Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
animalwoman schreef:@LINN
ik zat je filmpjes te kijken en had vraagje heb er niet veel verstand van maar die zitcompetitie bij een van je laatste filmpjes hebben alle paarden zo tuig bij de borst waar is dat voor
en wat is precies het doel van de competitie en wat moet je dan doen
ben namelijk nieuwschierig vind je best goed rijden erin en hoop dat ik het ooit ook kan
_Linn_ schreef:animalwoman schreef:@LINN
ik zat je filmpjes te kijken en had vraagje heb er niet veel verstand van maar die zitcompetitie bij een van je laatste filmpjes hebben alle paarden zo tuig bij de borst waar is dat voor
en wat is precies het doel van de competitie en wat moet je dan doen
ben namelijk nieuwschierig vind je best goed rijden erin en hoop dat ik het ooit ook kan
Alle paarden hebben een bijzet aan zodat ze niet hun hoofd helemaal omhoog kunnen gooien. De bijzet zit niet zo strak dat ze helemaal in de krul lopen maar enkel zodat ze in een normale houding lopen zegmaar. De ruiters hoeven hierdoor niet met die hoofden bezig te zijn en kunnen zich dus helemaal op hun zit concentreren.
Het is dus echt een zitcompetitie, de bestzittende manegeruiter wint. Ik heb 2x meegedaan hieraan. De eerste keer ben ik tot de halve finale gekomen en heb ik dus op horse event gereden en de tweede keer kwam ik helaas de eerste ronde niet eens door. Dit jaar doe ik denk ik niet meer mee want ik hoop in die tijd dan ook in amerika te zitten.