Kira heb ik 2 jaar geleden op gereden . Toen was ze die zomer beleerd, leuke pony! Niet heel moeilijk of zo, reed toen mee in groep 1 we konden het net bijhouden haha. Wel makkelijk maar ze kan behoorlijk rare bokkesprongen maken naar andere paarden. En je moet uitkijken voor je knieen en bomen. Mijn knieen lagen open... Oja en de pony is wel klein maar je past niet onder alle bomen door. Ik bleef dus met mijn capuchon hangen aan een tak. Degene achter me hadden iig wel lol
Blacky
Geplaatst: 26-02-12 20:16
Mag je over de ruiterpaden en de bossen ook rijden met je eigen pony gewoon van buitenaf ? Tenminste ze controleren enzo daar niet op of wel ?
ik zou het niet weten, het is volgens mij wel allemaal hun eigen land..
Sincere
Geplaatst: 26-02-12 23:39
Ik heb er een in de herfst een buitenrit van 3 uur gemaakt met een vriendin. Geweldige ervaring, ik kreeg het paard Jazz toe gewezen, lief beestje. De zadels zijn inderdaad erg oud en versleten (rijd voor geen meter) (je kan moeilijk een normale houding in die scheve zadels aanemen) , maar ze passen wel goed op de paardenrug (zo ver deze zadels goed zijn voor de rug..). Het hoofdstel bestaat uit een halster die het paard altijd draagt, daaraan word een bit met teugels aan geklikt, deze bitten hebben de mond van bijna alle paarden gezien. Erg vies. De verzorging van de paarden vind ik ook appart, mocht alleen op de zadel plek poetsen, de hoeven mochten ook niet gekrabt worden ;'vol is vol' zei die man.
Gezellige stal, het ziet er alleen erg vervallen uit. Dat maakt de omgeving zeker goed! Prachtige bossen/heide en mooie paden om te crossen. Ze hebben ook een spring bos met hindernissen zoals boomstammen, hekken ect. Erg leuk.
De paarden rijden alleen niet zo fijn, korte rug, op de voorhand, uiteen, nek omhoog. Na 3 uur liep het paard eindelijk iets verzamelder, en zat het wat lekkerder. De karakters zijn wel geweldig.
Ik ga er zeker nog een keer heen voor een buitenrit, maar daar op ponykamp doe ik mezelf en mijn houding liever niet aan.
_Lucy
Geplaatst: 27-02-12 00:13
volgens mij ben ik jou en Sanne toen tegen gekomen, met karinka en Jazz toch? wij waren met een groepje van 6, kwamen jullie tegen bij de camping
haha je houding word er idd niet echt beter, dat merk ik zelf ook altijd, maar dat neem ik dan maar voor lief
zadels zijn idd oud, maar passen goed op de rug. bitten worden idd ook wel eens gewisseld. ze kijken welke groote/dikte het paard ongeveer moet hebben. het is niet de bedoeling steeds in de mond bezig te zijn, maar gewoon lekker met lang teugeltje te lopen en het zijn (bijna) allemaal simpele enkelgebroken trensjes.
alleen onder t zadel poetsen? dat zeggen ze idd als de paarden nat zijn. als je een paard dan gaat poetsen word hij koud (doe ik met mijn verzorg pony ook). als ze droog zijn mag je ze volgens mij gewoon overal poetsen, behalve idd hoeven uitkrabben. de paarden zijn het niet gewend, en als er zand in zit krijgen ze er ook geen steentjes in.
korte rug vind ik niet echt kloppen.. nouja er zullen vast wel wat tussen zitten die dat hebben, maar de paarden zijn allemaal zo verschillend. en nek omhoog doen ze ook niet al je ze niet in de mond zit.. maar je zal mij ook niet horen zeggen dat de paarden fantastisch over hun rug lopen ofzo
denk dat je dat na 1 rit dat niet in het algemeen kan zeggen.. maar het klinkt alsof je wel een leuke rit gehad hebt?
Ik ga mee in wat Lucy al vermeld. Wat ik me afvraag is wel hoe je de paarden gereden hebt dan, die zijn namelijk niet gewend dressuurmatig bezig te zijn, maar om gewoon lekker aan een lang teugeltje door het bos te kaggelen. Ik kan me voorstellen dat ze wel in protest kwamen als jij ze helemaal verzameld wil gaan rijden ja
Ik heb ook een ritje van anderhalf uur gemaakt met mijn vader, vorige zomervakantie. Mijn vader zat op Duke en die wilde best verzameld lopen
DeletedX
Geplaatst: 27-02-12 20:09
Ik ga dit jaar in week 6 op kamp, maar ik heb alles is gelezen en veel zeggen dat ze het slecht vinden dat ze beginners zo op een paard wegsturen? maar er zijn ook beginners die wel goed kunnen rijden en zorgvuldig met hun paard om gaan toch? ben er nog nooit geweest en vind het ook raar dat ze een halster met bit in krijgen maar het leek me leuk om gewoon eens recreatief te rijden dan alsmaar rondjes in de bak tuffen met mn paardjes, hihi. Waar zou ik naar voren moeten gaan? Ik rij dan 6 1/2 paard en wil wel een moeilijk paardje en vind het niet erg als die bokt ofzo. alleen ik ben heel klein 1, 55 en weeg 35 kilo dus dan denken ze misschien dat ik daarvoor niet sterk genoeg ben ofzo.
er zijn veel topic's ja waar mensen onzin praten over Het Fjordenpaard. haha dat ze kinderen weg sturen gebeurt helemaal niet volgens mij is dat ook nog nooit gebeurt Ze rijden inderdaad met een bit dat ze aan het halster wordt vast gemaakt en dat werk prima hoor ze zetten je echt wel op een paard waar je op kan rijden hoor het Fjordenpaard is super ben er nu 5 keer geweest
EllaBellaah
Geplaatst: 27-02-12 20:17
@ AntonyGold: Ze hebben daar ook hele leuke kruisingen waar jij prima op kan hoor! Je kan bij gek naar voren stappen, maar ook blijven staan. Dan krijg je een moeilijk paard mee, maar niet een al te moeilijke. Tot nu toe heb ik altijd daar gestaan en hele leuke paarden meegehad! Zo had ik bijvoorbeeld een paar keer een paard mee die net ingereden was en dus heel onervaren, maar ze waren wel heel lief! Ze weten heel goed wie ze op welk paard kunnen zetten en als het na de 1e rit toch niet klikt wordt er gewoon een ander paard voor je uitgezocht.
@ Chantal: Ze sturen inderdaad niet zomaar een groepje kinderen met wat paarden weg, er moet altijd wel een volwassene bij zijn ofzo. Tenzij ze je al kennen en je er vaker komt.
Tsja bit aan het halster, het zou niet functioneel zijn als je je paard echt wil oppakken, maar dat is ook niet de bedoeling. Voor de doeleinde waar ze voor gebruikt worden vind ik het prima! Ik heb ook wel eens een zadel gehad waarvan ik last van m'n billen kreeg hoor Maar op het paard lag hij prima!
XNienke_
Geplaatst: 27-02-12 21:12
@AntonyGold
ben je evy??
Jodi93
Geplaatst: 28-02-12 10:55
Redhorse schreef:
Heeft iemand ervaring met Condor? Hij lijkt me een leuk paardje Doet hij überhaupt wel mee met de ponykampen?
Nou vandaag met eigen pony's naar fjordenpaard geweest, en het was GEWELDIG! Ik wil teruughhhhh! Haha, nee maar het was zo supermega tof! Zeker voor herhaling vatbaar. Pony's huren is daar ook geweldig maar op je eigen vertrouwde knol is helemaal het einde!
Ik snap nog steeds niet dat mensen het bit + halster zo'n probleem vinden. Een halsterhoofdstel hoor je ook niemand over zeuren en is toch echt precies hetzelfde