Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Steph_

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:00

Jij bent de enige die dat kan beslissen!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:25

moeten jullie eens kijken :P !
We beginnen april 2009:
Afbeelding

Juli 2009
Afbeelding

maart 2010; nieuwe instructrice
Afbeelding

April 2011
Afbeelding

Juni 2011
Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:28

Ziet er steeds beter uit Patries! Jullie zijn ook echt een topcombi :D!

Ja zat er ook aan te denken dat zij nu wel het paard is waar ik me echt goed bij voel en waarvan ik weet dat ze niet ineens gek zal gaan doen, ja oke ze kan soms als ze heel geirriteert is een bokje geven maar dr billen zijn te dik om hoog de grond af te komen :P En dat het misschien ook wel eens goed is om een half uurtje lang gewoon alle aandacht te krijgen en alle tips die ik nodig heb. Dan is het misschien niet voor m'n proef of wat dan ook maar wel voor mezelf...

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 17:29

grappig he, als je dat verschil zo kan zien :P

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 17:30

waarom kan je je proef niet met dat paard rijden?

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:39

Leuk patries!! je ziet ook echt vooruitgang!! :D

Ella, wat ik nu ga zeggen is niet banketstaaf bedoeld! Ik denk dat je ook niet teveel je muur om je comfortzone moet trekken. Van jezelf uitdagen leer je en ik vind dat jij wel heel erg vastklampt aan Killy. Ze is leuk, jullie zijn n SUPER leuke combi en je voelt je veilig op dr. Maar ik denk wel dat je wat meer open moet staan voor wat meer uitdaging. Ik zeg ook echt niet dat je op Gijs moet ofzo. Maar ik denk dat je van een Sylvester, Plato, Larissa ook geel veel kunt leren. En dat zijn echt wel lieve paarden :) (en met lief bedoel ik dan braaf en echt gewoon te vertrouwens) Ook is Don met rijden een stuk braver geworden.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:51

Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:02

Ja dat is ook hoor Marlous heb je helemaal gelijk in, maar ik ben blij dat ik na al die tijd ook een keer het paard heb gevonden die ik echt leuk vind, iedereen in de les heeft zo wel z'n vaste paard of gehad ofzo. Zoals jij Gijs en Never hebt (had) en Linda Dixie had, en Marjo Figaro heeft en Don een hele tijd had. En dat heb ik nooit gehad toen ik bij de paarden reed, bij de ponies overigens wel. En nu ben ik ook gewoon heel blij dat ik dat óók heb.
Nou hoopte ik dinsdag stiekem (aangezien ik wist dat Killy een kleine kans was) dat ik op Plato of Sylvester zou zitten, heb ik beide weinig op gereden maar vond ze toen wel leuk :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:33

ella als jij op killy wil leren enz moet je dat gewoon doen
wil je echt priveles voor je proef kies je een ander paard
(waarom doe je je proef niet op killy??)

dus wij kunnen niet voor jou kiezen!

wow gister schoot er iets in me rug, en heb bijna niet geslapen erdoor, dus net naar de fysio hij kraakte was hij zo was dit het? ik staan ik zo nee denk het niet
hij zo oke ga maar liggen kraaaaak krak krak krak kraakkk me hele rug van onder naar boven
en ik zo ja en me nek doet ook zeer
hij zo me hoofd pakken en draaien en die kraakte 4 x , en toen de andere kant ook kraakkkkk
zei die, ja die zat aardig vast!
en daarna nog een keer me rug krakkkkkk haha
k ben weer los, maar doet nu wel ontzettend zeer!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:39

He jakkie, ik hou echt niet van kraken, is volgens mij ook echt totaal niet goed voor je....

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:45

Kraken is wel goed voor je als je het maar niet al te vaak doet, er zijn mensen die de hele dag door hun vingers of nek kraken dat is niet goed dat zorgt voor overbelasting :)

Killy laten ze liever niet meedoen aan proeven omdat ze een nogal gek loopje heeft ontwikkelt wat voor haar het makkelijkst is. Het lijkt soms (vooral als je er net op zit) alsof ze kreupel loopt maar dit is dus niet zo, ze heeft gewoon een ontzettende tactfout. Die tact is er wel goed in te rijden maar dan moet je wel heeeeeeul goed je best doen.. En dan moet je met je proef dus net mazzel hebben dat het goed gaat. Soms als dat lopen te erg is stuurt de jury haar weg wegens 'kreupelheid'

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:46

Ik ga met Marlous mee Ella, Killy is toch je safety-zone en ik denk ook dat je op andere paarden meer kan leren. Maar ik snap niet helemaal waarom je je proef niet op Killy kan doen? Ik neem aan dat je in de F5 of F6 begint en daar vragen ze nog geen moeilijke dingen ofzo, dus dingen die je prima met Killy kan doen. Maar als je ondertussen toe bent aan wat meer uitdaging, dan kan je aan Linda vragen of je wat vaker op Concorde mag, ook vind ik idd Plato, Rianca, Sylvester, Larissa wel goede paarden voor jou.
Ik ben benieuwd op wie ik morgen zit!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:52

@Patricia, een nieuwe instructrice kan echt goed zijn hè. Ik heb nu net vier keer les gehad van Joska en het is echt zo'n verschil. Kafka is veel losser en de aanleuning is zoveel beter. Echt super. Jammer dat ze nu eerst paar maand naar Canada vertrekt.
@Ella, ik snap wel dat het lekker is om beetje één vast paard te hebben. Had ik vroeger op de manege ook. Ook een die totaal niet geschikt was voor proefjes rijden. (Koos ong. elke keer degene uit die niet geschikt was voor proefjes) Eentje had zulke flappers en zwaaide zo uit met voorbenen dat meer een zeehond leek. Lennon was zo krom als een banaan maar heb daar ook gewoon mee proeven gereden (dier kon ook vies schuin bokken ;) ook leuk in de proef) en andere dame was ook vaker kreupel dan echt goed die ging bij proef eens gezellig op de witte hekjes staan. Ik heb me altijd vermaakt... want daar gaat het om.. het is mijn hobby en ik wil er plezier in hebben. Natuurlijk wil ook beter leren rijden maar daarvoor stap ik niet op het dier waar iedereen altijd zijn punten mee haalt. Ik hou van kneusjes ;)

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:53

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:57

Ik vind wel dat killy dr gang heel erg verslechterd is de laatste tijd hoor! Ik heb aantal jaar geleden ook F9 met Killy gereden, geen probleem. Maar dr gang is nu echt nog slechter dan toen hoor!!
En Killy is nog nooit de ring uit gestuurd omdat ze zo vaag liep hoor. Bij Hans heeft ze paar keer mee gedaan maar dat was meer voor de fun, ik heb dr F9 dus op gereden en vorige keer zou ik ook misschien op dr starten(omdat ze dus zo makkelijk zit) toen zei linda ook wel dat ze moest kijken hoe ik dr tact voor elkaar kreeg, dus denk idd dat dat wel de reden is dat linda t liever niet heeft. Daarbij rij jij goed zat en hoef je nog niet je hele proef door te zitten dat je ook op Laris kan bijvoorbeeld :) daarom denk ik ook dat Linda t niet nodig vind dat je Killy pakt.... snap je n beetje wat ik bedoel? (kijk n hans kan moeilijk op n andere dan killy, en toen linda op killy starte was linda dr niet, anders had ze t denk ik ook neit goed gevonden hoor)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:01

haha eefje ik heb idd ook wel n zwak voor kneusjes hoor ;) Whahaha Gijs is nou niet echt n paard waar iedereen ze punten mee haalt ;) En plezier is natuurlijk wel t belangrijkste!
Maar het is ook niet leuk om steeds te blijven hangen omdat je op n minder geschikt paard zit ;)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:01

Ja ik snap wat jullie bedoelen :) Linda zei ook tegen me dat ze ons een leuke combinatie vind (had het 2weken terug er over met dr) en dat ze het heel jammer vind dat ik niet op haar kan starten. Dat ze de ring uit gestuurd zou worden is mij ook door haar vertelt :) Vond het wel leuk want ze zei dat ze heel blij is dat ik nu ook een leuk paardje heb gevonden omdat ik wel een tijdje heb rond gereden met het gevoel dat ik wilde stoppen op de manege. Dat gevoel heb ik nu helemaal neit meer en heb ook het idee dat ik sinds die tijd echt enorm veel geleerd heb :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:03

Ja ik denk idd dat je dr wel kans toe hebt maar ik heb t nog nooit zien gebeuren :P ik zou zeggen kijk ff verder. En dat zeg ik uit ervaring! Gijs blijf ik GE-WEL-DIG vinden!! Echt mijn maatje. Maar ik vind Never ook HE-LE-MAAL geweldig :) en doordat ik nu juist weer op verschillende paarden zit merk ik nog meer dat ik steeds verbeter

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:07

@Maar Linda (instructrice) is dus zelf degene die jou niet op Killy een proefje te laten rijden terwijl ze haar dus wel goed genoeg vindt om lessen te lopen? Beetje vreemd. Ze heeft dus tactfouten die me goed rijden er wel uitgaan... wordt ze dan wel goed genoeg getraind. (dat is toch ook verantwoordelijkheid van de instructrice)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:08

Ja je zal maar zo'n jury tegen komen die denkt wat is dat nou voor debieltje :P? Kan het me zo voorstellen hoor haha xD

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:11

Evelijn schreef:
@Maar Linda (instructrice) is dus zelf degene die jou niet op Killy een proefje te laten rijden terwijl ze haar dus wel goed genoeg vindt om lessen te lopen? Beetje vreemd. Ze heeft dus tactfouten die me goed rijden er wel uitgaan... wordt ze dan wel goed genoeg getraind. (dat is toch ook verantwoordelijkheid van de instructrice)

Door die tactfouten zit ze echt als een huis, hobbelt niet. Doorzitten is bijna fijner dan lichtrijden. Daarom wordt ze heel veel voor beginners gebruikt, zal nooit een stap fout doen of gek doen. Ze is lastig goed te rijden en al helemaal om die tact er in te rijden. Is me in al die weken dat ik op haar heb gereden 2x gelukt ofzo. Het is zeker mogelijk, maar ze is ook al een jaar of 19 dus of het er echt nog helemaal uit te rijden is... Het is geen kreupelheid en ze heeft er geen last van (in tegendeel) dus daarom loopt ze wel gewoon manege lessen

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:13

Nee Killy wordt niet goed genoeg getraind, Killy blijft een beginnerspaard, waar mensen op onze manege op leren rijden en waar de beginners op gaan... er gaan ook betere mensen op die haar beter rijden, maar over het algemeen rijden er mensen op haar die niet zo denderend kunnen rijden en haar dus maar gewoon simpel rondjes laten lopen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:19

Jup en dan zijn dr een paar die dr wel meer uithalen dan simpel rondjes lopen zoals ik (niet dat ik de beste ben maar kan mezelf geen beginner meer noemen :P) En iemand op de dinsdag rijd dr ook elke week op en die rijd dr ook goed. Dus dat is gewoon niet genoeg om haar goed te trainen

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:46

oke , spectacel van de avond ik op een haflinger, nog geen tel der op en schoot weg bam was het. dus eindelijk weer lekker rustig gereden, schrok die van een vogel in de bnosjes weer in rengalob de hele bak door, dat ging best wel raar eigenlijks

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 22:18

Jeej ik heb eindelijk schoenen gevonden :P
Mn kwarktaart is goed gelukt! :9