Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura__

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:04

ja, zo heb je snel wat! :(

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:12

Lied schreef:
Wij zaten bovenin, aan de rechterkant.. bus is op de linkerkant gevallen, dus zijn we naar beneden gevallen..

Jeetje echt heftig!
Weet je nog iets van het moment zelf? De klap van de botsing en toen... Dat je viel, kun je je dat ook nog herinneren?

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:14

Vandaag wordt die jongen (die moto-rijder die overleden is) begraven. Mijn ouders gaan er wel heen, ik niet. :(

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:59

Welke motorrijder? Heb ik even gemist geloof ik?

Het was geen botsing, we zijn te hard gegaan in een te krappe bocht.. hij kon de bocht niet houden.. dus toen zijn we omgevallen en een stuk geschoven.. het moment dat je gaat vallen is heel eng, dat is echt niet te geloven.. en het moment dat je valt is alles donker en ga je overal tegenaan.. ik weet niet meer precies hoe of wat.. pas van het moment dat de bus stil stond kan ik me iets herinneren.. het blijft heftig!

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:09

Ja zeker heftig! Lig je er 's nachts niet wakker van? Dat je het 'filmpje' iedere keer in je hoofd afspeelt?

Die motor-rijder was vorige week verongelukt op een meeting hier in Leeuwarden.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:37

Nee hoor.. dat valt gelukkig mee :)

Aiai.. dat is ook niet best :"(

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:52

Ze rijden daar in Spanje ook allemaal veel te hard... En jullie moesten daar de dupe van worden... Ik vind het echt heel heftig. En ik ben blij om te horen dat er goed voor je gezorgd werd en wordt!
Dat wordt voorlopig dus ook niet naar Ameland... Jemig, dan besef je pas wat je allemaal doet en nu opeens niet meer kan. Je hele leven staat op de kop.
Maar goed dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen, dat weet je zelf nu ook wel. Nu moeten we maar leuke dingen vertellen, zodat Lydia wat plezier heeft in bed... Kent iemand een goede mop? Ikke niet echt, maar wel hele flauwe...:

Wat is een dom blondje met 2 hersencellen????????

Jaja.... Zwanger...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:05

Jeetje, erg heftig hoor.

Whaha margo, heel fout :P
Alles bij jou nog heel na je rolpartij? Hihi, vond het in elk geval wel gezellig :D

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:51

Ja idd.. nu besef je pas wat je moet missen.. normaal is alles zo vanzelfsprekend! Geen paardrijden is nog wel het ergste!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:35

Via welke woningstichting hebben jullie jullie huur flat of huis gevonden? Woonfriesland of wonenwaarjewilt/nieuwwonenfriesland

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:33

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:38

Nadine. wonenwaarjewilt, maar dat wist je al ;)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:42

:j :D

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:31

Wat is het toch een mooi paardje die Zen... En zo doe je toch wel lekker wat ervaring op he Magda? En wat een mooie aankleding Judith... Echt een plaatje...

Ik heb wel wat pijn gehad gister... |( Vandaag is het al iets beter. Maar gister was om te janken, het is me door die val weer in mijn rug geschoten... Dan besef je je weer hoe groot je paard eigenlijk is... haha. :D Een voordeel is dat ik nu niet te overmoedig wordt... haha. Lang leve Donja en Jutta... ;) Ik vond het in ieder geval ook erg gezellig. Jutta ook geloof ik, want die heeft geen gewone stap naar huis gedaan. En dribbelen, en draven, en weer dribbelen. Wat heb ik gelachen. Ben eerst maar wat gaan stappen in de bak toen ik thuis kwam. Eerst even op adem komen. Deze kant heeft Jutta dus ook... ;)

Ik kan me helemaal voorstellen Lydia dat het niet kunnen paardrijden wel het ergste is. Ik vond het al erg dat ik niet mocht rijden, omdat Jutta haar rug niet goed was. 6 Weken er niet op. Maar ik kon wel gewoon grondwerk, wandelen, fietsen etc. En zelfs dat kan jij niet... Echt balen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:35

Daar doe ik het ook voor :) Jammer dat school zo weer begint dan heb ik helaas niet veel tijd meer om te oefenen.

Balen van je rug meid :(:)

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:04

ach, hoort erbij... het blijft een dier die je niet kunt voorspellen. En dan kan zelfs een gevorderde ruiter er nog van af vallen. En sowieso... ik en de kinderboerderij in Bears zijn niet de grootste vrienden. Ik ben daar al regelmatig onderuit gegaan, zelfs zonder paard (je moet geen paarden nadoen als je niet ziet waar je loopt...)

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:21

Wauwie.. mooie fotos hoor! Zen is idd een mooi paardje! Judith, heb jij die aankleding van jezelf? Is dat zadel speciaal voor voltige ofzo?

Ben je gevallen Margo, heb ik geloof ik even gemist.. niet best.. Maar niet rijden is idd echt niet leuk :( Vooral het rijden gaat lang duren, want ik kan wel al eerder weer lopen, fietsen en normale dingen doen.. maar gok dat rijden juist het langste gaat duren, omdat dat wel een hele belasting is voor de rug.. Ik zou eigenlijk ook deze week nog even naar Ameland gaan, maar dat zit er ook niet in :(

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:28

Wat issie ongelovelijk wit :+ Niemand gaat geloven dat dat Zen is, die is altijd geel! :P
Ze zijn leuk geworden magda :j Kan niet wachten tot ik de rest kan zien.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:29

Dat is een barebackpad :j Daar rij ik regelmatig mee en er zitten ringetjes aan voor mijn tuig (zelfgemaakt, samen met Nelleke) :D
Die jurk had ik al, ooit gekocht omdat ik hem zo mooi vond maar nooit gedragen :o

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:41

Ziet er echt leuk uit en volgens mij zit het ook lekker voor ruiter en paard! En jurk is natuurlijk ook heel mooi, op deze manier heb je echt speciale fotos!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:41

Vandaar dat ik wat baal van de felle zon ;( Maar mijn paps gaat mij na de vakantie helpen met het rechttrekken van de kleuren. Dan krijg ik soortemet bijles in Adobe :+

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:43

Ik ben inderdaad gevallen vrijdag, mijn 2e keer van Jutta af. En dat in die 5/6 jaar dat ik haar ken. Doe ik toch goed? Ik was op de kinderboerderij in Bears. En ik wilde nog even mee stappen in de bak voordat ik weer naar huis zou gaan. Maar Donja en Jutta vonden elkaar weer niet zo lief. Dus draaiden ze hun billetjes naar elkaar toe om te gaan trappen. Ik dreef Jutta voorwaarts, maar ze luisterde niet echt en sprong opzij... Toen kreeg ik vliegles. Even waren we bang dat ze zou gaan rennen het land in, omdat de bak in Bears nog steeds geen omheining heeft. Maar ze bleef staan, met zo'n koppie van: 'Waarom lig jij daar? Wat is er gebeurd?' Ik heb weer smakelijk gelachen. De dag erna wat minder, nu heb ik weer auw in mijn rug. Maar ja, dat hoort er gewoon bij... Ik moet gewoon niet meer in Bears langs... Daar val ik altijd... ;) :D

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:12

Oeioei.. naja. gelukkig viel het mee :) En idd doe je het absoluut niet slecht hoor ;)

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:00

Ik heb een tijdje terug een zoektoch naar Teddy gestart omdat ik hoorde dat hij van manege pumerend vekocht is naar een ander en die heeft hem ook weer doorverkocht. En hij was toch altijd wel mijn super pony. Ik ben dus gaan zoeken en heb hem als het goed is gevonden!
Ik moet mij ook sterk vergissen als dit hem niet is:
AfbeeldingAfbeelding

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:29

Heb net reactie terug gekregen van die vrouw en het is Teddy!! :D
Hij is weer manege pony en is enkele maanden geleden kreupel geworden. Ze hebben er dus nog niks mee kunnen doen. Het is waarschijnlijk een hoefzweer die nog te hoog zit om verwijderd te worden. Hij staat nu onder behandeling van de vee-arts en verbeterd zodanig dat hun alle vertrouwen er in hebben.

Ff een update voor diegen die het leuk vinden ;)