duin manege van poelenburgh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re: duin manege van poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:09

maaike is denk niet aanwezig vandaag.. Hij komt geloof ik rond deze tijd . tussen 10 en 11.

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:44

misschien met wat brood of een wortel de stal in gaan merel? ik noem maar wat hoor.... maar omkopen wil nog wel eens erg goed werken bij dieren Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:00

Ik heb begrepen dat onbevangen de stal in stappen ook helpt Knipoog Toen ik nog bij de Poel les had reed een (Franse) collega van mij ook in dezelfde les. Groot was de verbazing toen hij met een keurig opgezadelde Lancelot de bak in kwam stappen. Groot was zijn verbazing toen hij hoorde dat het de meeste mensen heel wat moeite kost. Hij was gewoon aan de slag gegaan en had geen problemen gehad.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:16

Paarden merken altijd als je bang bent idd Ja Maar denk dat de persoon wel eerst over zijn angst heen moet komen voordat hij/zij zomaar de stal instapt anders merkt het paard de angst alsnog en zal je alsnog aanvliegen. Zelfverzekerheid, dat is the key. Meppen en hysterisch schreeuwen zoals ik vaak bij Lance/Image heeft gezien helpt niet, dat is ook uiting van angst.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:48

ik zou het ook niet doen maaik, ten eerste ken je het dier amper weet je niet hoe hij zij tegen over andere is en ten tweede, als je t red met je geld had k hem ook appart gezet... IK kan heel goed begrijpen na mister dat je het niet nog een x wil riskeren..

Dat ik toran er in had vorig jaar was ook een groot risico, ben blij dat t goed ging maar weet dat hij ook van zich af bijt... Nu staat hij gelukkig alleen telkens en is toch wel stuk veiliger gevoel.. Ik wil keer met je naar buiten maaik.. weer naar t bos Tong uitsteken

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:26

Ik snap ook heel goed dat Maaike voorzichtig is, het is echt heeel k*t als je paard kreupel is *spreekt uit ervaring* Gabon liep vandaag weer om te janken. (Heb mn paardje nu 2 1/2 jaar, en morgen is hij al 2 jaar kreupel- niet kreupel - kreupel)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:45

we hoeven er verder toch niet meer over door te gaan? T is maaike haar eigen keuze.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:04

Inderdaad Lachen .

Maaik, ik vind dat je echt een leuk paardje hebt gekocht Haha! .

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:18

ja ik vind haar ook wel leuk..
Die van fleur en rosanne is echt leukk Lachen Leuk om te zien met fleur drop Lachen Ze had les toen ik ook ging rijden Lachen

Maaike had je de deken nog opgedaan?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:32

Hebben fleur en rosanne een nieuwe pony/paard? Had idd al gehoord dat everest waarschijnlijk terug zou komen in de lessen...
Wat voor 1 hebben ze dan?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:59

volgens mij KWPN .. Van bijna 6 jaar. Ulonka . Een leuk beestje..

Everest is weer terug van de manege.. Die zat in de springles vandaag.. Werd aan rosanne gevraagd door caro..

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:59

leuk leuk leuk alle nieuwe paarden Haha!

@Gabon..ik weet precies hoe je voelt..Lois idem dito afgelopen 2 jaar kreupel-niet kreupel etc... Vandaag was het in de paddock weer raak.. Verdrietig

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:02

Das balen Louise!! Lois is volgens mij wel een gevoelig paardje, ook met die kale plekken op zn buik en de mok (dat had hij toch?).

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:10

Die van mij heeft (morgen) twee jaar geleden rechts achter spat opgelopen door trauma, daarna zijn ligament rechtsvoor en toen omhooggelopen en naar binnengeslagen mok linksachter waardoor hij bloedvergiftiging kreeg. Nu ging het eindelijk 3 maanden goed. Ik had vandaag les (buiten af, dus gaan met de trailer), hij liep goed bij de les, toen haalde ik hem van de trailer, hele transportbeschermers kappot, en hij liep stokkreupel en toen ging ik lopen in de bak, ging hij liggen. Kwam ik later terug lag hij weer in zn stal. Net weer terug geweesd..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:21

Das echt heel balen zeg! Sterkte ermee Ach gut

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:26

Klote zeg!! Maandag bel ik de DA trouwens ook voor Olivia. Stappen gaat namelijk al weer beter, maar ik vertrouw het niet helemaal.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:52

Ja, ik had deken opgedaan Fioon. Ze deed wel eng naar me. Clown Maar volgens mij ook omdat er een paard voor dr box stond dat ze een beetje narrig was.

Tempo is zo lief!! Haha!
Had meegereden om 1 uur, naja iedereen had het volgens mij gezien en gehoord dus hoef er niet over te vertellen haha. Ging gewoon goed, ze was lief en vrolijk. Haha!

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:55

En heb je foto's? Wat ik heb het niet gezien Schijnheilig

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:59

Niet van 't rijden, wel van dat ze vanmiddag na 't rijden los stond in de paddock maar die heeft Merel nog op d'r camera dus die moeten we even lief aankijken. Die foto's zijn echt mooi trouwens.
M'n moeder had foto's gemaakt dat ze met de trailer aankwam maar iedereen staat er 100 keer op behalve 't paard zelf. Clown
Af en toe stukje bil, stukje buik. Vork

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:03

Hahaa ik ken dat. Hoe vind je moeder het?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:05

Ze is helemaal weg van dr. Haha!
Net een pennymeisje. Haha!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 09:27

heej iedereen!..
zo hoe gaat ie met jullie en op poelenburgh? (gaat zo te zien wel goed met al die nieuwe paardjes) maaike harstikke leuk!
dat je nieuw eigen beest heb!!
ik heb me shetlander weg gedaan omdat ik er niet zo veel aan had
en heb nu alleen nog me paardje. met haar gata het ook heel goed
we zijn nu beetje aan het inrijden
en ze pakt alles super fijn op!
daar ben ik gelukkig wel heel blij mee
maar goed ik hoop graag iets van jullie te horen:D

groetjes naomiii

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:25

halloooo
zo, gister op Image gereden Lachen (krijg aldoor moeilijk opzadelbare paarden Tong uitsteken)
Maar rijden ging eigenlijk wel goed Lachen
alleen haar galop zit best beroerd.... lijkt wel een hobbelpaardje dan Lachen
maarja, nog ff foto's van Tempo gemaakt voor maaike, dus die krijgen jullie vast nog wel te zien! Lachen

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:59

madelief88 schreef:
Das balen Louise!! Lois is volgens mij wel een gevoelig paardje, ook met die kale plekken op zn buik en de mok (dat had hij toch?).

ja hij heeft een hele gevoelige huid, maar de plekjes op zijn been is geen mok, maar sarcoidose.. en gelukkig ziet zn buik er nu wel veel beter uit, want dat zag er net uit als of ik hem iedere dag zwar met de sporen zat te mishandelen..
maja Lois heeft hele gevoelige SI gewrichten, maar doordat hij amper de kans krijgt om spieren op te bouwen gaat het zo snel mis..

@gabon, sterkte... No Cheer het is echt balen als ze steeds wat hebben, waar je zelf niks aan kunt doen...

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:00

@barrichello.. vind het een beetje een vage reden waarom je je shet weg hebt gedaan, geen verwijt hoor...maar wat had je er dan mee willen doen?