Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

waarzo?
Maar wat doet ze dan als je een oxer probeert te springen? 
loyalty schreef:straks wil ze heel parcour gaan springen moeten wij er overal naast gaan staan hahaha
op stal hoor je niet echt iemand die een bijrijder nodig heeft of lijkt dat maar zo?? miss heb ik het wel helemaal verkeerd??

Marjolein84 schreef:Zo An die gaat best wel ruim over het sprongetje heenMaar wat doet ze dan als je een oxer probeert te springen?
hoef je teminste niet op te ruimen
je wil niet weten hoe ik de eerste keer door die baan ging whaha overal heel hard langs was drama whaha maar de laatste keer dat ik geweest bent ging ik over alles heen
WolinLotte schreef:Alohaaaaa!!![]()
Trailer laden ging super!! Je zag dat Wolin het heel erg spannend vind, ze vind de trailer gewoon echt heel eng/spannend en dan ook vooral als de stang dicht gaat. Wolin is heel wantrouwend, heeft geen mensen nodig eigenlijk. Bij Wolin moet je eerst contact maken/haar aandacht hebben, wil je wat van haar vragen. Wolin is gewoon heel zelfstandig én ontzettend intelligent. Je moet haar echt met respect benaderen en met respect omgaan. Ze gaat liever vechten, dan dat ze zich overgeeft.
Dit wist ik al welen ik wist ook dat ze bang was op de trailer en dat niet gedrag was uit vervelendheid, de trailer was gewoon niet leuk voor haar!!
Op de trailer hebben we steeds stap voor stap gedaan, steeds een klein stapje en weer een stapje terug.. Je zag wel dat ze het graag zelf wil doen, dus ze loopt wel de laadklep op en naar binnen, want dit komt uit haar zelf, maar als je het van haar vraagt..zag je haar alweer denken van "Jaja ...."
Uiteindelijk ging ze gewoon hup 10 keer erop en 10 keer eraf, en nog 10 keer. Uiteindelijk toen dit goed ging en de ontspanning bleef, hebben we geoefend met een touw erachter, een look-a-like stang.. Dit vond ze al heel spannend, stampen en achteruit willen lopen en grote ogen en snuiven, kwam één keer echt heel hard achteruit. Er weer in, simulatie-stang erachter. Toen ze ontspande, mocht ik haar weer heel rustig achteruit zetten, dit hebben we een stuk over 5 keer gedaan met het lijntje erachter als simulatie-stang en dan ook de musketon een beetje laten klengelen als het geluid van de stang. Hierna hebben we de echte stang gepakt en geleerd hoe we deze vloeiend erachter kunnen doen. Toen Wolin er weer op (totaal geen sjoege meer, liep lekker zo de trailer op!!) Stang er achter, vond ze de eerste paar keer ook wel eng, snuiven, grote ogen, stampen. Was ze weer ontspannen, mocht ze weer achterwaarts.. Ook een stuk of 5 keer gedaan, toen ontspande ze ook steeds meer met de stang erachter.. Toen ze zo braaf bleef staan, ontspannen ademen, zijn we gestopt. Ze was moe, maar had wel een heel ontspannen koppie!! We moeten vanmiddag dan ook nog eventjes oefenen met paar keer erin en eruit en nog even een stang erachter. Morgenmiddag ook.
Was echt een superleerzame dag!!Ben ontzettend te spreken over Petra Vlasblom, vind het echt een topper!!

maar geloof dat het niet het aller lekkerste weer wordt
Tabe er ook bij maar die mag dag vrij
ik kijk nog wel ff of ik mee doe hangt van jou af namelijk 

en toen we bijna klaar waren begon het te hooozen wel 5 seconde ofzo whahha