Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:38

Ik weet alleen dat hij en Malcon al een poos weg zijn van de manege. Maar ik denk de mensen van de manege je duidelijker kunnen vertellen waar hij heen is gegaan :)

Ikzelf had totaal geen klik met hem, hij is er in 1 les een keer flink vandoor gegaan met mij, sindsdien kon ik zelf niet meer ontspannen er op stappen, en ja, het was gewoon gevoelig dier, dus dan werkt dat niet :) Ken ook mensen die prima met m konden hoor :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:47

Hoi!
Limerick was op de manege altijd behoorlijk schrikachtig. Veel ruiters konden met hem lezen en schrijven, maar hij kon soms ook ineens ergens gigantisch van schrikken. Ik zou desnoods een keer de manege bellen want ik weet eerlijk gezegd niet of je mail zal worden beantwoord...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:50

Ben wel benieuwd of hij nog in deze wereld is zeg maar ...
Zie aan de berichtjes dat hij een jaar of twee, 2 1/2 bij de Haerst heeft gestaan.
Hij was heel gevoelig voor of de ruiter ontspannen en zeker van zichzelf was of niet. Ik heb hem ingereden en voelde me altijd heel prettig op hem, ook nooit gedonder gehad, reed in het bos, wedstrijden mee gereden, over de weg, alles.
Degene aan wie ik hem had verkocht zocht een goed betrouwbaar jong paard. Dacht dat Limerick dat dus was, want bij mij was hij super. Maar bij haar ging het al snel mis, helaas, helaas.
Ik ben toen verhuisd naar de Randstad, vanuit Groningen. In de Randstad kun je lastig nog een paardje erbij houden, is gewoon erg duur. Dus toen heb ik het zo gelaten en hem niet teruggenomen. Dat wilde de nieuwe eigenaar ook niet, maar ik denk dat als ik toen wat druk had uitgeoefend ik hem wel terug had kunnen krijgen.

En als ik dan die berichtjes hier lees, dat hij er vandoor ging en dergelijke doet me dat wel wat.
Ik wacht wel even de berichten af. Bedankt alvast.
En ik zal ze even bellen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:21

Ze zijn vorige zomer weggegaan en naar mijn weten zijn beide paardjes nog steeds erg gelukkig hoor. Er zijn vaak wel ruiters die naar hem vragen en sprak laatst die man die hem heeft gekocht en die vertelde dat het echt een gezellig paardje is en erg gehecht aan zn kuddegenoten. Malcon is echt zijn idool, als malcon alleen in de bak achterbleef terwijl hij de bak uit werd gehaald dan wou die nog wel eens dwars zijn omdat zn vriendje achterbleef:P Echt wel een goedzak hoor, maar inderdaad, het klopt wel wat je zegt: hij was altijd wel erg gevoelig. Maar absoluut geen slechte bedoelingen hoor, hij is nooit uit slechte wil ervandoor gegaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:33

Hij was bij mij inderdaad ook goudeerlijk.
Bedankt voor je geruststellende woorden!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:59

Tadaaa!
Afbeelding

Vanmiddag F14 gereden met Collin. Met inrijden was die super, alleen tijdens de proef vond die dat het mijn beurt was om aan het werk te gaan. Man man wat kan dat beest touwtje trekken zeg. Uiteindelijk toch nog precies 210 punten gereden, hoewel ik er ook ruim onder had kunnen zitten naar mijn idee...Ach, morgen maar weer direct aan de slag gaan;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:00

Leuke foto! :) :))

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:18

Ik vond Limerick altijd geweldig :D Kon er inderdaad mee lezen en schrijven, totdat we een keer samen zijn gevallen (ik gallopeerde aan vanuit stap en Limerick verstapte zich waardoor hij viel, en daardoor viel ik eraf, en toe viel Limerick op mij. Gelukkig niks aan overgehouden behalve spierpijn). Daarna vond ik hem nog steeds erg leuk, maar ik durfde gewoonweg niet meer. Heb gelukkig uiteindelijk mijn angst deels overwonnen en nog wel een keer een hele les op hem gereden voor hij wegging :)

Leuke foto Jolien :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:29

Thanks Lotje en Liesje!
Vanavond wist Collin gelukkig weer aardig hoe het moest. Hij begon de les heel fijn, halverwege vond hij het tijd voor een potje touwtrekken welke ik uiteindelijk *tot mijn verrassing* won. Uiteindelijk hebben we zelfs gallopwissels om de drie passen gereden, waar die dan wel weer errug fanatiek van werd:P

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:58

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:56

Zal zo ff je foto's bekijken Linda!

Mijn konijntje Lotje wordt zo ingeslapen. Ze plaste al 2 dagen bloed dus vanochtend naar de DA geweest. Die wist niet precies of het een blaasontsteking was of baarmoederhalskanker. Dus een echo laten maken en toen bleek het laatste het geval. Ze kan er aan geopereerd worden maar het konijntje is al 10 jaar en het is niet realistisch voor het beestje om daar nog aan te opereren. Dus ga zo heen met mijn vader en dan wordt ze ingeslapen. Pfff, niet leuk zeg!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:57

Aah dat is echt naar Dymphke :( Maar op zo'n moment moet je aan het diertje denken, of die er nog wat aan heeft :) Blijft een nare beslissing om te moeten nemen! :(:)

Lin; ik vind die bonte zó leuk he :D T zijn echt beauty;s hoor :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:36

Leuk zijn ze Lin! Ben benieuwd hoe het zal gaan met die twee mooie dames...:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:44

Hey Jo, ik zag dat ik al behoorlijk vroeg moet rijden... Is er ook al een vrijwilligerslijst? Of word ik nog gebeld....?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:35

Hey ja dan kunnen de volwassenen ook een keertje mooi op tijd rijden, is weer eens wat anders:) Heb geen idee in hoeverre de vrijwilligers al zijn geregeld, Marleen doet dat he dus zou je haar eventjes moeten vragen.
Komende vrijdag rij ik trouwens een keertje bij jou in de les omdat ik afgelopen maandag niet heb gereden:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:13

Mooi op tijd zegt ze, haha :')

Huh maar ze doen toch niet aan inhaallessen? Ik moest iig een paar weken terug een les afzeggen en die mocht ik niet inhalen :?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:52

Haha da's toch zo?:P Hoef je niet de hele dag te wachten;) Voor die tijd hebben we ook nog wel tijd voor het nodige vlechtwerk en inrijden hoor.
Nee klopt over het inhalen, ik rij gewoon een extra les die ik los betaal aan de bar en aangezien het op vrijdag nooit zo druk is was het geen probleem om er voor 1 keertje bij in te rijden. Snappie?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:58

Nee dan snap ik m.... Maar hoezo kan je wel een los lesje erbij rijden maar dan niet inhalen? :') Er was toch sowieso geen plek? Werd mij verteld iig.... Baal ik wel van trouwens, kan deze maand 2x niet, gaat wel mooi de helft van mn maandbedrag naar zn grootje.....

Nja ik kon altijd mooi stukkie uitslapen op zondag, ben ik altijd wel blij mee :Y) Magoed, t is niet erg.... Hoop ik alleen niet dat ik pas 'smiddags een keer bakdienst hoef te doen, ben ik alsnog de hele dag aan het wachten :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:09

Ik ga zondag rijden en dan daarna meteen bakdienst, tot 12uur :) Mooi geregeld dacht ik zo :) Marleen wou mij eerst 's middags op bakdienst zetten, maar dan ben ik nog zo aan het wachten, dus zei al; heb je voor 's ochtends nog iemand nodig...? :) Dus, mooi geregeld :)

Trouwens Jo, dat weet jij vast wel..... Is er voor de F-proeven ook iets van een zomertenue ofzo? Omdat Pieter vertelde dat je met lange mouwen moet rijden.... Maar in de zomer val ik van mn pony als ik het zo warm heb :Y) Dus dat vroeg ik me af :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:14

Tja ik weet ook niet zo goed waarom je wel een extra les mag rijden maar niet mag inhalen. Het idee blijft hetzelfde;) Wat dat betreft weet ik het ook niet allemaal hoor, maar dat wordt allemaal weer door de Haerst zelf bedacht en daar heeft de rijvereniging niets mee te maken. Vind het zelf ook best jammer, omdat ouderavonden op de basisschool eigenlijk altijd op een maandagavond worden gehouden, dus moet ik ook wat vaker afzeggen:S

We beter dat je direct na het rijden bakdienst kan draaien, anders zit je daar maar de hele tijd niets te doen en naar huis gaan heeft dan ook geen zin tussendoor.

Er is niet echt sprake van een zomertenue, wel mag je in een witte blouse rijden ipv een jasje, alleen daar moeten wel lange mouwen aan zitten. Achterin het proevenboekje (dus niet je theorieboek) staat precies beschreven wat je wel en niet mag dragen. Is ook wel handig, dan kan je dat er altijd bij pakken en weet je eigenlijk altijd wanneer je de juiste kleding aanhebt.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:20

Dus je mag eigenlijk nooit met korte mouwen rijden? Waarom eigenlijk niet, weet je dat? :) Mn theorieboek/proevenboekje ligt boven :Y)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:48

Oh trouwens Jo, wie heb jij als voorlezer? Jij bent er 's ochtends al, toch? Ik wil jou evt wel voorlezen als jij mij voorleest? Ik heb niemand hier zo thuis die mij voor kan/wil lezen :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:03

Nee korte mouwen zijn niet toegestaan volgens de FNRS, beetje jammer.
Als jij rijdt moet ik al inrijden, dus dat gaat niet lukken:( Maar loopt Roy dan ook niet rond? Zou wel fijn zijn als je mij wilt voorlezen:) Maar moet je dan niet al bakdienst draaien?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:52

Marleen had het over 3 mensen met mij erbij.... Neem aan dat ik dan wel jou voor kan lezen? ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:12

Oh dat zou wel super zijn:)