Kan... Maar dan ziet iedereen behalve een piercing, ook alle pukkeltjes vlekjes en andere kleine rampjes van mijn neus Maar ik vind het wel een goed idee..
Is goed hoor Fenn ik kom wel foto's maken . Met mijn mams dr camera of als ik hem dan al heb mijn spiegelreflex .
Trouwens ik heb gister weer een handig iets geleerd dat ik met jullie wil delen . Mocht je nu wel is foto's tegen komen waarvan je denk hoe hebben ze die verdorie toch zo mooi gekregen kan je dat voortaan bekijken (niet bij alles, sommige fotografen stellen dit af ).
Gewoon maar even het verhaal van onze leraar gekopieerd : Hierbij het gratis programma van Opanda.Er komt, na installatie van onderstaand programma, een extra menu alsje boven een foto met de rechtermuisknop klikt.--> View Exif. Let opniet in elke foto zit de bestandsinformatie, ook wel metadata genoemd. http://www.opanda.com/en/iexif/download.htm selecteer links jebrowser, Firefox of Internet Explorer. Na installatie kan je het hulpprogramma op deze foto proberen, door oponderstaande link te klikkenhttp://www.benobaars.nl/BVB20080514--3656.jpg vervolgens kies jerechtermuisknop --> view exif. ALs het goed is kan je zien dat ik een 50 mm lens heb gebruikt bijlensopening f/4.5, een sluitertijd van 1/100sec iso 100 en inphotoshop cs3 een uitsnede heb gemaakt. Daarnaast nog veel meergegevens over datum, tijd etc
Saskia89
Geplaatst: 21-01-09 14:23
Je gaat toch niet helemaal Photoshop gebruiken om een uitsnede te maken? Maar jij wordt nu dus overladen met informatie over al dit soort dingen, handig voor als ik dat ooit eens wil weten Wat is je nieuwe opdracht?
Mijn nieuwe opdracht gaat over belichting . Is ook wel een grappige opdracht.... Je kunt iets donkerder en lichter maken wanneer je dat wil zeg maar, je camera stelt standaard scherp op het middelpunt en past de belichting aan, aan dat onderwerp. Maar als jij dat nu niet wil kan je dat zelf aanpassen en kun je best grappige effecten creeëren .