Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:59

Want wil ik sowieso wel, zonder dat boek heb je de proeven ook niet, toch?

Jolien87

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:16

Achja je moet je er niet te druk om maken hoor, die toets stelt idd weinig voor. Het is aangepast op het rijniveau van F6, daar zit jij wel ruim boven hoor. Maar bij dat boek zit idd ook het proevenboekje, deze zijn niet van het internet af te halen. Het boek is te verkrijgen aan de bar ja:)

Lin: rare punten dan, zo dramatisch was het idd niet. Beetje jammer...

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:46

Achjah :P Was toch nog 8e :P
Denk dat de jury er de pest in had dat die op 2e paadag moest jureren :P

Proeven zijn inderdaad niet van internet te halen.. Staan alleen op de beveiligde sites van de FNRS :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:49

ik kwam laatst ergens via google een paar proefjes tegen, F6 t/m F9 ofzo.... Maar dat is het enige wat ik ooit tegen beng ekomen :P

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:52

de proefjes zijn nog niet zo lang geleden veranderd.. Dus denk dat het de oude zijn..
De FNRS is heeeeeel streng in het bijhouden van die proeven.. en als ze ergens op internet komen worden ze gelijk weer verwijderd.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:57

hm ok :) Zal wel dan :)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:00

fnrs.hyves.nl

Staat ook info op.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:45

Alleen de oude proeven zijn nog via internet te zien idd. De huidige proeven zal je toch echt moeten kopen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:50

Gisteren een vreselijk hufterig antwoord gekregen van Paul, nadat ik hem een bericht had gestuurd over hoe ik me nu voel zonder hem. Vond dat hij dat wel mocht weten, dat ik me echt zwaar poedersuiker voel zonder hem.
Nouja, hieronder maar ff het bericht ter verduidelijking.

Lieve paul
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe te beginnen. Ik heb je willen smsen, bellen, mailen, zien. Maar ik weet niet of je mij nog wilt zien. Daarom maar deze manier om je te zeggen wat ik denk. Waarschijnlijk is met de deur in huis vallen het beste: ik mis je vreselijk. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan je denk zonder een traan. Nog nooit heb ik me zo gelukkig gevoeld door en bij iemand en nog nooit heb ik me zo ongelukkig gevoeld door die zelfde persoon. Ik weet gewoon niet meer wat te doen. ik heb je gezegd dat ik je niet meer hoefde te zien tot je wist wat je wou, maar ik hou het niet langer vol. Steeds weer besef ik me dat je niet naast me ligt, dat alles voor niets lijkt geweest. De enige die ik het meest nodig heb nu, lijkt het meest ver weg en dat doet zeer. Als er ook maar iets was wat ik kon doen om het weer goed te maken, dan deed ik het liever gisteren dan vandaag. Ik zou er alles voor over hebben om het nog een kans te geven, om je te laten inzien dat die kans er voor ons is. Ik weet dat ik van jou te vaak om bevestiging vroeg en dat dat niet altijd nodig was. Maar pas nu, achteraf gezien, begrijp ik dat je echt van me gehouden hebt. Waarom heb ik dat niet eerder gezien? Ik wil je zo graag laten inzien dat het de moeite waard is om door te blijven vechten. Misschien werd de druk te groot, zagen we elkaar te vaak. Maar ik kan je zeggen: hoe het nu is, wordt ik nog ongelukkiger van en ik weet niet hoe lang ik het nog vol kan houden. Hopelijk kan ik je nog eens laten zien dat jij degene bent voor wie ik wil gaan en dat ik die 1,5 jaar niet zomaar achter me wil laten. Voor altijd en daarna, weet je nog?

Veel liefs en een kus,
Jolien.

Vervolgens krijg je een dag later dit antwoord, waar je het dan maar mee moet doen:

Jolien,

ik heb daar eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan. Ik zou wel willen dat het anders was, maar dat is niet zo.

Nou, kan iemand me vertellen wat ik heb gedaan waar ik dit aan heb verdiend?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:09

Zo.. dat is wel een heel kort antwoord.. Misschien toch nog eens om een iets duidelijkere uitleg vragen?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:24

Tssss wat een antwoord Jo.. heel hard misschien en misschien heb je er helemaal niks aan maar meid dump die vent!! Er zijn mannen op de wereld die een vrouw niet zo behandelen en ja ik weet het die zijn zeldzaam maar ze bestaan echt!! Steek ajb energie in jezelf en niet meer in hem!!! Dit maakt van jou een zwakke schakel en dat moet je niet laten gebeuren..!! Meid kop erop en gaan!!!

@ Lin mocht die jury het friese ras niet?? Hij heeft nl wel eens veel slechter gelopen!! En een 5 op halsstrekken?? pfff

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:49

Thanks Lies en Cil!
Heb meneer inmiddels een antwoord teruggestuurd, waarin ik volgens mij nog op een best nette manier heb gezegd dat ik hem een aardige hufter vind.
Voila:

Het feit dat jij ergens geen behoefte meer aan hebt, is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken. Maar eerlijk gezegd had ik van jou een minder onbeschoft bericht terugverwacht. Helaas blijk ik me hier aardig in vergist te hebben en weet ik eerlijk gezegd niet zo goed waar de toon van je bericht op is gebaseerd. Naar mijn weten is er niet iets tussen ons gebeurd waardoor we op deze (afstandelijke) manier op elkaar zouden moeten reageren. Voor zover ik weet hebben we altijd heel veel van elkaar gehouden en is dit gewoon minder geworden. Ik heb niet het idee dat ik je ooit iets heb aangedaan waardoor je me niet meer wil zien of fatsoenlijk wil antwoorden. Mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik dat graag nog eens. Eerlijk gezegd had ik gehoopt dat we hier nog een goede vriendschap uit konden halen, maar als ik je bericht zo lees weet ik eerlijk gezegd niet of ik daar nog op zit te wachten. Iemand die zijn vriendin na 1,5 jaar lief en leed op zo'n manier antwoord, kan ik helaas weinig waardering voor hebben. Hopelijk zie je nog terug op je antwoord en besef je zelf ook dat ik deze manier niet heb verdiend.

En volgens mij ben ik dan nog best aardig gebleven...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:11

Vind inderdaad dat je dat erg netjes verwoord hebt! Ben wel benieuwd of hij nog wat te zeggen heeft nu!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:58

UPDATE! :P

Vanavond kreeg ik gelukkig alweer een berichtje terug, hoewel ik dan nog niet echt weet waar ik aan toe ben. Want wat bedoelt die nou met 'op het moment'. Is dat om de boel een beetje te sussen of ziet hij evt toch nog een toekomst?
Dit kreeg ik terug:

Misschien kwam het onbeschoft over maar dat was niet de bedoeling. Sorry daarvoor.
Je hebt gelijk als je zegt dat er niet iets tussen ons is gebeurd en dat het minder is geworden. Daarom heb ik op dit moment geen zin om weer iets te proberen.
Ik hoop dat je dat begrijpt.

Iig wel mooi dat hij zijn excuses heeft aangeboden, maar nog steeds ben ik er wel pissig over. Hij had eerder moeten bedenken dat hij niet zo had moeten antwoorden. Anyway, ik natuurlijk meteen weer wat teruggestuurd en wel het volgende:

Fijn dat je dat nu inziet, je bericht heeft me eerlijk gezegd behoorlijk gekwetst. Ik ben blij dat ik niks over het hoofd heb gezien, maar dat maakt het natuurlijk niet minder moeilijk. Ik begrijp ook dat je er niks meer in zit. Zelf vind ik het alleen heel zonde en ik zou er voor willen vechten, wat en hoe dat ook zou moeten zijn. Maar hoe denk jij over het houden van contact, of zie je dat ook helemaal niet meer zitten? Ik zou het erg jammer vinden als je dat ook niet meer wil, aangezien we wel lange tijd samen iets hebben opgebouwd.

En nu maar weet afwachten wat ik daarop terugkrijg. Spannend hoor en slaap zooo slecht nu. Nu ook weer kom ik maar niet in slaap. Aan de ene kant ben ik heel moe, mn lijf wil slapen maar mn gedachten blijven maar malen en die leuke herinneringen naar boven halen. Ik weet ook dat hij mijn energie niet meer waard is, maar toch is dat moeilijk. Maar ik doe mijn best! Alleen als die nu met een hele grote bos bloemen op de stoep staat mag die binnenkomen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:27

Pfff ik snap heel goed dat je slecht slaapt!! Ik ken dat wel, dat alles maar blijft malen.. om gek van te worden!

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:28

Jolien87 schreef:
Yep!
25 april ben je weer van harte welkom. Weer met 3 ringen dus je kan je camera weer flink aan het werk zetten:)

oww dat is jammer, dan ben ik bezet :+

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:49

Ja en ik weet hoe moeilijk het is Jo, om wanneer iedereen zegt van niet meer achteraan gaan... om dan je gevoel uit te schakelen..
Dat kan nou eenmaal niet.. je kunt je gevoel niet uitschakelen..
En als jij voor hem wilt gaan.. dan moet je gewoon zorgen dat hij niet zonder je kan!! :P

Als ik iets voor je kan doen.. ben ik er voor je hoor!

(K)(K)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:03

Thanks meid! We moeten maar weer wat leuks gaan doen, merk dat veel afleiding wel werkt. Hoewel het gevoel nog niet minder is kan ik dan iig aan andere dingen werken. Vanavond ook heerlijk de hele avond op de manege zitten werken voor de wedstrijden en gezellig zitten kletsen.
Tja en ik denk wel eens: misschien komt hij er vanzelf wel achter dat hij me stiekem ook wel mist:P
Maar ook dat stukje van 'op dit moment', wat moet ik daar nu van denken? Dat het misschien over een tijdje toch weer te proberen is? Dat ik op hem moet gaan zitten wachten? Dat laatste wil ik wel maar ik weet dat ik dat niet moet doen. Gewoon leuke dingen doen en met veel lieve mensen omgaan:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:22

Hej :)

Ik zal je situatie misschien niet helemaaaaaaal kunnen begrijpen omdat ik het nooit mee heb gemaakt, maar ik wil er wel voor je zijn :(:) :+: Dus ook bij mij kan je terecht hoor :+:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:57

Thanks Lotje, da's lief van je! Jij ook meedoen met iets leuks?:P

(K)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:59

Ben ik altijd voor in...

Wéétje wat me wel weer es leuk lijkt? Zwemmen bij center parcs O:)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:41

Heey Jo het is wel wat Lin zegt je gevoel volgen!! En als je eens wil babbellen en die meiden zijn er niet dan mag je ook bij mij janken en je hart luchten hoor!!

Wie is as donderdag op de haerst?? Met het schoolconcours?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:01

Ik moet naar stage helaas :)

Gister was de les echt leuk :D Gingen springen :D Nouja, huppelen, haha :P Was misschien 50cm ofzo, maar t was wel weer een hele stap voor mij :) Reed op Charity... En eerst vond ze het de moeite niet om te springen, draafde ze gewoon door met dr voeten wat hoger :P En toen maakte Roy er een steiltje van, en toenw werd ze ineens wakker hoor :Y) Nouja, 'laatste' sprong tikte ze m toch net er af... Dus moest ik nog even een keer om het goed af te sluiten.. En toen werd ze beetje heet :') Net een paar passen voor t sprongetje pakte ze net ff vast en galopeerde ze aan :') En ze SPRONG :oo Mennnn voelde goed :D Nou deed ik er niks voor, maar toch :Y) Fijn paardje om mee te springen is dat :) Ze vind t ook hartstikke leuk :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 01:28

@ Cil: jij bent ook al zo'n lieverd! Niet dat ik daar nu pas achterkom, maar toch, dat mag zeker gezegd worden:)
Ik begin hem nu eindelijk aan de kant te kunnen zetten, vind makkelijker mijn afleiding bij heel veel lieve mensen en slaap ook wat beter. Hoewel ik nog wel schrik als ik hem denk te zien. Ik moet er ook niet aan denken dat hij met een andere meid aanpapt, maar voor nu vind ik het wel aardig prima.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:30

Spannend! Morgenochtend om 9:00 heb ik mijn theorie-examen! De spanning begint nu wel te stijgen, hoewel ik alle oefentoetsen op het moment doorsta met een paar foutjes. Maarja, je weet natuurlijk nooit hoe de toets van morgen is.
Donderdag had mijn zus het examen, toen was de stroom uitgevallen. Gelukkig kon ze wel gewoon verder met de vraag waar ze was gebleven, maar dat was dus wel ff balen op dat moment...