[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:20

sybje schreef:
Syb heeft vandaag in de stapmolen gestaan!!! :D :D Ik heb eerste rondjes met der samen gelopen en eerste twee rondjes vond ze een beetje eng. Daarna heeft ze even moeten wachten en heeft ze een rondje alleen gelopen en daarna kwam Chanel derbij lopen! :D Toen ik der er uiteindelijk uit wilde halen wilde ze niet mee := dus toen heb ik der nog even laten staan haha Ben zoooo trots op mijn dondertje. Ze is ook echt zo gezellig en lief :D

komt allemaal goed ook met zenuwlijdertjes haha
heb je mams ook mail met roddels gestuurd haha

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:21

;)

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:03

AnitaJoeri schreef:
sybje schreef:
Syb heeft vandaag in de stapmolen gestaan!!! :D :D Ik heb eerste rondjes met der samen gelopen en eerste twee rondjes vond ze een beetje eng. Daarna heeft ze even moeten wachten en heeft ze een rondje alleen gelopen en daarna kwam Chanel derbij lopen! :D Toen ik der er uiteindelijk uit wilde halen wilde ze niet mee := dus toen heb ik der nog even laten staan haha Ben zoooo trots op mijn dondertje. Ze is ook echt zo gezellig en lief :D

komt allemaal goed ook met zenuwlijdertjes haha
heb je mams ook mail met roddels gestuurd haha

Ben benieuwd.. Als ze me niet meer belt weet ik dat ze heeft gehoord van die tattoos :P hihi Draait ze mijn kop om :P

Waarom moet die Gal zijn paard verkopen dan?

AnitaJoeri

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:05

paard is niet van hem hoor soof.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:16

Oooh dan begrijp ik het haha

Syb was trouwens niet echt zenuwachtig. Ik was degene die ernaast stond te bibberen hahaha :=

hoe is het daar Aniet? Ik hoor allemaal leuke verhalen. Ik kom over een paar jaar lekker jou richting op (lekker huissie met stalletjeee :p ) kom ik lekkere jam en kisten vol appels kopen :=

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:05

Goed zeg, van Sybje! ( en van Soofje)
Hier gaat het gelukkig ook lekker....mijn blonde schattebout heeft met vriendje R. gespeeld, net zo oud, maar dan Arabisch. En bruin.
Ik merk wel dat Storm een voorzichtig paard is, niet meteen hop erop, maar rustig aan. Hij laat zich ook niet gek maken door de ander, er is heel wat voor nodig om hem op stang te jagen.....nou is R. ook wel heerlijk dominant en ondeugend. Toen ze uitgespeeld waren, heb ik ze nog even laten lopen, het leek wel een circusact :D ....braaf achter elkaar, netjes omgaan....dan toch stiekem inhalen (R.), en samen met de koppies naar mij toe stilstaan...nu nog een mooie steiger-kunst oefenen, ga ik zo door naar het circus! Zij een pluim op hun koppie, ik een veer in mijn kont... :+

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:32

Slaap lekker... Super lang dagje voor mij.. :(

Eerst héééééélll hard moeten werken, dubbel OK programma en allemaal hele erge zieke mensen... en 3 terminale.... Pfff.... Daarna gelijk door naar het Westeinde voor een cursus.. Liep wat uit, dus was om 21uur weer bij het A'hove.. en nu net thuis.... :o :Z

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:57

lekker daggie kay !
Slaap lekker !!

Leuk dat het zo goed gaat met Storm Jet !! echt super :D !

Nou ik ben geweest..
Vind 'm echt SUPER gaaf.. :D :D
Mn vriend is alleen niet overtuigd van de sleutel.. hij vind 'm niet "super" en hij vindt daarbuiten zoiezo neit dat ik een sleutel op mn voet moet nemen...
Dus dat wordt nog wat morgen in die tattoo-shop met de afpraak vastzetten (iin principe staat t op 10november :P)

Afbeelding
De linkerkant blijft weg en het slotje bovenin blijft weg..
de bloemetjes doet hij normaal gsproken de kleur van de roze lamp op de achtergrond maar als ik iets anders wil kan ik dat uiteraard opgeven ;)
Ben super blij ermee.. nu alleen nog mn vriend.. die vind die bloemen etc. wel SUPER gaaf.. **zucht**

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:58

en dan gaatie 1x om mn onderbeen heen..

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:59

kga nog ff wasje ophangen en dan mn bedje in..
Avond is weer heeeel anders gelopen dan de planning was.. helemaal geen hw kunnen maken (oeps)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:08

Brrr, nou, het ontwerp ziet er wel mooi uit...ik moet er zelf niet aan denken zoiets blijvend op mijn lijf te hebben, maar veel succes met je tattoo!

Dank je, ja, Storm heet wel Storm, maar is eigenlijk een relaxed paardje. Hij komt ook lekker aan, dat gaat snel hoor! ( Hafbloed!) En hij krijgt een Haf-vacht....ik ga geen dekens doen deze winter! Daar verheug ik me ook op. Met mijn lieve ouwe Renkie moest het wel, die moest echt warm blijven, maar Storm heeft een goeie bontjas. En Stormpie staat binnen, al is het heel fris met de hoogte van de stal en de deur lekker open.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 06:53

Chantal: het is een mooie tattoo hoor!!!

Sleutel ben ik ook niet zo van. Het idee zelf wel, alleen het lijkt erop alsof het stukje dat in het slot gaat, twee grote 'haakjes' heeft zeg maar. Hmm, hoop dat ik het goed uitleg zo.

Dat zou ik minder mooi vinden, dat stukje zou ik iets laten veranderen.

@ Jet; fijn, geen dekens! Ik had wystan eerste winter ook geen deken. Daarna 1 x geschoren (maar dat doe ik niet meer, ik trainde toen veel, maar ik vind het neit fijn bij wys), daarna stond hij 2 x met vacht, maar was niet om over naar huis te schrijven.

Ben hem nu zo min mogelijk aan het poetsen, en hij staat nu nog lekker buiten, dus ik heb goede hoop dat het deze winter goed komt met zijn vacht. Vorig jaar moest hij bij hele dag paddoch wel een regenjas op, toen het zo sneeuwde. Maar dat kwam ook omdat ze geen eten hadden overdag.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:19

gaaf hoor chan!
Ook ik vind de sleutel niet fantastisch,de bloemen en het idee wel erg leuk.
Waar staat de sleutel voor?

Lekker hoor dat storm het zo leuk kan vinden met het andere paard end at hij lekker zonder jas kan!
Wannadoo heeft zn herfstjasje aan tegen de regen.
Vind ik toch wel prettig als ze heel de dag buiten staan, kan ik rijden als hij in de regen heeft gestaan en hij krijgt geen onwijze vacht. Vorige jaar was hij een beetje meutig en had het snel koud... Ben benieuwd dit jaar :)

poepoe kay, dat klinkt als een drukke dag!
Beetje lekker geslapen wel?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:26

Storm staat binnen, dan is een deken niet nodig. Ik heb wel een regendeken, als hij lekker in de paddock gaat met slecht weer en ik wil daarna nog rijden, dan is dat handig. Ik denk dat Wannadoo het wel prettig vindt als ie heel de dag buiten staat om dan een deken te hebben. En Wystan....jaja, zo'n Fjordie kan wel wat kou hebben, wordt hij al een teddybeer?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:39

guten morgen.
Heerlijk uitgeslapen,B&B klant weg dus geen vroeg ontbijt maken,ook weer lekker.

Aiko heeft ook geen deken om.Was afgelopen jaar heel veel -17 graden,maar hij leek er geen last van te hebben.
Enne Aiko is ook 3 à 4 x in de week, dan als ik met hem werk klets nat.[ook buiten en ook in binnenbak.
Als ik thuiskwam kreeg hij 20 minuten goede zweetdeken op,dan zie je het zweet op de deken,dan deken eraf,heb je nog steeds een kletsnat paard,maar als je nu goed kijkt en je duwt de haren op met je vingers,dan zie je dat de huid nu droog is en dat alleen de buitenkant van de haren nog kletsnat zijn.
Zal het afkloppen maar hij is dus nog nooit ziek geweest hier.Trouwens hij staat ook nog in een koude buitenbox.
Hijheeft wel een paar buitendekens,voor als het erg sneeuwd,hagelt enzo of als hij ziek mocht zijn.

Met Joepi[arabier] is ander verhaal.Vooral als die nat wordt staat hij te bibberen als een juffershondje.Haha mietje.
wonderlijk genoeg heeft hij nog nooit zo een dikke vacht als nu gehad en lijkt het nog steeds niet koud te hebben.
Iedereen wil dunne vachten en ik wil een dikke vacht haha ;)
het heeft hier al verschillende malen gevroren.Heeft dus ook nog steeds geen deken.Zolang hij er zo bij staat krijgt ook hij er geen.
Zonder deken bevalt me prima echt heerlijk,misschien kan ik hem toch een bietje afharden ;)

Chantal ik vind de bloemen super mooi.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:02

Tank is alweer veranderd in een hele mooie grote teddybeer :D, lekkr zonder jasje hij heeft wel een buiten box maar het ziet er niet uit dat hij het koud heeft.

Soof kon sieb toevallig de stapmolen niet veel dravers kennen het uit hun verleden :D
Tank heeft gister ook 40 min in de stapmolen gestaan hij heeft maar twee x heel hard achteruit gerend toen hij ging draaien nu heeft hij door dat als hij stilstaat dat hij dan de andere kant opgaat, volgens mij vindt hij het wel leuk.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:02

chantal leuk hoor die tattoo

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:15

Leuke tattoo chantal.

Lekker zonder dekens storm enwystann.
Peeps blijf ook zonder dekens.
Vorig jaar 24/7 buiten gestaan zonder dekens en een tijd ook zonder schuilstal in de sneeuw etc. en ze had het totaal niet koud.
Nu op stal, binnenstal maar wel bij de deur.
Lekker dik vachtje, al valt het nu ngo heel erg mee.
De twee welshjes tegen over peeps hebben al meer haar.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:45

Kleine update:

Het asbestinventarisatierapport is vanmorgen per mail binnen gekomen.

Uit het rapport blijkt dat er zwerfasbest is aangetroffen op een plek van ongeveer 30 vierkante meter.

Deze plek bevindt zich op de straat voor de gesloopte schuur.

Ook is de rijbak onderzocht met monstername en bleek niets in aangetroffen, dit geldt ook voor de paddocks en overige buiten ruimtes nabij de stallen.

Al met al vind ik dit zeer positief en we nemen vandaag nog contact op met de gemeente over het rapport en hoe verder te handelen.

John

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:47

Positief nieuws john, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Succes.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:47

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:10

amandaaa schreef:
Tank is alweer veranderd in een hele mooie grote teddybeer :D, lekkr zonder jasje hij heeft wel een buiten box maar het ziet er niet uit dat hij het koud heeft.

Soof kon sieb toevallig de stapmolen niet veel dravers kennen het uit hun verleden :D

Ja dat dacht ik dus ook al... Zo zag het er wel naar uit na 2 rondjes. En ze reageerde nergens meer op toen ze er in stond. Elke keer als ze langs me liep wilde ze niet eens het appeltje pakken! Dus ik heb me weer druk zitten maken om niks _-:(

Syb heeft ook al echt een berenvachtje! Ik ben niet van plan der dit jaar te scheren, dat was vorig jaar zo'n domper! Stond ze met een mooi geschoren vachtje vast in de stal vanwege ijs en sneeuw en bevroren bak. Dat risico neem ik niet meer. Plus dat ze nu ook wel in een buitenbox staat (wel lekker geïsoleerd) Het schijnt in de buitenstallen warmer te zijn dan in de loodsen dus ben benieuwd :D Ze staat al wel met een regendeken om de groei van der haren een beetje tegen te houden.... En ook omdat het heel veel poetsen scheelt haha met die modder en regen in de paddock.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:10

klinkt goed john!
Ben benieuwd wat de gemeente nu gaat doen.
Hoop dat je snel kan gaan saneren!

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:16

Princesspres schreef:
klinkt goed john!
Ben benieuwd wat de gemeente nu gaat doen.
Hoop dat je snel kan gaan saneren!

Daar ben ikzelf ook heel benieuwd naar.

Als je praat over zwerfasbest saneren wat is aangetroffen praat je ongeveer over 2 uur werk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:30

Dat is erg weinig twee uur werk.
Positief nieuws dus.
Heel benieuwd wa de gemeente gaat doen.