[HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:15

Zit foto's te kijken van Dunzell toen ik haar net had... Ze is al zoooveel mooier geworden! Krijgt nu telkens wat meer body, spieren en vetjes! Word veel meer paard... :+:

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:44

Lijkt me wel fantastisch om aan mee te doen. Maar vind het een hoop geld. En ik wil niet springen :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:50

Leuk Melanie, zul je vast een hoop leren! Moet je wel iemand meenemen die foto's maakt haha. Zo'n ervaring is altijd gaaf, moet natuurlijk vastgelegd worden haha.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:00

Je kunt ook wat anders doen nadien!!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:07

Een stalgenootje had zo'n grote blauwe paardenbal gekocht dus die hebben we even in de bak bij Melody gedaan.
Eng dat ze het vond hahaha. Als we van een afstand ermee gingen stuiteren rende ze al als een gek door de bak heen :+ .
Maar die enge bal zorgt wel mooi dat ze haar oren naar voren doet voor de foto. Die bal gaat dus mee als we een fotoshoot hebben over een paar weken :Y) .
De perfecte ''oren naar voren'' manier hahaha. Hieronder wat foto's van vandaag en ook even 2 foto's van toen ik haar nog niet zo lang had.
Wat een verandering! *\o/*

Oude foto's:
Afbeelding Afbeelding

En zo ziet ze er momenteel uit:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:12

Hahah de blauwe bal ken ik :D .
Heb er met Rock echt weken over gedaan voordat hij hem niet meer eng vond := .
Uiteindelijk konden we voetballen en overgooien met de bal terwijl we op de paarden zaten :D .

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:16

Hahaha wat een watjes kunnen het zijn he :+ . Ik denk dat zij ook wel weken erover gaat doen :Y) .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:48

Melanie_B schreef:
Kirsten_S schreef:
Hoe gaat het springen trouwens met haar met je nieuwe hindernissen?! :D

Ik ga nu ook weer rijden na twee weken dus ben benieuwd! Ajuu!

Haha, ik heb m'n bord nog niet gesprongen! Gaat ook nog wel ff duren, want wil d'r eerst piekfijn dressuurmatig te rijden hebben. :j
Spring wel met d'r, maar gewoon lage kruisjes/stijltjes/cavaletti enz.

Rijze!

Ohja handig! Gaat ze dressuurmatig goed vooruit?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:48

Melanie_B schreef:
Zit foto's te kijken van Dunzell toen ik haar net had... Ze is al zoooveel mooier geworden! Krijgt nu telkens wat meer body, spieren en vetjes! Word veel meer paard... :+:

Leuk om het verschil te zien met de foto's!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:50

Ze is mooi afgevallen zeg Manon! Ziet er goed uit!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:05

Melanie_B schreef:

Maar dan ben ik nog alleen, hihi.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:06

Wat een schatje Manon!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:06

Broccoli schreef:
Melanie_B schreef:

Maar dan ben ik nog alleen, hihi.

Met de allround hoef je niet perse voor springen te kiezen!
Je hebt geloof ik elke dag sowieso 1 uur dressuur les, en 1 uur vrije keus. :j

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:15

@ Kirsten, de dressuur pakt ze al heel goed op. Ze werkt en denkt goed mee, en leert heel snel. Af en toe probeert ze me nog even uit (bit aan één kant vast pakken en gaan met die banaan) maar daar heb ik inmiddels al mijn weg in gevonden waardoor ze dit nu (even afkloppen) niet meer doet. En de overgangen terug is af en toe nog wat lastig; komt ze wat tegen de hand. Puur jongheid en dat kost haar moeite. Het is natuurlijk een groot paard, dus die heeft daar iets langer de tijd voor nodig. Maar al met al doet ze het heel netjes en ga ik deze maand m'n startkaart aanvragen! :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:38

Ik denk dat je dan gewoon voor de dressuurweek kiest. Je kiest niet allround om vervolgens niet te springen of te crossen de hele week. Lijkt mij, weet niet of het zou kunnen, maar lijkt me een beetje vreemd haha

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:39

Dat denk ik ook! Is het alleen niet te hopen dat je bij die echte dressuur miepen komt :=

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:41

Melanie_B schreef:
@ Kirsten, de dressuur pakt ze al heel goed op. Ze werkt en denkt goed mee, en leert heel snel. Af en toe probeert ze me nog even uit (bit aan één kant vast pakken en gaan met die banaan) maar daar heb ik inmiddels al mijn weg in gevonden waardoor ze dit nu (even afkloppen) niet meer doet. En de overgangen terug is af en toe nog wat lastig; komt ze wat tegen de hand. Puur jongheid en dat kost haar moeite. Het is natuurlijk een groot paard, dus die heeft daar iets langer de tijd voor nodig. Maar al met al doet ze het heel netjes en ga ik deze maand m'n startkaart aanvragen! :D

Klinkt goedddd! En achjah zelfs ringo heeft daar soms nog moeite mee hoor, blijft lastig voor grote paarden om die achterhand er goed onder te krijgen. Lekker verder trainen en ik denk dat het met de wedstrijden wel geod komt met dat mooie beestje!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:43

Aaah dankje! <3

Ja gaat ook goed komen! Het is echt zo'n lieverd, en zo'n braverd! Heerlijk! En totaal niet lui, wilt werken maar is geen dooie, heeft karakter, onwijs braaf zowel alleen als met andere paarden, echt..... het is zo fijn om zo'n nuchter dier te hebben!! Een heel ander paard dan wat ik anders altijd gewend was!

* droomt nog ff verder.. *

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:45

Ik ben gelukkig bijna jarig.... Want heb nog een paar dingen op m'n verlanglijstje staan voor Dunnie <3

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:48

Melanie_B schreef:
Dat denk ik ook! Is het alleen niet te hopen dat je bij die echte dressuur miepen komt :=

Haha, ik zeg niks.
Maar dat is denk omdat wij, in ieder geval ik, niet vol in de dressuurwereld zitten en niet de volharding hebben om voor altijd te dressuren. Jij hebt nu ook weer een paardje die ook weer kan springen dus ja dan kijk je er snel wat anders tegenaan denk ik. Achja ieder zijn voorkeuren :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:52

Melanie_B schreef:
Aaah dankje! <3

Ja gaat ook goed komen! Het is echt zo'n lieverd, en zo'n braverd! Heerlijk! En totaal niet lui, wilt werken maar is geen dooie, heeft karakter, onwijs braaf zowel alleen als met andere paarden, echt..... het is zo fijn om zo'n nuchter dier te hebben!! Een heel ander paard dan wat ik anders altijd gewend was!

Klinkt heel fijn. Als je nu kijkt naar dit beestje en vergelijkt met Wonderboy, verzacht zij het missen van hem dan? Want zoals ik het hoor heeft Dunzel veel meer pluspunten en was Wonderboy behalve zijn lieve karakter qua rijden toch niet heel fijn.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:54

Melanie_B schreef:
Ik ben gelukkig bijna jarig.... Want heb nog een paar dingen op m'n verlanglijstje staan voor Dunnie <3

Dat is leuk jarig zijn :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:58

Kirsten_S schreef:
Melanie_B schreef:

Haha, ik zeg niks.
Maar dat is denk omdat wij, in ieder geval ik, niet vol in de dressuurwereld zitten en niet de volharding hebben om voor altijd te dressuren. Jij hebt nu ook weer een paardje die ook weer kan springen dus ja dan kijk je er snel wat anders tegenaan denk ik. Achja ieder zijn voorkeuren :P

Nou weet ik niet. Ik ga ook dressuur rijden met Dunzell.... Maar bepaalde dressuurruiters... :r (en uiteraard heb je ze in alle disciplines, maar over het algemeen in de dressuur het meest) Om elk wissewasje klagen ze al, want stel je voor dat hun paard schrikt! Jonge kinderen? Hou ze in bedwang, want oh oh... het paard zal er van schrikken..... Geef je jouw paard een tik met de zweep? Kun je dat niet zachter/ergens anders doen?!

En zo kan ik nog wel even doorgaan... Ik vind bepaalde dressuur ruiters echte mutsen.... En helaas kom ik ze ook telkens weer tegen als ik naar concour ga... :=

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:04

Kirsten_S schreef:
Melanie_B schreef:
Aaah dankje! <3

Klinkt heel fijn. Als je nu kijkt naar dit beestje en vergelijkt met Wonderboy, verzacht zij het missen van hem dan? Want zoals ik het hoor heeft Dunzel veel meer pluspunten en was Wonderboy behalve zijn lieve karakter qua rijden toch niet heel fijn.

Hm, moeilijke vraag. Ik mis WB nog steeds.. Vooral omdat hij een speciale waarde had: Ik heb hem gekregen van de liefste en mooiste vrouw, die helaas 3 jaar terug is overleden. Hij was een geschenk voor mij. En daarnaast had ik ook een speciale band met hem. Met rijden waren we wel uit gesleuteld. We kwamen niet verder. Het was geen typisch dressuurpaard, hij kon wel leuk lopen, maar echt hogerop zou je met hem niet komen. Puur ook omdat zijn karakter hem af en toe tegen zat. Met springen, iedereen had altijd respect voor mij dat ik vrijwel altijd bleef zitten en dat ik zelfs met hem nog ontspannen rondjes kon rijden. Kwaliteit, ja hij kon wel een L parcour springen, maar qua karakter; NEE. Dan zat het er niet in. Hij keek overal naar, en was niet altijd even braaf. Ik kon er eigenlijk altijd wel goed mee, maar om te zeggen dat ik met hem verder zou komen, nee.... En dat is ook de beslissing geweest om hem te verkopen toen die tijd. Ik verlangde misschien te veel, wat hij niet voor mij kon waarmaken.

Ik heb hem naar een meisje verkocht wat er helemaal gek van is en waar die gewoon lekker mag ''hobbelen'' (lees: geen verwachtingen met springen e.d) en dat bevalt hun super, dus ik heb er uiteindelijk wel goed aan gedaan. Maar had ik de kans om hem terug te nemen/kopen, had ik het vanavond nog gedaan. Dat paard, dat lieve karakter in omgaan, die speciale reden waarom wij samen zijn gekomen..... Daar kan niemand tegen op.. :+:

Het is een dubbel gevoel. Ik weet dat ik er voor ons beide goed aan heb gedaan. WB is nu daar tevreden en hoeft ''minder'' te doen (geen spring concoursen etc.) en ik heb nu een paard waar ik echt verder mee kan.... Uiteindelijk moet je toch kiezen voor het paard en voor jezelf. Mijn verwachtingen en doelen zijn en waren te hoog voor WB, dus dan was en is dit de beste beslissing geweest, hoe moeilijk en tegenstrijdig het ook is en voelt........

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:07

Startpas is aangevraagd! :D