stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:47

Ilion heeft zich gister in Bodegraven weer v zijn 'beste' kant laten zien hahahaah. Hij is 2 x losgebroken en 2 x de lucht ingegaan! Verder heeft ie lekker al die maanden bokken ingehaald..... Maar daarna liep ie super!
Hij was echt bang in die nieuwe nog niet geheel gereed zijnde bak, en als Ilion bang is is ie echt link! Maar na een poosje tussen mij en Ger in gestapt te hebben werd ie rustiger en kon LJ zien dat hij erg verbeterd is! Haha!
Op de harde bodem liep Ilion vooral rechtsom nog wat gevoelig, vooral achter.... maar wat ik al dacht zijn zijn voetje gewoon te kort geworden en dus is t gevoelig. Hij is niet behandeld verder (ik had n beetje verwacht dat ze m nog n x zouden inspuiten voor, maar dat was niet nodig blijkbaar) Lj vond m goed nu. We moeten nu 3 weken 20 minuten in de bak stappen en draven, daarna bellen en verder overleggen wat hij mag gaan doen. Waarschijnlijk hoeft hij niet terug.
Goed nieuws dus!!!
Vanmorgen dus voor t eerst weer eens in de bak 'gereden' en dat vond ie wel mooi. Lastig is dat ik dan niet hoor of ie goed loopt, maar t voelde goed en Richy heeft even gekeken en vond t er ptima uit zien.
Ik wilde eigenlijk wachten tot Marieke mee kan kijken maar verwachtte wel dat Iltje spierpijn zou hebben na zijn capriolen dus ben er toch maar op gegaan.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:19

Super he Shir! Ben heel blij voor jullie. superrrrr

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken, Bella de pelham ingehangen en ben het Twiske ingegaan. Ik moet lang en laag trainen, en hoe en waar ik dat doe maakt niet uit. Het was zulk mooi weer.. maar ik heb het wel geweten hahaha
Eerst 10minuten aan de hand losgestapt, toen erop, en het Twiske in. De brug over en Bella zag het alweer helemaal zitten!!
Ze wilde maar 1 ding: RACEN!! en dat mocht natuurlijk niet van mij. Draven oké, maar rustig, lang en laag.. maar Bella schudde met haar hoofd, uit protest want zij wilde niet rustig, lang en laag maar KEIhard! Dankzij de pelham kon ik haar wel in draf houden gelukkig. Terug langs de weg, ook gedraafd, en dat ging best wel goed!
Thuis nog even in de buitenbak en binnenbak gereden, maar ze liep eigenlijk best oké! Zo 'goed' heeft ze de hele week nogniet gelopen Haha! Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:20

wat een goed berichtje shir!
wat moet dat een last van je schouders zijn Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:32

naadje24 schreef:
wat een goed berichtje shir!
wat moet dat een last van je schouders zijn Haha!

Ja zeker! Ik voelde zelf al wel dat ie steeds iets beter ging, maar als dat dan bevestigd wordt door LJ is dat wel fijn.
We gaan nu weer opbouwen, en ik heb er zin in Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:34

Oh Ellen wat is t toch ook n scheurijzer, die Bella Haha!
Maar wel te gek dat ze t goed deed! Dat gaat bij jou dus ook de goede kant op, lekker joh!
Nu Pascha nog, maar daar duimen we allemaal hard voor!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:42

Ja, wat IS ze erg he hahaha.
We duimen zeker voor Pascha! Ik zou eigenlijk mee naar Emmeloord vanmiddag, maar voelde me toch niet zo happy vanmorgen. Ik heb een gekke reactie in mijn mond/slokdarm, waarschijnlijk nasleep van de antibiotica. Sorry Brenda! Heb je nog nieuws...?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:47

Heb je dat nog steeds Ellen? Dan zal t idd niet vd kruidenkaas zijn lijkt me. Wel raar hoor.

Bren, hoe t met de auto v je pa? Hij maakte erg rare geluiden gister...
Lief trouwens dat je de trailer helemaal schoon had gemaakt voor de zekerheid!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:56

Ik had het 'kruudnvrouwtje uut Purmernd' op msn, en zij denkt dat het inderdaad niet de kruidenkaas is, maar dus de antibiotica. Die dood natuurlijk niet alleen de slechte bacterien in je lijf, maar ook de goede... Alle ruimte voor nieuwe infecties en schimmels ofzo Boos!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:10

nou mensen ik had verteld over Amerika en ik heb een mail terug Haha!
Yeah Yeah

Het lijkt hun leuk als ik kom om hun paarden voor 3 maanden te trainen en mee te gaan door het land naar wedstrijden en geen kleine wedstrijdjes echt de grote Haha!
Maar goed in de mail schreven ze dus dat ik kon komen in juni en mocht eerder ook. Ik moet een maand van tevoren contact opnemen en dan sturen ze mijn ticket op. Ze heten me hartelijk welkom in hun "BLACK STERLING FRIESIAN TEAM"" Haha!
Maar goed het mailtje was wel erg kort dus me vader gaat alles nog even natrekken. ze kennen me eigenlijk helemaal niet en ik mag wel gelijk komen. dus me papa gaat alles nog een keer extra natrekken ( had hij al een keer gedaan namelijk) maar goed een zeer positief antwoord Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:13

Spannend! Wel verstandig v je vader om t extra te controleren. Ben benieuwd joh.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:15

jaa zeer spannend zit te stuiteren op me stoeltje Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:25

leuk willemijn !! lijkt me een spannende gebeurtenis!!

ellen: veel buitenrijden voor dat we naar het strand gaan he Tong uitsteken
gaat wel goed komen toch?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:56

Jaah dat had ik in het p'end topic ook geschreven he.. veeeel buitenrijden dat het 'nieuwtje' er weer van af is, en dan wel die pelham er weer in! hihi

Gefeliciteerd Willie!!! (had ik ook al via msn gedaan) Tong uitsteken Echt superduper! Wel verstandig dat je paps de boel even gaat natrekken. Je weet maar nooit! Maar wat een goede kans voor je! Ervaring opdoen in Amerika! Haha! woei Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 01:15

ShirleyA schreef:
Heb je dat nog steeds Ellen? Dan zal t idd niet vd kruidenkaas zijn lijkt me. Wel raar hoor.

Bren, hoe t met de auto v je pa? Hij maakte erg rare geluiden gister...
Lief trouwens dat je de trailer helemaal schoon had gemaakt voor de zekerheid!

ja die auto
is niet goed he
morgen gaat hij naar de garage toe.
ik heb vandaag met me opa's auto naar emmeloord gereden (ja ik niet me vader Tong uitsteken )
ja nieuws over pascha is dat dit dr laatste poging is Huilen
en dan weet emmeloord het niet meer.
dan ga ik zo een hokkus spookes iemand erbij halen en misschien kan die vertellen wat het is want ik weet het echt niet meer. Huilen ben er helemaal kapot van, ik kan niet meer, ik heb er ook echt geen goed gevoel bij. maar dat heb ik vanaf het begin al niet Huilen
oja ik heb vandaag de auto van me oom over gekocht Haha!
dus ik heb eindelijk een eigen auto
Laatst bijgewerkt door brenpasbeau op 09-03-07 01:19, in het totaal 1 keer bewerkt

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 01:17

Dabo schreef:
Ja, wat IS ze erg he hahaha.
We duimen zeker voor Pascha! Ik zou eigenlijk mee naar Emmeloord vanmiddag, maar voelde me toch niet zo happy vanmorgen. Ik heb een gekke reactie in mijn mond/slokdarm, waarschijnlijk nasleep van de antibiotica. Sorry Brenda! Heb je nog nieuws...?

het geeft niet. het kwam eigenlijk wel beter uit dat je aanstaande zondag mee gaat want dan krijg ik als het goed is tehoren of de medicijnen aan slaan Huilen ik ben zo bang voor het slechte bericht Huilen ben echt nog nooit zo bang geweest

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 08:10

goeie morgen allemaal
heb erg rot geslapen Boos!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:05

Kan me voorstellen Bren... Hoop dat je een beetje de dag doorkomt maar weer. Ach gut
Ik heb toch dokter maar gebeld, moet naar een vervanger vanmiddag om 15.10u. Rot tijd voor mij! Nouja, dit is ff belangrijker, ik ga erna wel naar stal Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:33

super goed nieuws Shirley, fijn dat het zo goed gaat met je Vent. Lachen
geweldige nieuwe avatar Natas, cool Haha!
Leuk zeg Willemijn spannend Haha!
Ellen had ik gisteren al gesproken en verhit gezien toen je terug kwam uit het twiske, hihi
Gistermiddag weer les gehad en het ging super, ik had een stuur en hij kan nu toch echt draven zonder steeds te willen galopperen. Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:36

brenpasbeau schreef:
goeie morgen allemaal
heb erg rot geslapen Boos!

Ik snap je wel hoor, ik zou ook geen oog dicht doen, wanneer krijg je nieuwe uitslagen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:14

sjorsie: super dat je les zo goed uitpakt,van de zomer kan je starten Tong uitsteken
Bren: weet niet zo goed wat ik moet zeggen....ik kan alleen zeggen heel veel sterkte.....

vandaag ook maar weer op stal.........2e dagje van mij deze week Tong uitsteken
best vreemd nu alles anders is Knipoog

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:33

goed man shir dat Il vooruit is gegaan he!
Gezellig Natas ben je er vanmiddag of vanavond? Kom maar gezellig vanavond Haha!

Even een update uit Amerika misschien gaat het even goed nog niet door! Ik kan pas in Juni en ze hebben eigenlijk met spoed iemand nodig~! Daarom worden ze zo voorbarig via de mail vanne je kan nu gelijk komen. Maar goed we houden contact dus duim alsjeblieft heel erg hard voor me Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:48

naadje24 schreef:
annemiek: zadelmaker wou perse in de middag komen ditmaal en aangezien ik vrij ben overdag ben ik daarmee akkoord gegaan.

Okay dank je Lachen Heb zelf al afspraak met Fugers gemaakt die komt naar stal de 20e om mijn zadel op te vullen! Ik had er al niet meer op gerekend omdat Rose natuurlijk verkocht is en ging er niet vanuit dat je het zadel nog liet opvullen maar las dat dat bij de koop inbegrepen was Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:49

we blijven duimen voor je willemijn Haha!

ik kom denk ik wel in de avond.....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:00

Dabo schreef:
Ik had het 'kruudnvrouwtje uut Purmernd' op msn, en zij denkt dat het inderdaad niet de kruidenkaas is, maar dus de antibiotica. Die dood natuurlijk niet alleen de slechte bacterien in je lijf, maar ook de goede... Alle ruimte voor nieuwe infecties en schimmels ofzo Boos!

Dat is heel goed mogelijk Ellen! Denk dat het kruudnvrouwtje gelijk heeft Haha!

Duim voor je Wil OK dan!

Shir, ik had je al gesproken. Helemaal top van Il joh!! Nog even en je rijdt Grand prix met hem Haha!

Brenda Ach gut

Fijn dat je les zo goed ging Cindy!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:06

Hebben jullie die 2 kanllen ook gehoord? Ik zat nét op Ilion toen die 1ste knal kwam, schrok me wild! Ik keek achterom en zag de spiegel achter naar binnen komen en trillen..... En Nicole reed daar net...
Dacht eerst dat Piet de trekker naar binnen reed hihi (Piet was er niet eens dus dat zou ook niet kunnen Haha! ). En toen nóg n knal. Vond t best eng! Ilion niet die deed niets, voelde slecht heel even n schokje door m heen gaan meer niet, gelukkig.
Dick zei meteen dat t straaljagers waren die door de geluidsbarrière heen gingen. Later bleek dat idd zo te zijn. Het volgende stond op nu.nl:

(F16's zorgen voor knallen in Noord-Holland

Uitgegeven: 9 maart 2007 13:50
Laatst gewijzigd: 9 maart 2007 14:10

AMSTERDAM - Twee F16's van de vliegbasis Leeuwarden hebben vrijdagmiddag in het luchtruim boven Noord-Holland een vliegtuig onderschept. Het onbekende toestel had geen radiocontact met de luchtverkeersleiding.
De F16's doorbraken kort na 13 uur de geluidsbarrière, wat gepaard ging met twee harde knallen. Dat leidde tot tientallen meldingen van verontruste burgers in de Zaanstreek en de omgeving van Hoorn en Purmerend. De gevechtsvliegtuigen wisten het toestel in te halen, waarna het radiocontact werd hersteld.