KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:29

Nee ik hoef het niet, omdat ik niet meega op vakantie. Dan voer ik paarden.
Dit is dus mijn vakantie :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:41

DinoBanani schreef:
xCarolaa was vorig jaar 20e reserve he, en ze mocht alsnog mee! Dus hopelijk heb ik dit jaar net zoveel geluk..

Moeten jullie het trouwens zelf betalen? Ik wel :o

Ik voor een stuk, het andere deel krijg ik met mijn verjaardag. :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:48

Mijn ouders betalen het voor me :) In principe mag ik altijd al op 1 vakantie/kamp per jaar, dus of met vrienden weg, of een kamp. De afgelopen twee jaar ben ik niet op kamp/vakantie geweest, dus dit jaar mag ik zowiezo :) Wat dat betreft heb ik dus wel geluk. Anders was ik denk ik ook niet gegaan, het is zo duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:52

Snoekiej schreef:
Mijn ouders betalen het voor me :) In principe mag ik altijd al op 1 vakantie/kamp per jaar, dus of met vrienden weg, of een kamp. De afgelopen twee jaar ben ik niet op kamp/vakantie geweest, dus dit jaar mag ik zowiezo :) Wat dat betreft heb ik dus wel geluk. Anders was ik denk ik ook niet gegaan, het is zo duur!

Ik vind dat dure wel meevallen. Hier in de buurt vragen ze voor een kamp van de manege al makkelijk 200/300 euro, en wat doe je dan? Bosritjes maken en spelletjes. Ga eens kijken hoeveel ze voor de instructie betalen, de stallen, het terrein, de externe training ed. Dus ik vind het nog relatief heel goedkoop.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:55

Ik zie idd dat het kamp waar ik vroeger veel heen ging ook heel wat duurder is geworden. Toen was dat nog tussen de 200-250 euro, nu 400 euro! Dat vind ik best veel geld voor een weekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:59

Wat doe je dan als je die 400 euro betaalt?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:13

__Marloes schreef:

Hoe bedoel je? Naar dat kamp was ik ook niet gegaan dan :n Maar naar zo'n kamp zou ik zowiezo niet meer heenwillen. Of KNHS waar je veel leert, of gewoon zelf een huisje huren op de Veluwe en zelf lekker paardrijden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:14

Denk dat Marloes de inhoud bedoeld.

Ik ben nog nooit naar iets anders als KNHS geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:15

Snoekiej schreef:
__Marloes schreef:

Hoe bedoel je? Naar dat kamp was ik ook niet gegaan dan :n Maar naar zo'n kamp zou ik zowiezo niet meer heenwillen. Of KNHS waar je veel leert, of gewoon zelf een huisje huren op de Veluwe en zelf lekker paardrijden.

was dat een bosritten kamp, of een instructiekamp van een manege? :P

Ik wil ook niet meer naar dat soort kampen, ik ga alleen nog naar het kamp van de club omdat dat echt gezellig is en het is leuk om er een weekje tussen uit te gaan, daarbij loopt ze daarna veel fijner als ze 4 dagen in het bos heeft gelopen. Maarja dat kost ook maar 90 euro incl stal, eten voor ruiter + paard enz. :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:28

Oh haha, nu snap ik hem :P Dat was een kamp waarbij je een trektocht ging maken. De eerste 2,5 dag bleef je daar om aan een paard uit te zoeken, dan reed je 2x per dag. Je ging dan spelletjes doen, crossen op hun crossterreintje (heel laag, wel grappig), keertje gewoon les, keertje buitenrijden. Daarna ging je 2,5 dag op trektocht, dus 6 uur rijden per dag, steeds ergens anders slapen. Was altijd heel leuk. Dat deed ik trouwen niet met Vorstin, die was nog te jong en het was te zwaar voor haar. Ik ben 1x een weekendje weg geweest met mijn vereniging, was ook onwijs gezellig. Vorstin ging toen ook gewoon mee, en dat is een stuk leuker! Toen heb ik ook iets gekregen met degene waarmee ik nu op KNHS kamp ga (heb ik nu niets meer mee). Dat kostte trouwens ook niet zo veel.
Ik wil nu gewoon graag met Vorstin op vakantie, en buitenrijden vind ik ook erg leuk. In het voorjaar ga ik nog een keer een weekendje naar de Veluwe met Vorstin (gewonnen via Vakantieveilingen). Dat kost maar 50 euro ofzo. KNHS ben ik nog nooit geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:30

Dat klinkt ook wel leuk, een trektocht. Maar 400 euro vind ik zelf ook een beetje veel :+

Zo'n vakantie lijkt me ook gaaf :)) Het is dat mijn broertje+zus niets vinden als Vinet mee ging op vakantie als we 1x gaan, anders wist ik het wel :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:34

Dat heb ik ook nog nooit gedaan hoor. Meestal gaan we trouwens naar het buitenland, dus dan gaat het zowiezo niet. Deze zomer gaan we naar Terschelling, en dan mag Vorstin ook niet mee. Maar dan mag ik ook nog beslissen om zelf niet mee te gaan :D Het weekendje Veluwe heb ik zelf betaald en is maar voor 2 personen, dus ik weet nog niet met wie ik ga. Liefst met een paardrijdend persoon met paard, dat is het leukste. Anders ga ik met mijn vader of moeder ofzo, en dan moeten die maar gaan wandelen als ik paardrijd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:39

wij gaan zowiezo dus nooit op vakantie, helaas. Maar dat is thuis niet te doen met de paarden, honden en alle beesten enz. Vind het ook niet zo erg.
Een paard meenemen naar het buitenland is idd moeilijk _O- Ga je daar in de woestijn of in de bergen rijden haha :))

2 daagjes veluwe klinkt ook leuk! Lijkt me heerlijk om daar te rijden!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:42

Veluwe klinkt idd ook erg leuk!
Wij gaan eigenlijk alleen maar naar Ameland op vakantie, en ben er al jaren niet meer geweest. Laatste keer met de familie mee was volgens mij 5 jaar geleden. Ik blijf dan thuis om de paarden te voeren, de koeien doen mijn oom en opa (familiebedrijf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:44

:wow: mijn wp van 27 december is nu al op mijn knhs verandert.. :=

Dat is ook leuk mirth, feestjeee :+

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:57

Kamp waar ik als laatste naartoe ben geweest kost nu ook 415! Bedenk me net dat er volgens mij nog een aanbetaling staat van 2 jaar terug, zou toen eigenlijk gaan maar Misty mocht nog niet mee, had ook net blesure gehad en wilde haar niet thuis laten.. Daar reed je altijd 2x per dag, 1x les en 1x lange buitenrit, 1 dag trektocht, en wedstrijdje aan het einde van de week :+ Hmm, op mijn oude manege kost het nu 250, 300 met eigen paard. Daar was het 1x per dag les, 1x 'buitenrijden' (polder in/weiland in) en 1x buitenrit in het Amsterdamse Bos. Eten was daar ook niet echt super (geen keuken, kwam dan uit het huis van de manegeeigenaar/ pannenkoeken/patat) en de slaapplaats was slecht :+
Was in de zomer altijd belachelijk geregeld.. Paarden/Pony's liepen én les én ponykamp. Wat dus neer kwam op minimaal 3 uur per dag.

Mijn ouders betalen het ook nog voor me, we zijn vorig jaar niet op vakantie gegaan, al 2 jaar niet op kamp, en mochten zij nog gaan dit jaar ga ik niet mee :+

Ik wil ook nog proberen ergens dit jaar een weekend weg te gaan met Misty, maar moet dan wel even iemand vinden die mee wil+ een beetje zelfde tempo heeft :+ Want als ik ga ga ik wel om even helemaal los te gaan :P Misschien wel lang weekend ergens bij het strand..

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:07

Mijn ouders betalen het kamp, het is een grote leer voor mij nu ik ook cross wil starten :D.
En met een andere, me schimmeltje waarschijnlijk, ga ik nog op kamp vanuit onze manege zelf :).
En dan ook nog Gran Canaria, geweldige zomervakantie krijg ik :D.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:12

Ik ga over een maand naar Zuid-Afrika :D
Verder gaan wij bijna altijd wel naar het buitenland voor vakantie. Ik woon niet op een boerderij ofzo, dus we kunnen gewoon weg. En in Nederland weet je van tevoren nooit of je mooi weer hebt.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:15

Haha, Zuid Afrika lijkt me vet :D !
Wij zitten zegmaar naar de Sahara op een eilandje, lijkt me wel mooi daar :).

Wij wonen wel op boerderij, met 13paarden, 8katten, 5geiten en een hond ..
Maar iemand bij ons aande dijk, die zelf ook paarden rijden en die dieren hebben doen het altjd bij ons :).
Die voeren sochtends en savond, zetten ze buiten en weer binnen, dus dat is wel heel fijn ^^
Ze doen et elk jar weer xd

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:16

Wij gingen ook altijd naar het buitenland, vloog ook al voor mijn 2e verjaardag :+
Maar vorig jaar zijn we niet geweest, jaar daarvoor Ameland, was nogal een domper na Sri Lanka en Turkije. Nu gaan we eigenlijk niet meer, ik hoef niet zo nodig mee meer, krijg het altijd voor elkaar ruzie te krijgen met mijn vader..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:20

Zuid-Afrika is echt een droom van me. Het lijkt me echt zo'n fantastisch land! We gaan er rondreizen, van de West-Kaap richting de Oost-Kaap en weer terug. Ik ga daar ook een keer paardrijden, in een wildpark :D Dus echt tussen de olifanten, neushoorns, gazelles en zebra's!!

Yess, ik heb mijn hertentamen gehaald :D Gaat echt goed zo, weinig doen maar ik haal het toch!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:26

Lijkt me ook echt wel heel gaaf!

Wij zijn 3,5 jaar geleden naar Sri Lanka geweest, toen hebben we zelf een rondreis samen gestelt van 3 weken, taxichaufeur gehuurd en het land doorgereisd. Was ook erg gaaf om te doen. Was toen 2 jaar na de Tsunami dus de gevolgen waren daar ook nog wel echt zichtbaar.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:27

Shanty_Muis schreef:
Lijkt me ook echt wel heel gaaf!

Wij zijn 3,5 jaar geleden naar Sri Lanka geweest, toen hebben we zelf een rondreis samen gestelt van 3 weken, taxichaufeur gehuurd en het land doorgereisd. Was ook erg gaaf om te doen. Was toen 2 jaar na de Tsunami dus de gevolgen waren daar ook nog wel echt zichtbaar.

Dat is ook gaaf zeg!
Ik zou volgend jaar nog wel naar Brazilië willen, naar die Grandprix ruiter. Daar stond toen een aanbod voor op Bokt, en dat is altijd in mijn hoofd blijven spoken..

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:48

*\o/* hoor net dat ik bij 8A zit!
Wilde eigenlijk liever bij 8B, maar door een miscomennucatie niet gelukt. Staan nu 11 mensen op de wachtlijst en daarvoor ga ik mijn plekje in week 8A niet opgeven.

:D

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:53

Yeeh! *\o/*
Wat fijn dat je er toch bij zit! :D

Even bijlezen...