Deel 10 alweer van Het Altijd Gezellige Cahama:

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Re: Deel 10 alweer van Het Altijd Gezellige Cahama:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:38

Tsja het is zeker balen, maar het heeft z'n geld (100 gulden, 10 jaar geleden) wel meer dan opgebracht... Theo Raaijmakers heeft hem al 2x gelast...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:45

haha jaa dat is dan ook een koopje he, mss dat je binnekort nog eens tegen zoiest aan loopt :)
Net naar de eemp geweest, de binnebak lijkt erg klein, maar komt wss doordat je er van een andere kant inkijkt :) . hebbe toen een rondleiding gehad zit echt nog wel heel veel bij! plek voor 100 paarden / pony's. schi\jnbaar veel lieve paarden, wel ieder zn eigen streken. Pony's en solmmige paarden staan wel in een soort stands met een hoop langs elkaar, maar dat gaan ze verbouwen schijnbaar. En in de zomer staan de ponys dag en nacht op de wei.
EN! ze gaan naar buiten vanaf april! Dusja meteen gevraagd ook of er plek was, woensdag om half 7 heb ik een proefles, spannend! losse lesse zijn vet duur! 17,50. Maarja dan wel weer maar 13,25 als je 10 ritten kaart hebt. Maja dan slaap ik daarna bij Eric en dat is 5 minute van hem vandaan, dus ipv de hele avond ben ik echt vet dichtbij :) dus hoop ook echt dat het wat is. Morgen welbij de nieuwe ark rijden, eerst maar eens zien volgende week of het wat is :)

Van cahama rijdt er trouwenss niemand ofwel?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:58

Da's idd wel veel voor losse lessen, maar bij Meulendijks is dat ook 14 euro ofzo. Ze willen gewoon een min of meer vast inkomen, en dat snap ik wel. Ben benieuwd hoe je het rijden daar vind! Als je al dat gereis niet meer hoeft te doen wordt paardrijden denk ik voor jou ook wel weer wat leuker!

Tsja ik twijfel of ik wel geld voor een nieuw (naja tweedehands) zadel wil uitgeven. Het is natuurlijk wel heel fijn, maar bij Cahama had ik wel min of meer een vast paard waar mijn zadel ook op paste. Nu rij ik iedere week ergens anders op. Moet wel zeggen het paste wel echt bijna overal op.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:07

aah Lotte balen van je zadel! :(

Chantal ben ook benieuwd of je het daar leuk vind, ik vind het wel een hele mooie manege hoor! ;)

En Marijke fijn dat je het fijn hebt gehad ;)

en ik heb net heerlijk gereden *D ff gevochten met Speedy
maar op het laatst liep hij super :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:20

Ben je er al eens geweest lotte :) ?

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:27

Ja ;)
Ooit om te kijken voor asterix (nu obelix) die staat daar toch?
en heb toen ook ff beetje door de stallen gekeken enzo..
Had ook die stands gezien, maar vond die er helemaal niet zo zielig ofzo uit zien!

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:38

is dat die bij bert v/d pol of us het die bij de ijsbaan??

beoordling ging super goed!!! ben echt blij! hij was zo fijn kon mooi laten wachten en zo fijn onder de hindernis zetten! 2x parcours moeten rijdden ging echt fijn!

met losspringen ging het ook al goed! alleen 1e x oxer ging die erug hoog... kwam met zn buik boven de palen uit zei christy :P haha mja hij ging ook nog eenx beetje scheef anders zat die op de paal :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:02

wel grapppig dat je daarover begint, stond idd een obelix, dacht ik huh, is dat de onze? Maarre daccht nee dat kan niet, en het was toch anders, maar is dat familie van onze obelix :P ?
Nouja, ze staan echt plat op elkaar, bij cahama hadde ze meer eigen ruimte, maar door die bewegende balken hebben ze toch meer ruimte en kunne ze ook liggen/.

Bij de ijsbaan is dat sanne.
wel fijn dat je beoordling goed ging! heb je die ook al terug?

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:05

krijg volgende x mn cijfer enzo... dresuur heb ik wel een 6,5 was goed! bijna het hoogste haha :P was iemand dmet een 7,5 en iemand met 7 en daarna ik en de rest had allemaal lager... :P

zal dus wel over 2 weken zijn want als het goed mogen we naar de hengstenkeuring volgende week :)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:06

Ja maar ze zitten niet opgesloten tussen 2 muren, en dat vind ik er fijn uitzien voor die paarden! :)
Stallen zijn zoiezo wel beter maar toch!

Ik zou niet weten of het familie is van obelix, volgens mij niet!
Wel jammer dat ze zn naam hebben veranderd :Y)

Lottyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:10

Ik ben best vaak bij eepm geweest
Vriendin van me op de bassischool vroeger reed daar.
Weet nog wel als ze van wei kwamen of er heen moesten liepen ze gewoon allemaal eigen stal in enzo(naja sommige eigenwijze expres haha)
Vond wel dat ze soms nogal schreeuwde tegen de ruiters.

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:10

zo ik ga slapen

:wave:

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:18

Ben de nieuwe ark ook wel gewend nu, zitten ook een maar wat instructeurs met flinke stemverheffing bij, en een zeer duidelijke mening, daar moet je ech wel tegen kunnen... maarja ben het nu wel beetje gewend, en de stallen zijn daar kleiner als bij de nieuwe ark geloof ik, maar wel groter als cahama denk ik
Maarre ikga slapen :)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:19

Ik denk dat je daar wel van leert hoor :P dan ga je het iig wel serieus nemen ;)

Ik ga nog niet slapen, hoe morgen pas om kwart voor 1 op school te zijn! *D

mariki10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 23:46

Ow en ik had een IQ van maar liefst 137 8-)
marco had 134 :P Vorig jaar had ik ook al 2 punten meer dan marco :P

Ga nu maar lekker een filmje kijken en morgen weer lekker naar mijn paardje toe :))

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:05

haha oke net in de mediamarkt weer lekker blunder van de eeuw. :')

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:55

vertel? :P

weaar kan je dat doen marijke?! :P ik vind da ook leuk alleen zal mijn IQ niet echt hoog zijn hahah :P

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:29

Morge!

@ Sanne dat was gister op tv

Bij Meulendijks kunnen ze ook behoorlijk kwekken! Maar meestal gaat het best vriendelijk hoor! Qua rijden heb ik echt wel al behoorlijk wat bijgeleerd. Net als maandag. Toen gingen we conta stelling oefenen, en dus ook in contra galop aanspringen. Valt best tegen! Je doet het 'gewoon' zo automatisch dat je nu echt helemaal moet gaan nadenken wat je nu eigenlijk aan het doen bent. Was wel leuk. De meeste paarden kunnen ook heel wat, maarja zie het er maar eens uit te krijgen. Maar ik mis wel de vrijheid van Cahama! Haha. Lekker zelf bepalen wie je hebt en een beetje (naja een jaar of 3) een vast paard!

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:55

@Sanne: Nou ik wilde een portable dvd speler halen, maar mijn pinpas was dus zaterdag ingeslikt dus ik mocht die van mijn broertje even lenen. Dus wij naar die kassa toe, ding was €128 euro ofzo, alleen toen ging ik pinnen en toen stond er: Maximum bereikt. Dus ik werd echt gek, echt die pinpassen hebben gewoon iets tegen mij. := Naja nog 2x geprobeerd maar hij deed het echt niet. Dus ik gevraagd of ik m daar even mocht laten staan en naar een pinautomaat lopen. Dus snel naar het station, saldo controleren nou was echt 10x die dvdspeler maarja nou bleek dat omdat Nick 14 is hij maar per dag maximaal €100,00 op mag nemen. Dus als 'ie dan iets groots wil kopen moet ie daar goed over na denken door elke dag zeg maar €100 euro te pinnen. Maarja nou heb ik dat ding nogsteeds niet :+ Ga 'm zaterdag wel halen denk ik, alleen gisteren wassie met 19% korting dus da's wel een beetje jammer :')

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:23

goeiemorgen :O

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:41

mariki10 schreef:
Ow en ik had een IQ van maar liefst 137 8-)
marco had 134 :P Vorig jaar had ik ook al 2 punten meer dan marco :P

Ga nu maar lekker een filmje kijken en morgen weer lekker naar mijn paardje toe :))

ik had 126, maar had dat via internet gedaan en bij sommige vragen was ik gewoon echt vet te laat :s was ik net uitgelezen en was de tijd al om :s terwijl je op tv echt veeeel meer tijd kreeg, dan lazen ze eerst heel de vraag voor, en daarna ging de tijd pas lopen. Dusja mss dat ik nog wel hoger had gehad anders, snapte trouwens niet hoe die mensen het daar allemaal zo laag hadde kunnen doen, khad het niet eens heel geconcentreerdg edaan, en datvrouwtje met die bnnérs, had 111 geloof ik? nou sorry hoor maar die was afgestudeerd in kei veel moeilijk dingen, en dan bewere dat ze niet slim is :P
Sanne op de site van bnn kun je dat wss nog gewoon doen. www.bnn.nl :)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:14

ik had ook 136, maar als pedagoog vraag ik me hoe betrouwbaar de test is, als je al kijkt hoeveel mensen hier boven 130 scoren en het gemiddelde is 115, dan moeten er ook heel veel mensen in nederland heel laag scoren

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:24

Morge! *D

Oh ik heb echt heerlijk uit kunnen slapen, ga nu ff douche en dan
maar huiswerk maken :)

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:36

ja,. hoorde dat mijn stagebegeleider 135 had gescoord
dus tsja :)
ik weet niet wat ik zou scoren, vast heel laag :P