ook weer bij krijgen die beleerd of verkocht worden, dat het bijna niet te doen is om voor elk paard een apart hoofdstel te kopen. Dus doen ze het zo! Werkt overigens prima en niet anders dan een hoofdstel hoor
Er lopen inderdaad negatieve berichten, maar zo gaat het eigenlijk altijd. Positieve verhalen onthouden mensen niet, negatieve dingen wel. Dat zit zo in de aard van mensen haha. Tuurlijk is FP niet perfect, maar ik ben van mening dat er maar wenig plekken zijn (zeker in NL) waar de paarden zo lekker paard kunnen zijn en in grote kuddes buiten staan en goed met elkaar om gaan. Ja het tuig is oud (daar hoor je veel mensen over?) en er komt ook niet perfect elke 8 weken een hoefsmid voor alle paarden die ze daar hebben.
Verder.. Je moet het denk zelf een beetje ervaren. In elk ponykamp valt er wel eens iemand af, zo ook bij het fjordenpaard. De paarden zijn niet heel dressuurmatig beleerd, maarja ze hoeven dat ook niet daar want er wordt niet in een bak gereden etc